Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ برابر با  ۲۲ آوريل ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۰  برابر با ۲۲ آوريل ۲۰۱۱
مجله رادیویی زنان

مجله رادیویی زنان

برنامه ای از پریسا آزادیان

2 اردیبهشت 1390 برابر با 22 آوریل 2011

 

مجله زنان این هفته رادیو راه کارگر اختصاص دارد به گزیده ای از مطلب بهروز نظری در مورد تصویب قانون ممنوعیت پوشاندن صورت در فرانسه با عنوان " زنان مسلمان، از قربانی تا متجاوز، ملاحظاتی در باره ممنوعیت نقاب در فرانسه " . این مجله همچنین شامل گزارشی است از بازداشت و تشدید اعمال  فشار به فعالان زن در زندانهای جمهوری اسلامی بدنبال خیزش مجدد جنبش ضد استبدادی در ایران.

 

بازداشت،  شکنجه و تشدید اعمال فشار به فعالان زن در زندانهای رژیم ولایی

 

لاله حسن‌پور، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس  که روز سه شنبه بیست و پنجم اسفندماه در منزل پدری‌اش در تهران بازداشت شد و سپس با پرداخت وثیقه موقتا آزاد شد، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران، به پنج سال حبس قطعی محکوم شده  و متعاقب آن جهت اجرای حکم به زندان اوین احضار شد.

سارا محبوبی، دانشجوی بهایی محروم از تحصیل ساکن ساری صبح روز شنبه بیستم فرودین ماه برای دومین بار طی یک سال گذشته بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ساری منتقل شد.مأمورین اداره اطلاعات شهر ساری، پس از تفتیش منزل مسکونی پدری و ضبط کتب، کاغذهای دست نوشته، سی دی و کیس کامپیوتر، وی را دستگیر کردند. یکی از جرایم ذکر شده در حکم محبوبی «عضویت در سایت ضد انقلاب فیسبوک» ذکر شده بود.

 

روز شنبه ۲۰ فروردین ماه، ۲ تن از حامیان مادران پارک لاله ژیلا کرم‌زاده مکوندی” و “لیلا سیف الهی”،  به شعبۀ ۲۸ دادگاه انقلاب احضار شده و حکم ۴ سال زندان توسط محمد مقیسه‌ای به ایشان ابلاغ شد. از سویی دیگر قاضی مقیسه به علت عدم مراجعهٔ الهام احسنی، یکی دیگر از حامیان مادران عزادار، پروندهٔ وی را مفتوح نگه داشته و خواهر خانم احسنی را که کفالت او را به عهده گرفته بود احضار و به او اعلام می دارد که مبلغ کفالت را از حقوق وی کم خواهند کرد.


نازنین خسروانی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به 6 سال  حبس تعزیری محکوم شده است.  او پیشتر در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد و  پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. 

سیما دیدار روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجان به هنگام مراجعه به بازداشت سپاه برای بازپس گیری مدارک شناسایی خود دستگیر شد.  وی در روز جهانی زن همراه عده ای از فعالین مدنی آذربایجان عازم شهر زنجان جهت دیدار با همسر سعید متین پور بود که مورد تفتیش و بازداشت چند ساعته قرار گرفته وسپس مدارک شناسایی‌اش ضبط شده بود،  او و همسرش سال قبل به جرم تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شده بودند.  

 

مائده قادری، از اعضای کانون وکلای تهران که در تاریخ۱۲اسفند ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تحت بازجویی به سر می برد و اخیرا نیز ممنوع الملاقات شده است، در اعتراض به عدم پاسخگویی مراجع قضایی نسبت به علت دستگیری اش و همجنین  به جهت اعتراض به روند رسیدگی پرونده خود و خارج شدن آن از روال قانونی دست به اعتصاب غذا زده است.  همچنین  مهدیه گلرو و بهاره هدایت، دو تن از فعالین جنبش دانشجویی، که به مدت طولانی در زندان اوین  در اسارت بسر میبرند، پس از ممنوع الملاقات شدن به سلول انفرادی منتفل شده اند.  اخیرا پرونده تازه ای علیه این دو رندانی سیاسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تشکیل شده است. 

 

در پی سیاست تشدید فشار به زندانیان سیاسی- عقیدتی،  در آبان ماه سال گذشته بیش از 20 تن از زندانیان سیاسی زن از بند معروف به بند نسوان در زندان اوین  به سالن دربسته‌ای به نام ” بند متادون” منتقل شدند و همچنان در این بند بسر میبرند.   این سالن دربسته در بخشی از بند نسوان قرار گرفته و به صورت یک سلول جمعی است و زندانی را از آزادی عمل در محدوده کوچک زندان نیز محروم می‌کند.  زندانیان زن در  در یک فضای سی متری نگه داری می شوند و سلامت شان هر روز بیشتر از روز پیش به خطر می افتد.  آنها از امکانات کمتری برای پخت و پز برخوردار هستند و از امکاناتی نظیر  حق تماس تلفنی، کتابخانه و همچنین هواخوری محرومند.  بیشتر زندانیان سیاسی این بند از حق مرخصی نوروزی نیز محروم ماندند و نوروز امسال را نیز در زندان و در این بند آغاز کردند.  همچنین بنا به گزارش سایت های حقوق بشری، در راستای طرح ایزوله کردن  زندانیان سیاسی ، بند زنان زندان مخوف رجایی شهر منحل شده و رندانیان به مکان نامعلومی منتقل شده اند.  خانواده‌های زندانیان سیاسی زن  محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج  که پیشتر با انتشار نامه‌ای نسبت به شرایط دهشتناک و غیرانسانی موجود در بند زنان هشدار داده و نسبت به جان زندانیانشان ابراز نگرانی کرده بودند، باردیگر با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه، خواهان توجه دستگاه قضایی به وضعیت زندانیان سیاسی زن زندان رجایی شهر کرج شده‌اند.  آنها در نامه خود خطاب به صادق لاریجانی سوال کرده اند: " آیا هدف از تبعید زندانیان سیاسی و به خصوص زنان به زندانهای خارج از محل زندگیشان، ایجاد شرایطی برای مرگ تدریجی آنان است؟ آیا قصد دستگاه قضایی بر این است که این افراد پس از بازگشت دوباره به جامعه، دچار بیماری‌های مختلف جسمی و روحی باشند و هرگز در قامت یک انسان سالم به جامعه بازنگردند؟ زنان و دختران محبوس در تبعیدگاه‌ها نیز، مادران امروز و فردای جامعه هستند، آیا آنچه در در این زندان‌ها بر عزیزان ما می‌گذرد، نادیده گرفتن جزئی‌ترین اصول انسانیت نیست؟ " بدنبال خیزش مجدد جنبش ضد استبدادی در ایران و هراسان از گسترش شعله های انقلاب دنیای عرب به ایران، رژیم اسلامی بر سرکوب فعالین جنبش های اجتماعی در ایران افزوده است. 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©