Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴  برابر با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵
مبارزه برای آزادی حضور زنان در ورزشگاهها

مبارزه برای آزادی حضور زنان در ورزشگاه ها

 

نگار محسنی

 

نتیجه لشکرکشی، تهدیدات و جبهه بندی هایی که در مورد حضور  زنان در مسابقه والیبال ایران و آمریکا در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی صورت گرفته ، امروز روشن می شود. در یک جبهه حاکمیت قرار گرفته که از زبان وقیحانه داعشی مسلک های حزب الهی زنان را به خاطر علاقه به حضور در مسابقات ورزشی "هرزه" خوانده و به حضور خونین تهدیدشان کرده است . در کنار این چماقداران، فرمانده نیروی انتظامی،  در  برخورد با بدحجابی، جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه ها و لغو کنسرت های موسیقی را،  از وظایف ذاتی نیروهای تحت فرمان اش تعریف کرده و گفته است ،  نیروی انتظامی به این شیوه  برخورد ادامه می دهد. از سوی دیگر ،  سخنگوی دولت نیز  زنان را تهدید کرده که اگر به  ورزشگاه  بروند ، قانون شکن محسوب  شده  و از قوه قضائیه خواسته است ، با قانون‌شکنان برخورد کند.

 

سه شنبه  بیست و شش خردادماه ، وزیر کشور  رسما به صحنه آمده  و با تاکید بر این که، در زمینه مسابقات ورزشی "مطابق قوانین‌ گذشته عمل خواهیم کرد"،  به زنان  در مورد  رفتن به ورزشگاه  برا ی تماشای مسابقه ، هشدار داد  . برای جلوگیری از ورود زنان به  ورزشگاه،  باجه های خرید بلیط را به روی زنان بستند و گفتند  بلیط ها تمام  شده ، تا  زنان علاقمند به حضور در ورزشگاه را از رفتن به ورزشگاه و تماشای مسابقه منصرف کنند. در واقع جبهه حاکمیت؛ همه ابزارها و ترفندها و تهدیدها را به کار گرفته  و یک پارچه سازماندهی کرده که هر طور شده جلوی حضور زنان در ورزشگاه آزادی را  بگیرد. اما  جبهه مقابل،  جبهه زنان و همه حامیان حقوق زنان است ، که آمدن یا نیامدن به ورزشگاه آزادی را فقط  یک عرصه و یک مورد از مبارزه طولانی و دشوارش علیه رژیم فاسد مردسالار حاکم به حساب می آورد . مهم ترین نکته این جبهه بندی که ظاهرا چماقداران  حزب الله و متحدانشان  هنوز نفهمیده اند،  وسعت حوزه های رویارویی و زمان و مکان این موارد است . جنگ زنان با ضد ارزش های پوسیده داعشی مسلکان حاکم بر کشور در گستره ای به وسعت همه زندگی وبه شکلی روزمره جریان دارد  و هیچ تهدیدی نمی تواند  زنان را  به تسلیم وادار کند.  

 

 در جریان جبهه بندی برسر حضور و منع حضوردر ورزشگاه آزادی ، شاهد برخوردهای زن ستیزانه زیادی بودیم. بسیاری از آخوندهای کهنه پرست و مرتجع مثل ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و نوری همدانی از ضرورت  تشدید برخورد نیروی انتظامی با بدحجابان و جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاهها  حرف زدند. برای پی بردن به طرز فکر پوسیده این جماعت  و تعمیم نگاه جنسی و بیمار گونه خودشان  به زنان، لازم نیست زیاد راه دوری برویم.  مثلا احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید  زنانی که به استادیوم ها می روند قراراست ،  چه چیزی را ببینند؟ بدن نیمه عریان مردان ورزشکار را؟! در نگاه این جماعت همه چیز جنسی است .  چه آن  جا که زن نباید بی حجاب باشد ؛ چون موجب می شود مردانی از جنس خودشان از راه به در بشوند  و فعل حرام صورت بگیرد.  چه آن جایی که زنان بخواهند  در ورزشگاه حضور پیدا کنند و بنابراین مطابق فکر پوسیده آخوندی لازم است  که بین زن و مرد در جامعه،  دیوار بتونی کشیده شود. جالب است  که همین آخوندها که این جور به نام حراست از دین، از سرکوب زنان و آپارتاید جنسیتی دفاع می کنند، در راس شبکه های فحشای اسلامی و صیغه هستند و بزرگ ترین باندهای آدم فروشی و دلالی جنسی زنان با سودهای بادآورده اش دست این هاست.  این واقعیت که حضور زنان در ورزشگاه آزادی، خدا و مذهب و ارزش های الهی فقط بهانه هایی توخالیست ، از این جا هم دیده می شود که، درست در حالی که زنان ایرانی به حضور خونین حزب الله تهدید شدند، حضور زنان خارجی در ورزشگاه و تماشای مسابقه برای آنها کاملا آزاد اعلام شده است .

 

واقعیت  اینست  که صف آرایی رژیم در برابر زنان در مورد رفتن به ورزشگاه از وحشت بی مهار شدن حضور اجتماعی زنان در جامعه و پیشروی شان در تعرض به خط قرمزهای ارتجاعی رژیم است . در شرایطی که راهی جز عقب نشینی در برابر غرب برای حاکمیت نمانده  و بازار استکبار ستیزی شان روز به روز  سوت و کورتر و کسادتر می شود، برادارن کفن پوش حزب الله را باید به جان زنها بندازند تا از این طریق به هواداران خودشون بگویند در زن ستیزی و وحشی گریشان تغییری ایجاد نشده و نسبت به ابتدایی ترین حقوق مردم عقب نشینی نمی کنند و امتیاز نمی دهند.  تنها چیزی که در قاموس این مرتجعان جایی ندارد اینست  که زن نیمی از جامعه است  و باید بتواند در تمام عرصه های زندگی اجتماعی حضور داشته باشد.

 

نابرابری های حقوقی، توسری زدن و عقب راندن  زنان در تمامی عرصه های زندگی، تبعیض های قانونی شده در انتخاب شغل و رشته ی تحصیلی، عدم برخورداری از حق طلاق و حق حضانت، قانونی بودن چند همسری و تبلیغ صیغه برای مردان، دستمزد نابرابر در برابر کار برابر و آزارهای جنسی در محیط کار و بیرون از خانه، نگاه هائی که محصول جامعه ی مسخ شده و سرکوب شده بوسیله  استبداد دینی و نظام ارزشی حاکم است و طرزفکری که نگاه شهوانی به زن راهر روزه ترویج می کند، بخشی از ایدئولوژی نظام اسلامیست که در همه سال های بعد از انقلاب و جود داشته است. این ایدئولوژی زیر مبارزات طولانی مدنی زنان دچار بحران شده و جایگاهی برایش نمانده است .  جنبش توده ای نیرومند و از پایین جوشیده شده زنان می تواند ، سیاست های زن ستیزانه حاکمان جمهوری اسلامی رو عقب بزند و درهم بشکند.

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ برابر با ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵         

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©