Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۲۷ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶  برابر با ۲۷ دسامبر ۲۰۱۷

·

بیانیه کانون نویسندگان ایران

در محکومیت سرکوب تجمع اعتراضی

 

روز گذشته پنجم دی در پی یورش ماموران به تجمع مسالمت‌آمیز گروهی از شهروندان و ضرب و شتم و بازداشت آنها کانون نویسندگان ایران بیانیه‌ منتشر کرد. در این بیانیه سرکوب مردم محکوم شده است. برگزاری تجمع‌های اعتراضی از مصداق‌های آزادی بیان و حمله به آن حمله به حق آزادی بیان است.

متن کامل بیانیه

سرکوب تجمع اعتراضی

به دنبال فراخوان ربابه رضایی، همسر رضا شهابی فعال کارگری زندانی، قرار بود صبح امروز پنجم دی ماه ۱۳۹۶ تجمعی اعتراضی از مردم و فعالان سندیکایی و دانشجویان در مقابل وزارت کار برگزار شود؛ اما ماموران امنیتی و انتظامی در همان دقایق آغازین تجمع، وحشیانه به ضرب‌وشتم مردم پرداختند و ده‌ها تن از جمله ربابه‌ رضایی را بازداشت کردند.

چندی پیش رضا شهابی با وجود اتمام دوره¬ی محکومیتش به زندان بازگردانده شد و در این مدت دو بار دچار سکته‌ی مغزی شده است. هشدار می دهیم که ادامه ی این روال ضد انسانی ممکن است به مرگ رضا شهابی بینجامد. مسئولیت هرگونه آسیب به جان این فعال کارگری متوجه حاکمیت است.

کانون نویسندگان ایران اقدام ماموران امنیتی و انتظامی در یورش سرکوبگرانه به تجمع اعتراضی امروز را محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر زندانیان صنفی، سیاسی و عقیدتی است.

کانون نویسندگان ایران

۵ دی ۱۳۹۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©