Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۰۹ اگوست ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶  برابر با ۰۹ اگوست ۲۰۱۷
بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان را محکوم می کنیم

بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان را محکوم می کنیم

 

رضا شهابی  کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که با سپردن وثیقه برای ادامه درمان در مرخصی پزشکی بسر میبرد با اصرار دادستانی برای توقیف ملک وثیقه گذار، امروز چهارشنبه هجدهم مردادماه ساعت یازده و بیست به زندان رایی شهر بازگردانده شد، سندیکای کارگران شرکت واحد در دو بیانیه ی جداگانه برگرداندن رضا شهابی عضو سندیکای شرکت واحد به زندان را قویا محکوم کرد متن بیانیه ها بشرح زیر است:

 

بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان را محکوم می کنیم

 

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکا کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دلیل اقدام دادستانی برای ضبط ملک وثیقه گذار امروز ۱۷ مردادماه به زندان رجایی شهر باز میگردد.

 

شهابی ۲۲ خردادماه ۱۳۸۹ هنگام رانندگی با اتوبوس و جابجای مسافران توسط نیروهای امنیتی بازگشت و پس از ۱۹ ماه فشار در انفرادی ۲۰۹ اوین به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم گردید.

 

رضا شهابی به دلیل جراحات ناشی از خشونت نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و همچنین بازجویی های طولانی و طاقت فرسا از ناحیه گردن و کمر اسیب های جدی دید و به دلیل اینکه مسئولان قضایی با درمان ایشان در خارج از زندان مخالفت می کردند این عضو سندیکا در سه مرحله دست به اعتصاب غذا زد و به علت وخامت جسمانی در اثر اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل گردید و در دو مرحله از ناحیه گردن و کمر تحت عمل جراحی قرار گرفت و با تایید پزشکی قانونی به مرخصی پزشکی اعزام شد مبنی بر اینکه مراحل درمان و بهبودی در خارج از زندان صورت بگیرد. با وجود اینکه مرخصی پزشکی جزء دوران محکومیت زندانی محسوب می شود. متاسفانه دادستانی مدعی است که سه ماه از مرخصی پزشکی مورد تایید قرار نگرفته است بر همین اساس دستور ضبط وثیقه را صادر کرده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اقدامات دادستانی برای باز گرداندن رضا شهابی را به زندان محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان و لغو احکام زندان برای ابراهیم مددی و داود رضوی دو عضو دیگر هیات مدیره سندیکا می باشد و همچنین خواستار آزادی دیگر کارگران و معلمان در بند هستیم.

 

۱۷مردادماه ۹۶

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

 

****************************************************************

 

رضا شهابی به زندان رجایی شهر بازگردانده شد

 

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صبح روز هیجدهم مرداد با اصرار دادستانی تهران به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.

 

این کارگر زندانی عضو سندیکا که به دلیل دو مرحله عمل جراحی سنگین در ناحیه گردن و کمر با گذاردن وثیقه دویست میلیون تومانی به مرخصی آمده بود بیش از یکسال بود از سوی دادستانی تهران تهدید می شد که در صورت عدم مراجعت به زندان ملک وثیقه گذار ضبط خواهد شد و اخیرا هم دستور ضبط وثیقه صادر شده بود.

 

اصرار دادستانی تهران برای بازگرداندن شهابی در حالی صورت می گرفت که پزشکی قانونی با مرخصی پزشکی باقیمانده حبس ایشان موافقت کرده بود. این کارگر زحمتکش زندانی برای جلوگیری از ضبط وثیقه بعد از ظهر روز هفدهم مرداد به زندان رجایی شهر مراجعه کرد و مسولان زندان به ایشان گفتند کهنامه آزادی شما در پرونده است و فردا صبح برای تحویل وسایل خود مجددا به زندان مراجعه کنید

 

صبح روز هجدهم مرداد شهابی به همراه یکی از اعضای سندیکا و همسرش به زندان رجایی شهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل بگیرد و با وجود اینکه خود ایشان نامه آزادی خود به تاریخ بیست و چهارم شهریور سال ۱۳۹۴ را در پرونده دید اما با بهانه قرار دادن غیبت شهابی در سال ۱۳۹۳ ایشان را راهی بند قرنطینه کردند و تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی دیگری از وضعیت ایشان در دست نیست.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زندانی کردن رضا شهابی و فشارهای مضاعف و غیرقانونی بر ایشان و سندیکای کارگران شرکت واحد را قویا محکوم می کند و اعلام می دارد حتی تداوم این فشارها نمی تواند خللی در عزم و اراده کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای حق خواهی و به دست آوردن حقوق مسلم و قانونی خود ایجاد کند.

 

۱۸مردادماه۹۶

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

=============

بازگرداندن رضا شهابی به زندان را قویا محکوم می کنیم

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام نمود که رضا شهابی، عضو هیات مدیره این سندیکا، به دلیل اقدام دادستانی برای ضبط ملک وثیقه گذار، امروز، ۱۷ مرداد ماه، به زندان رجایی شهر بازگردانده می شود. رضا شهابی به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت  میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم گردیده بود که بخش اعظم آنرا در زندان گذراند و سپس به علت جراحات وارده در دوران حبس در مرخصی پزشکی قرار داشت. اما طبق بیانیه سندیکای واحد دادستانی مدعی است که سه ماه از مرخصی پزشکی او مورد تایید قرار نگرفته است و بر همین اساس دستور ضبط وثیقه را صادر کرده است.

بازگرداندن مجدد کارگران ومعلمان به زندان، از جمله آقای اسماعیل عبدی در روزهای اخیر، و همچنین تشدید اذیت و آزار کارگران هفت تپه و دادگاهی نمودن دهها کارگر زحمتکش طی روزهای اخیر در شرایطی که رشوه خواران و چپاولگران اموال عمومی هر روز فربه تر می شوند، مایه ننگ و از نظر ما کارگران محکوم است.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، خواهان لغو کامل احکام زندان و جریمه نقدی علیه رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری و معلمان دربند بوده و آزادی بدون قید و شرط ایشان را خواستار است.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©