Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۷
اعتراض دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال به بازداشت فعالان کارگری در ایران

اعتراض دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال به بازداشت فعالان کارگری در ایران

 

ژنو، ۵ سپتامبر ۲۰۱۷

به: آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران

جناب رئیس‌جمهور حسن روحانی،

 

من این یادداشت را در مقام دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال به شما می‌نویسم . اینداستریال بیشتر از پنجاه میلیون کارگر را در بخش‌های انرژی و تولید در بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان، از جمله در ایران، نمایندگی می‌کند. از شما می‌خواهیم که رهبران سندیکایی زندانی را بی‌درنگ آزاد کنید، و رعایت تمام و کمال حقوق بنیادی کار در آن کشور را هرچه زودتر تضمین کنید.

گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به ما رسیده است حاکی از اذیت و آزار و نیز بازداشتِ کارگران و رهبران سندیکایی و اتحادیه‌یی به خاطر استفاده از حقوق بنیادی سندیکایی‌شان. به همین دلیل، ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همهٔ کارگران و رهبران سندیکایی زندانی، از جمله اسماعیل عبدی و رضا شهابی هستیم.

اتحادیهٔ جهانی اینداستریال بار دیگر از دولت ایران می‌خواهد که پیمان‌نامهٔ ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد «آزادی تجمع و حمایت از حق تشکل»، و پیمان‌نامهٔ ۹۸ در مورد «حق تشکل و چانه‌زنی جمعی» را تصویب کند. خواست روشن ما از دولت شما این است که حقوق کارگران برای پیوستن به سندیکاها و اتحادیه‌های صنفی و برخورداری از حمایت قانونی از چانه‌زنی جمعی و بستن قراردادهای کار جمعی را تضمین کنید.

انتظار ما این است که دولت شما در راه ایجاد شرایط و محیط مناسب و مؤثر برای تأمین حقوق سندیکایی و اتحادیه‌یی و رعایت کامل آن بی‌درنگ اقدام کند.

منتظر پاسخ سریع شما هستیم.

با احترام،

والتر سانچز، دبیرکل

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©