Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷
حماسه حضور

 

قطعنامه تجمع حق طلبانه ۱۹ آذر ۹۶

 

به نام خداوند جان وخرد

کزین برتراندیشه برنگذرد

 

دولتمردان گرامی ،نمایندگان محترم مجلس

 

درتمام سال های پس ازانقلاب ، حقوق کارکنان کشوری ولشکری ، درسطح پایینی بوده که هیچ تناسبی با عدالت و رفاه  نداشته  ، و به برکت این  تبعیض آشکار ، درجوانی ، خود و فرزندانمان را ازابتدایی ترین حق حیات انسانی محروم کردید واینک دوران کهنسالی حزین و تاسف باری برایمان رقم زده اید .                                                                                                   

 

ما باز نشستگان و پیشکسوتان  جبهه و جنگ وعرصه ی تعلیم وتربیت وسلامت وبهداشت روزهای سخت وبحرانی هستیم  .

ماهمان زنان و مردانی هستیم که کشوررا ساختیم و تحویل شما دادیم . شما درمقابل  ایثاروجانفشانی و فداکاری ما چه کرده اید؟!   درتمام این سه دهه ی اخیر با چوب مصلحت بینی برسرحقیقت زندگی بازنشستگان زده اید وحق قانونی آنها را در گور بازی ها و منافع جناحی ، دفن کرده اید که جز یاس و نا امیدی چیزی برای آنها باقی نمانده است.

 

شما دولتمردان ونمایندگان مجلس ، نباید فراموش کنید که به خاطر ایثار و فداکاری ما، شما برصندلی هایی تکیه زده اید که برزحمات تمامی بازنشستگان کشور

 وخون شهدا وجانبازان استواراست .

پذیرفتنی نیست که با وجود این همه سیاست مصوب ؛ تدابیر متعدد ، قوانین صریح ومکرر درمورد ضرورت همترازی دریافتی بازنشستگان با شاغلان  و از همه مهمتر ، مشاهده ی وضعیت نابسامان آنان ،این قشربه بهانه ی سایراولویت ها؛ به حاشیه رانده شوند و فرهیختگان و قهرمانان دیروز،  امروز، مغموم ودل شکسته ،برای تامین معیشت ، شرمنده ی خانواه ی خودباشند .

 

امیدواریم این بارهم ، راهبردتان بازی با روح و روان ما نباشد که اگرباردیگر چون گذشته عهد وقول تان برآب نوشته شده باشد، کمرهمت بسته ایم که دادخود را با دستان اراده و قدرت اتحاد ، بستانیم .  ما بازنشستگان برای پایان دادن به رنج تبعیض وبی عدالتی نه گردن کج می کنیم و نه دربرابر کسی سرفرود می آوریم زیرا  خواسته ی ما قانونی ست و اعتراض تا رفع بی عدالتی و پایان دادن به بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین ، ادامه خواهد داشت .

 

مطمئن باشید چنانچه به خواسته های قانونی ما که با خانواده  یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهیم توجه نکنید ،همان گونه که با رای خود شما را برکرسی قدرت نشاندیم ؛ باهمان ابزار پایین می آوریم .

 

مطالبات قانونی ما که بایددراسرع وقت رسیدگی شود

 

1-ماخواهان اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب  سال 1386هستیم

 

 2--خواهان اجرای کامل همترازی دریافتی  بازنشستگان کشوری ولشکری

 

باشاغلان ، براساس مدرک وسنوات خدمت وسایر امتیازات ؛درقالب بودجه ی سال 1397هستیم .

 

3-بازنشستگان طبق ماده ی 85 قانون مدیریت بایدازبیمه ی تکمیلی درمان  بهره مندباشند .

 

 4-ماخواهان  احیای صندوق های بازنشستگی بانظارت نمایندگانی از بازنشستگان کشورهستیم  .

 

 5- ماخواهان  ارزشیابی وامتیازبندی کلیه ی دوره ها وبهره مندی از مزایای آن برای تمام بازنشستگان هستیم .

 

 

دولتمردان گرامی ونمایندگان محترم :

 

به خاطرداشته باشید که عمر کوتاه بازنشستگان کفاف  چشم اندازهای فریبای چند ساله را نخواهد داد و طرح های پلکانی برای حل مشکلاتشان ، به مثابه ی فروش مرکب چوبینی به آنهاست که به تاخت ، آنها را تا تاریکی گور، سواری می دهد .

 

 

 اراده ای استواروهمتی پایدار می خواهد که پرده از چشمان حقیقت بردارید تا ببینید آنچه را که نخواسته اید ، ببینید . و به وظیفه ی قانونی  ووجدانی خود عمل کنید  قبل از آن که خیلی دیر شود .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ویدئوی تظاهرات نوزده آذر

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری ، لشکری وتامین اجتماعی درروز ۱۹آذر

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارش تجمع حق طلبانه ۱۹ آذر

 

امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه طی فراخوان اعلام شده از سوی پیشکسوتان بازنشسته کشوری و لشکری دوستان حق جو و حق طلب از سراسر ایران خود را به مقابل مجلس «خانه ملت » رسانده و یکی از با شکوه ترین تجمع های این چند ساله اخیر را بر گزار نمودند .

امروز پیشکسوتان بازنشسته حماسه آفریدند ، حماسه اتحاد ، همدلی و استقامت در راه احقاق حق و مقابله با بی عدالتی .

دوستان پر تلاش و همیشه همراه ما از شهرهای دور و نزدیک به تهران آمده و تهران را « ایران » کردند .

این عزیزان خرج و رنج و خطر راه را به جان خریده به تهران آمدند تا صدای حق خواهی خود را به گوش مسئولین و مجلسیان برسانند .

امروز قرار بود رئیس جمهور محترم لایحه بودجه ۹۷ را تقدیم مجلس نماید و این مسئله در حالی بود که هنوز تکلیف قانون مدیریت خدمات کشوری روشن نشده و قانونی که ۱۰ سال پیش تصویب شد هنوز اجرا نشده ، در چنین شرایطی مشخص است که  در لایحه بودجه طبق معمول همیشه نیم نگاهی هم به مشکلات پیشکسوتان بازنشسته نشده است .

 

دولت مسئولیت اجرای قانون را به عهده دارد ‌ مجلس وظیفه وضع قوانین عادلانه و پیگیری اجرای این قوانین را دارد ولی گویا هردو مسئولیت خود را فراموش کرده اند.

ما برای یادآوری وظیفه انسانی و قانونی دولتیان و مجلسیان مقابل مجلس گرد آمدیم .

دوستان از ساعت ۹ در دسته های بزرگ خود را به مقابل مجلس رساندند.

همانطور که پیش بینی می‌شد مترو بهارستان ازصبح امروز بسته بود و دوستان ما خود را از راههای دیگر به مجلس رساندند ‌.

تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده بود و ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه دوستان را در دسته های ۲۰۰ الی ۵۰۰ نفره در طول مسیر مترو تا درب شرقی مجلس در چند نقطه محصور کرده و مانع حرکت جمعیت به سوی درب شرقی مجلس شدند اما دوستان محاصره را شکسته و خود را به مجلس می رساندند .

گروهی در حدود ۱۰۰۰ نفر که در محاصره بودند شروع به راهپیمایی تا میدان بهارستان کردند  و مجدد خود را به دیگر دوستان رساندند ‌‌.

در حقیقت پیشکسوتان بازنشسته ثابت کردند در مقابل سیل حق طلبی هیچ سدی توان مقاومت ندارد .

طبق معمول همیشه شعارهایی که حاوی خواسته های ما از جمله آزادی معلمان زندانی بود از بلندگو اعلام شده و دوستان پاسخ می دادند .

در تجمع امروز پیشکسوتان بازنشسته تامین اجتماعی و فولاد و ... نیز حضور پر رنگی داشتند .

حضور لشکریان در تجمع امروز چشمگیر بود .

تهرانی ها ، البرزی ها و دوستان ما در شهرهای اقماری امروز حضور بسیار چشمگیری داشتند .

 

تعداد شرکت کنندگان بیش از ۱۵۰۰۰ نفر بود و عملا از مترو بهارستان تا درب شرقی مجلس را جمعیت تجمع کننده پوشانده بود ‌.

بعد از شعار و صحبت تعدادی از دوستان قطعنامه توسط یکی از دوستان قرائت شد و تجمع حدود ساعت ۱۴ خاتمه یافت .

درود بر همت والای شما

درود بر تلاش و پیگیری شما

ما آموخته ایم که حق دادنی نیست ، بلکه گرفتنی است و شما ثابت کردید تا گرفتن حق خود از پای نخواهید نشست.

امید که گوش مسئولین ندای حق خواهی ما را شنیده و چشم مسئولین خیل جمعیت حق طلب را دیده باشد.

به امید آنکه مسئولین پیش از تبدیل شدن مشکل پیشکسوتان بازنشسته به بحرانی سخت ، برای رفع مشکل قدم برداشته و تن به قانون داده و قانونی که ۱۰ سال است به محاق فراموشی سپرده شده را اجرا نمایید و درجهت اجرای خواسته های به حق و قانونی ما تلاش نمایند .

به امید رسیدن روزهای خوب و خبر های خوش در سایه اتحاد ، همدلی و همت شما

:پاینده باشید .

پیشکسوتان پیشرو کشوری _ پیشکسوتان پارک شهر _ پیشکسوتان اندیشه

.................................

حماسه حضور...

مورخان با وجدان روز ۱۹ آدر ۹۶ را به عنوان نقطه مهم در حرکت حق خواهی بازنشستگان کشور ثبت کنید

بنویسید که پیران و بزرگان و بازنشستگان کشور به خاطر تبعیض در نظام پرداخت و عدم اجرای قانون جان به لب شده اند و آستانه تحملشان پر شده است

بنویسید بازنشستگان لشکری و کشوری.... از جای جای کشور عزیز اسلامی ایران به امید دادخواهی و تحقق مطالبات خود به سمت خانه ی ملت روانه بودند

بنویسید بجای استقبال از معلمان و ایثارگران و رزمندگان و زحمتکشان دیروز با گماشتن صدها نفر از گارد ویژه و ایجاد رعب و وحشت .... می خواستند مانع حضور شوند

بنویسید ایستگاه متروی بهارستان و خیابان های منتهی به مجلس را بستند تا شیرمردان و شیرزنان باز ایستاده نتوانند به در مجلس برسند اما تمام مسیر ها با استقامت عزیزان حاضر باز شد و به حاضران در تجمع و همه بازنشستگان عرض می کنیم

درود بر شرف و غیرت تک تک شما که با سیل خروشان خود ثابت کردید خواستن توانستن است

مورخ آزاده بنویس قانون برای همه یکسان و اجرای گزینشی قانون اهانت به شعور فرهیختگان است بدون شک روز ١٩ آذر ماه  ٩٦  در تاریخ اعتراضات مسالمت آمیز عمومی بر پیشانی این دولت حک خواهد شد و مردم این زمان و آیندگان خواهند دید که با  بازنشستگان لشکری و کشوری که رکن اصلی فرهنگ و تربیت و حامیان حراست ناموس مملکت که همانا حفظ حدود و ثغور کشور است چگونه رفتار کرده اند و این پیران زنده دل با هزاران مشقت و سختی خود را از اقصی نقاط کشور به میعادگاه اتحاد و همدلی رسانده و با فریاد های خود ندای حق طلبی سردادند.

مورخان بنویسید میدان بهارستان قبل از حضور بازنشستگان توسط یگانهای ویژه تسخیر و از تجمع بازنشسته ها جلوگیری به عمل می آمد.اما جمعیت بازنشستگان فرهیخته و فهیم با درایت و متانت که از آغازین ساعات کنترل را به دست گرفته و با شعارهای حق طلبانه ی  خود نیروهای انتظامی را وادار به قبول خواسته های خود کرده و لاجرم با هدایت نیروی انتظامی سیل جمعیت مقابل سازمان برنامه و بودجه مستقر و همه یکصدا فریادهای خود را بر سر دولت آوار کردند.

در پایان این مراسم نمایندگانی از طیف های مختلف بازنشستگان سخنان مبسوطی ایراد و خواسته های خود را در قالب قطعنامه قرائت کردند و همچنین اعلام داشتند تا تحقق خواست های به حق خود به تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد.

مورخ بنویس که ظلم و تبعیض برازنده ی ایران و ایرانی و نظام اسلامی نیست و کسانی به هر علت در صدد هستند با ایجاد نارضایتی مردم و نظام را مقابل هم قرار دهند

مورخ آزاده بنویس که پلیسی کردن شایسته نظام عدالت گستر اسلامی نیست و قرآن و احادیث سرلوحه منش ماست

با سپاس فراوان از عموم بازنشستگان لشکری و کشوری

کانال خبری حق خواهی بازنشستگان(گنجینه های علم و تجربه )

..................................

سلام همکاران و دوستان عزیز .

تجمع 19 آذر با حضور هزاران نفر از بازنشستگان لشگری و کشوری با شکوه فراوانی در ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی بر گزار گردید . آنجه که در این تجمع باعث ازدیاد بیش از حد ماموران مامورین انتظامی و امنیتی شده بود حضور گسترده و اتحاد کلیه بازنشستگان بود بطوریکه ایستگاه مترو بهرستان تعطیل و از میدان بهارستان تا بالاتر سازمان برنامه وبودجه و از آنجا تا خیابان ایران تعداد زیادی نیروهای ویژه و انتظامی حضور داشتند . تجمع کنندگان همگی شعارهای در شان بازنشستگان سرداده و از اتحاد خود به وجد آمده بودند . البته تعداد قلیلی از سپرده گذاران کاسپین هم بصورت جداگانه تجمع کرده بودند . به غیر از یکی دو مورد استثنایی

برخورد نیروی انتظامی نسبت به تجمع کنندگان بسیار خوب و و محترمانه بود بطوریکه فقط یکنفر از همکاران را حدود یکساعت داخل خودروی ون بازداشت کرده بودند و زمانی که خود را معرفی کرده بود در کمال احترام او را آزاد کردند و یکنفر از فرهنگیان عزیز را هم که به همراه 6 نفر از سپرده گذاران کاسپین بازداشت کرده و با خودروی ون برده بودند با وساطت امیر فرهنگی ، سردار هداوند دستور آزادی وی را صادر و بلافاصله آزاد شد . در حالیکه قبلا برای ملاقات با دکتر پزشکیان برای 4 نفر نمایندگان کارگروه های تجمع کنندگان مجوز گرفته شده بود ولی  نهایتا حراست مجلس با حضور امیر فرهنگی و مهندس مریخی نماینده فرهنگیان عزیز موافقت نمود و سپس جناب سرهنگ موسوی ، جناب سرهنگ صابری و جناب عاطف برای مذاکره با نمایندگان به مجلس رفتند  که نتیجه را متعاقبا اعلام خواهند نمود . در پایان حضور کلیه باز نشستگان لشکری و کارگروه های مربوطه و همچنین بازنشستگان فرهنگی و کشوری قابل تقدیر میباشد

با سپاس فراوان از عموم بازنشستگان لشکری و کشوری

...............................................................

برادران و خواهران خوبم

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

         فعالان صنفی دستمریزاد

خدا را شکر با وجود امنیتی کردن فضا و بستن ایستگاه بهارستان سیل عظیمی از فرهیختگان حضور یافتند از همراهی و حمایت همگی تشکر می کنیم

درود بر شرف همگی

درود بر ایثار و اخلاص همگی

به پاس زحمات بی دریغ و صادقانه شما عزیزان که در تجمع ۱۹ آذر و سایر تجمعات حق خواهی و صنفی از سراسر ایران عزیز شرکت فرمودید و با صرف وقت و هزینه و بجان خریدن خطرات و نیز با قدم و قلم همه جانبه حضور و همراهی و حمایت فرموده اید صمیمانه سپاسگزارم و دست و پای همه ی شما ها را به رسم ادب و اخلاص می بوسم که برای برگزاری این تجمع  بزرگ و سایر تجمعات و حق خواهی حمایت و همراهی و تشویق فرمودید

اگر ما متحد و یکدل و یکصدا باشیم و مطالبات به حق و قانونی و مغفول مانده ی خود را مطالبه نماییم موفق می شویم  به پشتوانه ی حمایت و همراهی فیزیکی شما اجرای مواد ۶۴ و ۸۵ و ۱۰۹ و ۱۲۵ و همترازی حقوق و رفع آنی مشکل معیشت و درمان بازنشستگان را بسیار واضح و صریح و قاطع از مسئولین خواستار شده ایم به هیچ احدی اجازه نمی دهیم روی خواسته های قانونی و به حق بازنشستگان مصالحه و مسامحه کنند

دوست دار و شاگرد شما- بازنشسته فرهنگی مرتضی یعقوبی نیکو

................................................................

 

بیانیه حمایتی از گردهم آئی بازنشستگان

 

(( به نام خداوند جان و خرد ))

 

بزرگان دین فرموده اند: هرکس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده خود ساخته است!

 

نقل است که از افلاطون پرسیدند، چرا به معلم خود بیش از پدرت ادب و احترام می کنی؟

ایشان گفت: به سبب آنکه پدرم مرا از آسمان به زمین آورد و معلم با آموختن مرا از زمین به آسمانم رساند!!

آنچه که بر همگان محرز است ارزش و جایگاه معلم نزد جامعه است، به گونه ای که جایگاهش برابر و حتی فراتر از والدین شاگردان قرار میگیرد.

 

پاسداشت پیشکسوتان جامعه توسط کاربدستان از هرحیث نباید کمتر از احترام فرزندان به والدین باشد، زیرا یک یک بازنشستگان حق استادی به گردن آنها دارند. اما دریغ که در عمل کمترین توجه به بازنشستگان میشود.

 

 معلمی که پس از ۳۰ سال یا بیشتر به افتخار بازنشستگی نایل میشود قطعا بایستی با عزت و حرمت ویژه با ایشان برخورد شود و حق و حقوقی شایسته برخوردار گردد.

مسئولان و تصمیم سازان این کشور را چه شده است که اینگونه بر بازنشستگان این دیار جفا میکنند؟

آیا فراموش کرده اند که معلمانشان با چه خون دلی خورده برای سعادت آنها کوشیده اند؟

آیا نمیدانند که جایگاه امروز را مرهون آموزشها و تلاش دیروز معلمانشان هستند؟

آیا شایسته ی کشور ایرانست که چنین تبعیضهایی را بر پرچمداران علم و دانش با دیگر ارگانها قایل شوند؟

جهانیان از اینکه بازنشستگان کشور بازیچه سیاست بازیهای مسیولین قرار گرفته اند چه قضاوتی خواهند کرد؟

 

شورای هماهنگی تشک لهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت قاطع و همه جانبه از اعتراضات بازنشستگان، تمامی خواسته های آنان را برحق میداند و از مسوولان و تصمیم گیران به جد میخواهد صدای حق خواهی این قشر فرهیخته را شنیده و با اجرای تمام و کمال قوانین مصوب گذشته که سالهاست از اجرای آن سرباز زده اند عدالت را اجرایی کنند.

 

شایسته ی هیچ دولتی نیست که برای اجرای قوانین و عدالت اقشار گوناگون ناچار به اعتراضهای مدنی گردند.

وعده های بدون پشتوانه و تدریجی هیچ دردی ازین قشر مورد ظلم قرار گرفته  را درمان نمیکند.

مسولان برنامه و بودجه و هیات دولت باید مجدانه برای رفع بیعدالتی و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و اجرای قوانین مصوب تلاش نمایند.

شورای هماهنگی تشک لهای صنفی فرهنگیان ایران

            ۱۸ آذر ۱۳۹۶ خورشیدی

................................................................

بسم الله الرحمن الرحیم

دولتمردان

تصمیم گیران

دلسوزان

دانشمندان

ملت ایران

شما را به مقدسات و وجدان بیدارتان قسم می دهم

بیائیم یک بار دیگر متحد و یکدل و یک صدا شویم تا مشکلات کشور را بصورت زیر بنایی و اصولی مرتفع سازیم.

به هر علت کشور دچار بحران هایی شده است که برای رفع زیر بنایی ، برنامه ریزی اصولی و همه جانبه و انقلابی را می طلبد برخی از مشکلات کشور بشرح زیر است:

- تورم و گرانی و عدم تناسب آن با قدرت خرید حقوق بگیران و اقشار کم درآمد

- رکود در صنعت

- رکود در بخش کشاورزی و بحران در منابع آبی کشور

- وضعیت نابسامان بانک ها

-گسترش فساد و کم کاری در همه ارکان کشور

- بیکاری جوانان و فرار مغزها

- عدم به کار گیری افراد متخصص در عرصه اقتصاد کشور، علی الخصوص در سازمان برنامه و بودجه

- عدم رعایت اصول و مبانی بنیادی در برنامه ریزی و بودجه بندی کشور

- وضعیت نابسامان صندوق های بازنشستگی

- محیط زیست و چالش های آن

_ فرسوده بودن بافت تمام روستاها و اکثر شهرها

- نا کافی و فرسوده بودن  زیر ساخت حمل و نقل

_ وجود رکود تورمی افسار گسیخته

- قاچاق بی حد و حصر کالا و ارز

- باند بازی و رانت خواری پیدا و پنهان و انتصاب های خانوادگی

-بکار گیری افراد غیر تخصصی در پست های کلیدی

.....

......

لطفا در صدد توجیه نباشید چون این موارد وجود و واقعیت دارد و با رد و یا توجیه هیچ چیز تغییر نخواهد کرد لذا پیشنهاد می کنیم با مسئول کردن یک تیم تحقیقاتی در صدد رفع موارد فوق و شکوفا کردن کشور عزیز و سربلندی و عظمت کشور و نظام باشیم

بازنشسته فرهنگی-مرتضی یعقوبی نیکو

................................................................

به نام خداوند جان و خرد

جناب آقای فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش !

 

با سلام و احترام

 

قصد نداشتیم به اظهار نظر جنابعالی پاسخ دهیم اما از آن نظر که گمان نکنید حافظه تاریخی معلمان ضعیف است مطلب زیر را در پاسخ به اظهارات شما درباره حقوق معلمان ایران تقدیم می کنیم.

 

اخیرا ویدیویی از جنابعالی در فضای مجازی منتشر شده است که  مدعی شده اید در موضوع حقوق، به معلمان در مقایسه با همترازان آنها در وزارت علوم و سایر دستگاه ها تبعیض روا داشته می شود.

ابتدائا لازم است به شما تبریک گویم که به موضوعی اعتراف کرده اید که دقیقا یک دهه قبل و در زمان وزارت شما، معلمان کشور به آن اعتراض داشتند و شما منکر آن بودید.

 

این موضع شما سوالات متعددی را در اذهان فرهنگیان ایجاد می کند و انتظار می رود پاسخی صادقانه به این سوالات بدهید.

 

آیا شما به تازگی به چنین نتیجه ای رسیده اید که در پرداخت حقوق نسبت به فرهنگیان تبعیض روا داشته می شود یا در زمان وزارت خود نیز به این امر واقع بودید؟

 

اگر در زمان وزارت خود به وجود تبعیض آگاه بودید چه برنامه ی مشخصی برای رفع آن در دستور کار داشتید و تا چه حد توانستید در کاهش فاصله دریافتی بین معلمان و دیگر کارکنان دولت، موفق عمل کنید؟

اما اگر از تبعیض و حقوق زیر خط فقر معلمان در زمان صدارت خبر دار نبودید هم اینک چگونه به این امر پی بردید؟

 

آیا امروزه زندگی شما نیز همانند دیگر فرهنگیان این سرزمین، به خاطر تبعیض ها و حقوق ناچیز دچار چالش شده است و در تامین هزینه ای ضروری زندگی درمانده اید؟ اگر غیر این است چگونه و در این زمان شما به چنین نتیجه ای رسیده اید؟

 

آیا انتظار دارید فرهنگیان کشور این سخنان انتقادی در باب حقوق ناچیزشان را از شما باور کنند ؟

 

در عدم باورمندی به سخنان شما و حتی تبدیل آن به طنز و مطایبه توسط فرهنگیان، آنها مقصر نیستند.

اگر می خواهید علت ان را بدانید، کارنامه ی دوره ی وزارت خود را مرور کنید؟

 

آیا به خاطر دارید در زمان وزارت شما علاوه بر ادامه روند تبعیض آمیز در حقوق مادی معلمان، حقوق معنوی و شان و منزلت آنها نیز اسیب جدی دید؟

زمانی که با فرمان شما برای صدها نفر از فعالان صنفی معلمان پرونده سازی شد و آنها به جرم حق خواهی به مجازات هایی از قبیل حبس، تبعید، انفصال، تعلیق از کار و محرومیت از تحصیل و تدریس و... محکوم شدند و به این ترتیب زندگی انها و خانواده های شان را با چالش اساسی مواجه کردید.

 

آیا بخاطر دارید در جلسه ای با شما در دانشگاه فرهنگیان همدان، در سفر استانی دولت نهم، همین سخنان امروزتان را از زبان فرهنگیان کشور به شما گفتیم و اعلام کردیم بزرگترین هنر شما باید این باشد که بتوانید به عنوان وزیر، مجموعه ی حاکمیت را متقاعد کنید که به آموزش و پرورش و خواسته های عدالت خواهانه معلمان توجهی اساسی کنند و در صورت بی توجهی و نشنیدن صدای اعتراض فرهنگیان، اساس تعلیم و تربیت در معرض اضمحلال قرار خواهد گرفت و به تبع آن آینده ی روشنی برای کشور متصور نخواهد بود؟

 

آیا بخاطر دارید چه پاسخی به ما دادید؟

در پاسخ به دو نکته  تاکید کردید:

1_ " مشکل آموزش و پرورش و  معلم بودجه و حقوق نیست. مشکل فقدان معنویت در آموزش و پرورش است لذا ما بین آموزش و پرورش و حوزه ی علمیه پل زدیم تا این مشکل را برطرف کنیم و تفاهم نامه هایی را در این زمینه با حوزه امضا کرده ایم"

2_ گفتید مگر چند نفر از معلمان از وضعیت حقوق و معیشت خود ناراضی اند؟

پاسخ دادیم اکثریت معلمان به تبعیض در حقوق معترض هستند.

گفتید در تشکل صنفی شما چند نفر عضو هستند؟

پاسخ دادیم هزار و اندی.

بلافاصله از مدیرکل وقت پرسیدید تعداد معلمان استان همدان چند نفر است؟ او گفت سی و سه هزار نفر.

خیلی راحت گفتید 96 درصد راضی هستند و 4 درصد ناراضی. آیا این کارنامه بدی است؟

 

ما از این تحلیل سطحی شما انگشت به دهان ماندیم و به شما گفتیم اگر فضای حراستی در آموزش و پرورش حاکم نباشد تعداد اعضای رسمی ما بسیار بیشتر از این عدد خواهد بود و این تعداد ناراضیان را که در اعتراضات می بینید راس کوه یخی است که حجم عظیم آن دیده نمی شود.به عرض کردیم ناپلئون 200 سال قبل گفته وقتی ملت سخن نمی گویند من نگران می شوم.

شما باید نگران آن حجم عظیمی باشید که در عین نارضایتی، سخن نمی گویند.

 

جناب فرشیدی!

شما آن زمان سوار بر توسن قدرت بودید و صدای اعتراض هزاران معلم کشور را که همین  سخنان امروز شما را می گفتند نمی شنیدید.

شما منتقدان را از دریچه تنگ سیاست و با عینک خاص و وابسته به جناح مقابل خود تلقی می کردید.

به شما گفتیم خواسته ی واحد ما در دو دولت با دو رویکرد متفاوت نشان از استقلال و عدم وابستگی حرکت عدالت خواهانه معلمان به جناح ها دارد اما گوش شما و دولت متبوع تان، به حرف کسی بدهکار نبود و صرفا علاقمند به شنیدن سخنانی بودید که دوست داشتید.

 

حاصل آن اعتراضات صنفی گسترده و این سخنان صادقانه در حضور شما ،چند ماه بعد ،در اواخر سال 85 و سال 86 مجازات معلمان توسط وزارت خانه ای بود که شما در راس آن جلوس کرده بودید. معلمان مظلومی که به تبعیض و انحطاط اموزش و پرورش اعتراض داشتند و نگران آینده این سرزمین بودند اما به جای اینکه وزیر را در کنارشان و حامی حقوق خود ببینند او را به بدترین شکل ممکن در مقابل خود دیدند.

 

از نظر فرهنگیان کشور عدالت خواهی امروز شما  از جنس آزادی خواهی این روزهای احمدی نژاد می باشد که در حقیقت "کلمة الحق یراد بها الباطل" است .

این سخنان از زبان کسانی که زمانی خود مدیریت تبعیض و ظلم را عهده دار بودند بیشتر به طنز شباهت دارد.

آن زمان شما و رییس جمهور وقت چنان از باده قدرت سرمست و از معلمان دور بودید که گوشی برای شنیدن همین حقایق که امروز به آن اذعان می کنید  نداشتید و نقد را نمی پدیرفتید و به احدی پاسخ گو نبودید، قدرت چشم و گوش تان را سنگین کرده بود و معلمان را نمی دیدند  و صدای آنها را نمی شنیدند .

 

جناب فرشیدی !

 در زمان صدارت شما ، متملقان و مداحان بر صدر بودند و اهل اندیشه را  فک و دندان می شکستند و حبس و زجر می دادند و تیغ و طپانچه بر چهره حق خواهان می کشیدند.

سیاه ترین صفحات تاریخ آموزش و پرورش این سرزمین در سال های 85 و 86 در زمان وزارت شما ورق خورد و فاجعه 23 اسفند 85 در مقابل مجلس و ضرب و شتم وحشیانه معلمان و به دنبال آن در سال 86 ، تبعید، تعلیق، انفصال، محرومیت از تدریس و حبس صدها فعال صنفی فرهنگیان کشور صورت گرفت.

 

به قول آقای عادل آذر نماینده  مجلس در زمان وزارت جنابعالی، "شما درک درستی از آموزش و پرورش نداشتید."

 

جنابعالی به اندازه ای در مدیریت آموزش و پرورش ضعیف ظاهر شدید که مجلس اصولگرا نیز نتوانست بر ناتوانی های شما سرپوش گذارد و رئیس جمهور محبوب تان نیز چاره ای جز برکناری جنابعالی نیافت.

 

 احتمالا شما محورهای استیضاح خود را  به خاطر دارید:

 

_ سازماندهی نامناسب در بکارگیری معلمان و آزمون استخدامی،

_ مسلط نبودن وزیر بر امور وزارتخانه،

_  کارایی ضعیف در تعامل اثربخش با نهادها و مراجع مرتبط،

_ تمرکزگرایی و رویکرد سطحی به برنامه‌ها،

_ عملکرد ضعیف در حمایت از شأن معلمان،

_  کندشدن تحول در نظام آموزشی،

_  نقش ضعیف در استفاده ازظرفیت ‌های دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ های آموزش‌وپرورش،

_  کم ‌توجهی به ظرفیت ‌ها و رهیافت های پژوهشی و کارشناسی در نظام آموزشی،

_ ضعف نظارت های فنی بر احداث مدارس و تأخیر در مقاوم ‌سازی متناسب با بودجه‌ های مصوب و...

 

و اضافه کنید به مواردفوق، استیضاح تان را نزد افکار عمومی فرهنگیان کشور که با تضییع حقوق مادی و معنوی آنها و هتک حرمت شان و به قهقرا بردن تعلیم و تربیت کشور، نمره ی مردودی گرفتید.

 

کانون معلمان همدان

1396/9/18

...............................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©