Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ برابر با  ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳  برابر با ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۴
صفحه اول

 

داعش و زنان

 

تینا. ف

 

تاریخچه: داعش گروهی تروریستی است که تفکر سلفی دارد. در سال 2004 این گروه شاخه‌ای از سازمان القاعده در عراق بود. در اکتبر 2006 پس از نشست شماری از گروه‌های اسلامی مسلح درعراق شکل سازمان یافته‌تری پیدا کرد و بسیاری از حملات تروریستی در عراق را به عهده گرفت. بیشتر این تروریست‌ها با همکاری عربستان، لیبی، یمن و… جمع‌آوری و سازماندهی شده‌اند. فرماندهی و تشکیلات داعش یک ساختار سازمانی دارد که متشکل از امرای مناطق و مجالس”شورای مجاهدین” و فرماندهان عملیاتی است که همه‌ی امورشان محرمانه می‌باشد. به نظر می‌رسد فرماندهان داعش در سوریه از امرای القاعده در عراق پیروی می‌کنند. آنها با بحران سوریه در این کشور فعال‌تر شدند.

امریکا و کشورهای اروپایی با دادن سلاح و مهمات از گروه داعش حمایت کردند و کمک‌های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از سوی غرب به سوریه سرازیر شد. گروه‌های مسلح در سوریه به ویژه داعش برای به دست آوردن این تجهیزات رقابت می‌کردند که موجب درگیری و جنگ میان این گروه‌های مسلح با یک دیگر شد و 7000 کشته بر جای گذاشت. نکته‌ی قابل توجه در این میان این است که غرب به هر دو طرف کمک می‌کرد. از سوی دیگر قطر، ترکیه و عربستان نیز علاوه بر کمک‌های ذکر شده (از سوی غرب)، کمک‌های اطلاعاتی و آموزشی هم به آنها ارائه می‌دادند. این گروه‌ها جنگ و ویرانی را از یک سو و بشار اسد از سویی دیگر دامن زدند و قیام مردم سوریه را در سرآغازش خفه کردند تا خود از خوان نعمت، بهره مند شوند.

از آنجا که گروه‌های اسلامی فعال در سوریه حاضر به تقسیم غنایم خود با غرب نشدند (آن چنان که در لیبی روی داد) و سهم بزرگی از قدرت را در شکست دادن بشار اسد می‌خواستند، غرب از حمایت آنها خودداری نمود و جنگ سوریه اُفت پیدا کرد و سرانجام بشار اسد با یک انتخابات نمایشی بار دیگر به ریاست جمهوری رسید. امروز شاهدیم که امریکا با کمک بشار اسد سعی دارد گروه داعش را – که ساخته‌ی دست امریکا است- رام کند. عربستان هم به تازگی علیه داعش موضع گیری کرده زیرا ازسویی درارتباط با کمک به داعش بی‌آبرو شده و از سوی دیگر به هراس افتاده که این تروریست ها بیش از این قدرت نگیرند. ترکیه نیز مرز خود با عراق را به شدت کنترل می کند تا از این مرز تردد نکنند و خروج جوانان اروپایی و… را که می‌خواهند به داعش بپیوندند و از این مرز عبور می کنند، مانع شود.

امریکا از این جنگ‌افروزی‌ها اهداف مشخصی دارد؛ همزمانی تقریبی جنگ اخیرعراق با بحران اکراین، حاکی از این است که امریکا می‌خواهد با تسلط بر عراق، پایگاه محکم و موثری در خاورمیانه داشته باشد تا بتواند همزمان روسیه، ایران و سوریه را کنترل کند. اما خباثت امریکا زمانی عریان تر می‌شود که از یک سو با قطر و عربستان  در دادن سلاح به گروه داعش فعال است و از سوی دیگر به نیروهای متحد کُرد و عرب که در برابر داعش ایستاده اند کمک می‌رساند و مواضع داعش را می‌کوبد. نکته‌ی شایان توجه این است که هر دو طرف درگیر جنگ از سلاح‌های امریکایی استفاده می‌کنند و کارخانه‌های تسلیحاتی امریکا سود سرشاری از این جنگ نصیب شان می‌شود.

امریکا هنگام ورود به عراق و سرنگون شدن صدام حسین، با بودجه‌ی هنگفتی یک ارتش امریکایی را تأسیس کرد و در بحبوحه‌ی جنگ اخیر، این ارتش با دستور از بالا در مقابل داعش تسلیم شد و یا عقب نشینی کرد و انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته‌ی امریکایی را برای گروه داعش به جا گذاشت. سفارت آمریکا دربغداد پیشاپیش، نسبت به حمله‌ی داعش و معدودی از هواداران حزب بعث در موصل و دیگر استان‌های عراق با خبر بود.(شبکه‌ی خبری المیادین) دستور تسلیم به داعش از سوی آمریکا صادر شده بود، به ویژه که آمریکا کمک موثری به نوری المالکی ارائه نداد و زمانی داعش را زیر ضرب گرفت که افکار جهانیان را متوجه خود کند و با دادن بسته‌های غذایی به آوارگان ایزدی و… خود را بشر دوست جلوه دهد. آمریکا به این شکل سعی دارد ضرورت حضورمستقیم و دخالت نظامی خود را درمنطقه توجیه کند. آنچه آشکار است هرسه جریان یعنی؛ دولت نوری المالکی، داعش و غرب به ویژه آمریکا ارتجاعی هستند و همه‌ی بازی‌های آنها به زیان مردم عراق است.

 

داعش و زنان

 

تروریست‌های داعشی 400 تن از زنان ایزدی منطقه‌ی سنجار را ربوده و میان خود توزیع کردند و از آنها برای جهاد نکاح استفاده نمودند. همچنین بخشی از زنان و دختران مسیحی و ایزدی را به تلعفر منتقل کرده تا به عنوان کنیز فروخته شوند.(منبع:پایگاه خبری موسوعه العراق) داعش در ورود به مناطق ذکر شده، مردان را می‌کشد و زنان را به اسارت می‌گیرد. مطابق با گزارش‌های منتشر شده اسیران زن با قیمت 500 تا 4300 دلار به فروش رسیده‌اند.

اعضای این گروه یک زن را در استان رقه سنگسار کرده و تا کنون دست کم هزار کودک عراقی کشته شده اند. آنها زنی را با دست خفه کردند و درهمان حال همکارانشان از این صحنه فیلم می‌گرفتند.

از دیگر اعمال وحشیانه‌ی این گروه کشتار زنان شیعه در عراق است. آنها به زنان تجاوز نمودند و تعدادی از این زنان قربانی، خودکشی کردند. همچنین پنج زن دیگررا در موصل مورد تجاوز قرار دادند.

در مقابل، برخی از گروه‌های تندرو به روستاهای تحت کنترل داعش حمله برده و چند تن از زنان این اردوگاه را به اسارت گرفتند. این افراد زنان وابسته به گروه داعش را مورد تجاوز و آزار قرار دادند.(منبع:العالم) زنان از هردو طرف که باشند مورد آزار جنسی قرارمی‌گیرند.

یکی از وحشیانه‌ترین اعمال داعش این است که دستور داده‌اند تمام زنان و دختران 11 تا 46 ساله شهر موصل و حومه ختنه شوند که چهار میلیون زن و دختر را دربرمی گیرد. (از سن بلوغ تا سن یائسگی را نشانه گرفته اند که به زعم خودشان آنها را از لذت جنسی محروم کنند) این عمل غیر انسانی آسیب شدید روحی و جسمی را برای زنان ودختران به دنبال داشته است.

اعضای گروه داعش همه‌ی لوازم و دارایی‌های خانواده‌های مسیحی را – بعد از کوچاندن آنها از محل زندگی شان در موصل- غارت کرده‌اند و حتا حلقه‌های ازدواج زنان را از دستشان درآورده‌اند.(منبع:العالم)

داعش اردوگاه ویژه ای برای آموزش فنون نظامی به زنان و دختر بچه‌ها در شرق شهر حلب تأسیس کرده که بیش از سی دختر جوان بین 15 تا 30 ساله و بیست دختر بچه‌ی زیر 12 سال در آنجا تعلیم می‌بینند تا مناطق تحت کنترل داعش را سازماندهی و نیز مردانی را که لباس زنانه می‌پوشند، شناسایی کنند.

داعش تعدادی از زنان را در گروه خود در شهرموصل فعال کرده است. این زنان گفته اند که متأهل‌ها باید پوشیه‌ی سیاه و مجردها برقع سفید بر صورت خود ببندند. این گونه آنان را تفکیک کرده‌اند.

بسیاری از زنان موصل از ترس اقدامات وحشیانه و تجاوزکارانه‌ی داعش از خانه خارج نمی شوند. به نظر مردم این شهر، افراد گروه داعش وحشی، منحرف و اهل فسق و فجور هستند. این نظر مردم از رفتار این تروریست‌ها با زنان در بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و بازارها ناشی می‌شود.

داعش در شهر رقه واقع در سوریه یک گروه مسلح زنانه تشکیل داده که “گروهان خنساء” خوانده می‌شوند. آنها نقاب سیاه و لباس بلندی بر تن دارند. گروه دوم” اُم ریان” است. گروه مسلح اول عمدتاً زنان چچنی هستند و گروه دوم بیشترشان زنان تونسی می‌باشند که همه به زبان عربی صحبت می‌کنند و ماهانه 200 دلار حقوق می‌گیرند. این زنان در معابر، دیگر زنان و عابران را بازرسی می‌کنند و زنانی را که نقاب نمی زنند یا به قوانین داعش عمل نمی کنند، بازداشت می‌نمایند. پایگاه این زنان در یک هتل توریستی در شهر رقه است.

همان طور که می‌بینیم در ظاهر با یک جنگ مذهبی روبرو هستیم اما در واقع یک جنگ برای کسب قدرت بیشتر برای امریکا و برخی از کشورهای اروپایی در جریان است. و زنان در چنگال این جنگ خانمان‌سوز اگر کشته نشوند، مورد تجاوز قرار می‌گیرند و یا به بیگاری واداشته می‌شوند.

 

شهریور1393

برگرفته از : «کانون مدافعان حقوق کارگر»

http://www.kanoonm.com/1449

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©