Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۲۶ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۵ دی ۱۳۹۶  برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۷
حضورپرتعدادنیروهای ضدشورش وامنیتی امروز ۵دی ماه مقابل وزارت کار که منجر به ضرب وشتم و دستگیری ۱۸تن ازکارگران ودانشجویان شد همس

 

 

گزارش خبری سایت راه کارگر

 

 

یورش نیروهای ضدشورش و امنیتی

 به گردهم آئی اعتراضی برای آزادی رضا شهابی

و دستگیری تعداد زیادی از زنان و مردان کارگر و دانشجو

 

گردهم آئی اعتراضی برای رسیدگی به وضعیت رضا شهابی، فعال کارگری و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه که به دعوت ربابه رضائی، در بامداد روز سه-شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۷ مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خیابان آزادی برگزار شد. در این گردهم آئی تعداد زیادی از آزادیخواهان و برابر طلبان و بویژه جوانان دانشجو شرکت داشتند. اما نیروهای انتظامی و امنیتی حکومت که با آمادگی کامل محل تظاهرات را در کنترل داشتند و نیروهای لباس شخصی و پلیس که به شکلی بسیار گسترده تا حدود 2 کیلومتر از محل تجمع مستقر شده بودند، به تجمع کنندگان یورش بردند. حضورپرتعداد نیروهای ضدشورش و امنیتی امروز ۵دی ماه مقابل وزارت کار منجر به ضرب وشتم و دستگیری حداقل ۲۰تن ازکارگران دانشجویان شد که به زندان اوین برده شدند. خانم ربابه رضائی(همسر رضا شهابی)،  همسر شهابی  در میان دستگیرشدگان است که به همراه ۵ زن به بازداشتگاه  وزرا منتقل شدند. آخرین خبرها از بازداشت از ۳۷ نفر مقابل وزارت کارحکایت دارد و خبرهائی نیز از تلاش دانشجویان برای سازماندهی اقداماتی نظیر تحصن  در حمایت از رضا شهابی و بازداشت شدگان امروز  در رسانه های اجتماعی انتشار یافته است. 

هم زمان با این اقدام سرکوب گرانۀ نیروهای ضد شورش و امنیتی، تعداد زیادی ازاسامی در شبکه های اجتماعی انتشار یافت که بعدآ مشخص گشت بخشی از این اسامی نادرست بوده و این افراد بازداشت نشده اند یا در گردهم آئی امروز حضور نداشته اند. از این رو ضرورت دارد تا روشن شدن قطعی  اسامی بازداشت شدگان، از ذکر اسامی آنها خودداری شود. روشن است که خواست آزادی همه بازداشت شدگان، از هم اکنون باید یکی از درخواست های اصلی حرکت های اعتراضی باشد.

سه-شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۱۷

------------------------------------------------

پیام عثمان اسماعیلی و محمود صالحی

حمله به تجمع مورخ ۵ دی ۱۳۹۶  محکوم است.

کارگران؛ تشکل های کارگر

 

همچنان که اطلاع دارید رضا شهابی یکی از اعضای سندیکای شرکت واحد تهران وحومه در زندان بسرمیبرد. با توجه به اینکه رضا شهابی محکومیت خود را تمام کرده است . اما مسئولان قضائی از آزاد کردن ایشان خودداری می کنند. بنابه اظهارات ربابه رضایی ( همسر رضا ) در طول ۱۰ روز گذشته رضا شهابی دو بار سکته کرده و مسئولان زندان از انتقال او به بیمارستان خودداری کرده اند. با توجه به وضعیت جسمی رضا و بی توجهی مسئولان مربوطه همسر ایشان طی فراخوانی از مردم و کارگران درخواست کرد تا برای نجات جان رضا شهابی در تاریخ ۵ دی ۱۳۹۶ در مقابل وزارت کار تجمعی آرام و به دور از خشونت برگزار کنند.

اما با کمال تاسف این تجمع از سوی ماموران لباس شخصی و انتظامی مورد حمله قرار گرفته و تعداد زیادی از تجمع کنندگان دستگیر شده اند.

ما ضمن محکوم کردن حمله به صفوف تجمع کننندگان خواستار آزادی کلیه دستگیرشدگان و شخص رضا شهابی هستیم.

عثمان اسماعیلی و محمود صالحی

از پست فیس بوکی محمود صالحی

 

--------------------------------------------------

تمامی بازداشت شدگان تجمع اعتراضی مقابل وزارت کار آزاد شدند

 

بنابر اخبار رسیده به کمیته دفاع از رضا شهابی، تمام بازداشت شدگان تجمع اعتراضی نسبت به شرایط وخیم رضا شهابی مقابل وزارت کار حدود ساعت 4 عصر از زندان اوین آزاد شدند. لازم به ذکر است اغلب بازداشت شدگان از درد و عوارض ناشی از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی رنج میبرند.

همچنین رئیس زندان اوین (امین ناصری) تعدادی از بازداشت شدگان را به عنوان نماینده ملاقات کرده است و طی این دیدار 6 نفر از بازداشت شدگان به نمایندگی از بقیه دلایل تجمع امروز را به رئیس زندان توضیح دادند و در ادامه وی با دادستانی تماس گرفت و دادستانی عنوان کرد که خانم ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، فردا طی نامه ای به دادستانی و همچنین زندان اوین وضعیت رضا شهابی را شرح دهد، تا سریعاً بررسی شود. در ادامه با دستور دادستانی، تمامی بازداشت شدگان آزاد شدند.

کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن اعتراض شدید نسبت به ضرب و شتم و هتاکی به شرکت کنندگان تجمع اعتراضی مقابل وزارت کار توسط مأموران امنیتی و انتظامی، خواستار بررسی عوارض جسمانی ناشی از این اقدامات غیرانسانی و هتاکانه است. از دیگر سو رضا شهابی علیرغم شرایط وخیم و خطرناک ناشی از سکته ی مغزی، همچنان در زندان گوهردشت به حال خود رها شده است و جانش در خطر است، کمیته دفاع از رضا شهابی اعلام میدارد که رضا باید در اسرع وقت آزاد و متعاقباً تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار بگیرد، عواقب هرگونه قصور در این زمینه مستقیماً بر عهده ی مسئولان امنیتی و قضایی است.

کمیته دفاع از رضا شهابی

5 دیماه 1396

...................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©