Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

 

اعتصاب غذای رضا شهابی بطور مشروط متوقف شد

 

رضا شهابی راننده زحمتکش شرکت واحد که برای رساندن فریاد دادخواهی اش به گوش همگان و مسئولین مربوطه در مورد عدم رعایت بدیهی ترین حقوق انسانی اش از سوی دادستانی تهران و نیروهای امنیتی به ناچار اعتصاب غذا کرده بود، با توجه به اینکه مقام ارشد امنیتی به ایشان در حضور خانواده قول داده است در اسرع وقت به خواسته اش رسیدگی می شود، همچنین جهت پایان دادن به دل نگرانی های خانواده، همکاران، خواست سندیکای شرکت واحد و دیگر سندیکاها و تشکلات کارگری داخلی و بین المللی، فعالین کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دوستدارانش در سراسر جهان در ساعت ۲۱ پنجم مهر ۱۳۹۶ اعلام کرد اعتصاب غذایش را بطور مشروط متوقف می کند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمایت کامل و همه جانبه از خواسته های آقای رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکا که برای آن پنجاه روز است اعتصاب غذا کرده و جانش را به خطر انداخته است اعلام می دارد.

 

علی رغم اینکه وضع جسمی این کارگر زندانی بسیار خطرناک است، و بنابر مشاهدات خانواده که در روز چهارشنبه پنج مهر با ایشان ملاقات داشتند، رضا به دلیل پنجاه روز اعتصاب غذا با وجود آسیب های شدید جسمی ناشی از زمان دستگیری و بازجویی که از طرف نیروهای امنیتی بر او وارد شده است نیاز مبرم به درمان فوری و بستری شدن در بیمارستان دارد، اعلام کرده است چنانچه به دادخواهی اش در بازه زمانی معقول رسیدگی نشود مجددا اعتصاب غذا خواهد کرد.

 

 سندیکای کارگران شرکت واحد از همراهی و حمایت های سندیکاها و تشکلات کارگری داخلی و بین المللی، دانشجویان، بازنشستگان، معلمان و دوستداران سندیکا و رضا شهابی در مدت اعتصاب غذا قدردانی می کند و خواستار تدام حمایت هایشان برای نجات جان این کارگر ستم دیده است.

-------------------------------------------------------

درخواست کنشگران اجتماعی از رضا شهابی برای شکستن اعتصاب غذا

 

 رضا شهابی کارگر مبارز عضو هیأت مدیره‌ی سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیش از ۵۰ روز گذشته را در اعتراض به پایمال شدن بدیهی‌ترین حقوقش در شرایطی اسفبار در زندان رجایی‌شهر کرج «در اعتصاب غذا» به سر برده است. اعتصاب غذایی که در طی این مدتِ جان‏فرسا برای هر فردی، صدمات جسمی جبران‌‏ناپذیری را به‏ بار می آورد. اعتصابی که علی‌رغم اعتراضات افکار عمومی به نادیده‌انگاشته‌شدن‏ش از سوی مسئولین قضائی و دولتی، و نیز پیگیری‌‏های مکرر بی‌پاسخ مانده‏‌ی همسرش به نهادهای مربوطه، همچون بسیاری موارد دیگر جان عضوی از طبقه‌‏ی کارگر شریف و تحت ستم و استثمار ایران را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

 

پیداست که برای هر حکومت سرمایه‌‏داری (از جمله ایران) جانِ کارگران به طور کلی و کارگرانِ مبارز علیه این سیستم به طور خاص و ویژه بی‌ارزش است. آنان می‌اندیشند که عقب نشستن در برابر خواسته‌‏ها و مطالبات حقه‏‌ی کارگران مساوی با توقف چرخه‌‏های سود و اختلاس‏‌های علنی و پایان حقوق‌‏های نجومی‏‏شان است.

رضا شهابی، سندیکای شرکت واحد، کارگران نیشکر هفت‏‌تپه، کارگران هپکو‏ و آذرآب اراک، کارگران معدن یورت، کانون صنفی معلمان ایران، همه و همه پیام‏شان را در خصوص بپاخواستنی جمعی برای پایان دادن به سرکوب، استثمار و پایان بخشیدن به سیاست‏‌های اقتصادی-قضایی نئولیبرالیستی (از خصوصی‌‏سازی‌ها و حقوق‏‌های معوقه تا باتوم‌زدن‏‌ها و زندان کردن‌‏ها) به دفعات و با رساترین و جان‌برکف‌‏ترین اقدامات به گوش ما رساندند، اینک بر عهده‏‌ی ماست تا این دعوت به مبارزه و مقاومت را جدی بگیریم و از جانِ شریف‌‏ترین انسان‌‏های این سرزمین که برای ما جنگیده‌اند (برای‏مان ساختند، بهمان آموختند، صدمه دیدند، فقیر ماندند، کشته‏ شدند) دفاع کنیم.

 

صراحتاً اعلام می‌داریم، رهایی بی قید و شرط رضا شهابی، خواسته‌ی فوری و مؤکد ماست و پر واضح است، ما برای همه‌گیر کردن مسیر و صدای این مقاومت، از پای نخواهیم نشست.

رضای عزیز!

زنده بمان و اعتصابت را بشکن، که این نه تو‏ که زندان و زندان‏بانِ تو و استثمارگران‏ند که شکسته‏‌اند و خواهند شکست!

 

پاینده باد مقاومت کارگران و معلمان ایران!

-----------------------------------------------------

 

کلکتیو سندیکاهای فرانسه از  رضا شهابی خواستند اعتصاب غذای خود را متوقف کند

 

 

رضا عزیز

اتحادیه تو از تو می خواهد تا اعتصاب غذا را متوقف کنی. ما  به نمایندگی از طرف کلکتیو اتحادیه های فرانسه  از این درخواست حمایت می کنیم. ما بر این باوریم که این مبارزه به فعالان سرزنده نیاز دارد.

ما برای تو آرزوی موفقیت می کنیم و  همبستگی خود را برای رهایی تو و همۀ رفقای زندانی تشدید می کنیم.

 

با احساسات رفیقانه

فیلیپ رئو( س-اف-د-ت )

 فروز نجات ( س-ژ-ت )

.---------------------------------------------------------------

:

پیگیری اتحادیه کارگری "وردی" ( اتحادیه خدمات همگانی آلمان):

درر ابطه با وضعیت رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری زندانی

 

 

امید نوری پور

عضو پارلمان آلمان

میدان جمهوریت 1

11011 برلین

۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷

 

جناب آقای نوری پور گرامی!

 

ما مصرانه از شما تقاضا داریم، جهت پشتیبانی از رضا شهابی و دیگر  فعالین اتحادیه ای که در زندان بسر می برند، اقدام کنید.

 

رضا شهابی عضو هیئت مدیره اتحادیه کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه ( سندیکای واحد) در تاریخ هشتم اگوست بنا بر رای دادستان دادگاه مجددا بازداشت و به زندان فرستاده شد. خانواده او از این تاریخ به دشواری با وی ملاقات داشته اند.

 

رضا شهابی چند سال پیش در شعبه 15 دادگاه به اصطلاح انقلاب بعلت فعالیت های سندیکایی به ۶ سال زندان و پرداخت هفت میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم و علاوه برآن بمدت پنج سال از هرگونه فعالیت سندیکایی محروم شد. او تقریبا تمامی مدت محکومیت خود را تحمل کرده بود که  بدلایل بیماری ناشی از زندان و شکنجه موقتا از زندان آزاد شد. پرونده رضا درسال ۲۰۱۵ هنگام مرخصی پزشکی دوباره مورد پیگیری قرار گرفت و یک سال دیگر به مجازات زندان او افزوده گشت. به هنگام معالجه پزشکی او همچنان تحت مراقبت ماموران امنیتی بود. بنا بر اظهارات سندیکای رانندگان اتوبوسرانی تهران در سال گذشته بر میزان این سرکوب و آزار فعالین کارگری افزوده شده است. دادستان دادگاه او را طی حکمی مجددا به زندان فراخواند و تهدید نمود که در صورت عدم مراجعه به زندان ، وثیقه سپرده گذار ضبط خواهد شد. در تارخ هشتم اگوست او به اداره زندان رجایی شهر جهت بازداشت مراجعه میکند .این درحالی بود که در پرونده پزشکی او صریحا بر تداوم مرخصی درمانی تاکید شده بود. در هنگام معرفی رضا به دفتر زندان به او اطمینان داده میشود که حکم آزادی او در پرونده موجود می باشد. یک روز پس ازآن در تاریخ نهم سپتامبر با مراجعه رضا شهابی به زندان ، وی بلافاصله بازداشت واز این تاریخ به بعد هر گونه تماس او با خانواده و دوستانش محدود شده است. دادستان دادگاه حکم 5 ماه مرخصی پزشکی او را غیبت غیر مجاز شمرده و یک سال دیگر بر مجازات او افزود. در مجموع رضا شهابی باید هفده ماه دیگر در زندان بماند و جریمه نقدی تعیین شده را نیز باید پرداخت نماید. در غیر اینصورت مدت 355 روز دیگر بر مجازات او افزوده خواهد شد.

 

بازداشت و زندانی کردن افراد بعلت  فعالیت های اتحادیه ای نقض آشکارآزادی و حقوق شهروندی بطور اعم و فعالیت های آزادانه  سندیکایی بطور اخص می باشد.

 

در ماه ژوئن2017  کمیسیون آزادی فعالیت  تشکیلات کارگری سازمان جهانی کار از مسئولان جمهوری اسلامی خواستار آزادی رضا شهابی و لغو مجازات زندان او شد. علاوه بر آن این کمیسیون بررسی پرونده پزشکی رضا توسط  یک تیم پزشکی مستقل را تاکید کرد.

 

رضا شهابی از تاریخ نهم اگوست در اعتصاب غذا بسر می برند. ما به شدت نگران سلامتی رضا شهابی، اسماعیل عبدی و همچنین سایر فعالین زندانی همچون حسن صادقی، سعید ماسوری، رضا اکبری منفرد، امیر قاضیاتی، عبدالقاسم فولادوند و جعفر اقدامی هستیم.

 

ما از شما مصرانه تقاضا داریم که با همه توان برای آزادی رضا شهابی و سایر فعالین سندیکایی در زندان اقدام نمایید.

 

با احترام و سلام های دوستانه

Christine Behle

عضو هییت مدیره اتحادیه خدمات آلمان _ وردی 

 

  

توضیح

خانم " کریستینه بله " متذکر شده اند که این نامه را به تعدادی از اعضاء فراکسیونهای موجود در پارلمان آلمان که با اتحادیه های کارگری تماس دارند، یعنی احزاب سوسیال دمکرات ،سبزها ،حزب چپ ، دمکرات مسیحی وسوسیال مسیحی، ارسال کرده است.

 

*آقای نوری پور عضو حزب سبزها ؛از سال 2006 نماینده این حزب در پارلمان آلمان واز سال 2013 سخنگوی سیاست خارجی حزب سبزها و عضوفراکسیون امورخارجه ،کمیسیون حقوق بشرو کمک های بشردوستانه و همچنین معاون کمسیون دفاع و کمسیون فرعی سیاست خارجی در امورفرهنگی در پارلمان آلمان می باشد.

---------------------------------------------------

ربابه رضایی در گفتگو با ایلنا: در مورد کارگر زندانی رضا شهابی

 

حالِ جسمانی همسرم وخیم است/امیدوارم به خانه بازگردد

 

 

حال جسمانی رضا شهابی، کارگر زندانی که از 17 مرداد امسال در زندان رجایی‌شهر به‌سر می‌برد، چندان مساعد نیست.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز، چهارشنبه (پنجم مهر ماه)، پنجاه و یکمین روز از اعتصاب غذای رضا شهابی است و وخامت حال جسمانی او باعث نگرانی فعالان کارگری و کنشگران اجتماعی شده است؛ تا جایی که تعداد زیادی از این کنشگران با امضای متنی خواستار رسیدگی به اوضاع شهابی و آزادی او شده‌اند.

 

ربابه رضایی، همسر رضا شهابی است. او در ارتباط با آخرین وضعیت همسرش می‌گوید: دیروز در پنجاهمین روز از اعتصاب غذا، حال رضا وخیم شد و او را برای ساعتی به بیمارستان منتقل کردند و دوباره به زندان برگرداندند؛ در همان مدت کوتاه، موفق شدم او را در بیمارستان ببینم؛ علاوه بر درد پشت و گردن، به حدی قوه بینایی و شنوایی‌اش تحلیل رفته که حتی پسرش را از چندمتری نشناخت.

 

خانم رضایی خواسته‌های همسرش را لغو حکم نزدیک به سه سال حبس و انتقال به زندان اوینِ تهران دانست و گفت: نگران سلامتی همسرم هستم و آرزویم این است که به زودی سالم به خانه برگردد.

 

شرایط نامساعد جسمانی شهابی، باعث شده که طیف‌هایی از کارگران از او حمایت کنند. اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نیز به قضیه ورود کرده‌ و از وزیر کار خواسته‌اند که هر اقدامی می‌تواند برای بهبود وضعیت این کارگر زندانی انجام دهد.

 

از قرار معلوم، وزیر کار در روزهای گذشته پیگیر وضعیت رضا شهابی بوده است.

 

در همین رابطه، علی مطهری (نماینده مردم در تهران) به خبرنگار ایلنا گفته است: در مورد آقای شهابی در جریان موضوع هستم و تا حدی مطلع شده‌ام. وظیفه ما به عنوان نمایندگان این است که موضوعات را به نهادهای مربوطه منتقل کرده و از آنها بخواهیم که در این رابطه توضیح بدهند و سخت‌گیری نکنند.

------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©