Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷
درخواست پایان اعتصاب غذا از رضا شهابی

 

درخواست پایان اعتصاب غذا از رضا شهابی

 

بنابر آخرین شنیده ها از خانواده آقای رضا شهابی مبنی بر بحرانی تر شدن وضعیت سلامتی جسمانی و به خطر افتادن جان و زندگی ایشان همچنین با توجه باینکه مقام امنیتی در حضور خانواده اش به این کارگر زندانی قول داده که در اسرع وقت به خواسته اش رسیدگی خواهد شد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط و تایید و اجرای همه خواسته های بحق ایشان و محکوم کردن رفتارهای غیر انسانی و پایمال کردن حقوق این راننده زحمتکش و ستم دیده و کوشنده و مدافع حقوق کارگری که به ناچار برای رساندن فریاد دادخواهی و حق طلبی اش به گوش همگان به ویژه مسئولان مربوط، جان و زندگی خویش و خانواده اش را به خطر انداخته و اکنون حیات و سلامتی اش به مرزهای بسیار خطرناکی رسیده است؛ مصرانه می خواهد هر چه زودتر به اعتصاب غذای خود پایان دهد و همسر و فرزندان و خانواده و همکاران و دوستداران خود را از دلهره و نگرانی شدید بیرون آورد.

 

 با آرزوی تندرستی و بهبودی جسمانی رضا شهابی و پایان رنج و سختی و پایمال شدن حقوق همه کارگران و زحمت کشان در ایران و سراسر جهان و با پاسداشت و سپاس از همه آنانی که در دفاع از آقای رضا شهابی جانانه کوشیده اند!

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سه-شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶

-----------------------------------------------------------

درخواست پایان اعتصاب غذا از رضا شهابی

 

با توجه  به آخرین اخبار منتشر شده از طرف سندیکای کارگران شرکت واحد و بازگو کردن شرایط بحرانی رضا شهابی و دلنگرانی های همسررضا شهابی، ربابه شهابی فرزندان دلبند او و همچنین نگرانی ما کارگران هفت تپه،  جنبش کارگری ایران  نهادها  تشکل ها  فعالین کارگری و دیگر فعالین اجتماعی در داخل و خارج از کشور، از این طریق از رضا شهابی تقاضا داریم به اعتصاب غذای خود پایان دهد. رضا گرامی؛ جنبش کارگری ایران به جان و روان سالم  و شاداب تو نیاز دارد. برای ادامه مبارزه باید دست در دست هم و در کنار هم قرار بگیریم.

 

 دوست کارگر رضا شهابی؛ انتظار داریم به خواست هم طبقه ای های خود در پایان دادن به  اعتصاب غذا جواب مثبت بدهید. و ما را در ادامه مبارزه تنها نگذارید!

 

زنده باد رضا شهابی

 زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران درسراسرجهان

 

سندیکای کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶

------------------------------------------------

 

از : گوتنبرگ (سوئد)

پیام کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی - .گوتنبرگ سوئد-

به رضا شهابی کارگر مبارز!

 

رضای خستگی ناپذیر؛

ما اعضاء کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی – گوتنبرگ (سوئد)، همچون دیگر همرزمانت در سندیکای کارگری شرکت واحد و در کنار دل نگرانی های همسر گرامی شما ربابه رضایی و فرزندان دلبندت ، از شما درخواست داریم که به اعتصاب غذای خود در پنجاه (۵۰) امین روز آن پایان دهید.

رضای گرامی ، شما ثابت کردید که نماینده به حق طبقه کارگر ایران هستید، شما ثابت کردید که زندان هم نمی تواند خللی در جسارت و عزم راسخ تان در امر مبارزه طبقاتی ایجاد کند!

شما حتی در پشت دیوار های جهل و سرمایه و سیاه چال های خون و جنایت دست از مبارزه بر نداشتید و یک بار دیگر ثابت کردید که کارگران در پیشبرد مبارزه طبقاتی باید مصمم و استوار از منافع خود به دفاع برخیزند .لذا با توجه به وضعیت بحرانی شما بعد از پنجاه(۵۰) روز اعتصاب غذا ، ما جمع متشکل در "کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی – گوتنبرگ (سوئد) " ضمن ارج نهادن به جسارت ، آگاهی و از خود گذشتگی شما ، به همراه یارانت اعضای خانواده ؛ فعالان سندیکایی ؛ دوستان کمیته دفاع در ایران ؛ و بیشمار بازنشستگان؛ دانشجویان تحول طلب و مردم آزادیخواه ایران و جهان در خواست داریم به اعتصاب غذا پایان دهید تا یاران و همرزمان از تجارب اندیشه ای شما بی نصیب نشوند.

برای جمع فعالان کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی -گوتنبرگ (سوئد ) ؛ حضور و بقای و دوام رضا شهابی در صحنه رویارویی های نابرابر در سطح جنبش کارگری امری موثر و پردوام خواهد بود .

جنبش کارگری ما و خاصه مبارزات سندیکابی شما و یارانتان در ادامه می تواند چرخه سرمایه را تا حدی به عقب نشینی وا دارد و در این میان حضور مادی و نقش سازمانگر تو می تواند گرما بخش روشنگری این مبارزه پردوام گردد.

کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی – گوتنبرگ ( سوئد)

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷

-------------------------------------------------

بیانیه 96

 

درخواست کمیته دفاع از رضا شهابی برای پایان دادن به اعتصاب غذا!

 

49 روز پیش یعنی در تاریخ 18 مرداد 1396 رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دلیل اقدام غیرقانونی مسئولان امنیتی و قضایی در تبدیل دوران مرخصی پزشکی رضا به غیبت و متعاقباً تعیین ۹۶۸ روز حبس مازاد بر حکم به دلیل غیبت کذایی، دست به اعتصاب غذا زد. اکنون حدود یک هفته است که دیگر قند را نیز از آب حذف کرده و هفته قبل اعلام کرده بود که در صورت عدم رسیدگی به خواست هایش دست به اعتصاب خشک خواهد زد، امری که ممکن است فردی با شرایط رضا شهابی را طی یک یا دو روز از پای در آورد. امروز 4 مهرماه رضا را به دلیل بی حالی شدید و وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان مدنی کرج منتقل کرده اند و علیرغم هشدار پزشکان مبنی بر لزوم بستری و نیاز به مراقبت پزشکی دائم، طی اقدامی غیرمسئولانه مجدداً او را به زندان باز گرداندند. خانواده رضا شهابی امروز موفق می شوند دقایقی رضا را ملاقات کنند اما بنا بر اظهار همسر این کارگر زندانی، حال رضا به گونه ای بوده است که از فاصله 1 متری حتا توانایی تشخیص همسر و فرزندش را نداشته است!

کمیته دفاع از رضا شهابی به شدت نگران جان وی است و ضمناً بنا بر خواست سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی و درخواست های متعدد تشکل های کارگری داخلی و خارجی و همچنین افراد و فعالان بسیار زیادی که به جهت نگرانی وضعیت وخیم او، از رضا خواسته اند که به اعتصاب خود پایان دهد، به نوبه ی خود از رضا شهابی می خواهد حال که مأموران قضایی و امنیتی به دیدارش رفته اند و در حضور خانواده قول محکمی جهت تحقق خواست هایش داده اند، به اعتصاب خود پایان دهد.

کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن ستودن مقاومت جانانه این کارگر مبارز و عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی، اعلام می دارد که وجود و سلامتی انسان های ارزشمندی مانند رضا شهابی در برهه ی کنونی بسیار مهم است و اکنون که ادامه اعتصاب به احتمال زیاد منجر به ضایعه ای اسفناک برای جنبش کارگری ایران خواهد شد،  مصرانه از رضا می‌خواهد که به اعتصاب خود در اسرع وقت پایان دهد. بدیهی است کمیته دفاع از رضا شهابی مصرانه پیگیر عملی شدن وعده های مسئولان امنیتی و قضایی در مورد خواست‌های رضا شهابی است و تا آزادی کامل این کارگر که جرمش تنها دفاع از منافع صنفی خود و همکارانش است! از پای نخواهد نشست.

ضمناً کمیته دفاع از رضا شهابی از تمام تشکل‌های کارگری، فعالان اجتماعی و انسان‌های شریفی که صدای اعتصاب رضا بودند کمال تشکر را دارد، باشد که این حمایت ها پایه ای باشد برای همبستگی هرچه بیشتر کارگران و جنبش کارگری.

 

کمیته دفاع از رضا شهابی

4 مهر 1396

------------------------------------------------

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©