Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۳۹۶  برابر با ۲۳ دسامبر ۲۰۱۷
کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

 

رنج نامۀ ربابه رضایی

همسر کارگر زندانی رضا شهابی

 

ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۵ دی ماه به وزارت کار مراجعه خواهم کرد.

 

طی دو هفته گذشته، همسرم کارگر زندانی رضا شهابی ۲ بار در زندان  رجایی شهر دچار سکته مغزی شده است. و همچنان وضعیت جسمانی ایشان وخیم بوده و از اعزامش به بیمارستان برای درمان ممانعت می کنند. پیش از اینکه همسرم سکته کند جراح مغز و اعصاب رضا، اعلام نموده بود که رضا شهابی توان تحمل زندان را ندارد. همسرم از ۱۸ مرداد با وجود اینکه دوره محکومیت حبسش به پایان رسیده است همچنان به ناحق در زندان نگهداری می شود. به سبب اینکه وزیر کار متولی و مسئول امور کارگران می باشد برای پیگیری وضعیت رضا شهابی ساعت ۱۰ صبح سه شنبه ۵ دی ماه به وزارت کار مراجعه خواهم کرد.

ربابه رضایی

همسر رضا شهابی

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶

.................................................

اطلاعیه سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

 

جان رضای شهابی درخطر است!

 

خبرهای درج شده در کانال تلگرامی سندیکای  شرکت واحد( بر اساس ملاقات خانواده ایشان با رضا شهابی  ) نشان می دهد که وضعیت جسمانی رضا شهابی بسیار خطرناک و نگران کننده است .

بر اساس شواهد و اخبار منتشر شده، رضا شهابی این کارگر مبارز،طی روز های گذشته سکته مغزی کرده است . در آخرین ملاقات خانواده با رضا شهابی، علائم سکته جدیدی در بدن ایشان دیده شده است. پلک چشم چپ بی اراده بسته شده، از چشم چپ بی اراده اشک می ریزد، سمت چپ لب هایش کج شده، موقع راه رفتن پای چپ را روی زمین می کشد، نیمه چپ صورتش ورم کرده و بی حس است و در زیر چشمش فرو رفتگی ایجاد شده است.

همچنین دیروز مجدد علائم سکته در ایشان پدیدار شده به طوری که  ایشان دچار خونریزی دماغ شده اند، این علائم نشان دهنده وضعیت بحرانی این کارگر زندانی می باشد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ادامه زندان و پرونده سازی برای رضا شهابی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری و معلمان در بند می باشد.

ما خواستار آنیم که رضا شهابی سریعا آزاد شود تا بتواند خارج از زندان تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گیرد.

ما سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام می داریم در صورت هر گونه اتفاق ناگوار مسئولیت و عواقب آن بعهده مراجع قضائی و زندانبانان می باشد.

رضا شهابی فوری و بی قید و شرط آزاد باید گردد!

سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶

-------------------------------------

رضا شهابی تنها نیست، ما همه شهابی هستیم

 محمد حسن پوره

 

آقای شهابی از چهره های موثر در جنبش کارگری ایران است ، و نقش او در مبارزات سندیکایی اگر نگوییم بی نظیر اما کم نظیر است .

صداقت و باور کارگر به معنای عام کلمه و دفاع از حق کارگر در برابر هجمه حاکمیت و حتی تعهد به کارگر و مسئولیت پذیریش ، شخصیت مقبول در جامعه به شهابی داده است .

علیرغم شرایط حاد جسمانی ، آقای شهابی صرفا بخاطر اعمال فشار سیستم قضایی و حاکمیت بر وثیقه گذار برای رجوع ایشان به زندان با اینکه ظاهرا چهار ماه از زندانش باقی مانده بود ، به زندان برگشت .

شهابی کارگر بود ، زندگی کارگری را با همه سختی ها با پوست و استخوان لمس کرده بود . میدانست مشقتی که یک کارگری در نظام های سرکوب می کشد ، چه مشقتی است و برای اینکه وثیقه گذار ، بخاطر عدم بازگشتش به زندان به مشقت مضاعفی مبتلا نشود ، مسئولیت وتعهد انسانی خود را ایفا نمود .

شهابی کارگر بود وهست با نان کارگری نسبت و قرابت خوبی دارد . به هم نوع کارگر خود ، احترامی خاص به طور واقعی و قلبی باور دارد و از همین باب است که همه اقشار در برابر فشار حاکمیت بر ایشان ساکت نمانند. مجامع بین المللی او را نیک شناخته بودند و بر نمایندگی طبقه کارگری اوصحه گذاشتند .

رضا شهابی تنها نیست ، ما همه شهابی هستیم ،هر چند این احساس ، احساس خوبی است اما شهابی امروز نیاز به حمایت عینی و ملموس دارد .

ضرورت زمانی و سلامت جسمی حاد او باید مد نظر کمیته دفاع از شهابی قرار گیرد .

شهابی حق بزرگی بر جنبش کارگری دارد .

ساده زیستی، خلوص رفتار و بی تکلف و بی ریا بودن ، دوری از نام و نان ویژگی های شخصیتی شهابی است و این ویژگی ها او را به چهره مقبول در افکار عمومی تبدیل کرده است. ویژگی هایی که سبب شده شخصیتی از او.در اذهان ترسیم شود که مبارزاتش، صرفا مبارزه ایی طبقاتی به دور از هرگونه منفعت طلبی و فرصت طلبی باشد .

علاقمندی او برای دور کردن از فرقه گرایی و دوری از مصادره کردن مبارزات برای خویش از نکات برجسته شخصیتی این کارگر مبارز بود . شهابی سرمایه گرانبهای جنبش و طبقه کارگری است ، مبارزات او و دوستانش در قالب سندیکایی به مبارزات طبقه کارگر جانی دوباره بخشید.

امروز این سرمایه طبقه کارگر در معرض تهدید جانی قرار دارد ، بر تشکلات کارگری و صنفی است که این مهم را دریابند و با اعتراض در برنامه ای منسجم به دفاع از شهابی برخیزند .

محمد حسن پوره

..............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©