Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۰۵ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۰۵ دسامبر ۲۰۱۷
طبق اعلام پزشک معالج رضا شهابی

طبق اعلام پزشک معالج رضا شهابی

ادامه نگهداری این کارگردرزندان میتواند

جان این کارگر را به خطر بیاندازد

 

 

رضا شهابی به دلیل وخامت شرایط جسمی به تشخیص پزشک متخصص توانایی تحمل زندان ندارد

 

کارگر زندانی رضا شهابی امروز یازده آذر به دلیل سردردهای مداوم و بی حسی پاهایش با دستبند از زندان رجایی شهر به بیمارستان امام خمینی آورده شد. و پس از معاینه و بررسی نتیجه سی تی اسکن و ام آر آی، پزشک متخصص مغز و اعصاب تشخیص داد؛ ایشان توانایی تحمل زندان ندارد. شهابی علاوه بر بیماری های مذکور کلیه هایش عفونت کرده و تکرر ادرار شدید دارد.

 

به دلیل اینکه در مراجعه قبلی شهابی به زندان عکسی از وی منتشر شد. امروز ماموران زیادی برای مراقبت ایشان فرستاده شده بود. و حتی یک خودرو سواری که ماموران لباس شخصی در آن بودند خودرو حامل رضا شهابی را اسکرت می کرد و به خانواده و همکاران شهابی اجازه داده نشد به وی نزدیک شوند. ایشان پس از معاینه دوباره به زندان بازگردانده شد.

 

عوارض جسمی این راننده زحمتکش شرکت واحد ناشی از ضرب و شتم ماموران امنیتی هنگام بازداشت در سال ۸۹ و ضرب و شتم هنگام بازجویی می باشد. این عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد علی رغم اینکه محکومیت زندان اش به پایان رسیده با فشار نهادهای قضایی – امنیتی هیجدهم مرداد ۹۶ به زندان فراخوانده شد و به برای رسیدگی به این بی عدالتی شهابی مجبور شد پنجاه روز اعتصاب غذا کند که موجب شده بیماری هایش تشدید شود.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با توجه باینکه دوره محکومیت شهابی خاتمه یافته است و برای آزار و اذیت بیشتر و بطور فراقانونی همچنان زندانی است. همچنین بیماری های عمده اش که موجب شده پزشک متخصص اعلام کند ایشان توانایی تحمل زندان را ندارد؛ خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط شهابی می باشد. و ادامه زندان وی را قویا محکوم می کند.

سایت سندیکای شرکت واحد

۱۲آذر ۱۳۹۶

http://vahedsyndica.com/archive/3029

-------------------------------------------------

افزایش ابهام در مورد آزادی رضا شهابی

پس از اینکه سندیکا اعلام کرد رضا شهابی دی ماه سال جاری آزاد خواهد شد. صورت وضعیت زندان را به گونه ای تغییر داده اند که شهابی در حال گذراندن حکم یکساله زندان خود است و در ضمن ۸۸۷ روز غیبت در صورت وضعیت درج شده است. این کارگر زندانی در حالیکه محکومیت زندان اش پایان یافته بود با فشار دادستانی تهران و نیروهای امنیتی به بهانه اینکه سه ماه از مرخصی پزشکی اش تایید نشده است به زندان رجایی شهر فراخوانده شد.

پس از اینکه این راننده زحمتکش شرکت واحد خود را به زندان معرفی کرد اعلام کردند ۹۶۸ روز از مرخصی پزشکی وی تایید نشده و باید معادل آن در زندان باشد. و به همین دلیل شهابی مجبور شد برای دادخواهی پنجاه روز اعتصاب غذا کند. نیروهای قضایی – امنیتی با وی همچون گروگان رفتار می کنند و با عدم آزاد کردنش؛ قصد دارند تا با افزایش فشار او را وادار کنند تا از ادامه فعالیت های کارگری منصرف کنند.

شهابی پاهایش بی حس شده است و کلیه اش عفونت کرده و تکرر ادار دارد با این وجود بصورت جدی درمانش پیگیری نمی شود و با وجود اینکه دو هفته است نتیجه MRI آماده شده ولی برای تشخیص بیماری اش توسط پزشک متخصص ویزیت نشده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زندان کردن شهابی با وجود اتمام محکومیتش را قویا محکوم می کند و خواهان آزادی ایشان و درمان بیماری هایش می باشد. همچنین اعلام می کنیم محکومیت زندان ابراهیم مددی و داود رضوی از دیگر اعضای سندیکا و زندانی کردن کارگران و معلمان و فعالین صنفی محکوم است و تمامی احکام صادر فوری و بدون قید و شرط باید لغو گردد.

۹،آذر، ۱۳۹۶

============

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

طبق صورت وضعیت زندان، رضا شهابی هیجدهم دی ماه ۹۶ آزاد باید گردد

 

طبق آخرین صورت وضعیت که کارگر زندانی رضا شهابی از زندان دریافت کرده است. تاریخ آزادی اش از زندان هیجدهم دی ماه سال ۹۶ ثبت شده است. این راننده زحمتکش شرکت واحد با وجود اینکه طبق نامه ای که خودش در پرونده زندان مشاهده کرده است؛ محکومیت حبس پنج ساله اش ۹۴/۰۶/۲۴ به پایان رسیده بود. با فشار دادستانی تهران و با بهانه اینکه سه ماه از مرخصی اش تایید نشده برای گذراندن سه ماه حبس، خود را به زندان رجایی شهر معرفی کرد.

 

اما پس از ورود به زندان اجرای احکام زندان به ایشان ابلاغ کرد که ۹۶۸ روز از مرخصی پزشکی تایید نشده و غیبت محسوب شده و باید معادل ایام غیبت، زندانی باشد. در اعتراض به این اقدام فراقانونی شهابی پنجاه روز اعتصاب غذا کرد و کارگران در داخل و خارج از کشور شدیدا نسبت به این اقدام فراقانونی دادستانی تهران و نهادهای امنیتی اعتراض کردند.

 

رضا شهابی با وجود اینکه محکومیت اش به پایان رسیده بیش از سه ماه است که همچنان زندانی است و قصد دارند تا هیجدهم دی ماه ۹۶ همچنان او را در حبس نگاه دارند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حکم زندان رضا شهابی و دیگر کارگران و معلمان را محکوم می کند. و اقدامات دادستانی تهران و نهادهای امنیتی برای به بند کشیدن این کارگر زندانی، علی رغم پایان محکومیت اش را اراده فراقانونی آنان برای فشار بیشتر بر شهابی به امید منصرف کردن وی از فعالیت های سندیکایی و دفاع از حقوق کارگران می داند.

-------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©