Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷
-----------------------------------------------

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷_۹۶

 

 

 

    (( بنام خداوند جان و خرد))

 

آغاز سال تحصیلی ۹۷_۱۳۹۶ را به فرهنگیان گرانقدر و دانش آموزان عزیز ایران زمین تبریک می گوییم.

 

مهر اگر چه آغاز فصل خزان است اما در دفتر زندگی معلمان فصل شکفتن است. در همان نقطه ای که خزان طبیعت از راه می رسد شروعی دوباره از جنس بهار دانش و آگاهی رقم می خورد .

 

ما مهر را چنان باشکوه می خواهیم که همه ی کودکان از رسیدنش سرشار از شادی شوند و معلمان بخاطرش لحظه شماری نمایند و خانواده ها هیچ دغدغه ای بابت کیفیت و کمیت آموزش و تربیت فرزندان خود نداشته باشند.

اما... آیا مهر در این سرزمین چنین شادمانه کار خود را می آغازد؟

 

همکاران ارجمند!

 

همانطور که می دانید شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ی خود به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلم، محور مطالبات خود را به بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش اختصاص داده است .

 

 شورای هماهنگی انتظار دارد فرهنگیان کشور در مهر امسال بتوانند این پیام را به مسئولان کشور برسانند که بدون در نظر گرفتن بودجه ای عادلانه امکان اصلاحات در ساختار نظام آموزشی وجود ندارد . این مهم را می توانیم با حضور یکپارچه و متحدانه در تجمع ۱۳ مهر رقم بزنیم .

 

 امید داریم که آغاز مهر ، پایانی بر بی مهری های قوای سه گانه در حق آموزش و پرورش  این سرزمین باشد و قوه قضائیه با اصلاح نگاه خود به خواسته های  صنفی معلمان و آزاد کردن معلمان حق طلب صنفی آقایان محمود بهشتی ، اسماعیل عبدی ، محسن عمرانی و مختار اسدی و باغانی درتبعید و پرهیز از زدن اتهام های امنیتی به فعالیت صنفی معلمان، قوه مجریه با اختصاص بودجه ی عادلانه به آموزش و پرورش و توجه به آموزش رایگان و با کیفیت( اصل ۳۰ قانون اساسی ) ، جمع کردن بازار مکاره ی موسسات مافیایی کنکوری ، توجه به فضای فیزیکی مدارس و امکانات و تجهیزات آموزشی آنها خصوصا در مناطق محروم ، برنامه ریزی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل  بویژه دختران ، رفع تبعیض در حقوق معلمان شاغل و بازنشسته و معلمان ازاد و قراردادی با دیگر کارکنان دولت و از طرف دیگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز با نظارت مسئولانه بر عملکرد دو قوه ی دیگر جهت تحقق حقوق مادی و معنوی دانش آموزان و معلمان این سرزمین و ممانعت از دخالت های سیاسی و معامله گرایانه برخی از همکاران شان در انتصابات آموزش و پرورش ، مهربانی را در آغاز مهر رقم زنند و پویایی و شور و نشاط زندگی را به آموزش و پرورش کشور باز گردانند.

 

شورای هماهنگی_تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۳۱ شهریور ۱۳۹۶

-----------------------------------------------

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان(شاخه سقز)

به مناسبت آغاز سال تحصیلی

 

به نام خداوند جان و خرد

همکاران فرهیختە و اندیشمند؛

در آستانه ی شروع مهری دیگر و بارش مهرورزی شما بزرگواران بر تارک فرزندان و دانش آموزان عزیزمان هستیم. تلاشها و دلسوزی ها و اثرگذاری های شما در پرورش سرمایه های انسانی و پیشرفت و آبادانی دیارمان را هر آنکس کە ذرەای با اصول توسعه آشنا باشد، به خوبی می داند و درک می کند. صمیمانه ترین تبریکات نثار شما باد کە آزادی و انسانیت را هموارە سرلوحه کارتان قرار دادە و  میدهید.

 ما معلمان انگیزەامان را برای ادامه ی مسیر پرتلاطم تعلیم و تربیت، نه  از مسئولان و قدرتمداران، کە از نگاه های  معصوم و مظلوم پر اشتیاق و مهربانه ی دانش آموزانمان می گیریم و نسبت بە سنگینی هزینه های تحصیلی فرزندان بر خانوادەها، احساس مسئولیت می کنیم.  به همین خاطر با عزمی راسخ به پیشواز مهر و بهار رویش اندیشه ها می رویم و تبعیض ها و بی عدالتی ها را نه  در کلاس درس که در وقت مقتضی بر سر عاملان و بانیان آن فریاد خواهیم زد. در کلاسهای درسمان، در کنار دروس رسمی؛ آموزش زبان مادری، حفظ محیط زیست، نفی خشونت، احترام بە دیگران، پرسشگری، نقدپذیری، قانونمداری، صلح طلبی و آزاده  زیستن را فراموش نخواهیم کرد.

همکاران بزرگوار؛

در شرایط نابسامان فعلی آموزش و پرورش، افزون بر نقدناپذیری مسئولان و  عملکرد و تصمیم گیریهای محفلی، که جای هیچگونە دفاعی ندارد؛ تغییرات سلیقه ای در مدیریت شهرستان نیز در راستای هر هدفی به جز بهبود این وضعیت بغرنج است. لذا انجمن صنفی ضمن انتقاد و اعتراض شدید بە چینشهای هدفدار مسولان آموزش و پرورش شهرستان، متذکر می شود کە در راستای اهداف صنفی و دفاع از جایگاە معلم، هرگونه سواستفادە از این مسئولیتها را دقیقتر از گذشته دنبال کردە و در این ارتباط به  تنویر افکار عمومی خواهد پرداخت.

فرهنگیان عزیز؛

 امسال در حالی به پیشواز بهار تعلیم و تربیت می رویم که جمعی از بهترین همکارانمان در زندان و تبعید و یا زیر بار احکام ناروای قضایی و اخراج هستند. ضمن حمایت قاطع از آنان، مصرانه  خواستار آزادی آقایان مختار اسدی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی و محسن عمرانی و همچنین لغو سایر احکام صنفی تبعید و اخراج و تعلیق تمام معلمانی هستیم که جرمشان تنها دلسوزی برای آیندەی این دیار و دغدغەی مسائل صنفی معلمان و دانش آموزان است.

پیرو فراخوان شورای هماهنگی فرهنگیان سراسر کشور، در روز ۱۳ مهرماە(روز جهانی معلم) همزمان با همکاران سایر نقاط ایران، گرد هم می آییم و برای احقاق حقوق پایمال شدەی خود و دانش آموزانمان، فریاد حقخواهی در تخصیص بودجه عادلانه و رفع مظلومیت و تبعیض و محرومیت از جامعەی فرهنگیان را سر می دهیم.

درود بر شما و درود بر احساس مسئولیتتان.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان(شاخه سقز)

-------------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©