Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۰۶ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۰۶ اکتبر ۲۰۱۷
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

پیام های همدردی و تسلیت به مناسبت درگذشت محمد جراحی

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

 

ننگ بر عاملین مرگ فعال کارگری محمد جراحی

 

زنده یاد محمد جراحی پنج سال به دلیل مبارزه برای دفاع از حقوق کارگران زندانی شد. و حتی حقوق اولیه وی به عنوان یک زندانی رعایت نگردید. مراجعه به پزشک را از وی دریغ کردند و به دلیل عدم تشخیص به موقع سرطان، به فاصله کمتر از یکسال پس از آزادی به دلیل پیشرفت بیماری، مراقبت های پزشکی موثر واقع نشد و متاسفانه یارانش را تنها گذاشت.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه یاد این فعال کارگری را گرامی می دارد و به خانواده و دوستان و یارانش تسلیت عرض می کند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۹۶/۰۷/۱۴

-----------------------------------------------------------

پیام تسلیت سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به کارگران وخانواده گرامی

 

محمد جراحی از میان ما رفت

 

با کمال تاسف امروز مطلع شدیم ، که فعال کارگری ، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری،  قلبش برای همیشه از تبش باز ایستاد. محمد جراحی یکی از مبارزان راه رهایی طبقه کارگر بود که به خاطر مبارزات کارگری به 5 سال حبس محکوم شده بود . اودر شرایط بسیار سخت وبا داشتن  بیماری، دوران زندان را بدون مرخصی به پایان رساند. عدم رسیدگی پزشکی در دوران محکومیت، می تواند یکی از عامل های مرگ نابه هنگام  محمد جراجی باشد.

 

ما کارگران هفت تپه و اعضای هیئت مدیره سندیکای   کارگران نیشکر هفت تپه این ضایعه را به خانواده جراحی و تمامی کارگران ایران تسلیت گفته و خود را شریک غم آنان می دانیم . یادش گرامی باد.

 

در اینجا جا دارد نگرانی خود را نسبت به ادامه بازداشت رضا شهابی،  کارگر شرکت واحد تهران و حومه و عضوهیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام داریم . وضعیت جسمانی رضا شهابی با توجه به گفته همسر او ربابه رضایی بسیار وخیم اعلام شده  است و جا دارد فوری و بی قید و شرط رضاشهابی  آزاد و تحت درمان قرار گیرد؛

 

درآخر درگذشت محمد جراحی رابه خانواده محترم وتمامی کارگران تسلیت میگوییم

به امید اتحاد وهمبستگی تمامی کارگرام جهان….

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

-------------------------------------------------------

قلب محمد جراحی فعال کارگری از تپش ایستاد

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

 

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری:قلب محمد جراحی  فعال کارگری از تپش ایستاد !

اطلاعیه شماره  9

در کمال اندوه خبر یافتیم که قلب پر تپش محمد جراحی فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری و همرزم زنده یاد شاهرخ زمانی صبح روز۵ شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ در بیمارستان تجریش از تپش ایستاد.

محمد جراجی، سه دهه از زندگی اش را در راه مبارزه با ستم سرمایه و اعتلای جنبش کارگری گذراند و در این راه بارها دستگیر و زندانی شد که ٱخرین بار به مدت ۵ سال بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود. و همانجا بود که به علت عدم رسیدگی درمانی به بیماری مبتلا شد و پس از آزادی از زندان نیز درمانش به جایی نرسید و امروز در بیمارستان در گذشت.

محمد جراحی نمونه ای از صدها فعال کارگری بود که در راه مبارزه برای بهبود شرایط زندگی طبقه ی کارگر جان باخت. بی شک قوه قضاییه و سازمان امور زندان ها در این مرگ دخلیند و باید پاسخگو باشند. چرا که سرطان را همین ها به جان او انداخته بودند.

طبقه ی کارگران ایران، کنشگری مقاوم و دلسوز را و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری یار و همرزمی باورمند را از دست داده اند.

ما این ضایعه ی اسفناک را به خانواده بزرگ جراحی و به کارگران و زحمتکشان ایران تسلیت می گوییم.

بدیهی است که یاد محمد جراحی همواره با کارگران خواهد بود و عزم همرزمانش را برای رسیدن به جامعه ای عاری از ستم و برخوردار از رفاه و شایسته ی زیستن بیشتر خواهد کرد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

۱۳ مهر ۱۳۹۶

--------------------------------------------------

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

 

محمد جراحی در گذشت!

 

صبح امروز 13 مهرماه، محمد جراحی کارگر مبارز و عضو کمیتهپیگیری، بعد از تحمل سالها رنج زندان و بیماری چشم از جهان فروبست. محمد جراحی که به دلیل فعالیت های کارگری از خرداد ماه سال 90 دستگیر و به پنج سال حبس محکوم شده بود در طیمدت اسارت به بیماری تیروئید دچارشد. بیماریی که در صورت عدم درمان می تواند تبدیل به سرطان تیروئید شود و در مورد محمد نیزچنین شد. در تمام مدت پنج سال زندان با وجود ابتلا به چنینبیماری مهلکی به وی اجازه مرخصی و درمان ندادند و یک بار هم که به دلیل وخامت حالش با دستبند و پابند از زندان به بیمارستانمنتقل شده بود، آنچنان مورد اذیت و آزار و توهین مامورین همراه قرار گرفت که دیگر راضی به مراجعه به بیمارستان نشد. اینچنین بود که شمع وجود نازنین محمد جراحی ذره ذره آب شد و سرانجام خاموشی گرفت؛ تا بار دیگر شاهد عمق کینه و عداوت سرمایه و ایادی آن به کارگران و فعالین صدیق جنبش کارگری باشیم.

 

همچنان که دو سال قبل شاهرخ زمانی دیگر کارگر صدیق و خستگیناپذیر جنبش کارگری نیز که در تمام مدت پنج ساله حبس اش از مرخصی محروم بود، در زندان به شکل مشکوکی جان خود را از دست داد. هم اکنون نیز رضا شهابی کارگر زندانی به دلیلاعتصاب غذای پنجاه روزه اش در اعتراض به محکومیت غیر قانونی968 روزه خود، با وجود وضعیت وخیم جسمی، در شرایط بد زندان به سر می برد. این در حالی است که علی رغم توصیه پزشکان معالج برای ادامه معالجه رضا، هنوز او به بیمارستان منتقل نشده و چه بسا بار دیگر شاهد فاجعه ای از این دست باشیم.

 

کارگران! مردم آزاده و وجدان های آگاه و بیدار ایران وجهان!

 

روزی نیست که شاهد بگیر و ببند و زندانی شدن کارگران و معلمان آگاه، فعالین کارگری و اجتماعی نباشیم. این واقعیتی است که اینقبیل زندانیان تنها آزادی خود را ازدست نمی دهند، بلکه به دلیلشرایط بسیار سخت و نامطلوب زندان، به سلامتی جسمی و روانیزندانیان نیز آسیب وارد می شود. زندان های ایران امروز در واقع به قتلگاه کارگران آگاه و مبارز و فعالان کارگری و اجتماعی تبدیل شده است. بی جهت نیست که محمد جراحی در نامه ای از زندان، شرایطغیر انسانی حاکم بر آن را این گونه توصیف می کند:

 

«من محمد جراحی، كارگر زندانی و عضو كمیته پیگیری ایجادتشكل های كارگری هستم. من بیش از دو سال است در زندان تبریزبه سر می برم. درزندان دچار بیماری غده خوش خیم تیرویید شدم. هنگام مراجعه به بیمارستان با دستبد و زنجیر به پا چنان از توهین و بد رفتاری زندانبان و ماموران همراه، اذیت و آزار شدم كه دیگرراضی به مراجعه به بیمارستان نیستم.

هم اكنون به اطلاع می رسانم كه مرا به دلایل واهی به شش سال زندان محكوم كردند. من یک كارگرم و كلیه فعالیت هایم در جهت تشكیل سندیكا و دیگر تشكل های كارگری بوده است. ایجاد تشکل‌های کارگری و سندیکا طبق مقاوله ‌نامه سازمان جهانی کار آزاد است. دولت جمهوری  اسلامی ایران هم عضو این سازمان جهانی است و متعهد به انجام این مقاوله نامه ها است. ایجاد سندیکا و دیگرتشکل‌های واقعی از ابتدایی ترین حقوق ما کارگران است. من یککارگرم و تا ایجاد تشکل‌ها و سندیکا فعالیت خواهم کرد.»

 

محمد جراحی با افتخار خود را یک کارگر می خواند، کارگری که دغدغه تشکل یابی هم طبقه ای هایش را داشت. به راستی که او کارگری آگاه و مبارز بود.

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، فقدان اینعزیز را به خانواده و دوستان و همراهان وی تسلیت می گوید و بر ادامه راه این کارگر صدیق و پی گیر جنبش کارگری، یعنی تلاش برای ایجاد تشکل های کارگری تاکید می نماید.

یادش گرامی

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری - 13/07/96

------------------------------------------------

کمپین دفاع ار رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ، گوتنبرگ ـ سوئد

 

تسلیت به طبقه کارگر ایران در فقدان محمد جراحی

محمد جراحی نقاش ساختمان، عضو سندیکای نقاشان ساختمانی، عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری و زندانی سیاسی نیز به خیل جانباختگان جنبش مبارزاتی طبقه ی کارگر پیوست. کارگر شریفی که سال ها عمر خود را در سیاهچال های رژیم ضد کارگری گذراند، در آخر مرگ را هم به سخره گرفت. بی شک مرگ او لکه ی ننگی بر پیشانی رژیم ایران است. اما پرسش امروز و پس از مرگ محمد جراحی چیست؟ به نظر شما قرعه ی بعدی به نام کدامیک از رهبران کارگری در ایران رقم خواهد خورد؟ دیروز شاهرخ زمانی را در سیاهچال های رژیم سرمایه از دست دادیم. محمود صالحی با بیماری های کشنده فعلا بیرون از زندان دارد روزمرگی خود را سپری می کند. علی نجاتی با جراحی قلب، خود را سرپا نگاه داشته و هر روز بیم آن می رود او را هم برای چندمین بار در پشت میله های زندان محصور کنند. رضا شهابی با پنجاه روز استقامت خود اعتصاب غذایش را مشروط پایان داد ولی او هم حال و روز خوشی ندارد و نه تنها به منزل فرستاده نمی شود، بلکه از رفتن به بیمارستان هم منع می شود و کماکان در زندان بسر می برد. باید کاری کرد. باید اقدامی عاجل نمود تا دیکر در سوگ نفر بعدی ننشینیم.

محمد جراحی در زندان به بیماری سرطان تیروئید مبتلا شد و از زندان با پابندی که بر تختش زده بودند به بیمارستان انتقال یافت و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما دژخیمان قوه ی قضائی با مرخصی درمانی او پس از عمل جراحی موافقت نکردند و او را به زندان بازگرداندند. او که از بیماری سرطان رنج می برد، به دلیل عود کردن بیماریش در بیمارستان تبریز بستری شد، اما پس از تشخیص وخیم بودن حال محمد، او را به بیمارستان تجریش در تهران انتقال دادند و در این بیمارستان مجددا مورد عمل جراحی قرار گرفت. اما او به کما رفت و در ۱۳ مهر ۱۳۹۶ (۵ اکتبر ۲۰۱۷) پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان سرانجام قلب مالامال از عشق به مبارزه و طبقه کارگر برای همیشه ایستاد و با مرگ خود ثابت کرد که در مقابل رژیم حامی سرمایه داری می توان تا به آخر ایستاد و سر خم نکرد.

کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ، گوتنبرگ ـ سوئد، جمهوری اسلامی را به عنوان رژیمی ضد کارگر، عامل مرگ اين عزيز می دانیم و آن را محکوم می کنیم. بدینوسیله به خانواده محمد جراحی و طبقه کارگرايران تسليت ميگوييم.

یاد و خاطره ی همه جانباختگان در راه جنبش کارگری گرامی باد و راهشان پر رهرو باد.

کمپین دفاع از رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی ، گوتنبرگ ـ سوئد

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۷

--------------------------------------------------------------------

پیام تالم نهاد های همبستگی

محمد جراحی کارگر مبارز از میان ما رفت!

آن عاشقان شرزه که با شب نزیستند"

رفتند و شهر خفته ندانست کیستند

فریادشان تموج شط حیات بود

چون آذرخش در سخن خویش زیستند

مرغان پرگشودۀ توفان که روز مرگ

دریا و موج و سخره برایشان گریستند

می گفتی ای عزیز! "سترون شده است خاک" ا

اینک ببین برابر چشم تو چیستند؟

هر صبح و شب به غارت توفان روند و باز

باز آخرین شقایق این باغ نیستند. "

محمد رضا شفیعی کدکنی

محمد جراحی فعال کارگری وعضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ، یکی از یاران زنده یاد شاهرخ زمانی، امروز پنجشنبه ۱۳ مهر۱۳۹۶ قلب پر تپشش از حرکت باز ایستاد. محمد جراحی، کارگرمبارزی بود که برای رهایی خود و طبقه اش دقیقه ایی از پای ننشست. او دستگیر و توسط مزدوران جمهوری جهل و سرمایه اسلامی، به ۵ سال زندان محکوم شد. او در حالیکه در زندان به بیماری سرطان مبتلا شده و مورد بی توجهی مسئولان زندان قرار گرفت دوران محکومیت زندان را به پایان  رساند. محمد جراحی دردوران بازداشت تحت هیچ گونه معالجه ای قرارنگرفت و از امکان مرخصی  درمانی  هم محروم شد. جمهوري اسلامي او را از زندانيان سياسي جدا كرده بود و در بند به اصطلاح متادون حبس كرده بود و در دوران زنداني  حتي براي يك روز هم به او مرخصي داده نشد.  بی توجهی جانیان مزدور در زندان در امر معالجه و فشارهای جسمی و روانی تحملی بر او، از  دلائل اصلی بروز بیماری، تشدید آن بود و سرانجام سبب مرگ نا بهنگام این فعال مبارز کارگری شد.

مرگ هر فعال کارگری، تنفروانزجار هم طبقه ایهایش و رهروان راه آزادی و برابری را نسبت به نظام جهل و سرمایه اسلامی ایران عمیقتر نموده، و انگیزه مبارزه  مداوم و پیگیرتري را در آنها را تقويت مي كند. جمهوری اسلامی همواره درتلاش بوده وهست که عزم راسخ فعالین کارگری را با زندانی نمودن و تحت شکنجه قراردادن در زندان  در هم شکند. سرکوبگران اسلامی با طرح و بر نامه ایی از قبل طراحي شده، امروز این نقشه شوم را درمورد يكي ديگر از كارگران زنداني (رضا شهابی) می خواهند به اجرا در آورند! با مبارزه و اعتراضات وسیع خود نباید اجازه داد، با ادامه اسارت رضا شهابی در زندان جمهوري اسلامي فاجعه ای جبران ناپذیر دیگری براي جنبش کارگری ایران رخ دهد.

ما نهادهای همبستگی با جنبش كارگري ایران-  در خارج کشور از دست دادن محمد جراحی فعال کارگری مبارز را به همه ياران و خانواده ی او و نيز به همه فعالين جنبش کارگری ایران تسلیت می گویيم. و با عزمي راسخ مي كوشيم با تداوم مبارزه یاد عزیزان و رهروان جنبش کارگری که امروز در میان ما نیستند را گرامی بداریم!

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۷

یاد محمد جراحی و تمامی جان باختگان راه رهایی طبقه کارگر گرامی باد!

نابود باد نظام سرمایه و جهل جمهوری اسلامی!

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

 

-----------------------------------------------------

اطلاعیه اتحاد بین المللی به مناسبت درگذشت محمد جراحی

 

شنیدن خبر ناگوار درگذشت محمد جراحی، دلمان را به درد آورده است. همه می دانیم که چه رنج هایی این رفیق گرامی در راه مبارزه برای آزادی طبقه کارگر با دلیری تحمل کرد.

 

محمد جراحی از مبارزین جنبش کارگری ایران و اعضای "کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری" بود که در خرداد سال۱۹۹۰ به همراه زنده یاد شاهرخ زمانی و تعدادی از فعالین دانشجویی دستگیر شد و به خاطر فعالیت های کارگری به پنج سال زندان محکوم گردید.

 

محمد جراحی که پنج سال حکم خود را در زندان تبریز گذراند، در زندان به سرطان بدخیم تیروئید دچار شد. در ابتدا بخشی از غده تیروئید محمد جراحی به دلیل سرطانی بودن طی عمل جراحی در بیمارستانی در تبریز برداشته شد. بنا به نتایج قطعی آزمایش ها و طبق تشخیص کمیسیون پزشکی، ضروری بود که محمد جراحی هر چه زودتر در بیمارستانی در خارج از زندان بستری و تحت درمان قرار گیرد و آزاد گردد. اما به رغم تشخیص پزشکان معالج و پیگیری خانوده محمد جراحی، مقامات زندان و مراجع قضایی جمهوری اسلامی اجازه بستری شدن و درمان او در خارج از زندان را صادر نکردند. عدم صدور مرخصی درمانی برای محمد جراحی و آزاد نکردن او جان وی را به خطر انداخت و امکان علاج و بهبودی در زمان مناسب را از او کاملا سلب کرد. روشن است که جدا از علت درگذشت محمد جراحی در ۱۳ مهر ۱۳۹۶ در بیمارستان تجریش، رژیم ضدکارگر جمهوری اسلامی ایران مسئول مستقیم ایجاد شرایطی است که محمد جراحی را به کام مرگ کشانید. مقایسه تصویر جراحی پیش از زندان و پس از آن خود گواهی ست از صدمات شدیدی که به این رفیق در مدت حبس وارد شده بود.

 

نباید اجازه داد جان هیچ یک از فعالین کارگری ایران بار دیگر در زندانها و کشتارگاههای جمهوری اسلامی به خطر بیافتد. باید با تمام توانمان برای آزادی فوری کلیه فعالین کارگری زندانی و زندانیان سیاسی بیش از پیش تلاش کنیم.

 

اتحاد بین المللی درگذشت غم انگیز زنده یاد محمد جراحی را به خانواده و یاران ایشان و به طبقه کارگر ایران صمیمانه تسلیت می گوید. ما خود را در این ایام سخت در کنار این عزیزان می دانیم و تندرستی و آرامش خاطرشان را آرزو داریم. طبقه جهانی ما به داشتن مبارزی استوار و ثابت قدم چون محمد جراحی افتخار می کند؛ نام محمد جراحی در تاریخ مبارزات کارگران ایران برای محو سرمایه داری و برقراری آزادی و برابری و سوسیالیسم با حروفی درشت و درخشان ثبت شده است.

 

درود بر محمد جراحی

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۵ اکتبر۲۰۱۷

----------------------------------------------------

این مرگ را جمهوری اسلامی به محمد جراحی تحمیل کرد!

بهروز خباز

 

رفیق محمد جراحی بعد از سه دهه مبارزه کارگری و پس از جدالی سخت با بیماری سرطان صبح امروز ما را ترک کرد، در جسم او قبل از زندان خبری از سرطان نبود، زندانی شدن او در بند معتادین در ماه های اول همراه با شکنجه های جسمی و روحی بود، محمد در نامه ای در شهریور سال ۹۲ به سندیکای کارگران نقاش می نویسد:

"اینجانب محمد جراحی فعال کارگری و عضو سندیکای نقاشان با قریب به ۳۶ سال فعالیت سندیکایی هستم که به دفعات به‌خاطر دفاع از حقوق کارگران بازداشت و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ام. اینجانب در خرداد ماه سال ۹۰ به اتهام فعالیت در دفاع از حقوق کارگران توسط اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از نزدیک به ۲ ماه بازداشت توأم با شکنجه و آزار و اذیت جسمی و روحی توسط دادگاه انقلاب تبریز طی یک حکم ناعادلانه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده‌ام و هم اینک بیش از ۲ سال است در زندان مرکزی تبریز مشغول گذراندن محکومیت خود هستم.

در طول این مدت به دلیل شرایط سنی (۵۵ سال) و وضعیت نامناسب زندان تبریز از نظر تغذیه و بهداشت به بیماری‌هایی اعم از سرطان تیروئید، دیابت و چربی خون دچار شده‌ام. ولی متأسفانه تا به حال اقدامات مناسبی از طرف مسئولین زندان در راستای درمان بیماری‌هایم انجام نگرفته است. شایان ذکر است بنده به‌خاطر ابتلاء به بیماری سرطان تیروئید یکبار مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ام و طبق نظر پزشکان متخصص مراحل درمانی باید در بیرون از زندان پیگیری شود. از این‌رو اینجانب با تکمیل پرونده پزشکی خود و ارسال آن به پزشکی قانونی جهت صدور نظر کارشناسی مبنی بر عدم تحمل حبس اقدام کرده بودم و اکنون با گذشت ۵ ماه از طرف مسئولین امر پاسخی دریافت نکرده‌ام. باید عنوان کنم اینجانب در طی ۲ سال گذشته از مرخصی بهره نیرده‌ام و حتی پس از عمل جراحی تیروئید و علیرغم نظر پزشکان مبنی بر استراحت کامل، مسئولین زندان از اعطای مرخصی استعلاجی به بنده خودداری و بلافاصله پس از عمل جراحی به زندان منتقل شده‌ام".

 

براساس آن چه که محمد جراحی نوشته است او را می توان همانند بسیاری دیگر همچون شاهرخ زمانی در زمره قربانیان خاموش زندانیان سیاسی نامید. جمهوری اسلامی با امتناع از رسیدگی پزشکی زندانیان سیاسی، آنان را به سوی مرگ هدایت می کند و در واقع به این شکل مخالفان خود را در زندان و بیرون از آن به قتل می رساند.

 

ما محمد جراحی و شاهرخ زمانی را از دست دادیم، بیایم نگران رضا شهابی، سهیل عربی، اسماعیل عبدی، محسن عمرانی، سعید شیرزاد و دیگر زندانیان سیاسی که به شدت در معرض خطر هستند باشیم، به این فکر کنیم که چطور می توانیم دست عوامل امنیتی را از سر این عزیزان کوتاه کنیم.

 

آخرین بار که با رفیق محمد جراحی صحبت کردم از آرزوهایش و از سوسیالیسم گفت که تا آخرین لحظه او را همراهی خواهد کرد، او من و دیگر فعالین کارگری را به رفاقت و همبستگی برای اهداف جنبش کارگری فرا خواند.

 

من این ضایعه بزرگ را به خانواده، رفقای محمد جراحی در سندیکای کارگران نقاش و کمیته پیگیری تشکل های کارگری تسلیت می گویم و می دانم که تنها و تنها سازماندهی و تشکل یابی در مسیر اهداف جنبش کارگری می تواند این غم بزرگ را التیام دهد.

----------------------------------------------------------------

محمد جراحی را از جنبش کارگری ایران گرفتند

جوانمیر مرادی

 

محمد جراحی عضو کمیته پیگیری، مدافع جسور، خستگی ناپذیر و مبارز راه آرمانهای طبقه کارگر بعد از تحمل 5 سال بدترین و غیر انسانی ترین شرایط زندان همراه با شکنجه های جسمی و روحی که منتج به سرطان شد، در حالیکه حدود یک سال بود که از زندان و از توهین و تحقیر زندانبان و شکنجه گر رهائی یافته بود، امروز درگذشت.

مرگ محمد جراحی یک باره رقم نخورده بود. روند مرگ او سالها پیش، در دوران بازداشت، شکنجه و زندان شکل گرفت و با محروم شدنش از معالجه و حتی داروهائی که خانواده اش با هزینه شخصی تهیه می کردند، بیماری او به مرحله بحران و لاعلاجی رسید که امروز بعد از سالها تحمل درد، زندگی را بدرود گفت.

بدون شک مرگ محمد جراحی برای جنبش کارگری واقعه ای دردناک و خسارت جبران ناپذیری است. اما راه و آرمان او همچنانکه هم اکنون هر روزه در اعتصابات و اعتراضات طوفنده کارگران و معلمان شاهد هستیم، پر ره رو است و یاد و خاطره او مانند مبارزانی همچون شاهرخ زمانی و کوروش بخشنده همراه لحظه به لحظه مبارزات جنبش کارگری ایران خواهد بود.

 ما با از دست دادن هر هم رزمی، باری گران بر دوش احساس می کنیم. اما مطمئنا بارغم از دست دادن آنان را با همبستگی و اتحاد قدرتمندتر خود برای رسیدن به آرزوهایشان، بر خود هموار خواهیم کرد.

جوانمیر مرادی 13/7/1396

 

-----------------------------------------------------

قلب رفیق محمد جراحی برای همیشه از تبش باز ایستاد

بهزاد سهرابی

 

محمد جراحی فعال کارگری وعضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ، یاروهمرزم زنده یاد شاهرخ زمانی، امروز پنج شنبه 13/07/1396 قلبش برای همیشه  از تبش بازایستاد. محمد جراحی، کارگرمبارزی بود که درراه رهایی طبقه کارگرورفع استثمارانسان ازانسان برای یک لحظه از پای ننشست و به این دلیل  توسط بیدادگاه های رژیم جهل و سرمایه، به 5 سال زندان محکوم شده بود. او در شرایطی دوران محکومیت زندان را به پایان  رساند که از بیماری تیروئید رنج می برد و او دردوران بازداشت تحت هیچ گونه معالجه ای قرارنگرفت و ازهیچگونه امکانی برای مرخصی  درمانی برخوردارنشد. بی شک عدم رسیدگی و عدم معالجه او در زندان ، شکنجه های جسمی و روانی، فشار ها و استرس های وارده  توسط حامیان نظام سرمایه داری ، بازجویان وشکنجه گران جمهوری جهل و سرمایه اسلامی ایران،عامل بسیار مهمی درمرگ نا به هنگام  این رفیق مبارزه بوده است .

با ابرازتنفروانزجارعمیق وبی پایان خود نسبت به نظام جهل و سرمایه اسلامی ایران، که عامل مرگ محمد جراحی بوده، باید یاد آورشوم که حافظان سرمایه داری درایران با نقشه هایی از پیش تعیین شده و با تمام امکانات موجود(حتی دادن داروهای مرگ باردردوران بازداشت به زندانیان ) درتلاش بوده وهستند که کارگران و فعالین کارگری که در امرمبارزه تلاش گرهستند را به شیوه های گوناگون به قتل برسانند. این نقشه شوم، امروزدرمورد رضا شهابی دارد صورت می گیرد!، نباید اجازه داد با ادامه بازداشت رضا شهابی ، شاهد فاجعه ای دیگر برای جنبش کارگری ایران باشیم !.

 

در اینجا به رسم کارگران ، درمقابل تلاش ها ،فداکاریها ، جسارت و از خود گذشتگی های محمد جراحی، درامرپیشبرد مبارزه طبقاتی کارگران ، سرتعظیم فرود آورده و فقدان و از دست دادن این رفیق عزیز را به خانواده ی او وجنبش کارگری ایران تسلیت می گویم؛ همچنین  از یاد نخواهیم برد که سنت جنبش کارگری به ما آموخته است که سازماندهی و باز هم سازماندهی آن راهی است که میتواند ما را به سر منزل مقصود برساند.

یاد محمد جراحی و تمامی جان باختگان راه رهایی طبقه کارگر  از استثمار  نظام سرمایه داری گرامی باد.

بهزاد سهرابی ، 13 مهرماه 96 برابر با 5 اکتبر 2017

-------------------------------------------------

جنبش کارگرى محمد جراحى را هم از دست داد

آزادى بيان

 

متاسفانه طبقه کارگر ايران , رهبران و فعالين کارگري و تشکلات مستقل کارگري و بخصوص کميته پيگيري يکي از ياران فعال و پيگير خود را از دست داد. محمد جراحي يکي از چهره هاي شناخته شده جنبش کارگري امروز بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بيماري ديده از جهان فرو بست.

محمد جراحي سالها از عمر خود را در زندانهاي مخوف  رژيم ضد کارگري جمهوري اسلامي گذراند .بعد از شاهرخ زماني و کورش بخشنده , محمد جراحي سومين فعال کارگري است که بعد از مرخصي از زندان و به علت بيماري و شرايط سخت زندانهاي جمهوري فاشيست اسلامي  جان خود را از دست ميدهد. بيشک متهم درجه اول و عامل مرگ اين عزيزان  در مرحله اول جمهوري اسلامي و حامي سرمايه در ايران است . ضمن محکوم کردن جمهوري اسلامي بعنوان عامل مرگ اين عزيزان ... به خانواده محمد جراحي , دوستان و رفقا و طبقه کارگر ايران تسليت ميگوييم.

يادش گرامي و راهش پر رهرو باد

زنده باد سوسياليسم

=========

محمد جراحی ما را تنها گذاشت(پيام جمعى)

محمود صالحی

 

محمد جراحی ما را تنها گذاشت.

کارگران؛ مردم آزادی خواه:

محمد جراحی یکی از فعالان کارگری که مدت 5 سال به اتهام دفاع از طبقه کارگر در زندان بود و در زندان دچار انواع مریضی شده بود. متاسفانه امروز پنجشنبه مورخ 13/7/96 بعد از 5 ماه دست و پنجه نرم کردن با مریضی سرطان در بیمارستان شهدای تجریش در تهران جان باخت.

ما ضمن تسلیت به جنبش کارگری ایران ؛ جهان؛ دوستان و خانواده محمد جراحی خود را در غم و اندوه آن عزیز مبارزشریک می دانیم. یادش گرامی

از طرف عثمان اسماعیلی ؛ سامان بخشنده، کاوه حکیمی، سید علی حسینی ، مروارید شریف پور؛ عزت نصری ، نجیبه صالح زاده ، یدالله صمدی و محمود صالحی 13/7/96

منبع : صفحه فيسبوک

 

-----------------------

قتل خاموش محمد جراحی

 

کمپین دفاع از مبارزات کارگری در ایران

 

محمد جراحی پس از سالها مبارزه و تحمل زندان و آسیب های ناشی از شیوه های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی شمع وجودش خاموشی گرفت. او در زندان مبتلا به سرطان شد و محرومیت از دارو و درمان آسیب های جبران ناپذیری بر سلامتی اش وارد کرد. با این همه استواری و پایداریش تا دم مرگ از او چهره ای ماندگار در جنبش کارگری آفرید. مجموعه این شرایط گواه آنست که جز قتلی خاموش توسط رژیم، نامی دیگر بر مرگش نمی توان داد. او از میان ما ربوده شد و اما هنوز چنبش کارگری با همان

شرایط روبرو است. رضا شهابی بدنبال پایان مشروط اعتصاب غذا ، در انتظار سرنوشتی نامعلوم رها شده است. شکنجه گران نه تنها به وعده های خویش عمل نکرده و رضا را آزاد نکرده اند بلکه از دسترسی او به درمان که پس از اعتصاب غذای طولانی امری حیاتی است جلوگیری کرده اند. این عمل هیچ معنایی جز رها کردن او درمعرض صدمات غیر قابل جبران پس از گرسنگی طولانی ندارد. تصور بازجویان و دیگر عوامل امنیتی براین است که مدافعین رضا شهابی پراکنده شده اند و میتوان او را در انزوا به مرگی خاموش محکوم نمود. تجربه قتل شاهرخ زمانی و محرومیت محمد جراحی از مداوا و عواقب مرگباری که منجر به خاموشی او شد و دهها مورد از چنین تضییقات غیر انسانی به ما آموخته است که حتی یک لحظه فعالین کارگری وزندانیان سیاسی را تا آزادی کامل نباید تنها بگذاریم. ما در استکهلم ضمن بزرگداشت یاد محمد جراحی و ادامه راهش همه آزادیخواهان ومدافعین جنبش کارگری را به ادامه مبارزه برای تحقق خواسته های اعتصابیون و کارگران زندانی و زندانیان سیاسی فرا میخوانیم. رضا شهابی بدون قید و شرط فورا باید آزاد شود و به امکانات درمانی مناسب دست پیدا کند. جمهوری اسلامی تا تحقق این خواسته باید وسیعتر از قبل مورد تهاجم بین المللی آزادیخواهان و مدافعین جنبش کارگری قرار گیرد. یاد محمد جراحی وشاهرخ زمانی ماندگار و راهشان پر رهرو باد

 

مرگ برحکومت سرمایه داری جمهوری اسلامی

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

زندانهای سیاسی برچیده باید گردد

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

 

کمپین دفاع از مبارزات کارگری در ایران

پنجشنبه ۱٣ مهر ۱٣۹۶ - ۵ اکتبر ۲۰۱۷

 

--------------------------------------------------------------------------------

بزرگداشت رفقا محمد جراحی ،کوروش بخشنده و شاهرخ زمانی را در ١٤ اکتبر برگزارمی کنیم

 

کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی

 

بیانیه 151

بزرگداشت رفقا محمد جراحی ،کوروش بخشنده و شاهرخ زمانی را در ١٤ اکتبر برگزارمی کنیم

با درود به کارگران هپکو و آذر آب و معادن و نفت و ... ،با درود به  معلمان ، بازنشستگان و پرستاران و با درود به رضا شهابی ، ، اسماعیل عبدی، بهشتی و عمرانی و همه زندانیان سیاسی که با مبارزه و استقامت بی مثالشان سرمایه داری و دولتش  جمهوری اسلامی را به بن بست رساندند.

رزمندگان طبقه کارگر و زحمتکشان در مقابل مبارزه هر دم افزاینده هزینه های زیادی را می پردازند هرچند که هزینه های فوق  اجتناب ناپذیر است ، اما فعالین ، تشکل ها ، محافل، سازمانها و احزاب و همه کمونیست ها وظیفه دارند برای کمتر کردن هزینه ها و کسب بیشترین دستاورد ها و رشد سطح مبارزاتی با دقت و برنامه ریزی خوب و متحدانه  از هر وسیله  اصولی و ممکن در مسیر انقلاب و ایجاد همبستگی بیشتر در صفوف طبقه کارگر استفاده نمایند. در این راستا می توان حتی با شرکت در اعتراضات و مراسم های مختلف و ... از موقعیت های اعتراضی و حمایتی از مبارزات کارگران استفاده نموده و هر آنچه را که فکر می کنیم برای رشد مبارزه و حمایت از مبارزات کارگران و معلمان لازم است انجام داده یا بیان کنیم. لذا لازم به ذکر است که می توانیم با شرکت در مراسم بزرگداشت رفقا محمد جراحی، کوروش بخشنده و شاهرخ زمانی در 14 اکتبر 2017 در جهت انجام وظایف انقلابی خود قدمی دیگر در پیشبرد مبارزه بر داریم.

همان گونه که اطلاع دارید مراسم فوق از طرف جمع قدم اول برای رفقا کوروش و شاهرخ اعلام گردیده است ، و با کمال تاسف رفیق محمد جراحی نیز امروز ما را تنها گذاشت لذا لازم است یاد رفیق محمد را نیز گرامی بداریم رفیق محمد جراحی با نام مستعار( مهرداد شمس رودی) که از اعضای هسته جنبش دمکراتیک کارگری و از اعضای جبهه واحد کارگری ، کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی و همچنین از اعضای داخلی جمع قدم اول بود ، لذا لازم می دانیم مراسمی نیز برای بزرگداشت این رفیق برگزار نماییم که رفقا تصمیم گرفتند مراسم سه رفیق ( شاهرخ ، کوروش و محمد ) را در همان 14 اکتبر برگزار نماییم .

البته رفقای قدم اول در متن فراخوان فوق که طبق مصوبه خود برنامه ریزی و تصمیم گیری و اجرای همه تصمیمات را از جهت سبک کار و نوع برنامه های لازم به جلسه که با شرکت داوطلبانه رفقای علاقمند تشکیل می گشت موکول کرده بودند. در نتیجه جلسه مورد نظر در روز سه شنبه 3 اکتبر 2017 ساعت 8 شب به وقت تورنتو در اسکایپ تشکیل شد، و پس از حدود سه ساعت تبادل نظر و بررسی مشکلات احتمالی در جهت ایجاد تشکل یا کار گروه جدید در نهایت از میان چهار پیشنهاد رسیده توسط رفقای شرکت کننده در جلسه تصویب شد که مسئولیت اعلام مراسم به عهده کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی گذاشته شود، با توجه به اینکه همچنان برنامه ریزی و تصمیم گیری ها برای سبک کار و موارد نیاز به اجرا در مراسم تحت نظر و با تصمیم گیری شرکت کنندگان در جلسه 3 اکتبر باشد و در همین جلسه تقسیماتی و مواردی تصویب گردید و قرار شد در روز سه شنبه آینده 10 اکتبر نیز رفقا جلسه تشکیل بدهند و تصمیمات و کارهای لازم را بررسی و تقسیم کار را تکمیل نمایند.

به دنبال جلسه فوق الذکر پیشنهاد پذیرش مسئولیت مراسم از طرف کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی از رفقای عضو نظر خواهی شد و رفقا توافق خود را با پیام زیر اعلام نمودند.

بدین وسیله ما در کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی ضمن پذیرش مسئولیت پیشنهادی ، با کمال حسن نیت از شرکت کنندگان در جلسه 3 اکتبر که صداقت و پای بندی خود به همکاری های لازم  را نشان داده و اعلام کردند که بر گزاری چنین مراسمی حق رسمی و اصولی کمیته حمایت است ، صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنیم، همچنین پیشاپیش از تمامی تشکل ها، فعالین ، احزاب ، سازمانها و محافل دعوت می کنیم در مراسم بزرگداشت رفقا کوروش بخشنده و شاهرخ زمانی و(محمد جراحی   )  در 14 اکتبر 2017 طبق اعلام قبلی از طرف جمع قدم اول شرکت نمایند . طبق برنامه های که رفقای شرکت کننده در جلسه 3 اکتبر تصویب کردند و قرار است در جلسه سه شنبه 10 اکتبر تصمیمات نهایی شوند، شرکت کنندگان می توانند خود سخنرانی کنند یا سخنرانی را معرفی کنند، و در نهایت بخش پرسش و پاسخ نیز خواهیم داشت، همچنین از دیگر رفقا که تمایل در تصمیم گیری دارند و در جلسه 3 اکتبر حضور نداشتن دعوت می کنیم در جلسه 10 اکتبر شرکت کرده و در تصمیم گیری ها و اجرا برنامه ها دخالت نمایند.

مشخصات محل مراسم و زمان آن عبارت است از :

محل برگزاری درطبقه هم کف :

 Community centre 7755 Bayview Avenue , Markham – Fireside loung room

زمان برگزاری :

 روز شنبه مورخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷ از ساعت ۳۰/۷ الا ۱۱ شب می باشد.

کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

رضا شهابی آزاد باید گردد

سرنگون باد سرمایه داری

زنده باد سوسیالیسم

کمیته حمایت از آرمانهای شاهرخ زمانی

12/7/1396

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©