Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۰۶ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۰۶ اکتبر ۲۰۱۷
#سپاس نامه

 

 

سپاس نامه

 

((بنام خداوند جان و خرد ))

 

پیام سپاس و قدردانی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

بمناسبت برگزاری تجمع سراسری ۱۳ مهر  روزجهانی معلم

 

فرهنگیان آگاه و عدالت‌خواه!

 

شما امروز به مناسبت ۱۳ مهر، روز جهانی معلم گرد هم آمدید و یک‌صدا برای «کیفیت‌بخشی به وضعیت آموزشی و بهبود معیشت و منزلت فرهنگیان» خواستار «بودجه عادلانه برای آموزش‌وپرورش» شدید. مطالبه‌ای صنفی که جنبه ملی دارد و آینده کشور درگرو تحقق این مطالبه بر حق است. حضور پر شور شما امروز طنین انداز صدای حق طلبی و رفع تبعیض در سراسر ایران بود.این مهم در حالی انجام شد که طی روزهای گذشته ، تعدادی از فعالان در استان های مختلف توسط حراست و اطلاعات احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند و با این ادعا که تجمع ممکن است به حاشیه رانده شود خواستار لغو آن شدند اما با درایت و سازماندهی شایسته شما، در بیش از ۲۰ استان تجمع بصورت منسجم و بی هیچ حاشیه ی هنجارشکنانه ای برگزار شد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به‌عنوان فراخوان دهنده این تجمع سراسری و به نمایندگی از بخش اعظمی از معلمان ایران، از تمام فرهنگیان آگاه و متعهد که امروز در تجمع سراسری ۱۳ مهر شرکت نمودند تشکر و سپاسگزاری می‌کند. از تشکل‌های عضو شورا که به‌درستی و با تمام تلاش کوشیدند به بهترین شکل ممکن تجمع برگزار گردد سپاسگزاری می‌کنیم. همچنین جا دارد از فعالان صنفی در استان‌هایی قدردانی نماییم که در فقدان تشکل صنفی استانی توانستند با سازمان‌دهی درست و اصولی اهداف شورا را به‌صورت خاص و مطالبات جنبش معلمان ایران را به‌صورت عام، یک گام به جلو ببرند ما قدردان تمام کنشگران صادق و پویا در سراسر کشور هستیم حضور و مشارکت زنان معلم را ارج می‌نهیم و از تجربه پربار بازنشستگان استفاده می‌کنیم و امیدواریم با گسترش کار صنفی در قالب تشکل‌ها شاهد دستاوردهای مثبت در راستای احقاق حقوق معلمان و دانش آموزان باشیم.

 

در پایان جا دارد که از تمام اقشار اجتماعی که  با صدور بیانیه از خواسته های ما  اعلام حمایت نمودند و روز معلم را تبریک گفتند قدردانی نماییم ما همچنین از روزنامه‌نگاران متعهدی که مطالبه ما را پوشش خبری دادند کمال تشکر را داریم و در پایان از ابراز لطف دانش آموزان و اولیای آنان به خاطر تبریک روز جهانی معلم سپاسگزاری می‌کنیم و به دانش آموزان خود می‌گوییم روزی برای ما مبارک است که بتوانیم شعار روز جهانی امسال یعنی «آموزش آزادانه، توانمندسازی معلمان» را محقق نماییم.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴ مهر ۱۳۹۶

--------------------------------------------------

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

اعتراض معلمان برای بودجه عادلانه را حمایت می کنیم

 

معلمان سراسر کشور در روز ۱۳ مهر که روز جهانی معلم است. با برپایی تجمعاتی در سراسر کشور خواهان بودجه عادلانه برای آموزش و پرورش، همچنین آزادی معلمان زندانی شدند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن تقدیر از اتحاد و اعتراض یکپارچه معلمان، حمایتش را از  مطالبات معلمان که  خواسته همه کارگران می باشد؛ اعلام می دارد.

 

 معلمان مطالبات صنفی و آموزشی خود را به شرح زیر اعلام کردند.

 

1. ما خواهان بودجه عادلانه، برای افزایش سرانه دانش‌آموزی در راستای تأمین آموزش رایگان، باکیفیت و عادلانه برای تمام کودکان بخصوص دانش آموزان مناطق محروم، بازمانده از تحصیل و مهاجر، طبق اصل 30 قانون اساسی هستیم.

2. ما خواهان بودجه عادلانه برای کیفیت‌بخشی به امکانات و محتوای آموزشی در کلیه سطوح آموزشی از پیش‌دبستانی تا متوسطه هستیم. بایستی امکانات و محتوای آموزشی با توجه به نیازهای امروز کودکان به‌روز گردد، به نیازهای کودکان در مناطق مختلف با توجه به تنوع جغرافیایی، فرهنگی و قومی توجه شود و طبق اصل 15 قانون اساسی زبان مادری در مناطق دوزبانه در مدارس تدریس گردد.

3. ما خواهان بودجه عادلانه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان هستیم. بایستی بودجه لازم برای تأمین نیروی مشاور، مددکار اجتماعی و مربی بهداشت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله خشونت در مدارس تأمین گردد.

4. ما خواهان بودجه عادلانه در راستای تحقق شعارِ روزِ جهانیِ معلم از طرف یونسکو یعنی «آموزش آزادانه، توانمندسازی معلمان» هستیم در این راستا باید نظام آموزش تربیت‌معلم بر مبنای آزادی و به اتکای شیوه‌های مشارکتی برای تربیت‌ِمعلمانِ توانمند و قدرتمند اصلاح گردد، بایستی دوره‌های ضمن خدمت معلمان به‌صورت رایگان و با توجه به نیازهای معلمان و دانش آموزان کیفی سازی و به‌روز گردد.

5. ما خواهان بودجه عادلانه برای گسترش و تأمین فضاهای آموزشی استاندارد و ایمن هستیم. کلیه مدارس خشتی و گلی و کپری باید فوراً برچیده شود و بودجه به‌صورت عادلانه به مناطق محروم و مرزی اختصاص یابد.

6. ما خواهان بودجه عادلانه برای تأمین معیشت و منزلت معلمان بازنشسته و شاغل هستیم به‌طوری‌که حقوق هیچ فرهنگی زیرخط فقر نباشد. توجه به وضعیت بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان با حقوق شاغلین مورد تأکید ماست. بیش از 9 ماه است که حق‌الزحمه اضافه‌کاری معلمان پرداخت‌نشده است. در بودجه سال آینده بایستی دولت تمام بدهکاری‌های خود به معلمان و بازنشستگان را در کلیه سطوح تسویه نماید.

7. ما خواهان بودجه عادلانه برای اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم قانونی که دولت‌ها از 10 سال پیش تاکنون به‌صورت تعمدی و غیرقانونی از اجرای آن امتناع ورزیده‌اند.

8. ما خواهان بودجه عادلانه برای تحقق یک بیمه درمانی و تکمیلی کارآمد و جامع هستیم. ازنظر ما بیمه‌ای جامع است که پوشش بیمه‌ای مناسبی داشته با مراکز درمانی متعدد و معتبر طرف قرارداد باشد. سقف درمان برداشته شود و برای بیمه تکمیلی بازنشستگان سقف سنی نداشته باشد.

 

9. ما خواهان بودجه عادلانه برای گسترش چتر حمایتی دولت از کودکان پیش‌دبستانی هستیم، در حال حاضر حدود 100 درصد آموزش پیش‌دبستانی به بخش خصوصی واگذارشده است و مربیان این دوره از امنیت شغلی و حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند.

10. ما خواهان بودجه عادلانه برای تأمین امنیت شغلی و روانی تمام معلمان هستیم. تراکم دانش آموزان در کلاس‌ها باعث بروز ناهنجاری و خشونت در مدرسه است. از سوی دیگر بسیاری از معلمان شاغل در بخش خصوصی، نیروهای حق‌التدریس و آزاد از امنیت شغلی و روانی برخوردار نیستند و خدمات بیمه‌ای به آنان تعلق نمی‌گیرد.

----------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©