Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۷
کانال معلمان عدالت‌خواه:

گزارش نشست شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران - شهریور ۱۳۹۶

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی

 

 نشست شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به میزبانی انجمن صنفی فرهنگیان استان خراسان روز شنبه ۱۱ شهریور در بجنورد آغاز به کار نمود و روز دوشنبه ۱۳ شهریور با برگزاری هفت نشست متوالی پایان یافت. این نشست ها در حالی برگزار شد که علی رغم تلاش های میزبان و هماهنگی های لازم به جهت ممانعت مقامات ، اعضای شورا از امکانات آموزش و پرورش و خانه معلم برای برگزاری نشست و اسکان محروم ماندند و لیکن با پشتکار و پیگیری انجمن صنفی خراسان نشست بصورت موفقیت آمیزی در مکانی دیگر برگزار گردید و به اهداف و مصوبات اصلی خود مبنی بر برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی دست یافت.

 

الف- مجمع عمومی فوقالعاده:

 

 پس از اسکان نمایندگان تشکل های صنفی ،  بعد از ظهر روز شنبه با ارایه گزارش افتتاحیه توسط میزبان و اعلام حضور نمایندگان تشکل های صنفی مجمع عمومی فوق العاده شروع به کار نمود.

 بازبینی و اصلاح اساسنامه شورای هماهنگی دستور اصلی مجمع بود که تا روز یکشنبه ادامه یافت و با رای تشکل های عضو شورای هماهنگی اساسنامه جدید با۲۶  ماده و ۲۹تبصره به تصویب نهایی رسید.

بر اساس اساسنامه مصوب، تشکل های مستقل و شعبات منتخب صاحب رای خواهند بود ، شورای مرکزی از ساختار شورا حذف و هیات مدیره شورا جایگزین گردید.

 اساسنامه جدید پس از ویرایش نهایی در اختیار تشکل ها قرار خواهد گرفت.

 

ب- مجمع عمومی عادی

 

بعد از ظهر یکشنبه مجمع عمومی عادی با ارایه ی گزارش کانون صنفی معلمان استان همدان، بعنوان رییس دوره ای شورای مرکزی شروع شد. در ادامه ضمن تقدیر تشکل ها از تلاش های کانون همدان با توجه به اساسنامه مصوب تصمیمات زیر را اتخاذ نمودند :

۱.   انتخاب هیات مدیره شورا: اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی با رای مخفی تشکل های حاضر در مجمع انتخاب شدند و کانون صنفی معلمان استان تهران ، کانون صنفی فرهنگیان آذربایجان شرقی، انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی ، انجمن صنفی فرهنگیان استان گیلان ، کانون صنفی معلمان استان مازندران، کانون صنفی معلمان الیگودرز و کانون صنفی معلمان اسلامشهر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند و کانون صنفی معلمان استان اصفهان عضو علی البدل هیات مدیره گردید.

۲.  انتخاب رییس شورا:  در رای گیری بعدی شورای هماهنگی، انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی بعنوان رییس هیات مدیره و شورای هماهنگی به مدت دو سال انتخاب شد.

۳.انتخاب بازرسان :

آقایان عبدالرضا احمدی و جعفر ابراهیمی بعنوان اعضای اصلی و آقای اسکندر لطفی بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند .

۴.تشکیل کار گروه ها : شورا بعد از بحث و بررسی در راستای نحوه پیشبرد اهداف صنفی و آموزشی به تشکیل شش کارگروه رای داد و اعضای هر کارگروه بصورت داوطلبانه انتخاب شدند.

۴-۱. کارگروه حقوقی با عضویت تشکل های اسلامشهر، گیلان، تربت حیدریه، خمینی شهر.

۴-۲. کارگروه مالی با عضویت تشکل های همدان، تهران، مریوان، اسلامشهر، نجف آباد.

۴-۳. کارگروه مطالبات با عضویت تشکل های آذربایجان شرقی، اصفهان ، تهران، مازندران، سقز.

۴-۴. کارگروه روابط بین الملل با عضویت تشکل های تهران، همدان، مریوان، گیلان، خراسان شمالی.

۴-۵. کارگروه روابط عمومی با عضویت تشکل های تهران،مریوان، اصفهان، خراسان شمالی، سقز

۴-۶. کارگروه آموزش و پژوهش با عضویت تشکل های اسلامشهر و مازندران.

 

۵.مصوبه روز جهانی معلم : مجمع عمومی شورای هماهنگی با اکثریت آرا در راستای پیگیری اهداف صنفی و آموزشی تصویب نمود که روز جهانی معلم ، ۵اکتبر مصادف با ۱۳ مهر ، به پیگیری بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش اختصاص دهد و در راستای بالا بردن سهم آموزش عمومی در بودجه سال 97 برای کیفیت بخشی به آموزش در مدارس و بهبود معیشت معلمان و بازنشستگان ، مقرر گردید در روز جهانی معلم در سراسر کشور با هدف تاثیرگذاری بر تصمیم سازان اعتراض میدانی در سراسر ایران برگزار گردد. که جزییات آن متعاقبا در بیانیه ی رسمی اعلام خواهد گردید

 

۶. امنیت فعالان صنفی : در این نشست پیگیری وضعیت پرونده معلمان دربند و تحت حکم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حمایت مستمر و مداوم از آنان با رویکرد تلاش برای برداشتن نگاه امنیتی به کار صنفی  بعنوان یک وظیفه جدی در دستور کار شورا قرار گرفت

 

۷. صدور مجوز تشکل ها : از آنجایی که استانی کردن مجوز تشکل ها و عدم صدور مجوز مجمع در برخی استان ها و صدور پروانه فعالیت از سوی وزارت کشور مورد انتقاد جدی تشکل ها قرار گرفت در همین راستا مقرر شد شورا در راستای گسترش تشکل های صنفی این مساله را بعنوان یک مطالبه جدی پیگیری نماید.

 

 شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

۱۶ شهريور ۱۳۹۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©