Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۱۵ ژانويه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶  برابر با ۱۵ ژانويه ۲۰۱۸
اعتصاب عمومی کارگران هفت تپه

 

اعتصاب عمومی کارگران هفت تپه

 

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه از ساعت هشت وسی دقیقه امروز، دوشنبه  مورخ ۲۵ دیماه سال ۹۶ ، از اداره تعمیر و نگهداری ماشین آلات شروع شد. درادامه کارگران کارخانه و سایر بخش ها به جمع هم طبقه های خود پیوستند. دراین اعتصاب آقای کاظمی - مدیر عامل شرکت - صحبت کرد او همچون گذشته وعده های تو خالی را تکرار کرد. بعدا  علیپور - نماینده کارگران و عضو هیئت مدیره سندیکا نیشکر هفت تپه -  به همراه یکی دیگر از نمایندگان کارگران به نام بخشی، خطاب به مسئولین شرکت و منطقه سخنان کوبنده ای را بیان داشتند.

 

مدیریت شرکت سعی دارد به طریق گوناگون کارگران معترض را دوباره با وعده های تو خالی دل گرم کند و در این رابطه اقدام به پخش فیش های دستمزد های دوماه سالهای .۹۴.و۹۵ در میان بخشی از کارگران نموده است .

تا زمان مخابره این خبر هیچ گونه پولی به حساب کارگران واریز نشده است و اعتصاب همچنان ادامه امه دارد.

دوشنبه  ۲۵ دی ۹۶

🖕🖕تلگرام سندیکا کارگری #هفت_تپه_ تنها منبع خبری کارگران هفت تپه می باشد

...............................................................................................

فیلم سخنرانی اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه

https://youtu.be/5F-m902IRfg

....................................................................................................

 

فوری هفت تپه

 

اسماعیل بخشی،مورد ضرب و شتم قرار گرفت !

امروز دوشنبه اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگی کارگران نیشکر هفت تپه بعد  از سخنان کوبنده در حین اعتصاب کارگران هفت تپه ،خطاب به مدیران شرکت و مسئولین منطقه و پس از ترک محل کار ، در حین رفتن به منزل خود  در شهرستان دزفول ، مورد هجوم وحشیانه چند نفر نقابدار قرار گرفت.

 ضاربین نقابدار،  دارای دو ماشین از نوع پژوپارس و سمند سفید رنگ بودند.همه افراد سرنشین ماشین ها صورتهای خود را  کاملا پوشانده بودند.

خوشبختانه اسماعیل بخشی با جسارت تمام با دست خالی به دفاع از خود پرداخته و بعد از دقایقی مردم حاضر در منطقه با دیدن صحنه و شنیدن سرو صدا به کمک اسماعیل آمده اند که ضاربان با دیدن مردم و مقاومت اسماعیل بخشی، سریعا منطقه را با وسائل نقلیه اشاره شده ترک کرده اند.

 اسماعیل بخشی،  از ناحیه کتف چپ دچار پاره گی شده است اما خوشبختانه وضعیت جسمی و عمومی ایشان خوب می باشد.

ما اعضای  سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه این عمل وحشیانه را به شدت محکوم کرده و می دانیم که مزدوران و ضاربان  نقابدار،  از حافظان و مواجب بگیران  صاحبان سرمایه  هستند. اما ضاربان و صاحبان  زور و زور  باید بدانند که کارگران هیچ وقت از مطالبات به حق خود دست نخوانده کشید.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران

🖕🖕تلگرام سندیکا کارگری هفت تپه  تنها منبع خبری کارگران هفت تپه می باشد

.......................................................................................................

اعتراض کارگران روزمزد هفت‌تپه بابت معوقات مزدی

کارفرما از پرداخت مطالبات خبر داد

 

بیش از ۵۰۰ کارگر روز مزدی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، صبح امروز در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی می‌خواندند، در محوطه مجتمع دست به اعتراض صنفی زدند. در همین زمینه کارفرما اعلام کرده ظرف یک هفته تمامی مطالبات باقی‌مانده پرداخت خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، دست‌کم ۵۰۰ نفر از کارگران روزمزدی مجتمع نیشکر هفت‌تپه، از صبح امروز دوشنبه (۲۵ دی ماه) به دلیل مطالبات مزدی خود در محوطه مجتمع در اعتراض به‌سر می‌برند.

 

دلیل این اعتراض صنفی، انعقاد قرارداد کار با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی و پرداخت شدن تنها دو نوبت معوقات مزدی مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند سال (۹۴) است.

 

در عین حال از جانب کارفرما به این کارگران وعده پرداخت معادل یکماه از معوقات مزدی برای پایان هفته جاری داده شده است و در ادامه همین وعده‌ها قرار است مطالبات مربوط به دو ماه دستمزد بهمن و اسفند سال (۹۴) تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

 

به گفته «امید اسدبیک» طی هفته جاری، پرداخت حقوق مهر ماه کارگران به اتمام می‌رسد و پرداخت دستمزد آبان ماه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

وی گفت: طبق مذاکراتی که با آقای «عدنان غزی» فرماندار شهرستان شوش انجام شده و با مساعت ایشان قرار است مطالبات مزدی مربوط به دو ماهه سال ۹۴ کارگران روزمزدی بدون دخالت پیمانکاران حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت شود.

...............................................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©