Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۳۰ اگوست ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۳۰ اگوست ۲۰۱۷
اطلاعیه شماره دو

اطلاعیه شماره دو

کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ایران – گوتنبرگ (سوئد)

 

صدای بی صدایان باشیم!

 

کارگران مبارز، انسان های ترقیخواه و فعالان سازمان ها و احزاب و مدافعان طبقه کارگر

از اعلام موجودیت ما تا به امروز و سازماندهی اولین تحرک خیابانی  روز دوشنبه 28 اگوست 2017 در میدان یرن توریت که با موفقیت در شهر گوتنبرگ پیش بردیم ، ندای حرکت های اعتراض در جای جای جهان به گوش میرسد و این خود نوید خوش آهنگی ایست برای یک حرکت اعتراضی سراسری در برابر رژِیم جهل و جنون و زندان!

در حالیکه رژیم سرمایه داری ایران همچنان حقوق کارگران و نیروی رنج و کار جامعه را با احکام ضد بشری خود به تنگنا می کشاند و با خشونت سازمان یافته خود  در زندان های جمهوری اسلامی، فشار طاقت فرسایی را برزندانیان خویش تحمیل می نماید  تا  در راستای خط سرکوب خشن و تلاش برای راندن زندانیان به مرگ خاموش، تشدید فشار بر زندانیان سیاسی اعم از کارگران ، معلمان و کنشگران مدنی را به نمایش بگذارد .

در مقابل، زندانی نیز با ایستادگی ومقاومت و گزینش اعتصاب غذا بعنوان یگانه حربه دفاعی، با قبول به خطر انداختن سلامت جسمی سنگین و گاه حتی جان خویش را در کف نهادن به سراغ جنگ نا برابر با زندانبانش می روند  .بطوری که رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد، از بدو وردش به زندان رجائی شهر، چهارشنبه هیجدهم مردادماه، در اعتصاب غذا به سر می برد.  هنگامه شهیدی در اعتصاب غذای خشک  و اعتصاب دارو به سر می برد و وضعیت جسمانی او به وخامت گرائیده است. هیجده تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی رجائی شهر از جمله: سعید شیرزاد –  سعید ماسوری- زانیاز مرادی – خالد حردانی – حمزه سواری- پیروز منصوری- حمید بابایی-  جعفر (شاهین) اقدام -  ابوالقاسم فولادوند- امیر قاضیانی – لقمان مرادی -  حسن صادقی-رضا اکبری منفرد  - شاهین ذوقی‌تبار و ... در اعتراض به تعرض و ضرب و شتم خود و درهم شکستن اموال و وسائل شان و انتقال از بند ۱۲ به بند ۱۰ اعتصاب غذا کرده اند.

امروز در صحنه این نبرد نابرابر شاید صدور احکام پُر شمار هستیم .هنوز از دیگر باره به زندان کشاندن اسماعیل عبدی معلم فارغ نشده ایم که شاهدیم محسن عمرانی معلم بوشهری را به زندان می کشانند . چند روز بعد سراغ رضا شهابی کارگر مبارز شرکت و احد می آیند و با تهدید یا وصول وثیقه گرو گذاشته یا به زندان روانه شدن ، او را به زندان می کشانند. بعد سراغ علی نجاتی فعال شناخته شده نیشکر هفت تپه که به تازه گی از عمل قلب رها شده، میروند و با حکم دادستان اندیمشک او را به زندان فرا می خوانند . دیروز خبر فراخواندن محمود بهشتی لنگرودی معلم و سخنگوی کانون صنفی معلمان کشور که تا به امروز به دفعات به زندان افتاده صادر شده تا خود را برای سپری کردن دوران محکومیتش به زندان معرفی نماند!

از نظر ما صدور این حد احکام ضد انسانی از زبونی و وحشت سردمداران نظام در برابر پیشروی جنبش مطالباتی و سلسله وسیع اعتراضات و اعتصابات کارگران و پیشروی آنها برای وصول مطالباتشان و نشان از ایجاد رعب و وحشت در دل حکومتگران است .

ما فعالان کمپین در ادامه حرکات اعتراضی خویش در شهر گوتنبرگ در کنار خانواده و هم طبقه ای های رضا شهابی، نگران وضعیت جسمی او هستیم و ضمن پشتیبانی از فراخوان سندیکای شرکت واحد تهران و حومه ، برای پایان بخشیدن به حکم ضد انسانی زندان او و خواهان آزادی بی قید و شر همه زندانیان سیاسی در ایران هستیم .

فعالین "کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی - گوتنبرگ (سوئد)  در کنار دیگر فعالان اجتماعی و سیاسی در شهرهای استکهلم – بروکسل – فرانکفورت  و ...  امید آن داریم که خط زنجیره اعتراضات در سطح جهان طی روز های آینده ادامه یابد و ما بتوانیم فریاد آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و رضا شهابی را در سطح وسیع و گسترده ای جهانی خواستار گردیم . وعده دیدار ما فردا چهارشنبه ساعت 5 بعد از ظهر در میدان یرن توریت

"کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی - گوتنبرگ (سوئد)

سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۲۹ اگوست ۲۰۱۷

        

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©