Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ برابر با  ۰۹ ژانويه ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴  برابر با ۰۹ ژانويه ۲۰۱۶
زنان تسلیم طرح های سیاه حاکمیت نمی شوند

زنان تسلیم طرح های سیاه حاکمیت نمی شوند

نگار محسنی

 

برای مقابله با رشد آسیب های اجتماعی در میان زنان، کاهش بیکاری و طرح های افزایش اشتغال برای زنان و برخورداری از بیمه و درمان، در کل دوره برنامه پنجم توسعه، به اعتراف صریح مسوولان و دست اندرکاران، اقدامات موثری صورت نگرفت. کار به جایی رسید که براساس آمارهای انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی، میزان اعتیاد زنان به مواد مخدر صنعتی از چهار درصد به ده درصد رسید؛ و اختلالات روحی و روانی نیازمند به مداخله حدود بیست و شش درصد پانزده تا شصت و چهار ساله های جامعه را فرا گرفت. در سالی که گذشت ما با گسترش کارتن خوابی زنان، افزایش کودکان خیابانی، رشد فروش کلیه و قرنیه چشم، و فروش نوزاد و دو برابر شدن افسردگی زنان نسبت به مردان روبرو بودیم. اما در واکنش به گسترش انفجاری آسیب های اجتماعی در میان زنان، شاهد هستیم که در لایحه برنامه ششم حالا دیگر آشکارا حداقل بودجه لازم هم به این امور اختصاص داده نمی شود و تمام توجه لایحه برنامه ششم توسعه در حوزه زنان معطوف شده به تامین شرایط پیشبرد طرح سیاه و ارتجاعی خامنه ای به نام تعالی جمعیت و خانواده. این توجه در حالی صورت می گیرد که  اطلاعات و آمارها و داده های مقامات خود همین رژیم به روشنی نشان می دهد که طرح های افزایش اجباری جمعیت در جامعه بحران زده فعلی تا چه حد غیر واقعی و شکست خورده است.

شیرین احمد نیا مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور لیستی از تغییرات خانواده ها را فهرست می کند و آمارهایی در زمینه این تغییرات ارائه می دهد و می گوید: ما الان با افزایش افراد مجرد در کشور مواجه هستیم، تعداد فزاینده‌ای از زوج‌ها بطور اختیاری نداشتن فرزند را اختیار می‌کنند. به گفته احمد نیا یازده میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج مجرد هستند، زنان سرپرست خانوار پیش از این قالب مشخص داشتند و در صورت فوت همسر سرپرست خانوار می‌شدند، ولی با تحولات ارزشی، بخشی از سرپرستان خانوار، زنان طلاق گرفته هستند و بخشی هم دخترانی که به سن تجرد قطعی رسیده‌اند. براساس آمار ایشان، ظرف پنج سال منتهی به سال نود و یک، تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در تهران حدود دوازده درصد افزایش پیدا کرد و از حدود بیست و سه درصد به حدود سی و پنج درصد رسید. تغییر دیگر مربوط می شود به شیوه های همسر گزینی که به تاکید خانم احمد نیا از درون‌همسری به برون‌همسری و از انتخاب والدین و بزرگان خانواده به انتخاب فردی تغییر کرده است. شکاف نسل ها هم تاثیر خودش را در تغییر الگوهای خانواده و زندگی مشترک باقی گذاشته است. به اعتراف مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی، در جامعه شهری فرزند بیشتر به معنی هزینه بیشتر است. احمد نیا با نگرانی از شکل گیری خرده فرهنگ نوجوانی و جوانی از جمله زبان مخفی، موسیقی منفی و پارتی‌های مخفی در جامعه یاد می کند.

با این مشخصاتی که خود مسوولان و دست اندرکاران بهزیستی دارند در مورد موقعیت و شرایط زنان می گویند، سرمایه گذاری برای تبدیل زنان به ماشین تولید مثل برای عملی کردن طرح خامنه ای آب در هاون کوبیدن است. زنان امروز در برابر این طرح های سیاه  تسلیم نمی شوند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©