Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ برابر با  ۱۶ می ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳  برابر با ۱۶ می ۲۰۱۴
پیام همدردی و همبستگی

پیام همدردی و همبستگی

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور

به بازماندگان فاجعه معدن سوما در غرب ترکیه

برخیز ای داغ لعنت خورده!

اولین خبر فاجعه انفجار یک معدن ذغال سنگ در شهر " سُما " در استان مانیسا در غرب ترکیه  با تعداد 120 قربانی شروع شد، 150، 180، 245 و تا این لحظه به 282 نفررسیده است باضافه 80 نفر مجروح سوختگی و هنوز شمارش همچنان ادامه دارد، زیرا با وجود پمپاژ اکسیژن و نجات 400 نفر، از 380 معدنچی محبوس دیگر در عمق 1600 متری این معدن قطع امید شده و احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان این حادثه به 700-800 نفر برسند.

این نوع "حوادث" و جان باختن بی شمار این "داغ نفرت خوردگان" زمین دیگر امری عادی و بخشی از مکانیسم نظام سرمایه شده است، که در سراسر جهان هر روزه شاهد آن هستیم. از معادن یا قربانگاه های بزرگ چین گرفته که هر روزه اخبار جان باختن تعدادی کارگر در مسلخ هایش منتشر می شود، تا نظیر همین حوادث در "معادن" یا بهتر است بگوئیم "مقابر" برزیل، بولیوی، پرو، اسپانیا، یورکشایر، خاتون آباد و مس سرچشمه در ایران، افغانستان ، ماریکانا در آفریقای جنوبی و حالا معدن ذغال سنگ سوما در ترکیه، یکی از فاجعه بارترین دردهای مشترک طبقۀ کارگر جهانی است که صرفاً نظام سرمایه برای کسب سود هرچه بیشتر و پائین آوردن هزینه ها، به قیمت جان شریف ترین انسان ها، با خودداری از تأمین وسائل ایمنی ضروری و پرداخت هزینه های آنها، اقدام به "صرفه جویی" کرده و این فجایع را به طبقۀ کارگر تحمیل می کند. از این رو  چنین رویداد دردناکی، نه "حادثه" و نه "فاجعه"ای معمولی یا طبیعی است، بلکه جنایتی است آشکار و سیستماتیک ناشی از این سیستم ضد انسانی و ضد کارگری که بدون گرفتن جان چنین قربانی هایی، به هدف کسب حداکثر سود نائل نمی شود. در این رابطه دولت اردوغان که قبلاً از تصويب طرح امنيتي معادن سر باز زده بود، سالوسانه با اعلام سه روز عزای عمومی و به تعویق انداختن سفر خود به آلبانی، با شدید ترین تدابیر امنیتی و در میان پلیس ضد شورش در محل انفجار حضور پیداکرد تا با خانواده های قربانیان این جنایت "ابراز همدردی"! نماید. اما خشم فروخفته مردم محل و خانواده های کارگران جانباخته و هم طبقه ای­های آنان با سنگ پرانی به او و بطرف ماشین اش ، شعار اردوغان اردوغان استعفاء استعفاء سر دادند. بنابراین در برابر چنین جنایاتی تنها راه مداوای درد مشترک "داغ نفرت خوردگان" زمین در سراسر جهان ، طبق رهنمود "انترناسیونال" چنین است:

"باید از ریشه براندازیم کهنه جهان جور و بند          وآنگه نوین جهانی سازیم، هیچ بودگان هرچیز گردند"

زیرا تا این نظام پابرجاست، این جنایات و قربانی ها نیز ادامه خواهند داشت.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور،  ضمن محکوم کردن مسئولین مستقیم این جنایت، - از صاحبان اصلی معدن گرفته تا دولت اردوغان که بی شرمانه چنین جنایتی را "حادثه ای کوچک" خواند -  و ملزم کردن به محاکمۀ مجرمین و پرداخت خسارت به بازماندگان و تأمین زندگی شرافتمندانۀ آنان، مراتب همدردی عمیق و همبستگی خود را با  این عزیزان، طبقۀ کارگر و مردم زحمتکش درترکیه ابراز می داریم و همدوش آنان برای ساختن "نوین جهانی" که بهای یک لقمه نان برای سفرۀ خانواده یک کارگر به قیمت جانش تمام نشود، تا آخر خواهیم ایستاد.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور

15 مه 2014

 

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©