Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ برابر با  ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶  برابر با ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷
پیام نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی و سخنگوی کمیته دفاع از او

پیام نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحی

و سخنگوی کمیته دفاع از او

 

فعالین کارگری ! مردم آزادیخواه !

درودهای گرم ما نثارتان باد. بدون شک تاکنون در جریان دستگیری و زندانی شدن محمود صالحی در روز شنبه ششم آبان ماه برابر با ۲۸ اکتبر قرار گرفته اید. جا دارد شرح رویداد و دلواپسی هایمان از بابت وضعیت عمومی محمود را از زبان ما بشنوید. روز شنبه ششم آبان ماه (۲۸ اکتبر ) در پایان دیالیز هفتگی محمود، همراه ایشان در حال خروج از بیمارستان بودیم که ناگهان چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی ما را محاصره کرده و محمود را با وجود اعتراض و مخالفت ما از بابت وضعیت جسمی ایشان بعداز انجام دیالیز با خود به دادگاه بردند. در آنجا ضمن ابلاغ حکم، ایشان را جهت اجرای حکم روانه زندان مرکزی سقز کردند. این دستگیری بدون اخطار در پی حکم دادگاه تجدید نظر صورت می گیرد که حکم 9 سال زندان تعلیقی ایشان را به یک سال حکم قطعی تبدیل کرده است. دوستان عزیز ! آنچه که من و سایر اعضای خانواده محمود را بشدن نگران می کند، اجرای حکم یک سال زندان برای محمود نیست، زیرا زندان رفتن در دفاع از منافع طبقاتی خود و هم طبقه هایش برای محمود و ما مایه افتخار است، مسئله مهمی که ما اعضای خانواده محمود را نگران و بشدت دلواپس آن هستیم، شرایط بسیار نامناسب جسمی ایشان است. محمود در هفته دو مرتبه باید دیالیز شود، ایشان بشدت از ناراحتی قلبی رنج می برد و مدتی دیگر باید برای بار سوم تحت عمل جراحی باز قلب قرار گیرد، فشار خون، دیابت و در کل وضعیت نامناسب جسمی ایشان ما را بشدت نگران کرده است.

مدافعان و فعالین جنبش کارگری !

 محمود صالحی بخاطر دفاع از طبقه کارگر و پایان دادن به استثمار انسان از انسان و دفاع از همان راهی که شما مدافعین طبقه کارگر می پیمائید رنج ها کشیده، زندان رفته و دوباره روانه زندان شده است. انتظار ما اعضای خانواده محمود و دوستانش از شما عزیزان این است که، شما هم به نوبه خود صدای اعتراض ما به زندانی شدن محمود و سایر کارگران زندانی باشید. صدای اعتراض و دادخواهی ما را به گوش کارگران، اتحادیه های کارگری و سایر انسانهای آزادیخواهی که هدف و تلاش آنان نیز ایجاد یک دنیای بدون ستم و زندان است، برسانید و خواهان آزادی محمود و سایر زندانیان سیاسی شوید. یکبار دیگر به شما عزیزان درود می فرستیم و دست یکایک شما را می فشاریم.

نجیبه صالح زاده سخنگوی کمیته دفاع از محمود صالحی

۲۹ اکتبر ۲۰۱۷

-------------------------------------------

اطلاعیه شماره ۱ کمیته دفاع از محمود صالحی

 

کارگران، اتحادیه های کارگری و مردم آزادیخواه !

 

همانطوریکه مطلع هستید، روز شنبه ششم آبانماه ماموران نیروی انتظامی، بدون هیچگونه اخطار و اطلاع قبلی، محمود صالحی از چهره های سرشناس و خوشنام جنبش کارگری را حین خروج از بیمارستان بازداشت و روانه زندان کردند. این اولین بار نیست که محمود صالحی دستگیر و زندانی می شود. محمود صالحی بارها و بارها بخاطر دفاع از مطالبات و خواسته های خود و هم طبقه ای هایش دستگیر و زندانی شده است، بطوریکه سالهای زیادی از عمر مفید و جوانیش را در زندان گذرانده است.

 

در دفاع از محمو صالحی و برای اطلاع رسانی درست و به موقع و مهمتر از این جلب حمایت کارگران و مردم آزادیخواه از محمود صالحی و سایر کارگران زندانی کمیته ای با عنوان “کمیته دفاع از محمود صالحی” تشکیل شده است. امروز کمیته اولین نشست خود را برگزار کرد و در این جلسه نجیبه صالح زاده بعنوان سخنگوی کمیته انتخاب گردید. از این ببعد تلاش خواهیم کرد کلیه اخبار و گزارشات مربوط به وضعیت و شرایط جسمی و در زندان بودن محمود صالحی و کار کمیته را از طریق سایت رسمی کمیته به اطلاع همگان برسانیم.

انتظار داریم که شما فعالین و مدافعان جنبش کارگری و مردم آزادیخواه ما را در پیشبرد این مهم یاری رسانید.

 

کمیته دفاع از محمود صالحی

هفتم آبان مان ۹۶ برابر با ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی

شماره تلفن های تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعال کارگری محمود صالحی

۹۱۸۴۱۳۸۴۳۵

۹۱۸۸۸۱۱۸۱۱۶

لینک سایت کمیته دفاع از محمود صالحی

http://mahmoodsalehi.com/

...................................................

بیانیه ی جمعی از فعالین کارگری، اجتماعی و معلمان مریوان

در محکومیت دستگیری و زندانی نمودن محمود صالحی

 

" تعرض به فعالین کارگری و مدنی ابعاد گسترده تری یافته است . روزی نیست که خبر احضار ، بازداشت و تهدید فعالین منتشر نشود . در شرایطی که دولت تدبیر و امید با داعیه حقوق شهروندی بر مسند قدرت قرار گرفته ، بیشتر از هر زمان دیگری عرصه بر فعالین تنگتر شده است . در ادامه این روند روز6/8/1396 محمود صالحی فعال سرشناس و برجسته جنبش کارگری ایران که در دوران حبس های متعدد ناشی از دستگیری دچار مشکلات جسمی عدیده ای چون ؛ ناراحتی قلبی - گوارشی و از کار افتادن کلیه هایش شده بود ، در حین انجام دیالیز در بیمارستان شهر سقز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و برای اجرای حکم ناعادلانه و غیر انسانی دستگاه قضایی راهی زندان مرکزی سقز گردید . محمود در تمام حیات اجتماعی  و زندگی خویش بجز دفاع از طبقه کارگر و مردم زحمتکش ، برچیدە شدن استثمار و بنا نهادن دنیایی عاری از ستم و نابرابری و خواهان سعادت و خوشبختی در تمام عرصه های زندگی برای تمامی انسان ها و بطور کل رهایی بشریت از چنگ و یوغ نظام مستبد سرمایه داری ، هیچ جرمی مرتکب نشده است . در طول چندین سال حاکمیت در این سرزمین هزاران انسان برابری طلب و آزادیخواه از  سوی حاکمان سرمایه دستگیر و روانه سیاه چاله ها و زندان های قرون وسطایی شده اند . تعداد زیادی از آنان در شرایطی سخت تحت شدیدترین فشارها و شکنجه های جسمی و روحی اعمال شده دچار عارضه و آسیب های جبران ناپذیری گشته که حتی بعد از آزادی از زندان جان باخته اند . فعالین خوش چهره ای چون کوروش بخشنده - شاهرخ زمانی و در فاصله ای نه چندان دور محمد جراحی از آندسته انسان هایی هستند که در اوج جسارت و از خود گذشتگی قربانی مناسبات ضدبشری سیستم سرمایه داری شده اند . ما جمعی از فعالین گارگری ، اجتماعی و معلمان مریوان ضمن محکومیت شدید دستگیری این چهره محبوب جنبش کارگری خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان هستیم ، در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری که جان محمود را به خطر اندازد بر عهده بانیان دستگیری و زندان این فعال کارگری است  .

جمعی از فعالین کارگری ، اجتماعی و معلمان مریوان

   7/8/1396

.................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©