Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۲۰ اگوست ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱  برابر با ۲۰ اگوست ۲۰۱۲
در دفاع از کارگران معادن در آفریقای جنوبی

در دفاع از کارگران معادن در آفریقای جنوبی

 

جنایت نظام سرمایه داری علیه معدنچیان را محکوم کنیم!

 

رژیم ضدانسانی آپارتاید در آفریقای جنوبی که ابتدایی ترین حقوق اولیه انسانی را از کارگران و دیگر زحمتکشان سیاه پوست سلب کرده بود، حدود بیست سال پیش در نتیجه مبارزات طولانی کارگران و مردم آزادی خواه آفریقای جنوبی و حمایت گسترده بین المللی از این مبارزات بر افتاد؛ نظام استثمارگر سرمایه داری اما همچنان پا بر جا و دست نخورده باقی ماند. آپارتاید در ظاهر برافتاد اما کارگران همچنان و به شدت استثمار و سرکوب می شوند، با مسئله بیکاری و فقر روبرویند، جان خود را در سوانح کاری و بیماریهای قابل پیشگیری به آسانی از دست می دهند و توسط نیروهای سرکوب گر دولت سرمایه داری به قتل می رسند.

حدود سه هزار نفر از کارگران معدن پلاتین ماریکانا از یک هفته پیش برای اضافه دستمزد دست به اعتصاب زدند . پلیس و کارفرماها روز پنجشنبه ۱۶ آگوست ۲۰۱۲ را روز شروع بکار ( D-day ) و در هم شکستن اعتصاب نامیدند. نیرو های پلیس در این روز به هزاران کارگر اعتصابی که در بالای تپه ای تجمع کرده بودند، حمله بردند و بعد از چند اخطار به طرف کارگران اعتصابی شلیک کردند. طبق گزارش ها، در نتیجه تیر اندازی حدود ٣۴ نفر از کارگران معدن جان خود را از دست داده اند و صدها نفر نیز زخمی شده اند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران از مبارزات کارگران معدن ماریکانا دفاع می کند و کشتار دسته جمعی کارگران توسط پلیس و کارفرمایان را عملی جنایت کارانه علیه کارگران آفریقای جنوبی و طبقه کارگر جهانی میداند. اتحاد بین المللی ضمن ابراز تسلیت و همدردی صمیمانه با کارگران و خانواده های آنان، خواستار اتحاد و همبستگی طبقه کارگر آفریقای جنوبی علیه سرمایه داران و نظام سرمایه داری جهانی که مسببین استثمار فزاینده و کشتار کارگران به انحای مختلف هستند می باشد. اتحاد بین المللی از کلیه تشکلهای کارگری، حقوق بشر، فعالین کارگری و انسان های آزادی خواه و برابری طلب می خواهد که به هر شکل که می توانند کشتار معدنچیان آفریقای جنوبی توسط پلیس جنایت کار، سرمایه داران و شرکتهای صاحب معدن و حکومت سرمایه داری آفریقای جنوبی را محکوم کنند. مسببین و عاملین این کشتار جمعی محاکمه و مجازات باید گردند.

 

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقه کارگر

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

 

۱۸ اگوست ۲۰۱۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©