Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ برابر با  ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶  برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷
پیام سندیکای کارگری شرکت نیشکر هفت تپه،

 

 

پیام سندیکای  کارگری  شرکت نیشکر هفت تپه،

به کارگران هفت تپه، تشکل ها و فعالین جنبش کارگری

 

همرزمان کارگر؛

 

 اعتصاب کارگران نیشکر هفته تپه که از ۱۸ آذرماه ۱۳۹۶ شروع شده بود در مورخ ۲۳ آذر طی نشست نمایندگان کارگران با مسئولین کارخانه وفرماندارشوش بصورت مشروط فعلا پایان گرفته است.  دراین نشست مسئولین به نمایندگان کارگران قول مساعد داده اند که حقوق های معوقه و مزایای تمام کارگران پرداخت خواهد شد

 

یکی دیگر ازخواست های کارگران دراین نشست به رسمیت شناختن "سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه" بوده است ونماینده گان کارگری براین امرپای فشرده اند که این سندیکا باید از طرف مدیریت  کارخانه و مسئولین به رسمیت شناخته شود، که مسئولین فعلا با این خواست توافق کرده اند. اما شناخت وتجربه، به ما کارگران آموخته است مسئولین و حامیان  نظام سرمایه داری، وقتی خود را مجبوربه جوابگویی می دانند که ترس ازاعتصاب و اتحاد کارگری، سراپای آنها را به لرزه درآورده باشد.

پس ما کارگران باید آگاه باشیم و فریب آنها را نخوریم وهمیشه به نیروی خود باور داشته باشیم وآگاه باشیم در صورت عدم اجرای خواست هایمان، باید به اعتراض و اعتصاب ادامه دهیم.

اما با توجه به تمامی موارد ذکر شده باید به کارگران هفت تپه تبریک وشادباش گفت. تبریک به شما و همسران ودیگر اعضای خانواده های کارگری که درچند روز گذشته در کنارهم بودید وبا توجه به تمامی دسیسه های تفرقه افکنانه آشکارو پنهان حامیان سرمایه، شما ازصف کارگری جدا نشدید و با اتحاد و همبستگی توانستید به صاحبان سرمایه، ثابت کنید که ما درد مشترک داریم و این دردمشترک تنها درمان نمی شود.

به این ترتیب ما اعضای " سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه"  این پیروزی بسیارموقت وهمچنین عقب نشینی موقت صاحبان سرمایه در این عرصه را به شما شاد باش گفته ودست یکایک شما را به گرمی می فشاریم.

 

تشکل های کارگری و فعالین کارگری؛

ما بعنوان سندیکای کارگرن نیشکر هفت تپه ازهمگی شما که دراین مدت اخبار اعتصاب کارگران را به اشکال گوناگون ازطریق سایت های مربوطه ودیگر صفحات اجتماعی ازجمله تلگرام ، فیس بوک و اینستاگرام انتشارداده اید بسیارممنون هستیم . همچنین از تمامی  تشکل ها و فعالینی که تلاش کردند اخبار و گزارشات کارگران هفت تپه را از طریق کانال  تلگرامی سندیکای هفت تپه  syndica_7tape@   دنبال کنند و این اخباررا ازطریق صفحه رسمی  تلگرام سندیکا بازانتشاردهند کمال تشکر را داریم .

 

 اما باید یادآور شویم که سندیکای هفت تپه طی یک مبارزه طولانی و رو در رو و تحمل رنج ها و مشقات فراوان، اخراج و زندانی شدن تعدادی از پیشروان کارگری ایجاد شد و با توجه به تمام فشارهای امنیتی، این سندیکا  تا کنون به کار و فعالیت خود ادامه داده است.اما متاسفانه اندک  افرادی که خود را مدافع جنبش کارگری دانسته به هر دلیلی، آگاهانه نقش وجایگاه سندیکای کارگری هفت تپه را نادیده می گیرند که این نگاه کاملا غیر کارگری می باشد.

 

پیشروان و فعالین جنبش کارگری باید کارگران را به ایجاد تشکل های مستقل کارگری رهنمود شوند و آنجا که تشکل های کارگری ایجاد شده اند، باید کارگران را تشویق به عضویت در تشکل محل کارکنند.

بنا براین باور ما براین است که منافع جنبش کارگری با نگاه های تنگ نظرانه و گروهی همخوانی نداشته و ندارد. پس باید با نگاه جنبشی به منافع طبقه کارگرنگاه کرد تا بتوانیم در کنارهم، مبارزه طبقاتی کارگران را به پیش ببریم. ما در شرایطی زندگی می کنیم که سرمایه داری شمشیر خود را از رو بسته و سعی می کند بیشتر از گذشته سفره بی رونق ما را بی رونق ترکند، دلیل گفته ما بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ می باشد  که آشکارا قراراست بار تمام مشکلات را بردوش کارگران بیاندازد و نه تنها نان را از ما بگیرند بلکه همان خدمات ناچیز را از ما دریغ کنند. پس لازم است با برنامه عمل کارگری، برای داشتن نان و آزادی مبارزه کنیم . ما بعنوان سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه خواستار اتحاد عمل هر بیشتر تشکل ها کارگری در ایران  هستیم .

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

۲۳ آذر ۱۳۹۶

سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©