Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ برابر با  ۲۶ آوريل ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵  برابر با ۲۶ آوريل ۲۰۱۶
اجراي طرح '' گشت ارشاد نامحسوس'' ادامه سياست اسيد پاشي به روي زنان

 

« گشت ارشاد نامحسوس»

 ادامه سياست اسيد پاشي

 

آذر روشن

 

بيش از هفت هزار ''مامور نامحسوس پليس امنيت'' در راستاي طرح به اصطلاح '' امنيت اخلاقي '' از هفته گذشته ( 30 فروردين ) در تهران آغاز به كار كرد. حسين ساجدي نيا، رئيس پليس تهران، در مراسم آغاز به كار اين ماموران نامحسوس گفت : '' این افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاری همچون مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را برداشته و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند سپس از سوی پلیس امنیت با این افراد تماس گرفته و از آنان خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.'' اجراي اين طرح در همان آغاز، واكنش هاي گسترده اي را در شبكه هاي اجتماعي به دنبال داشت؛ و كاربران به درستي آن را مخل آسايش و امنيت مردم و جاسوسي سازمان يافته عليه مردم دانستند. به قول معروف آش آنقدر شور شده كه حتي با مخالفت رئيس قوه مجريه، حسن روحاني،( كه قاعدتا ً وزير كشورش مسئول و متولي اين نيروها مي بايست باشد كه نيست) مواجه شده و از سوي برخي نيروهاي اصلاح طلب حكومتي هم موفقيت اجراي آن مورد ترديد قرار گرفته است.

 

سازماندهي  بيش از هفت هزار مامور پليس در قالب '' گشت ارشاد نامحسوس'' بي ترديد  پيش از هر چيز  بيانگر شكست كامل سياست هاي رژيم درعرصه اجتماعي و فرهنگي است. عرصه اي كه رژيم با مقاومت مدني مردم به خصوص زنان در مقياس عظيم ميليوني روبرو بوده و هست كه به انحاء مختلف سياست هاي فرهنگي جمهوري اسلامي را به چالش كشيده اند. اينكه جمهوري اسلامي در اين عرصه قافيه را به تمامي باخته است چنان اظهر من الشمس است كه ديگر نياز به ارائه هيچ ادله اي نيست. حال سوال اصلي اين است كه اجراي اين طرح جديد سركوب چه هدفي را دنبال مي كند؟ بي ترديد اجراي اين طرح از سوي حاكميت در واقع ادامه طرح اسيد پاشي به روي زنان است و همان اهداف را دنبال مي كند. يعني هدفش ارعاب جامعه، به هم ريختن امنيت رواني مردم  و خانه نشين كردن زنان است. اما از آنجا كه طرح اسيد پاشي به روي زنان با واكنش گسترده اي در جامعه روبرو گرديد و به سرعت كنار گذاشته شد، به يقين اين طرح نيز در نهايت با شكست مواجه خواهد شد. ولي با وجود شكست محتوم اين طرح نيز روياروئي حاكمان با مردم در اشكال ديگر ادامه خواهد يافت. يادمان نرفته است كه علي رغم خواست افكار عمومي جامعه، هنوزعاملين اسيد پاشي هاي اصفهان دستگير نشده اند ( آمران كه جاي خود دارند). واقعيت این است كه اگر رژيم از برخوردهاي سلبي تاكنوني اش با زنان از جمله شلاق و زنجير و جريمه و… طرفي بسته بود ديگر نياز به اجراي طرح '' گشت ارشاد نامحسوس '' نبود. گرچه به قول معروف '' آزموده را آزمودن خطاست '' ولي از آنجا كه همواره زنان آتشفشاني زير پاي حكومت اسلامي است، رژيم براي بقاي خود  راه هزار بار رفته را باز هم خواهد رفت ولي حتما ً باز هم سرش به سنگ خواهد خورد.

 

نتيجه عملي تقابل حاكمان تاريك انديش  متکی به قوانين عصر شترچراني و مجهز به زنجير و شلاق و اسيد با جامعه جوان و روشن انديش قرن بيست و يكمي ايران چنان بر همگان عيان است كه نمي توان در آن كوچكترين ترديدي داشت. اما با اين وجود، رژيم باز هم طرحي ديگر به كار بسته است تا با ايجاد جوّ رواني و بي اعتمادي در جامعه از آن طرفي بربندد. واكنش هاي تاكنوني مردم به اين طرح جديد سركوب هم، نشانگر آن است كه حكومت اسلامي شايد در كوتاه مدت بتواند سياست هاي خود را در جامعه ديكته كند ولي به يقين محكوم به شكست است. اما براي به شكست كشاندن هر چه زودتر اين طرح، مقاومت گسترده عمومي لازم است. بايد خود را در محيط كار و زيست و محلات سازمان داد و متشكل شد. اكنون كه شبكه هاي ارتباطي چون تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک،– كه كاربران چند ده ميليوني آنها موجب هراس و وحشت رژيم شده – امكانات ارتباطي سهل تر و گسترده تري را فراهم كرده اند، بايد شبكه سازي كرد؛ آن را گسترش داد و از همديگر حمايت نمود. اگر رژيم  جمهوري اسلامي در مقابله با مردم و خواست هاي برحق آنها براي دست يابي به عدالت و آزادي، با اتكاء به قواي قهريه سركوبگرش، شمشير را از رو بسته، ولي ما بسياريم و برتري عددي با ماست. يك حكومت سركوبگر از جمله جمهوري اسلامي نه مي تواند همه را بكشد و نه مي تواند همه زنداني كند. فردا از آن ماست!

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ برابر با ۲۵ آوريل ۲۰۱۶

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©