Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷
بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران

درباره بازداشت

محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

 

 

ریاست جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر روحانی

 

ناخشنودیم که نخستین نامه ی تشکل های صنفی فرهنگیان به شما  – در آستانه سال جدید تحصیلی – درخصوص قصه ی پرغصه اسارت یکی از  بهترین اساتید دلسوز آموزش و پرورش است که به تحریک نا آگاهان بی بهره از اخلاق، و به جرم های واهی، که هیچ گونه انطباقی با مواضع صنفی ایشان ندارد؛ نوشته می شود.

هنوز زمزمه های حدیث تلخ زندان افکندن اسماعیل عبدی و محسن عمرانی و تبعید باغانی و ممنوع التدریس و اخراج  و ساختن و پرداختن پرونده برای تعداد دیگری از معلمان کشور به پایان نرسیده، که سه شنبه (۲۱ شهریور ۹۶) گرانمرد دیگری از چلچراغ آموزش و پرورش جناب آقای محمود بهشتی لنگرودی، بازداشت و اسیر بند زندان شد.

 

باری!

پس از نامه نگاری ها و مذاکرات بسیار، این بار حرف جدی ما باشما این است که بر عهد خویش بمانید و  قولهای خود را جدٌی بگیرید و مدرسان مدارس میهن را از مغالطه های کلان برهانید و آستین همت بر تصحیح اشتباهات و تعدیل انحرافات بالا بزنید.

 

جناب آقای روحانی!

روزگار نامه های نهانی به پایان رسیده است. آسمان آموزش و پرورش دولت شما ابریست.

معلمان این کشور به کفایت وفا کرده اند و ملامت کشیده اند و از شما وفا ندیده اند، گویا مروت و مدارا با معلمان کشور از کردار و پندار شما غایب است.

همه چیز برای شما مهم است و مهمترین رکن جامعه، آموزش و پرورش، گویا اهمیتی ندارد!

اقتصاد و سیاست و فیلسوف و فقیه و عالم و مدیر، سوریه و لبنان و فلسطین و آمریکا و اروپا و اینجا و آن جا همه برایتان مهم اند و اما معلمان نیستند!

 

جناب دکتر روحانی!

جمعیت زیادی از معلمان، دانش آموزان، دانش آموختگان و اولیاء آنان،همه و همه به شما رأی دادند تا زبانی توانا بیابید، حق بگوئید و ناحق را برانید. به وقت نیاز به بهانه های گوناگون فرهنگیان این مرز و بوم را جمع می کنید. سخن میرانید و به تحبیب آنان می پردازید و به وقت شنیدن صدای معلمان نقد ناصحانه و دلسوزانه ی آنان را حمل به نافرمانی می دانید و فرمان ناروا  میدهید. احساس می کنیم انتقاد در لغتنامه دولت شما شرح و بسط دیگری دارد و گویا قایق خرد خیالات فرهنگیان خام است و اوهام!

 

آقای دکترروحانی!

 متأسفانه کارنامه شما در پاسخگو بودن خود و اطرافیانتان برای شنیدن نقد فرهنگیان این کشور به هیچ روی درخشان نبوده است و میدان همچنان بر زیرکان قد علم کرده و سر قدم کرده و جوهر در قلم کرده، باز است و به لطف دولتسرای شما می نویسند آنچه که نباید و حکم می کنند آن چه را که نشاید!

یقین بدانید که هر کوتاهی و بی مهری که بر جامعه فرهنگیان و دانش آموزان روا داشته شود، برپایه عهدی که با مردم بسته آید و سوگندی که در پیشگاه نمایندگان ملت یاد کرده اید،بازخواست خواهید شد.

 

ما بازداشت همکاران فرهنگی و پرونده سازی های خارج از عرف قانونی برای آنان را، به پای شما نوشته و خواهیم نوشت و به احترام و شأن کسوت معلمی از شما می خواهیم به قوه قضائیه تا روز ۱۳مهرماه که تجمع اعتراضی_بزرگفرهنگیان کشور در موضوع بودجه ناعادلانه، شکل می گیرد؛ دستور و رایزنی بفرمائید تا نسبت به آزادی بی قید و شرط کنشگران صنفی فرهنگی عزیز ما اقدامات لازم  بعمل آید، در غیر این صورت فرصت لازم  برای اعلام تجمع بعدی و خواسته های عادلانه و رفع حصر معلمان زندانی محفوظ و غنیمت شمرده خواهد شد.

 

به امید آزادی معلمان زندانی آقایان اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، محسن عمرانی و رفع تبعید علی اکبر باغانی و بازگشت به کار رسول بداقی و درنهایت بازگشت آرامش و امید به جامعه بزرگ معلمان.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©