Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ برابر با  ۲۴ جولای ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲  برابر با ۲۴ جولای ۲۰۱۳
آخرین گزارشگر جسور

 

آخرین گزارشگر جسور

 

هلن توماس دیگری وجود نخواهد داشت!

 

نوشته رالف نادر

 

ترجمه آزاده ارفع

 

هلن توماس دیگری وجود نخواهد داشت. او برای همیشه موانع روزنامه نگاری ضد زن در دنیای مطبوعات واشنگتن را یکی پس از دیگری درهم شکست و به راس دستگاه حرفه روزنامه نگاری پا گذاشت.

 

هلن توماس از روسای جمهوری و سخنگویان کاخ سفید سخت ترین سوال  ها را مطرح می کرد و طی شصت و دو سال شخصیت کاری خود به عنوان روزنامه نگار تبعیض برمبنای جنس، نژاد وسن را به مبارزه طلبید. او همچنین به خاطر آن که تابوهای مربوط به حقوق پایمال شده فلسطینی ها در فضای حاکم بر آمریکا را در هم می شکست ناچار به تحمل پیش داوری هائی درباره تعلق ملی اش به عنوان عرب- آمریکائی  می شد.

او دوستان زیادی در عرصه روزنامه نگاری پیدا کرد، در برابر حضار گوناگون درسراسر کشور درباره مسئولیت روزنامه نگاران برای پاسخگو کردن سیاست مداران از طریق طرح سوالات سخت و چالشگر سخن گفت ؛ سوالاتی که باید مرتبا" مطرح شوند تا آن که یا به آن ها  پاسخ داده شود و یا آن  که سیاست مداران به عنوان اشخاص ترسوی غیرپاسخگو افشاء شوند. این آن الگوئی بود که هلن در برابر روزنامه نگاران قرار می داد و در هر سه کتابی که به رشته تحریر در آورده آن را مطرح کرده است.  

روح آزاد او، اعتقاد جسورانه او درباره آن که بی عدالتی باید به وسیله روزنامه نگاران افشاء شود، شخصیت جذاب و توانای او در تمرکز بی وقفه ( او ده ها بار از جرج بوش پسر و "آری فلاشیر" سخنگوی او سوال کرد" شما چرا در عراق هستید؟") برای مدت های طولانی دریادها باقی خواهد ماند.

رویکرد سرسخت و صریح او به روزنامه نگاری در تقابل بسیار قوی با  روزنامه نگاری هالو صفتانه تعداد زیادی از همکاران او در دستگاه مطبوعاتی کاخ سفید قرار داشت که به خودسانسوری عادت کرده بودند.

ترکیب درخشان مهارت ها و استقامت توماس هلن را به یکی از غول های تاریخ روزنامه نگاری آمریکا مبدل کرده است.

.

Ralph Nader is a consumer advocate, lawyer and author of Only the Super-Rich Can Save Us! He is a contributor to Hopeless: Barack Obama and the Politics of Illusion, published by AK Press. Hopeless is also available in a Kindle edition

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©