Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ برابر با  ۲۷ می ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲  برابر با ۲۷ می ۲۰۱۳
فارس

پس لرزه های رد صلاحیت ها ـ بخش چهارم

 

از فضای تحریم انتخابات به وحشت افتاده اند!

 

سایت خبری راه کارگر ـ فضای سیاسی کنونی کشور، با واکنش مردم، به گونه ای که  «یخبندان انتخاباتی» خود را بخوبی نشان می دهد. بحران گسترده در طیف اصولگرایان و باندها و جناح های حکومتی، بحران حاکمیت اسلامی را  بشدت  تشدید کرده است. روزنامه ها و خبرنگاران حکومتی از «فضای سرد انتخاباتی» خبر می دهند. سرمقاله نویس «صبح صادق» ارگان معاونت سياسى نمايندگى ولى فقيه در سپاه از فضای «تحریم انتخابات» به وحشت افتاده و آن را نیز گزینۀ دشمن و معاندان نظام می داند. جالب است که سرمقاله نویس «صبح صادق» و تک تیرانداز رهبر در روزنامه «کیهان»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را کاندیدای تدارک شدۀ آمریکا می دانند و رد صلاحیت او را اقدامی برای چیدن طرح های آمریکائی قلمداد می کنند. نکته جالب آن است که باند قدرت تلاش گسترده ی رسانه ای به راه انداخته است تا کاندیداهای زینت المجالس گزینشی را به عنوان کاندیداهای واقعی جناح های حکومتی معرفی کنند .

از سوی دیگر اما تمامی بخش های حکومتی که زیر تیغ حذف بیت رهبری و باند نظامی ـ امنیتی حاکم قرار گرفته اند ، به اشکال گوناگون لب به شکوه و شکایت گشوده اند و فشاری را بر رهبر رژیم وارد آورده اند. حجم این فشار تا جائی است که ولی فقیه رژیم در سخنان امروز خود، با قاطعیت از تصمیم شورای  نگهبان دفاع نکرد و با استفاده از فعل آینده  گفت : « برای انتخاب و گزینش عالی ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.» به نظر می رسد رهبر رژیم که زیر سنگین ترین فشار ها، هم از سوی باندهای قدرت امنیتی ـ نظامی و هم از سوی روحانیت و دیگر جناح ها و باندهای قدرت قرار گرفته است، راه عقب نشینی را نیز کاملآ مسدود نکرده است.

به نظر می رسد که فضای سیاسی کشور و ابعاد مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و وضعیت روانشناسی جامعه به گونه ای است که نگرانی شدیدی در میان حکومتیان ایجاد کرده است و هر گروه تلاش دارد در مقابل مردم برنامه های خود را برای مهار انفجارات توده ای ارائه دهد.

 

گفتگوي آريا با محمد رضا تابش :

تا 48 ساعت قبل از انتخابات اميد به بازگشت هاشمي داريم

منتشره در وبسایت هاشمی رفسنجانی

 

خبرگزاري آريا- تابش مي گويد: اجماع اصلاح طلبان بر سر کانديداتوري حسن روحاني و عارف بعيد است.

محمد رضا تابش، نماينده مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا تاکيد کرد:  تا 48 ساعت قبل از انتخابات اميد داريم آقاي هاشمي به عرصه انتخابات باز گردد.

وي افزود: اگر بخواهيم يک شوک به انتخابات وارد کنيم بايد آقاي هاشمي به انتخابات باز گردانده شود.

اين نماينده مجلس اجماع اصلاح طلبان بر سر کانديداتوري حسن روحاني و عارف را بعيد دانست و تصريح کرد: همه اصلاح طلبان روي کانديداتوري آقاي هاشمي نظر داشتند.

بنابراين وقتي ايشان رد صلاحيت شد دسگر اين طيف  انگيزه اي ندارد که بخواهد از کانديداهايي چون عارف و روحاني حمايت کند.

وي اظهار داشت: اين روزها  تلاش مي ود تا عارف به عنوان کانديداي اصلاح طلبان معرفي شود از اين رو در رسانه ملي نيز مدام تاکيد مي شود: که عارف معاون اول خاتمي يکي از کانديداهاي رياست جمهوريست در حالي که همه مي دانند حتي اگر آقاي عارف مورد حمايت قرار گيرد راي چنداني بدست نمي آورد.زيرا پس از رد صلاحيت هاشمي يک دلخوري در اين اصلاح طلبان ايجاد شده است.

تابش تاکيد کرد: متاسفانه همانطور همانطور که ديديم پس از رد صلاحيت هاشمي حتي يک دلجويي از ايشان صورت نگرفت يا از سوي ديگر با آقاي هاشمي با بي مهري برخورد مي شود از اين رو بنده ضرورتي نمي بينم که اين دو شخصيت بخواهند از کانديدايي حمايت کنند.

وي افزود : رد صلاحيت هاشمي شوک عجيبي بود. نماينده اردکان در پايان بار ديگر اجماع اصلاح طلبان را بر سر کانديداتوري حسن روحاني و عارف را رد کرد و افزود: براي آنکه اين اجماع صورت گيرد به پيش زمينه هايي نياز است که بايد فراهم شود.

 

سرمقاله

دشمن به تحريم انتخابات روي آورد

صبح صادق ـ  ششم خرداد 92

زير نظر شوراى نويسندگان

معاونت سياسى نمايندگى ولى فقيه در سپاه

        

چندسالي است كه انتخابات براي دشمن بستري تلقي شده كه مي تواند شانس خود را براي برخورد از نزديك با نظام بيازمايد. از سال گذشته، همراه با حركت آهسته افراد، گروه هاي سياسي و مردم به سمت انتخابات و گرم شدن تدريجي فضاي انتخابات، دشمن نيز با حضور در اين صحنه نشان داد، كاملاً آماده و داراي برنامه است. مشكل دشمن در اين دوره هوشياري نظام و مردم و به خاطر داشتن مسائل فتنه 88 بود كه اجازه نمي داد دشمن خيلي بي محابا و آزادانه رفتار كند. دشمن دريافته بود كه براي ورود تأثيرگذار بر انتخابات بايد از مسير آشكار و اصلي استفاده كند. اين را زماني متوجه شد كه نظام از مدت ها پيش كاملاً سنجيده به برنامه ريزي براي انتخابات پرداخت و تا آنجايي كه امكان داشت منافذ ورود اغيار را شناسايي و مسدود كرد و با تصرف و طرح هوشمندانه عناوين و مفاهيم انتخاباتي، مانع فرصت طلبي دشمن شد. پس از آن بود كه دشمن پي برد عرصه جولان محدود و برنامه نظام دقيق و مدبرانه است؛ لذا تنها راه حضور را در مسيري ديد كه نظام جلوي پاي همه گذاشته بود. دشمن از سر اجبار برنامه اصلي اش را بر همين پايه قرار داد و با معرفي كردن نامزدهاي شاخص و ارايه نگاهش و ادبار و اقبالش به آنها، كارش را آغاز كرد و زماني كه با عمل شوراي نگهبان به مر قانون و احراز نشدن صلاحيت چند تن از نامزدها و واكنش قانونمندارانه آنها ـ به غير از يك نفر ـ احساس كرد گزينه اصلي انتخاباتي اش سوخت و ادامه آن مسير را بيهوده ديد، با تغيير سريع، مسير جديدي را به اميد يافتن حاميان و همراهان انتخابات كرد. آنگونه كه از تلاش و تكاپوي دشمن پس از اعلام اسامي احراز صلاحيت شدگان برمي آيد دشمن به دنبال «تحريم انتخابات» است. روي آوردن دشمن به گزينه «تحريم انتخابات» تا حدي ديدگاه ها و نگراني هاي امنيتي درباره انتخابات را تعديل مي كند اما به ميزاني تهديد آن متوجه تحقق «حماسه سياسي» مي شود. به اين معنا كه دشمن با از دست دادن گزينه اول خواسته اش را يك رتبه تنزل داده و به جلوگيري از تحقق «حماسه سياسي» راضي شده و آن را دنبال مي كند. دشمن كه مي داند به تنهايي قادر به جلوگيري از تحقق «حماسه سياسي» نيست به موضع گيري شخصيت ها و گروه هاي سياسي داخل چشم دوخته است و به روش هاي مختلف كوشش مي كند آنها را وادارد تا به گزينه «تحريم انتخابات» روي آورند. به نظر مي رسد برخي از افراد و گروه هاي سياسي نيز وسوسه شده و مايلند به طرح دشمن بپيوندند و انتخابات را تحريم كنند، اما در تصميم گيري دچار ترديد شديد و دوگانگي رها نشدني شده اند.

 

 

 

 

 

آن ها ماه ها پيش از انتخابات سعي كردند در تعامل با نظام امكان حضور جرياني در انتخابات را پيدا كنند و براي اين كار از يك سو درگير جلب نظر نظام بودند و از سوي ديگر انرژي زيادي را صرف چگونگي حضور و با كدام نامزد كردند. هدف آن ها از اين به آب و آتش زدن ها اين بود كه در وهله اول بتوانند قوه مجريه را تسخير كنند و اگر نشد در مرحله بعد با حضور در انتخابات مشروعيت سياسي زايل شده به سبب همراهي با فتنه گران را بازيابي و بازسازي كنند. گروه افراطي كه از «تحريم انتخابات» حمايت مي كند، با اين تحليل كه نظام را در خلق «حماسه سياسي» محتاج خود مي بيند، درصدد امتياز گرفتن از نظام است و توجه ندارد كه نظام بدون حضور آن ها هم مي تواند به «حماسه سياسي» برسد. حضور 64 درصدي مردم در انتخابات مجلس دليل محكمي است كه مردم به لطف الهي حماسه آفريني خواهند كرد. همين گروه براي «تحريم انتخابات» نگراني بزرگي هم دارد، اينكه اگر آن ها تحريم كردندو حماسه شكل گرفت ـ كه شكل مي گيرد. ان شاءالله ـ معنايش اين است كه مردم آن ها را تحويل نگرفتند و به آن ها اعتنا نكردند. فهم اين موضوع سخت نيست و به نظر مي رسد طرفداران تحريم به حداقل مي رسند و مابقي با حضور در صحنه خط شان را از دشمن جدا مي كنند، در غير اين صورت مردم براي هميشه آن ها را به همراه دشمن طرد مي گردانند.

  جواد رضايي

 

 

يادداشت سردبير

تا دير نشده اقدام کنيد

خراسان - مورخ دوشنبه 1392/03/06 شماره انتشار 18414

نويسنده: محمدسعيد احديان ahadian@khorasannews.com

 

در جمع هاي مختلف که هستيد گفت و گوهاي مردم درباره انتخابات را زياد مي شنويد اما وقتي به فضاي محيطي شهر مي نگريد، تنها چيزي که احساس نمي کنيد فضاي انتخاباتي در جامعه است ظاهر فضاي شهر به گونه اي سرد است (البته ظاهرش) که نمي توان باور کرد قرار است چندهفته ديگر، آينده ۴ يا ۸ سال کشور با آثاري به تعبير رهبري، 40 ساله رقم بخورد. روال طبيعي اين است که فضاي محيطي شهرها، مردم و جامعه را به سمت مشارکت سوق دهد اما آن چه اين روزها درحال روي دادن است اين اتفاق نامبارک است که فضاي محيطي مثل آب سردي عمل مي کند براي مردم سياسي و دغدغه مند ايران. زياد نياز به درازنويسي نيست همه حرف در يک جمله روشن خلاصه مي شود: حماسه سياسي نتيجه شورانتخاباتي است و شور انتخاباتي نيز نياز به فضاسازي و تبليغات محيطي دارد.

متاسفانه ادبيات حاکم براين دوره از انتخابات به دليل اظهارات عده اي از بزرگواراني که هرکدام براي ما عزيزند به گونه اي شکل گرفته است که کانديداهاي رياست جمهوري حتي اگر بتوانند، از ترس تبليغات منفي که برايشان ايجاد مي شود فعاليت تبليغاتي عمومي خود را به صفر رسانده اند. درست است که صدا و سيما محيط مناسبي است که عموم مردم مي توانند شناخت بهتري از کانديداها پيدا کنند اما بسنده کردن به رسانه ملي هيچ گاه باعث شورانتخاباتي و جدي بودن رقابت بين کانديداها نمي شود. اين که کانديدايي به فلان محيط دانشجويي برود يا در فلان مسجد درميان حاميان خويش سخنراني کند به هيچ وجه فضاي کشور را آن گونه که بايد انتخاباتي نمي کند.

کسي نيست که اسراف را تاييد کند اما اسراف زماني مفهوم پيدا مي کند که هزينه اي بيش از حد نياز صرف شود. آيا تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري در سطح شهرها مانند نصب بنرهاي تبليغاتي، چاپ پوستر، توزيع بروشور، حمايت هواداران درخيابان ها با داشتن رنگ خاص يا نمادخاص و...براي رقم خوردن حماسه اي سياسي ضرورت ندارد؟ با اين وصف آيا اين گونه تبليغات کانديداها جزو مصاديق اسراف محسوب مي شود يا واجبي کفايي؟

ضمن تصريح براين که هرفرآيند تبليغي بايد در چارچوب قانون باشد و رعايت اصول و نداشتن افراط در مسائل امري يقيني است، براي يادآوري به مسئولان محترم نيروي انتظامي نيز که بارها بر ممنوع بودن راه اندازي کارناوال ها تاکيد کردند (بدون آن که شکل درستي از اين گونه تبليغ ها را توصيف کنند) فضاي انتخاباتي جامعه پيش از راي گيري انتخابات سال 88 را در ذهن تان مرور کنيد. آيا به ياد مي آوريد حاميان جوان و گاه ميان سال ۲ کانديدا با جديت تمام با شوري وصف ناپذير براي نامزد مورد نظر خود تبليغ مي کردند، پوستر مي زدند، خودرو و مغازه و خانه شان را با پوستر نامزد مورد نظر خود تزيين مي کردند، در عين آرامش و با فرهنگ سياسي بالا با يکديگر بحث مي کردند، و.... آيا زيبايي آن فضاها فراموش شدني است؟ درست است که بداخلاقي عمدتا يک کانديدا و قانون گريزي کانديداي ديگر باعث شد زمينه براي سوءاستفاده دشمن فراهم شود و شرايط اجتماعي بعد از روز راي گيري را زشت و ناپسند کند و شيريني آن حماسه استثنايي به کام مردم تلخ شود اما اين تجربه تلخ آيا بايد مانع از تکرار آن تجربه هاي شيرين شود؟

اگر به واقع انتخابات آبروي ملي ماست که هست، اگر انتخابات ايران درصدر اخبار رسانه هاي دنياست که هست و اگر به واقع جامعه ايران مي خواهد با رسيدن به حداقل "نصاب ميانگين 10 دوره انتخابات هاي رياست جمهوري پيشين" ، حال و آينده ۴۰ ساله خود را بيمه کند، چند ميليارد تومان هزينه تبليغات توسط کانديداها، حتي از بودجه هاي عمومي در حالي که ميلياردها تومان پول کشور در جيب فقط چند فوتباليست کم خاصيت مي رود، نه تنها مصداق اسراف نيست بلکه از ضرورت هاي فوري است. مسئولان و کساني که مي توانند دراين باره سياست گذاري کنند، تصميم بگيرند يا حداقل ادبيات حاکم برفضاي سياسي کشور را تغيير دهند تا ديرنشده است فوري اقدام کنند و قبل از اين که سرماي فضاي محيطي کشور دامن گير روحيه گرم مردم شود، حاميان کانديداها گرماي اميدوارکننده جلسات محفلي را به ميان جامعه ببرند تا با فضايي داغ حماسه اي ملي با تاثيراتي فراملي رقم بخورد. ان شاءا...

 

"درعمرم مشابه شادمانی ملّت از آمدن شما را ندیده بودم"

نامه آیت الله گرامی به هاشمی

 

در همه سن و سال سیاسی خود بیاد نداریم که ملّت از خبر ورود کسی در صحنه سیاست  بقدرخبر ورود حضرتعالی شادمان شده باشند

آیت الله محمد علی گرامی در ادامه مکاتبات علماء و مراجع تقلید جهت قدردانی از حضور تاریخی و امیدآفرین آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات سال 92 طی نامه ای به ایشان نوشتندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در این نامه آمده است:

 

بسمه تعالی

حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی دامت برکاته

بعد السلام و التحیه

 

در همه سن و سال سیاسی خود بیاد نداریم که ملت از خبر ورود کسی در صحنه سیاست  بقدرخبر ورود حضرتعالی شادمان شده باشند. غریو شادی سرتاسر مملکت را گرفت، قیمت طلا و دلار بنفع پول کشور شکست. فریاد ناجی ملّت آمد صحنه ستاد انتخابات را گرفت. بعداً چه موفق شوید یا نه. همین افتخار بس. شما را دعا می کنیم.

 

قم – محمد علی گرامی

رجب 1434

 

جام جم آنلاین سياسي

تاریخ : دوشنبه 06 خرداد 1392 14:26

رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین:

 

مردم کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد

 

همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز (دوشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، گام بلند و حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش روی ۲۴ خرداد را بشارت دهنده موفقیت ها و دستاوردهای بزرگتر برای انقلاب و نظام اسلامی دانستند و با توصیه به مردم برای دقت در اظهارات و شعارهای کاندیداهای محترم بمنظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنین توصیه مؤکد به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی و پرهیز از ریخت و پاش، تخریب و بداخلاقی، در تبلیغات، تأکید کردند: به توفیق الهی، فردای این کشور و ملت، فردایی روشن، عزتمدارانه و برای همه الگو خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما نمی دانیم که چه کسی رییس جمهور خواهد شد و نمی دانیم که خداوند متعال دلهای مردم را به سوی چه کسی هدایت خواهد کرد اما می دانیم که حضور مردم در پای صندوق های رأی که اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حرکت و تاخت به سوی آرمان ها است، قطعاًٌ زمینه ساز عزت، مصونیت، آبروی بین المللی و خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات بدخواهان ملت ایران برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رأی گفتند: علت این تبلیغات گسترده این است که اگر مردم وارد میدان شوند و حرکت پرشور خود را نشان دهند، برای معاندان، گران تمام خواهد شد.

ایشان با اشاره به اظهار نظر مقامات امریکایی درخصوص انتخابات ایران افزودند: کسانی در مورد انتخابات ایران اظهار نظر می کنند که زندان گوانتانامو و هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر فراز روستاهای محروم پاکستان و افغانستان و جنگ افروزی در منطقه و حمایت بی قید و شرط از رژیم جنایتکار صهیونیستی، مایه بی آبرویی و لکه ننگ آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتقاد آنها از جمهوری اسلامیِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و در خور اعتنای ملت ایران و مسئولان نیست، گفتند: اما این اظهارات برای آحاد ملت عبرت انگیز است زیرا نشان دهنده میزان بسیار بالای حساسیت انتخابات برای آنها است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: جبهه معاندان، ۳۴ سال است که به هنگام برگزاری هر انتخابات، جنجال آفرینی می کنند و در عین حال همواره هم ناموفق بوده اند، و به لطف الهی این بار نیز ملت بزرگ ایران، به آنها تو دهنی خواهند زد.

ایشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کاندیداهای محترم فراخواندند و تأکید کردند: مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت تشخیص های مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تفاوت تشخیص ها، و علاقه مندی های متفاوت به کاندیداها نباید منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برای انتخاب و گزینش عالی ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.

ایشان چند توصیه هم به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشتند و گفتند: کاندیداهای محترم نیز باید کار را با حماسه و شور و غیرتمندی به پیش ببرند اما بدون چالش.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ظرافت کار اینجاست که باید در فضای رقابت های انتخاباتی، نشاط و تحرک و گفتگوهای گرم و داغ وجود داشته باشد اما نفرت پراکنی نباشد.

توصیه دیگر حضرت آیت الله خامنه ای به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص نحوه تبلیغات و هزینه های آن بود.

ایشان تأکید کردند: مردم درخصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه ها و ریخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت المال یا پول مشتَبه به حرامِ برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: آنچه که در تبلیغات و شعارهای داوطلبان اهمیت دارد، این است که مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام اسلامی تثبیت شود.

 

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: مبادا در تبلیغات، به برخی افراد معاند در خارج و یا حتی در داخل، چراغ سبز نشان دهیم زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأیوس و ناامید کند و متأسفانه برخی حنجره ها و زبان ها و قلم های بی تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار می کنند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان، اساتید و فرماندهان دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام، پاسداری از انقلاب را یکی از ویژگی های ممتاز دانشجویان این دانشگاه برشمردند و افزودند: یکی از لوازم پاسداری از انقلاب، داشتن شناخت درست و عمیق از مبانی نظری و اصول انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طول انقلاب اسلامی، کسانی بودند که با احساسات و بدون شناخت عمیق از مبانی نظری انقلاب، وارد میدان شدند و بعد از مواجه شدن با یک تندباد، راهشان تغییر کرد و از مسیر انقلاب خارج شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از لوازم پاسداری از انقلاب را شناخت دقیق تاریخ انقلاب دانستند و افزودند: تاریخ انقلاب اسلامی در واقع عینیتِ مبانی نظری آن است و نشان دهنده آزموده و تجربه شدنِ مبانی نظری در میدان عمل است.

 

ایشان با اشاره به تمرکز بیش از حد رسانه های بیگانه بر برخی نقاط ضعف کوچک و بزرگنمایی دهها برابری آن، خاطرنشان کردند: هدف آنها به فراموشی سپرده شدن تجربه های موفق نظام اسلامی و القای نادرستی مبانی نظری انقلاب در مرحله عمل است، بنابراین همه مردم بویژه جوانان باید از تاریخ انقلاب آگاهی کامل داشته باشند.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: یکی از وظایف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسین علیه السلام و همچنین مسئولان و اساتید همه دانشگاهها، آشنا کردن جوانان با تاریخ انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی زمینه ساز آینده ای اطمینان بخش و قطعی خواهد بود.

ایشان خاطرنشان کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر قدمی که انقلاب برداشته، نوید دهنده قدم بعدی بوده است و به همین دلیل هرگز دچار بن بست نشدیم و در دالان یأس و ناامیدی قرار نگرفتیم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: همواره فرج و مسیر حرکت به سوی آرمانها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعی پیشرفت مناسب نداشتیم به دلیل کوتاهی و سستی خودمان بوده است و نه بن بست بودن راه پیش رو.

 

ما‌‌،‌شما و آنها‌...!(يادداشت روز)

کیهان ـ حسین شریعتمداری ـ تک تیرانداز رهبر

دوشنبه ششم خرداد 1392

چرخه قانوني در بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري يازدهم اگرچه به پايان رسيده و نهايتا 8 کانديداي احراز صلاحيت شده به ميدان رقابت‌هاي انتخاباتي پيش روي راه يافته‌اند ولي عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هنوز هم در کانون توجه برخي از شخصيت‌ها، رسانه‌ها و محافل سياسي داخل و خارج کشور جاي دارد و درباره آن تفسيرها و تحليل‌هاي متفاوتي ارائه مي‌شود. آيت‌الله هاشمي اما، در اقدامي قابل تقدير و البته آميخته به گلايه، نظر نهايي شوراي نگهبان را پذيرفته و اعلام کرده‌اند «همواره مانند يک سرباز در خدمت نظام و انقلاب هستم». ساير نامزدهاي تاييد صلاحيت نشده- که احتمال احراز صلاحيت آنها مي‌رفت- نيز بر احترام به قانون و پذيرش نتيجه بررسي‌هاي شوراي نگهبان تاکيد ورزيده‌اند و... هم‌اکنون رقابت‌هاي انتخاباتي در بستر قانوني خود و با حضور نامزدهايي از همه سليقه‌هاي درون نظام آغاز شده و ادامه دارد.

و اما، از آنجا که هنوز هم برخي از اظهارنظرهاي گلايه‌آميز پيرامون چرايي عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي رفسنجاني در داخل و خارج کشور، در جريان است، اشاره به نکاتي در اين باره ضروري به نظر مي‌رسد. اين نوشته را با تقسيم اظهارنظرها به سه گروه «ما»، «شما» و «آنها» دنبال مي‌کنيم. منظور از «ما» کساني هستند که از عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي خشنودند و به دلايلي که در پي خواهد آمد، اين اقدام شوراي‌نگهبان را در جهت و راستاي نجات آيت‌الله هاشمي از طرح توطئه‌اي که عليه ايشان تدارک ديده شده بود ارزيابي مي‌کنند. مقصود از «شما» در اين وجيزه، مجموعه به هم آميخته و متاسفانه بدون مرز، اصلاح‌طلبان، اصحاب فتنه 88 و شخصيت‌هاي بي‌تفاوت در مقابل آن فتنه آمريکايي- اسرائيلي است. و منظور از «آنها»، دشمنان بيروني و تابلودار نظام است. هر سه گروه ياد شده در يک نقطه اتفاق نظر دارند و آن، اين که آيت‌الله هاشمي يکي از شخصيت‌هاي برجسته و نقش‌آفرين در انقلاب و نظام مقدس جمهوري‌اسلامي ايران بوده است... بخوانيد؛

1- «ما»... شواهد و اسناد فراواني که برملا شده و از پرده بيرون افتاده‌اند و از اين روي قابل انکار نيستند، حکايت از آن دارند که دشمنان بيروني نظام با هماهنگي اصحاب فتنه در داخل کشور- بخوانيد دنباله‌ها و ستون پنجم‌ همان دشمنان بيروني- پروژه مشترکي را با هدف تعريف شده، بهره‌گيري از فرصت انتخابات براي فتنه‌انگيزي طراحي کرده و کليد زده بودند. در اين پروژه، به تصريح کانون‌هاي بيروني نظير «شوراي امنيت ملي ايالات متحده آمريکا» و شواهد برملا شده داخلي، مانند اظهارات صريح و اقدامات بي‌پرده اصحاب فتنه، براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني «نقش يک قرباني» را تعريف کرده بودند. اين بار هم، دقيقا مانند فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88، تمامي گروه‌ها و جريانات ضد انقلاب، اختلافات ظاهري خود را کنار گذاشته و به حمايت از نامزدي آقاي هاشمي صف کشيده بودند. برخي از اين گروه‌ها علاوه بر هماهنگي بيروني از درون نيز به همراهي دعوت شده بودند. از جمله، اظهارنظر شگفت‌انگيز و غيرمنتظره خانم فائزه هاشمي درباره «بهايي»ها و «منافقين» و تاکيد پي در پي اصحاب فتنه که هاشمي 2013 با هاشمي 2005 و پيش از آن- هاشمي‌انقلابي- يکصد و هشتاد درجه تفاوت دارد! و اصرار آقاي زيباکلام در کسوت حامي سينه‌چاک آقاي هاشمي که مخالفان نظام را دعوت به صبر مي‌کرد و نويد مي‌داد که هاشمي از مخالفت‌هاي قبلي خود با جريانات ضدانقلابي دست کشيده است! و در همان حال، فراخوان مقامات رسمي و رسانه‌هاي غربي و عبري و عربي براي حمايت از کانديداتوري آقاي هاشمي که آشکارا و با سمت و سوي تغيير در ساختار نظام اسلامي اعلام مي‌شد و...

تمامي اين شواهد و اسناد که فقط اندکي از بسيارهاست و پيش از اين با تفصيل و تعداد بيشتري به آن اشاره کرده‌ايم- و هيچ‌کس توان انکار آن را ندارد- کمترين ترديدي باقي نمي‌گذارد که مجموعه هماهنگ اصحاب فتنه و مديران بيروني آنها در انتخابات پيش روي براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نقش يک قرباني را تعريف کرده وکليد زده بودند و البته، حمايت غيرقابل توجيه آقاي هاشمي از فتنه 88 در تيز کردن دندان طمع مجموعه ياد شده بي‌تأثير نبوده است... اين مجموعه در نهايت توانست مخالفت شديد و قبلا اعلام شده آيت‌الله هاشمي با کانديداتوري خويش را به موافقت تبديل کرده و ايشان را براي قرباني شدن آماده کند.

اکنون سؤال اين است که آيا شوراي نگهبان با اعلام عدم احراز صلاحيت آيت‌الله هاشمي، ايشان را از قرباني شدن در پروژه مشترک دشمنان بيروني و اصحاب فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 نجات نداده است؟ اگر پاسخ اين پرسش مثبت باشد- که به گواهي دهها سند و دليل غيرقابل انکار چنين است- بايد اولاً؛ به دلسوزان نظام حق داد که از عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي يعني نجات ايشان از قرباني شدن، خشنود باشند، ثانياً؛ از شوراي محترم نگهبان به همين علت قدرداني کنند و ثالثاً؛ بايد از اين طيف به عنوان دوستداران واقعي آيت‌الله هاشمي و علاقمندان به نجات ايشان ياد کرد. آيا غير از اين است؟

2- «شما»... اما، خطاب به اصحاب فتنه و آن عده از مدعيان اصلاحات که هرگز با فتنه‌گران مرزبندي نکرده‌اند بايد گفت «شما» حق داريد از اين که صلاحيت آقاي هاشمي براي نامزدي رياست جمهوري يازدهم احراز نشده است، نه فقط نگران بلکه به شدت عصباني باشيد!

چرا که شوراي نگهبان با عدم احراز صلاحيت ايشان، نقشه مشترک شما و دشمنان بيروني نظام را نقش برآب کرده و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را از قرباني شدن نجات داده است. از اين جماعت جاي اين سؤال است که «آيا مي‌توانيد در کارنامه سي‌وچند ساله و مخصوصا بيست‌وچند سال اخير خود فقط به يک نمونه اشاره کنيد- تاکيد مي‌شود فقط يک نمونه- که در آن، از ابراز دوستي با آقاي رفسنجاني قصد سوءاستفاده از ايشان را نداشته‌ايد؟! بسم‌الله! دستکم به يک نمونه اشاره بفرمائيد! آيا شما نبوديد که در دوران رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني ايشان را طرفدار «اشرافيت»! «بي‌توجه به محرومان و مستضعفان»! «برباد دهنده بيت‌المال»! «سازشکار»! «غربگرا»! «دور شده از خط امام(ره)»! «دعوت کننده از تکنوکرات‌ها»! و... معرفي مي‌کرديد؟

آيا روزنامه «سلام» و هفته‌نامه «بيان» و بولتن «دفتر تبليغات» و خبرنامه‌هاي ريز و درشت که زير نظر مستقيم شما تهيه و منتشر مي‌شد، ارگان ناسزاگويي به آقاي هاشمي نبود؟! تمامي نسخه‌هاي سلام و بيان و بولتن‌هاي ياد شده موجود است.

آيا بعد از دوم خرداد 76 که تابلوي خط امام را پايين کشيديد و تابلوي دوم خردادي را بالا برديد عمر سياسي افرادي نظير آقاي هاشمي را تمام‌شده ندانستيد؟ و آيا در انتخابات مجلس ششم- به قول محسن هاشمي با تقلب- و به گواهي آنچه در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي چاپ شده و موجود است، آقاي هاشمي را براي حضور در مجلس ناشايسته معرفي نمي‌کرديد؟ مگر شما نبوديد که مي‌گفتيد و مي‌نوشتيد، هاشمي براي مجلس برخاسته از دوم خرداد «وصله ناجور» است؟ مگر شما نبوديد که هاشمي رفسنجاني را «عاليجناب سرخپوش» و «عاليجناب خاکستري» مي‌ناميديد و ايشان را به دست داشتن در قتل‌هاي زنجيره‌اي متهم مي‌کرديد؟! فراموش کرده‌ايد که حضور هاشمي در مجمع تشخيص مصلحت نظام را خلاف شرع و قانون مي‌دانستيد و اين مجمع و رئيس آن را با مجلس سناي دوران شاه مقايسه مي‌کرديد؟! و صدها نمونه ديگر که شرح آن به درازا مي‌کشد. کداميک از اين شواهد و اسناد مکتوب و مضبوط را مي‌توانيد انکار کنيد؟!...

حالا خودتان قضاوت کنيد! با کدام محاسبه عقلي و منطقي و با استناد به کدام شاهد و قرينه و نشانه مي‌توان شما را دوستدار واقعي آقاي هاشمي تلقي کرد؟ همه شواهد و دلايل که از دشمني و توطئه‌چيني شما براي قرباني کردن ايشان حکايت مي‌کند. غير از اين است؟!

3- «آنها»... اين طيف يعني دشمنان بيروني و مديران واقعي پروژه قرباني کردن آقاي هاشمي، از عدم احراز صلاحيت ايشان سخت‌ترين ضربه را دريافت کرده‌اند. علاوه بر گزارش شوراي امنيت ملي آمريکا که 7 ماه قبل از نامزدي آقاي هاشمي با عنوان «آخرين شانس»! ياد کرده بود، روز يکشنبه 25 ارديبهشت سال جاري- 15 مي- خانم «وندي شرمن» معاون سياسي وزارت خارجه آمريکا در پاسخ به اين پرسش سناي آمريکا که براي انتخابات رياست‌جمهوري ايران چه برنامه‌اي تدارک ديده‌ايد؟ مي‌گويد؛ «همه آنچه در توان داريم را براي اعمال نفوذ در انتخابات رياست جمهوري ايران به کار گرفته‌ايم» و تاکيد مي‌کند که «در مورد برخي از اين برنامه‌ها بايد در جلسات محرمانه توضيح داده شود» و چند روز بعد، پس از اعلام نتيجه بررسي صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان‌، آقاي «جان کري» وزير خارجه يهودي‌تبار آمريکا در حالي که به نوشته «يو.اس.اي. تودي» نمي‌تواند اضطراب خود را پنهان کند، به نگراني شديد دولت آمريکا- توجه کنيد، نگراني دولت آمريکا- از عدم احراز صلاحيت آقاي رفسنجاني اشاره کرده و ابراز تعجب مي‌کند که چرا «شوراي نگهبان فقط نامزدهايي را تاييد کرده است که در راستاي منافع نظام هستند»! و پاتريک ونترل با اشاره به اقدام شوراي نگهبان، انتخابات ژوئن- خرداد 92- در ايران را غيرقابل پيش‌بيني- بخوانيد محاسبات درهم ريخته آمريکا- معرفي مي‌کند و...

بنابراين، عصبانيت «آنها» يعني دشمنان بيروني و تابلودار اسلام و انقلاب از تصميم قانوني و هوشمندانه شوراي نگهبان نيز به آساني قابل درک است و اين رشته سر دراز دارد.

 

حسين شريعتمداري

 

سعید جلیلی نامزد جبهه پایداری (مصباح یزدی) شد

 

شورای مرکزی جبهه پایداری در جلسه صبح امروز خود، سعید جلیلی را به عنوان کاندیدای این جبهه انتخاب کرد.

حجت الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز شورای مرکزی این جبهه گفت: شورای مرکزی در جلسه امروز با اکثریت آرا، سعید جلیلی را به عنوان کاندیدای این جبهه انتخاب کرد.

وی افزود: قرار است که مصوبه انتخاب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری تا ظهر امروز به شورای فقاهتی تقدیم شود تا شورا نیز تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سعید جلیلی فردا سه‌شنبه با حضور در قم، با آیت‌الله مصباح‌ یزدی دیدار و از نزدیک گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین عضو دیگر شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به دیدار صورت گرفته با سعید جلیلی گفت: در این دیدار کاملاً روشن شد و ما اطمینان حاصل کردیم که جلیلی تا آخر می‌ماند و به نفع هیچکس کنار نمی‌رود.

 

فارس

آیت‌الله مصباح گفت: با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که آقای سعید جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزش های اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد.

 

سعید جلیلی فردا با محمدتقی مصباح یزدی، عضو شورای فقاهتی و رهبر معنوی این جبهه دیدار می‌کند.

بی بی سی

محمدتقی مصباح یزدی رهبر معنوی جبهه پایداری امروز گفت: "دوستان جبهه پایداری با تحقیقات و بررسی‌های خود، جوان‌ترین و موفق‌ترین وزیر دولت نهم [باقری لنکرانی] را اصلح دانستند."

"از طرفی هم بنده بینی و بین الله از قریب به هفت سال پیش به این نکته رسیده بودم و به کسی اعلام نکرده بودم و حتی اظهار تمایل به آن هم نکردم. از آنجا که تصمیم آنها مغایر با شرع نبود، تصمیم آنها را تأیید کردم."

"شرایط به گونه‌ای شد که آقای باقری لنکرانی علیرغم اصلح بودن، با توجه به شرایطی که پیش آمد، کنار رفت."

"بنده و دوستان جبهه پایداری شناختی که نسبت به آقای لنکرانی داشتیم نسبت به آقای جلیلی نداشتیم، لذا اظهار نظر را تا بررسی‌های بیشتر به تعویق انداختیم."

"با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که ایشان در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزشهای اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد، هرچند ممکن است هرکسی در مسائل فرعی دارای ضعف‌هایی باشد."

امروز همچنین اعلام شد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری احتمالا از سعید جلیلی حمایت خواهد کرد. این تصمیم در جلسه شورای مرکزی این جبهه گرفته شد، اما باید به تایید شورای فقاهتی این جبهه نیز برسد. سعید جلیلی فردا با محمدتقی مصباح یزدی، عضو شورای فقاهتی و رهبر معنوی این جبهه دیدار می‌کند.

سعید جلیلی فردا با محمدتقی مصباح یزدی، عضو شورای فقاهتی و رهبر معنوی این جبهه دیدار می‌کند.

 

 تحليل جديد باهنراز فضاي سياسي کشور:

 ثبت‌نام جليلي، شبهه‌ ايجاد کرد که او منتخب نهايي نظام است ولي اينگونه نيست

 دستور‌العمل مکتوب به سپاه و بسيج براي عدم حمايت از کانديداها در انتخابات

1392/03/06

 

 واکنش برخي اصولگرايان به آمدن جليلي معادله اجماع بين آنها را با مشکل مواجه کرده است به نظر مي‌رسد جليلي برتري خاصي نسبت به ديگر گزينه‌ها ندارد و به همين دليل محافظه‌کاران حاضر به حمايت از جليلي نيستند.

محمدرضا باهنر با اشاره به مذاکرات لاريجاني و آيت‌الله مهدوي‌کني با هاشمي رفسنجاني گفت: فضا خوب و آرام است و موضع آقاي هاشمي خوب است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به آرايش کانديداها در سه دوره قبل از ثبت‌نام‌ها در زمان ثبت‌نام و پس از اعلام صلاحيت‌ها گفت: در بين هشت کانديداي مطرح، برخي از آنها از نظر جامعه اصولگرايي قابل بررسي نيستند.

وي با اشاره به ثبت‌نام جليلي در آخرين ساعات افزود: ثبت‌نام آقاي جليلي، شبهه‌هايي را در کشور ايجاد کرد مبني بر اين‌که جليلي منتخب نهايي نظام و مسوولان است. در شرايطي که مقام معظم رهبري به صراحت اعلام کرده بودند که يک راي دارند و تا زماني که به صندوق نيندازند، راي ايشان مشخص نمي‌شود و در اين راستا دستورالعمل مکتوبي هم به سپاه و بسيج فرستاده شده و آنها از اين‌که به صورت سازماني در انتخابات از کسي حمايت کنند، منع شده‌اند.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين تصريح کرد: صداوسيما هم در اين برهه زماني به صورت غيرمعمول، مساله مذاکره کوتاه اشتون و جليلي را خيلي سنگين مطرح کرد و باعث شد اين شبهه در اذهان عمومي به وجود آيد که رييس جمهور مشخص شده است.

وي ضمن اينکه اقدام شوراي نگهبان را شجاعانه دانست، تصريح کرد: تاييد صلاحيت جليلي در کنار برخي عدم صلاحيت‌ها مثل عدم صلاحيت آقاي سعيدي‌کيا که چهار دوره وزير بودند و نکته منفي اخلاقي و سياسي نداشتند، باعث شکل‌گيري شبهه‌هايي در کشور مي‌شود. وي با ابراز اين عقيده که از دل دوستانمان در سپاه و بسيج خبر داريم که دنبال آقاي قاليباف هستند و يا گروهي از آنها به سمت‌هاي ديگري تمايل دارند،به کانديداتوري جليلي اشاره کرد و تاکيد کرد: نبايد اين تصور در اذهان جامعه به وجود آيد که کسي آمده است که نظام و مقامات بالادستي از او حمايت مي‌کنند. دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اين‌که جبهه پيروان خط امام و رهبري بحث‌هاي مفصل و نظرخواهي‌هايي براي مشخص کردن کانديداي خود داشته است، گفت: دوشنبه بعدازظهر، جلسه نهايي براي مشخص شدن کانديداي نهايي جبهه برگزار مي‌شود و نتيجه نهايي بين آقايان قاليباف، جليلي و ولايتي خواهد بود. باهنر برخورد هاشمي را در موضوع رد صلاحيت خود خوب ارزيابي کرد و گفت: آيت‌الله مهدوي‌کني و آقاي لاريجاني مذاکرات خوبي با هاشمي داشته‌اند و فضا خوب و آرام است و موضع‌گيري آقاي هاشمي هم خوب بوده است.

وي در رابطه با کانديداتوري حدادعادل گفت: تا آنجايي که من اطلاع دارم، آقاي حدادعادل خيلي قصد براي ماندن تا آخر را ندارد، اما قصدشان اين است که در مصاحبه‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني شرکت کنند و سپس تصميم بگيرند. باهنر با اشاره به اين‌که فعلا 1+2 به اين تصميم نهايي نخواهند رسيد که يک نفر از آنها باقي بماند و بقيه از او حمايت کنند، اظهار کرد: اين تحليل وجود دارد که دو نفر از آنها کنار روند، لزوما تمام آراي‌شان به شخص سوم منتقل نمي‌شود، اما بايد بدانند که پايبندي‌شان به تعهدات تاثير زيادي در جذب آرا مي‌تواند داشته باشد. دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در رابطه با موضع‌گيري جامعه اسلامي مهندسين در مورد انتخابات پيش‌رو گفت: جامعه اسلامي مهندسين عضوي از مجموعه جبهه پيروان است و جبهه در سايه روحانيت و جامعتين حرکت مي‌کند، پس بايد در چارچوب تشکيلاتي کار را جلو ببريم و جبهه نبايد حرکتي که مغاير با تصميم جامعتين باشد، اتخاذ کند.

 

مقدمات برپايي خلق حماسه

حبيب‌الله عسكراولادي

1392/03/06

  رسالت

امروز چهارمين روز تبليغات نامزدهااست.نامزدهاي رياست جمهوري دوره يازدهم وارد عرصه تبليغات شدند. خيز اصلي اضلاع رقابت طي يك ماه گذشته در تهران و شهرستان‌ها در جريان رقابت نشان داد كه همگي يك پيمان نانوشته را مي‌خواهند رعايت كنند و آن اينكه انتخابات سالم،‌ آزاد و رقابتي برگزار شود و در اين رقابت حتي‌المقدور اخلاق، ادب و انصاف و عدالت رعايت گردد بعون الله تعالي.

گام اول خلق حماسه را كساني برداشتند كه از سوي شوراي نگهبان مورد احراز قرار نگرفتند. رفتار معقول و منطقي و حتي شجاعانه آنها نشان داد كه پايبندي به قانون يك شعار نيست و در عمل مي‌تواند عينيت يابد.

از اين ميان موضع‌گيري هوشمندانه، اخلاقي و مسئولانه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ستودني است.ايشان در اولين واكنش به اعلام نظر شوراي نگهبان گفتند: "همه بايد تلاش كنيم حماسه سياسي مد نظر رهبري ايجاد شود."

اين نگاه به انتخابات حكايت ازيك نبوغ فوق‌العاده فكري و سياسي دارد و نشان مي‌دهد كه دغدغه حفظ نظام و انقلاب در نظر ايشان بيشتر از دغدغه حفظ خودش است و اين مي‌تواند براي نخبگان و رجال مذهبي و سياسي درس‌آموز باشد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني همچنين گفتند؛ بايد روحيه اميد و آرامش را در جامعه تقويت كرد و با اتخاذ تصميمات عقلاني براي كشور چاره‌ انديشي نمود. راهبرد آرامش در كشور درست در برابر راهبرد اغتشاش و آشوب كه توسط ارتش رسانه‌اي غرب عليه ملت ايران اتخاذ شده قرار دارد و اين موضع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نشانه تولي به ولايت و تبري از نقشه‌هاي شوم دشمن دارد. اي كاش همين دلسوزي و درك سياسي در نامزدهايي كه در فتنه سال 88 مفتون قرار گرفتند، وجود داشت و ملت هزينه‌هاي يك فتنه يا به تعبير ديگر جنگ نرم دشمن عليه انقلاب را پرداخت نمي‌كردند.

انتخاب رياست جمهوري در نظام مردم‌سالاري ديني ما فوق‌العاده اهميت دارد. قرار است در اين انتخابات نفر دوم نظام پس از رهبري با راي مستقيم ملت انتخاب شود. به همين دليل ما با اين انتخابات عزت ملي،‌ امنيت ملي و اقتدار ملي را در كشور تحكيم مي‌بخشيم. قرار است در اين انتخابات ملت اوج هوشياري و عقلانيت خود را در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري براي مسائل مهم كشور به رخ دشمنان بكشد.در انتخابات رياست جمهوري مردم خادم اصلي كشور در امر اجرا را تعيين مي‌كنند و يا دولتي را تثبيت يا تغيير مي‌دهند. اين حق مردم است اما دشمن مي‌خواهد از تغيير "دولت" با سوزنباني جنگ نرم، تغيير "نظام" را تدارك ببيند و متاسفانه در سال 88 نقشه شوم خود را عملياتي كرد اما بحمدالله با سدّ هوشياري مردم روبه‌رو شد. اين بار اين هوشياري را نامزدها و اضلاع رقابت به عنوان صف مقدم مقابله با مداخله بيگانگان در رقابت‌هاي داخلي نشان دادند و كساني كه در گام اول مورد احراز قرار نگرفتند با گفتار و رفتار خود به دهان زياده‌خواهان جهاني زدند و آنها را نااميد كردند.

اكنون طمع دشمن در خلق يك فتنه جديد با اين اقدام انقلابي قطع شده است و اين نويد مقدمه خلق حماسه سياسي است.

از سوي ديگر جايگاه شوراي نگهبان به عنوان يك نهاد داوري و فيصله‌بخش تثبيت شد. جايگاهي كه به دليل ساختارشكني برخي از اضلاع رقابت در انتخابات سال 88 مخدوش شده بود.بحمدالله اكنون جهان شاهد يك نظام مستقر و محكم در ايران است كه علي‌رغم تلاش دشمنان اسلام با اقتدار كامل، نهادهاي قانوني آن به وظايف خود عمل مي‌كنند.

اكنون تمام رجال سياسي و مذهبي، احزاب و گروه‌ها و شخصيت‌هاي درگير در انتخابات روي اين اصل كه بايد يك انتخابات با مشاركت پرشور، گسترده و حداكثري داشته باشيم ترديد ندارند. چرا كه رفتار و گفتارشان نشان دهنده مسئوليت‌شناسي آنها در اين زمينه است. بحمدالله همه سلايق سياسي در اين رقابت هشت ضلعي حضور دارند و مردم مي‌توانند منتخب خود را از ميان اين هشت نفر برگزينند. اكنون كه بحمدالله گفتمان پيشرفت، خدمت و عدالت به همت مقام معظم رهبري گفتمان مسلط در كشور است، نامزدها بايد رقابت خود را در اين چارچوب گفتماني پيش ببرند. رقابت بايد بر سر خدمت بيشتر به مردم و انديشيدن جدي و عميق‌تر براي پيشرفت كشور باشد. رقابت بايد در پايبندي بيشتر به قانون اساسي و خط مبارك امام و رهبري باشد. رقابت بايد در رعايت اخلاق و قانونمندي و پرهيز از بدگويي و بدزباني و اهانت به رقبا باشد.

رقابت بايد در ارائه منطق قوي و استدلال محكم در برنامه‌ها باشد. اميدوارم خداوند به همه نامزدها و نيز ملت شريف ايران توفيق فرمايد كه در خلق حماسه حضور در انتخابات آن طور كه كمر دشمن را بشكند حضوري تاريخي و ماندني داشته باشند.

و ما النصر الا من عندالله العلي الاعلي

حبيب‌الله عسكراولادي

 

روزنامه جمهوري اسلامي

06/03/1392

تا انتخابات يازدهم رياست جمهوري

دكترحسن روحاني: با يك جناح نمي‌توان كشور را اداره كرد

دكترحسن روحاني صبح ديروز در نشستي صميمي با جمعي از آذري‌هاي مقيم تهران گفت: براي پويايي و پايايي نظام سياسي كشور بايد رقابت سياسي واقعي و صحيح را گسترش داد.به گزارش ايسنا وي تصريح كرد: در چنين شرايط حساسي همه ما بايد كدورت‌ها و گلايه مندي‌ها را كنار بگذاريم و به جاي نفي و تخريب يكديگر، بايد نشست، گفت‌وگو و نقد سازنده و مفيد را حاكم كنيم تا كشور به سمت آباداني پيش رود. شكايت از يكديگر تنها مي‌تواند مشكلات را افزايش دهد و مردم را مايوس و نا اميد كند. وظيفه ما در شرايط كنوني اميد دادن به مردم است، البته نبايد وعده‌هاي واهي به نا اميدي منتهي شود.رئيس مركز مطالعات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نطام در ادامه با بيان اين‌كه دولت تدبير و اميد يك دولت فرا جناحي است و از همه سليقه‌ها براي اداره و مديريت كشور استفاده خواهد كرد، گفت: با يك جناح نمي‌توان كشور را اداره كرد و ساماندهي عملكرد‌هاي ما ممكن نخواهد بود مگر با استفاده از مديران با تجربه و نخبگان حتي اگر سليقه حزبي آن‌ها مغاير با دولت باشد. دولت تدبير و اميد يك دولت فرا جناحي خواهد بود و از همه سليقه‌ها براي مديريت و پيشرفت كشور بهره خواهد برد.رئيس كميسيون سياسي - اجتماعي مجلس خبرگان رهبري يكي از مهمترين دغدغه‌هاي پيش روي كشور را تغيير و سامان دهي وضعيت اقتصادي دانست و افزود: براي تحقق عدالت نياز به اقتصادي كار آمد داريم.روحاني اظهار كرد: تنها را ه نجات اقتصاد از وضعيت كنوني افزايش روند توليد و حمايت از توليد كنندگان است و در اين زمينه دولت بايد تنها نقش حامي و تسهيل‌كننده را ايفا نمايد و از دخالت و تصدي گري پرهيز كند. افزايش توليد علاوه بر اشتغال زايي و افزايش رفاه اجتماعي مي‌تواند تورم را نيز كنترل كند.

تعيين تكليف ائتلاف پيشرفت؛ 16 يا 17 خرداد

رئيس ستاد انتخاباتي غلامعلي حداد عادل گفت: 16 يا 17 خرداد نتيجه نهايي ائتلاف 1+2 مشخص مي‌شود.حسين نجابت در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: روز دوشنبه قاليباف،‌ ولايتي و حدادعادل با آيت‌الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه قم و آيت‌الله مهدوي‌كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز ديدار خواهند كرد تا هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهند. رئيس ستاد انتخاباتي حدادعادل با بيان اينكه كار ستاد مشترك ائتلاف پيشرفت تمام شده است، گفت: با توجه به تشكيل ستادهاي مشترك منفرد براي سه كانديداي عضو ائتلاف پيشرفت يعني حداد عادل، قاليباف و ولايتي، ديگر كار ستاد مشترك ائتلاف تمام شده است.

سالك: اجماع فراكسيون اصولگرايان بر جليلي قطعي نشده است

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس از به اجماع نرسيدن فراكسيون اصولگرايان مجلس در حمايت از سعيد جليلي خبر داد. حجت‌الاسلام احمد سالك در گفت‌وگو با ايسنا،گفت: صحبت‌هاي مختلفي درباره گزينه‌ نهايي فراكسيون اصولگرايان در خصوص حمايت از كانديدا اين جريان مطرح است كه آقاي جليلي نيز يكي از آنها است ولي اينكه جليلي كانديداي نهايي اين فراكسيون باشد، تا اين لحظه در فراكسيون به جمع‌بندي نرسيده‌ايم. نماينده اصفهان در مجلس از احتمال برگزاري جلسه مشترك بين فراكسيون رهروان ولايت و فراكسيون اصولگرايان در آينده خبر داد. وي در عين حال افزود: براساس اخبار دريافتي خروجي ائتلاف 1+2 بزودي مشخص مي‌شود و كارگروه جامعتين نيز به سمت تعيين مصدايق ائتلاف 1+2 پيش مي‌رود اگر آقايان حداد، ولايتي و قاليباف بر روي جمع‌بندي نهايي نرسند، هزينه‌هايي بر جريان اصولگرا مترتب خواهد بود.

عارف: از ظرفيت‌ها و تجارب آقايان خاتمي و هاشمي استفاده مي‌كنم

معاون اول دولت اصلاحات بر ضرورت بكارگيري ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي براي ارتقاء جايگاه ايران در عرصه بين الملل تاكيد كرد.محمدرضا عارف ضمن اظهار تاسف از عدم استفاده از ظرفيت‌هاي شخصيت‌هايي همچون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمي در عرصه بين‌الملل گفت: اگر در انتخابات رياست جمهوري پيروز شوم حتما از ظرفيت‌ و تجربيات جناب آقاي خاتمي كه پيامبر صلح در عرصه بين الملل هستند و همچنين توانايي‌ها و نفوذ آقاي هاشمي در منطقه خاورميانه و ديگر شخصيت‌هاي برجسته استفاده خواهم كرد.وي با اشاره به حضور 5 ساله خود در آمريكا براي تحصيل در دانشگاه استنفورد، خاطرنشان كرد: براي بهبود وضعيت ايران در عرصه بين‌الملل حتما از تجربيات دولت اصلاحات و بكارگيري ديپلمات‌هاي برجسته استفاده خواهم كرد.عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در همين زمينه تصريح كرد: بايد با همه كشورها از موضع قدرت تعامل و ارتباط برقرار كرد. من مذاكره با آمريكا از موضع ضعف را به هيچ وجه به صلاح منافع ملت ايران نمي‌دانم.

غرضي: بعيد است رئيس‌جمهور شوم!

كانديداي انتخابات رياست جمهوري مي‌گويد، برنامه‌ام اين است كه اگر در اين جايگاه قرار گرفتم و به من راي داده شد كه البته بعيد به نظر مي‌رسد، به اندازه درآمدم هزينه كنم تا به اين شكل دولت ديگر طلبكار نشود.به گزارش مشرق، سيدمحمد غرضي تاكيد كرد: بسياري از اطرافيان بعد از ثبت نام مي‌گفتند كه تاييد صلاحيت نمي‌شوم اما برخلاف نظر آنها، تاييد صلاحيت شدم و عزم خود را براي از بين بردن مشكلات كشور جزم كردم.وي به مهمترين رويكرد دولت خود اشاره كرد و افزود: رشد و توسعه جمهوريت و اسلاميت را مهمترين اقدام خود مي‌دانم و معتقدم بايد با توسعه جمهوريت، بستر مشاركت مردم در تصميم‌گيري‌هاي سياسي را افزايش داد.وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه شما از 55 ميليون راي سخن مي‌گوييد اما تعداد راي‌دهندگان كشور 55 ميليون نفر نيستند، گفت: عدد 55 ميليون را از رسانه‌ها استخراج كردم وگرنه اين آمار را از ثبت احوال و يا مركز آمار نگرفته‌ام. البته اگر سن راي‌دهندگان را 17 سال در نظر بگيريم شايد اين عدد كمي منطقي‌تر شود ولي در كل، در اعداد مناقشه نيست و بنده عدد 55 ميليون را از رسانه‌ها گرفته‌ام. البته به من نيز در اين زمينه تذكراتي هم دادند، ولي اين عدد چون در مصاحبه‌هايم از ابتدا به كار رفت، بر زبانم همچنان جاري‌ است!

تكذيب خبر كناره‌گيري عارف به نفع روحاني به درخواست خاتمي

خبر درخواست حجت‌الاسلام محمد خاتمي از محمدرضا عارف براي كناره‌گيري به نفع حجت‌الاسلام روحاني از سوي دفتر خاتمي تكذيب شد. به گزارش فارس، دفتر محمد خاتمي در پي انتشار خبري از سوي يكي از پايگاه‌هاي اطلاع رساني مبني بر كناره‌گيري محمدرضا عارف به نفع حسن روحاني در پي رايزني رئيس دولت اصلاحات، اين خبر را كذب محض دانست و تأكيد كرد كه هيچ توصيه‌اي از سوي محمد خاتمي به محمدرضا عارف براي كناره‌گيري از عرصه انتخابات انجام نشده است.اين دفتر همچنين تاكيد كرده است كه نظر محمد خاتمي درباره انتخابات رياست جمهوري طبق معمول از طريق اطلاعيه دفتر و سايت رسمي محمد خاتمي منتشر و به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد.

سانسور اظهارات محسن رضايي در تلويزيون

اولين برنامه تلويزيوني محسن رضايي كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شبكه اول سيما با سانسور مواجه شد! انتخاب نوشت: در اين برنامه تلويزيوني محسن رضايي زماني كه از غم و رنج پدر سه شهيدي مي‌گفت كه اينك پنج پسر تحصيلكرده وي بيكار بودند عليرغم اينكه سه نقر آنان فوق ليسانس و دو نفر آنان ليسانس داشت، ادامه سخنان وي در اين باره سانسور شد و از تلويزيون پخش نشد. اين در حالي است كه اين پدر شهيد در ادامه مكالمه خود به محسن رضايي مي‌گويد اگر تا چند وقت ديگر مشكلات وي حل نشود، خود كشي مي‌كند. محسن رضايي با نقل اين واقعه مي‌خواست به مخاطبان نشان دهد كه بيكاري چه بلايي بر سر اقشار مختلف جامعه و حتي بر سر پدري آورده است كه سه فرزندش را تقديم ميهن كرده است. اين هشدار در تلويزيون اجازه پخش نيافت.علاوه بر اين بخش ديگري از سخنان محسن رضايي و زماني كه وي در مورد تبعيض بين قوميت‌ها سخن مي‌گفت نيز با سانسور مواجه شد. محسن رضايي در اين بخش از سخنان خود از تلاش براي از بين بردن تبعيض بين قوميت‌ها سخن گفته بود كه اين بخش نيز اجازه پخش نيافت.

 

جام جم آنلاین سياسي

تاریخ : یکشنبه 05 خرداد 1392 16:30

عصبانیت ضد انقلاب از رفتار هاشمی

 

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه نگاران و عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور با نگارش یادداشت و تحلیل در رسانه های ضد انقلاب به بیان نظرات خود در این زمینه می پردازند، جبهه ضد انقلاب عصبانیت خود را از رفتار مناسب هاشمی رفسنجانی که با پذیرش رای شورای نگهبان هرگونه بهانه فتنه را از دشمنان گرفت بروز داد.

به گزارش مشرق،رجبعلی مزروعی از روزنامه نگار خارج نشین و از اعضای حزب منحله ی مشارکت در یادداشتی در سایت ملی مذهبی  نوشت: شرکت در این انتخابات دیگر معنایی ندارد و فکر کنم اصلاح طلبان دیگر انگیزه ای برای شرکت دراین انتخابات ندارند و قطعا بخش قابل توجهی از آنان در این نوع انتخابات شرکت نخواهند کرد.

مرتضی کاظمیان در روز آنلاین هاشمی رد صلاحیت شده را فرد جدیدی دانست که دیگر سکوت برای او جایز نیست در حالی که کسی هم منتظر نیست هاشمی پا در راه موسوی و کروبی گذارد .

نیک آهنگ کوثر نوسینده و کارتونیست خارج نشین در سایت خودنویس هاشمی را پدر خوانده ای خواند که تنها به فکر خود و منافع نزدیکانش است.

 

هاشمی و خاتمی از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند

 

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اظهار اینکه احتمال پیروزی روحانی و عارف در انتخابات ریلست جمهوری صفر است، گفت: فکر نمی کنم نه آقای هاشمی و نه آقای خاتمی از هیچ یک از دو نامزد اصلاح طلب رسما و علنا و صراحتا حمایت کنند.

 

صادق زیباکلام در گفتگو با مهر، با بیان اینکه فکر نمی کنم نه هاشمی و نه خاتمی از هیچ کدام از دو نامزد اصلاح طلب رسما و علنا حمایت کنند، گفت: با این وجود هم آقای هاشمی و هم آقای خاتمی و هم سایر رهبران اصلاح طلب به هیچ وجه مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب نخواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص احتمال رای آوری روحانی و عارف گفت: بعد از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی شانس این دو بزرگوار برای پیروزی در انتخابات چه هردو با هم شرکت کنند و چه یکی به نفع دیگری انصراف دهد، صفر خواهد بود.

زیباکلام تاکید کرد: حتی به فرض اینکه هاشمی و خاتمی و یا رهبران اصلاح طلب از طرفداران خود بخواهند که به یک نامزد رای دهند، درصد قابل توجهی از حامیان آنها از عمل به خواست آنها امتناع خواهند کرد.

 

نعیمه اشراقی : درباره دلیل اصلی رد صلاحیت نمی توانم حرف بزنم

 

نوه خمینی : آقای هاشمی مغزش مثل ساعت کار میکند ردصلاحیت او به دلیل کهولت سن فقط بهانه است/ اتهام زنی ها علم الهدی به دختر امام چاپلوسی و مجیزگویی است/ درباره دلیل اصلی رد صلاحیت نمی توانم حرف بزنم

“کسی که بخواهد زهرا مصطفوی را به دروغگویی متهم کند تنها یک دلیل می تواند داشته باشد آن هم مجیزگویی و چاپلوسی است”. این واکنش نوه خمینی است به اظهارات اخیر علم الهدی، امام جمعه مشهد که دختر خمینی را متهم به دروغگویی و “هتک حرمت امام راحل” کرده.

نعیمه اشراقی در مصاحبه با “روز” ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان برای انتخابات آتی به دلیل کهولت سن را “بهانه” ای بیش ندانسته و از انتقال قدرتی در عرصه سیاسی ایران سخن می گوید که طی آن نزدیکان و پیروان امام خمینی از صحنه سیاسی خارج و جای انها را انجمن حجتیه ای ها می گیرند.

 

او می گوید که خامنه ای به نامه و تذکر دختر امام خمینی تاکنون پاسخی نداده است.

 

نعیمه اشراقی، نوه خمینی در واکنش به اظهارات علم الهدی می گوید: این افراد در حقیقت آدم هایی مجیزگو هستند و متاسفانه در جامعه ما چاپلوسی و ریاپروری و اینجور ادبیات، به خصوص در سالهای اخیر جواب داده و چنین فرهنگی حاکم شده است. چیزهای غیرواقعی برای چاپلوسی عنوان میکنند و دیگران را متهم به دروغگویی. در حالی که خاله من شخصیتی است که هیچ کسی نمی تواند او را متهم به دروغگویی کند در تمام این سالها رفتاری اصولی داشته و روی یکسری ارزشها و مبانی اخلاقی در خانواده ما خیلی پافشاری شده است.

 

او توضیح می دهد: من خودم شخصا از امام این مساله را نشنیده ام اما قبل از این مسائل انتخابات و صلاحیت ها، از خاله ام شنیده بودم زمانی که امام بیمار بود و دکترها گفته بودند فرصتی نمانده. خاله ام از آینده ایران اظهار نگرانی کرده بود همه به هرحال خیلی نگران بودند که چه اتفاقی می افتد و پدربزرگم به هر حال تمرکز قدرتی در اثر پشتوانه مردمی داشت و با رفتن او همه نگران وضعیت بعد از او بودند. خود امام اما انگار خیلی نگران نبود و این را گفته بود. از آقای خامنه ای و آقای هاشمی اسم برده بود. این مساله را من قبلا هم از خاله ام شنیده بودم، قبل از این مسائل مربوط به انتخابات و صلاحیت ها.

 

خانم اشراقی میگوید که خامنه ای تاکنون پاسخی به نامه و تذکر خانم مصطفوی نداده است.

 

از خانم اشراقی سوال میکنم که چرا این مساله طی این همه سال به صورت علنی اعلام نشده بود و اکنون در این مقطع زمانی اعلام می شود؟ می گوید: خاله ام در نامه اش هم اشاره کرده تاکنون موردی نبوده که بخواهد این مساله را علنی طرح کند. به هرحال اقای هاشمی همیشه در نظام بود و تاکنون اتفاقی نیفتاده بود که لازم باشد اعلام شود شاید الان خاله ام دیده اند که وقت آن است اشاره ای به این موضوع شود و اشاره کرده اند. البته اینکه امام همیشه اشاره میکرد که “آقای هاشمی و آقای خامنه ای باید دست شان در دست هم باشد و اگر دست شان از هم جدا شود برای نظام خطرناک است” شاهدهای زیادی هستند که این مساله را از امام شنیده اند.

 

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی سپس درباره ردصلاحیت آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان می گوید: قانون برای سن هیچ محدودیتی تعیین نکرده در نتیجه موضوع سن، خط کشی است که قانون باید مشخص کند مثل مدرک تحصیلی که مثلا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدرک فوق لیسانس لازم است و بر اساس همین قانون باید عمل شود. سن کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری هم چیزی است که قانون باید تعیین کند نه شورای نگهبان. شورای نگهبان، قانون نیست بلکه خط کشی دست شان داده اند که باید براساس قانون عمل کنند.

 

خانم اشراقی می افزاید: رئیس جمهور با اینکه در راس قوه اجرایی است اما باید فکرش قوی باشد و آقای هاشمی هم مغزش مثل ساعت کار میکند ردصلاحیت او به دلیل کهولت سن، فقط بهانه است.

 

سوال می کنم که دلیل اصلی ردصلاحیت آقای هاشمی چیست؟ خانم اشراقی میگوید: درباره دلیل اصلی نمی توانم حرف بزنم آقایان هم که تنها به سن اشاره کرده اند. به نظر من انتقال قدرتی دارد صورت میگیرد کسانی که ما به آنها انجمن حجتیه ای میگفتیم در زمان امام قدرتی نداشتند چون امام با تفکر انها مخالف بود و تفکر واپس گرایی داشتند که امام خطرشان برای کشور را از خیلی از کفار و منافقین هم بیشتر میدانست اکنون شاهد هستیم که انتقال قدرتی صورت یمگیرد بین پیروان اماما و آنها. یعنی پیروان امام را از صحنه بیرون میکنند و از صحنه خارج می شوند و خجتیه ای ها قدرت را در دست می گیرند.

 

عماریون ـ  تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

حجت الاسلام روح الله بجانی مسئول حزب الله شمال غرب:

خانم زهرا مصطفوی بداند؛ امام پدر همه ماست.

خانم زهرا مصطفوی و برادر زاده اش چگونه رد صلاحیت راس فتنه را به دور از نظر امام می دانند؟ چرا وقتی فائزه آتش فتنه را بر می افروخت از این نامه ها نمی نوشت؟ چرا وقتی پسر آقای هاشمی در فتنه ها آتش بیار معرکه شده بود سکوت کرده بودند؟ ما هم فرزندان امام هستیم. شما فرزند خونی هستید ما هم فرزند مکتبی امام. ما برای شما ها ارزش بسیاری قائلیم. من قم هر وقت آقا سید علی را می بینم می ایستم و به احترام سلام می کنم اما...

 

 

"عماریون"- حجت الاسلام روح الله بجانی در جمع جوانان عدالت طلب تبریز گفت : حماسه سیاسی مراحل مختلفی دارد اولین مرحله اش با احساس تکلیف حماسه سازان کلید خورد . مرحله دوم حماسه سیاسی و اقتصادی با عملکرد دقیق و زیبای شورای نگهبان کلید زده شدو تا بحال حماسه سیاسی مربوط به مسئولین بود . تداوم حماسه سیاسی نیز مربوط به ما مردم است. تریبون داران و عموم مردم باید در نیمه دوم حماسه سازی، حماسه بیافرینند. حماسه ای عظیم ، حماسه ای سیاسی که به دنبال خود حماسه عظیم و کبیر اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و کودتای خطرناک اقتصادی سرمایه داران را در هم خواهد شکست.

بجانی ادامه داد: هان ای تریبون داران ؛ ما باید بشناسیم اصلح را اما با تجربه ای که از گذشته ها داریم. ما می خواهیم مجری قانون و مالک اشتری برای علی را انتخاب کنبم. یکی از اشتباهات ما در مواجهه با برخی خطاهای رییس جمهور این بود که ما فراموش کردیم که مجری قوانین را انتخاب می کنیم . برخی ها رییس جمهور را تا حد اعلی بالا بردند و وقتی خطایی را مشاهده کردند تا قعر جهنم زمین زدند این کار ناشایستی است . رییس جمهور محترم هم در بعضی جاها فراموش کرد که ما او را بعنوان مالک اشتر انتخاب کردیم نه علی. اما خدا وکیلی خدمات دولت فعلی تا بحال در تاریخ ایران اسلامی بی نظیر است ، اما بی اشتباه نیست. هیچ دولتی بی اشتباه نیست. اما باید می دانست. ما اورا مجری قانون انتخاب کردیم نه قانون گذار. همانطوریکه ما نمایندگان مجلس را برای نمایندگی مردم در قانون گذاری انتخاب کردیم نه برای اجرای قانون، نه برای لابی گری . اینها انحرافاتی است که در بدنه دولت و مجلس به وجود آمد. اگر آقای احمدی نژاد بدون حاشیه احتمالی که دشمنان در شبکه های بیگانه مطرح می کنند، باز مالک اشتری کند و علی را در اجرای انتخابات زیبا و حماسه ای عظیم یاری کند، در این چهارسال بنشیند و در دولت پرتلاش خود بیاندیشد و با یک آسیب شناسی برای دولت های بعدی خود را آماده کند . نقاط ضعفش را کنار بگذارد مطمئنا باردیگر فرصت خدمت رسانی به ملت را پیدا خواهد کرد.

مسئول انصار حزب الله تبریز ، با انتقاد از برخی نوع انتقادات از رییس جمهور گفت: من از همان سال 84 منتقد رییس جمهور بودم و هستم. اما انتقاداتی که خودم در جامعه لمس کرده و دیدم. نه انتقاداتی که آدرس شان در صدای آمریکا و رها و بی بی سی و من و تو و ایران آریایی و ایران فردا داده می شود. یک کارشناسی آبکی ارائه می شود، برخی از سایت های ارزشی مشکوک همان تحلیل ها را با ادبیات انقلابی مطرح می کنند. بس است . برخی از سایت ها با ارائه این تحلیل ها انتقادهای صادقانه منتقدین را هم به صفر ضرب می کنند. این یک هشدار جدی است که من به همه دوستان ارزشی دارم. منبع ما صدای آمریکا نباید باشد. انتقادات ما باید سازنده باشد. برخی آقایان که از اول هم با تشکیل دولت عدالت مخالف بودند . در انحرافات واقعی هم نقش داشتند، انتصابات را هم خراب کردند. در نبرد عظیم اقتصادی تنگه احد برپا کردند و مسیر و جاده را خراب کردند. اینها هم انتقاد دارند ما هم؟ ما انتقادمان سازنده است. رییس جمهور باید بداند که ما دلسوزش هستیم. همان آقایی که طرفدار هاشمی بود و هست انتقادش فرق دارد با ما.

طلبه عدالتخواه تبریزی ادامه داد: خانم زهرا مصطفوی و برادر زاده اش چگونه رد صلاحیت راس فتنه را به دور از نظر امام می دانند؟ چرا وقتی فائزه آتش فتنه را بر می افروخت از این نامه ها نمی نوشت؟ چرا وقتی پسر آقای هاشمی در فتنه ها آتش بیار معرکه شده بود سکوت کرده بودند؟ ما هم فرزندان امام هستیم. شما فرزند خونی هستید ما هم فرزند مکتبی امام. ما برای شما ها ارزش بسیاری قائلیم. من قم هر وقت آقا سید علی را می بینم می ایستم و به احترام سلام می کنم تا چند ده متری هم نگاهش می کنم و برای شادی روح امام صلوات می فرستم. چون بوی امام را از شما خانواده امام استشمام می کنم. اما وقتی این حرف ها را می شنوم نگران می شوم که مبادا جریان هاشمی که به روح امام قسم در اردوگاه ولایت نیست و خود اردوگاهی در مقابل است از وجود شما خاندنان پاک جنگ جملی برپا کند!

این سید دلش به امام زمان (عج) وصل است . دلش را نشکنید به خدا اگر دلش بشکند هم امام زمان (عج) و هم آن بت شکن قرن آن امام بی نظیر که امروز این سید مقتدر و مظلوم از سوی دوستان ، می خواهد نهضتش را به نحو احسن ادامه دهد، از شما خشمگین خواهند شد.

امام با فرد محوری مخالف بود و آرمانگرا بود. هاشمی آرمانگرا ارزش دارد نه بی آرمان . امروز آقای هاشمی در راس جریانی قرار دارد که در مقابل نهضت امام است. بنده بعنوان فردی از این ملت از احساس وظیفه تان قدردانم اما انتظار دارم همیشه از این احساس وظیفه ها داشته باشید.

بجانی در پایان افزود: یک مطلب به تریبون داران دارم. احتمال می دهم پیرو این نامه ها و اظهار نظرها ، سناریویی از سوی جریان نفاق برای مراسم امسال ارتحال امام (ره) سازماندهی شود. برخی ها با چهره های ساختگی انقلابی اشتباهات گذشته مرقد امام را تکرار کنند تا هم فرمان رهبر عزیزمان بی ارزش جلوه داده شود و هم در فتنه احتمالی که داده می شود این خاندان پاک را در زاویه ای قرار دهند تا مقدمه ای برای فتنه ای که متشکل از جمل و نهروان و صفین هست علیه انقلاب به پا شود.

و بنده در پایان به خانواده امام (ره) عارضم که عاشقترین و دلسوز ترین فرد در روی زمین به خانواده شما و به راه امام (ره) والله امام خامنه ای است.

 

کودتای انتخاباتی 92 آغاز شده است

سیدمصطفی تاج زاده: میزان رأی رهبر است

یکشنبه, ۵ خرداد, ۱۳۹۲

 

چکیده ::" چنانچه رهبر از انجام وظیفه قانونی خود در مهار خودسری های جنتی و استیفای حقوق ملت قصور ورزد، وی را مسئول مستقیم این انتخابات رسوا و تک اسبه و نیز نابسامانی های مدیریت اجرایی کشور، پس از این انتخابات خواهیم خواند. هم چنان که دولت آتی را دولت کودتا خواهیم نامید."...

 

سید مصطفی تاجزاده در پیامی خطاب به مردم با اعتراض نسبت به روند رد صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری آن را کودتای انتخاباتی ۹۲ خواند و تصریح کرد: :” چنانچه رهبر از انجام وظیفه قانونی خود در مهار خودسری های جنتی و استیفای حقوق ملت قصور ورزد، وی را مسئول مستقیم این انتخابات رسوا و تک اسبه و نیز نابسامانی های مدیریت اجرایی کشور، پس از این انتخابات خواهیم خواند. هم چنان که دولت آتی را دولت کودتا خواهیم نامید.”

 

به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی در پیام خود رد صلاحیت های گسترده را در جهت یک نفره کردن حکومت و استحاله جمهوری اسلامی به سلطنت مطلقه فقیه خوانده و معتقد است اقتدارگرایان با این اقدام خود نشان دادند که در عمق وجود خویش مردمی را ناآگاه تر و صغیرتر از ملت ایران نمی شناسند که صلاحیت مشارکت در انتخابات آزاد را ندارند و در نتیجه اقتدارگراها مجبورند به زعم خویش برای حفظ نظام، شعار جاودانه «میزان رأی ملت است» را به «میزان رأی رهبر است» تبدیل کنند.

 

رییس ستاد انتخابات دولت اصلاحات از وقایع رخ داده با عنوان کودتای انتخاباتی ۹۲ یاد کرده و آورده است :” هاشمی به میدان آمده بود تا با اتکاء به خدا و رأی شما و با شعار اتحاد و اقتدار و تشکیل دولت وحدت ملی، پرچم دار راهی شود که در آن پول و پاسپورت و پرچم ملی اعتبار خود را مجدداً بازیابد. اما با کمال تأسف انسدادطلبان و انحصارجویان با سوء استفاده از نظارت بر انتخابات، فرصتی تاریخی را از ملت ما گرفتند.”

 

عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین با ابراز تاسف از اینکه اقتدارگراها با دزدیدن حق انتخابات آزاد عملا راهی جز عدم شرکت در انتخابات مهندسی شده و نامشروع باقی نگذاشته اند به هموطنان پیشنهاد کرده است تا با تشکیل کمپین بزرگ «رأی ما هاشمی» جناح حاکم را مجبور به تجدید نظر در تصمیم غیرقانونی خود کنند.

 

متن کامل این پیام در پی می آید:

 

به نام خدا

 

ایرانیان شریف!

 

جناح حاکم با حذف نامزدهای رأی آور حق مسلم ملت را در برپایی انتخابات آزاد نقض کرد و با توهین به شعور ملی و اراده آزاد مردم به امید اصلاح مدیریت میهن و بهبود معیشت مردم لطمه زد. به حیثیت کشور آسیب رساند و ما را در میان ملل آزاد شرمسار نمود. شورای به اصطلاح نگهبان قانون اساسی در اقدام مخالف نصّ و روح قانون اساسی خود، علاوه بر نامزد اجماعی اصلاح طلبان، کاندیدای انحصاری جناح دولت و تمام دیگر داوطلبان مستقل، اصولگرا و سنتی را حذف کرد تا آرای داوطلبان ائتلاف سه گانه و جلیلی شکسته نشود و راه برای پیروزی نامزد موردنظر رهبر هموار گردد.

 

مردم عزیز!

 

اقتدارگراها که از پیش گفته بودند مهندسی معقول و منطقی انتخابات را وظیفه ذاتی خود می دانند، امروز به بهانه مقابله با فتنه و انحراف بزرگترین گام انحرافی را برداشته اند و با استحاله جمهوری اسلامی ایران به سلطنت مطلقه فقیه به سوی یک نفره کردن حکومت پیش رفته اند. اقدام ضد حماسی و ضد مشارکتی فوق روشن کرد که چرا در ماه های اخیر سخن گفتن از برپایی انتخابات آزاد را جرم خواندند. آنان پس از ناامیدی از حذف اصل انتخابات ریاست جمهوری، نهاد انتخابات را از ماهیت رهایی بخش خود تهی ساختند تا راهی جز گزینش یکی از نامزدهای کانون قدرت و ثروت و رسانه برای رأی دهندگان باقی نماند. این در حالی است که با توجه به آن چه حکومت یک دست و اقتدارگرا در سال های اخیر بر سر میهن و آیین و مردم آورده است، انتظار می رفت با عذرخواهی از ملت راه بهبود اوضاع را با امکان برگزاری انتخاباتی آزاد، قانونی و رقابتی فراهم آورند تا پنجره ای به سوی امید برای خروج از وضعیت اسفناک کنونی گشوده شود. نه این که برخلاف شعارهای پرطمطراقی که از صدر تا ذیل درباره بصیرت، دشمن شناسی و زمان آگاهی ملت می دهند، در عمل بی اعتمادی عمیق خویش را به رأی و اراده ملت بزرگ ایران به نمایش گذارند و نشان دهند که در عمق وجود خویش مردمی را ناآگاه تر و صغیرتر از ملت ایران نمی شناسند که صلاحیت مشارکت در انتخابات آزاد را ندارند و در نتیجه اقتدارگراها مجبورند به زعم خویش برای حفظ نظام، شعار جاودانه «میزان رأی ملت است» را به «میزان رأی رهبر است» تبدیل کنند.

 

هم وطنان آزاده!

 

کودتای انتخاباتی ۹۲ ثابت کرد که موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی نه تنها محبوب ترین چهره های سیاسی میهن هستند، بلکه جناح حاکم با اقدام نابخردانه و غیرقانونی خویش در حذف هاشمی او را که فداکارانه در این میدان پرمخاطره حاضر شده و از آبروی خویش مایه گذاشته بود، در اوج سربلندی و عزت از میدان رقابت های انتخاباتی خارج کرد.

 

آنان با ردصلاحیت هاشمی در واقع بی صلاحیتی خویش را فریاد کردند و به اقبال عمومی به هاشمی اعتراف نمودند و آشکار ساختند که منظورشان ازحاکمیت قانون، تأیید مطلق اقدام های خودسرانه و غیرقانونی جنتی و تأیید روند انحرافی و خطرناک حذف چهره های منتقد و مستقل و تبدیل انتخابات مردمی به انتصابات رهبری است. اقتدارگراها بار دیگر جسارت محمدرضا پهلوی را علیه ملت ایران تکرار کردند که می گفت دموکراسی خوب است اما برای مردم سوئیس نه برای ایرانیان! شاه می گفت هرکس ناراضی است می تواند پاسپورت بگیرد و ایران را ترک کند و ایشان می گویند داوطلبانی که اجازه حضور در رقابت های انتخاباتی را نیافته اند در تلویزیون حاضر شوند و برای این که جنتی آنان را بی صلاحیت اعلام کرده سجده شکر به جای آورند. طرفداران شان نیز باید قدرشناس رهبر باشند که اجازه می دهد در سایه حاکمیت پلیسی و امنیتی کنونی زنده بمانند.

 

هم میهنان گرامی!

 

هاشمی به میدان آمده بود تا با اتکاء به خدا و رأی شما و با شعار اتحاد و اقتدار و تشکیل دولت وحدت ملی، پرچم دار راهی شود که در آن پول و پاسپورت و پرچم ملی اعتبار خود را مجدداً بازیابد. اما با کمال تأسف انسدادطلبان و انحصارجویان با سوء استفاده از نظارت بر انتخابات، فرصتی تاریخی را از ملت ما گرفتند. با این توهم که پس از سوء استفاده از برپایی انتخابات فرمایشی می توانند با یکی دو اقدام نمایشی از جمله دلجویی از رد صلاحیت شدگان به ویژه شخص هاشمی، کودتای انتخاباتی را مشروع سازند و آسوده خاطر به حکمرانی بپردازند. غافل از آن که کاهش مشارکت مردمی در انتخابات به ویژه در قیاس با خرداد ۸۸ معضلات فراوان مدیتریتی و اقتصادی، فساد گسترده حکومتی، اختلاف فزاینده اصول گراها، فشارها و تحریم های روزافزون بین المللی و نارضایتی رو به رشد عمومی و مهم تر از همه آگاهی روبه تزاید قشرهای وسیعی از ملت، حکومت مطلقه فردی را زودتر از آن چه فکر می کنند با بحران مواجه خواهد ساخت.

 

ایرانیان سرفراز!

 

اقتدارگراها با دزدیدن حق انتخابات آزاد ما، راهی جز عدم شرکت در انتخابات مهندسی شده و نامشروع اخیر را برایمان باقی نگذاشته اند. البته ما تا ۲۳ خرداد فرصت داریم تا با تشکیل کمپین بزرگ «رأی ما هاشمی» جناح حاکم را مجبور به تجدید نظر در تصمیم غیرقانونی خود و بازگرداندن حق مسلم ملت در تعیین سرنوشت خویش کنیم. آقای هاشمی حتی اگر ۲۴ ساعت قبل از انتخابات به این صحنه وارد شود، پیروز میدان خواهد بود. چرا که ملت ایران وی را می شناسد و در نتیجه نیازی به تبلیغات صدا و سیمای میلی ندارد. از سوی دیگر چنانچه رهبر از انجام وظیفه قانونی خود در مهار خودسری های جنتی و استیفای حقوق ملت قصور ورزد، وی را مسئول مستقیم این انتخابات رسوا و تک اسبه و نیز نابسامانی های مدیریت اجرایی کشور، پس از این انتخابات خواهیم خواند. هم چنان که دولت آتی را دولت کودتا خواهیم نامید. رهبری تاکنون متوجه شده است که اگر اجازه می داد انتخابات مجلس نهم به شکل آزاد و رقابتی برگزار شود، ملت ایران گرفتار تحریم های جانکاه یک سال و نیم اخیر نمی شد. امروز نیز باید بداند که تنها با انتخاباتی آزاد و رقابتی می توان به مهار مشکلات داخلی و فشارهای خارجی امید بست.

 

امیدوارم که ایشان حساسیت شرایط و بدنامی از دست دادن یک فرصت تاریخی را به خوبی درک کند. چرا که هیچ کس این روزهای حساس و سرنوشت ساز را فراموش نخواهد کرد.

 

و عاقبت برای پرهیزکاران است

سید مصطفی تاجزاده

خرداد ۱۳۹۲

زندان اوین

 

احمد منتظری: دیگر آینده ای قابل تصور نیست/ مراجع قم به هاشمی امید بسته بودند

خرداد ۶م, ۱۳۹۲

کلمه- زهرا صدر: احمد منتظری فرزند ارشد آیت الله العظمی منتظری از روند ردصلاحیت ها ابراز نگرانی می کند و معتقد است با حذف هایی که صورت گرفته و حالا به شخص دوم نظام رسیده نفر بعدی وجود ندارد برای حذف، مگر اینکه در نوبت بعدی شورای نگهبان، رهبری را بدون صلاحیت اعلام کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد منتظری در گفت و گو با کلمه با اشاره به اینکه نظارت استصوابی که امروز شورای نگهبان اجرا می کند دقیقا بر خلاف آن انتظاری است که قانون اساسی داشت با استناد به سخنان مرحوم پدرش تصریح می کند که این قانون وضع شد تا حاکمیت در انتخاب مردم دخالت بی جا نکند.

به گفته ی وی آیت الله منتظری به عنوان رییس مجلس خبرگان قانون اساسی می گفتند که اصلا تصویب قانون برای این بود که جلوگیری کند از اعمال نفوذ حاکمیت در رای مردم و الان شورای نگهبان همان کار را می کند. یعنی اعمال نفوذ در رای مردم؛ به این صورت که کاندیدا ها را حذف و انتخاب می کند.

متن کامل گفت و گوی حجت الاسلام والمسلمین احمد منتظری با کلمه را با هم می خوانیم:

 

معنا و پیام رد صلاحیت آقای هاشمی چیست؟

 

این رد صلاحیت در واقع رد صلاحیت کل یک نظام است. آقای هاشمی الان شخصیت دوم این نظام هستند وقتی شخصیت دوم صلاحیت نداشته باشد یعنی نظام تک نفره می شود و این یعنی نظام دیگر معنا ندارد. این رد صلاحیت در واقع برای نظام یک خودزنی بود، در واقع نظام با این حرکت ضربه ای به خودش وارد کرد.

 

حذف دلسوزان نظام طی چند سال اخیر شدت زیادی گرفته، آینده را چگونه می بینید؟

 

اولین نکته ای که به ذهن من میرسد این است که با این رفتارها دیگر آینده ای قابل تصور نیست. همه حذف شدند و رسید به شخص دوم نظام و الان دیگر نفر بعدی ندارد، مگر اینکه در نوبت بعدی شورای نگهبان، رهبری را بدون صلاحیت اعلام کند. دیگر خاکریز بعدی وجود ندارد آنقدر که کار خراب شده است.

 

آقای فیروزآبادی گفته بودند که مردم از رد صلاحیت ها خوشحال هستند. شما فضای قم را، علما و مردم را چطور ارزیابی می کنید؟

 

با کاندیدا شدن آقای هاشمی همه امیدوار شده بودند. یعنی حتی مراجع هم که آرایشان را اعلام نمی کردند شوق داشتند و خوشحال بودند که کسی می آید و کشور را نجات می دهد. در سطح مردم هم بسیار امیدواری ایجاد شده بود. اما الان متاسفانه دوباره نا امیدی حاکم شده است. حتی کسانی که علاقه ای به نظام و حفظ آن نداشتند و فقط دغدغه شان حفظ ایران بود که کشور تجزیه و تکه تکه نشود، یعنی کسانی که نظام را هم قبول نداشتند و فقط به سرزمین ایران عشق می ورزیدند از آمدن آقای هاشمی خوشحال بودند که کشور را از فروپاشی و از تجزیه نجات دهد. همه نا امید شدند. مثل اینکه گرد نا امیدی بر سر مردم پاشیدند، چنین حالتی من در قم احساس می کنم.

 

بین علما هم این نگرانی را دیده اید؟

 

بله کاملا. مراجع قم که مواضع سیاسی شان را اعلام نمی کردند، در مجامع خصوصی می گفتند که آقای هاشمی بیاید و این مملکت را نجات بدهد. الان هم همه آنها نگرانند که چرا این فرصت تاریخی از دست رفت. آقای هاشمی امتحانش را در اینکه دنبال مقام نیست پس داده بود و در واقع آقای هاشمی کسی بود که قرار بود دوباره به مقام ریاست جمهوری، شان و عظمت بخشد. ایشان درباره ی عملکرد هم پیش از این امتحانش را داده بود و وقتی برای آنکه عقیده خیر خواهانه و دلسوزانه اش را ابراز کرد، امات جمعه تهران و ریاست مجلس خبرگان رهبری را از دست داد. او دنبال این نیست که بخواهد ریاست به دست بیاورد. ایشان ریاست داشت و در راه عقیده اش آن را از دست داد. آمدن ایشان و کاندیدا شدن شان فقط برای دلسوزی بود و برای ما مردم بسیار اهمیت داشت که رییس جمهورمان در این حد از شخصیت و سابقه انقلابی و کار آزمودگی باشد.

 

غیر از نماز جمعه ها کسی از قانونی بودن عمل شورای نگهبان صحبتی نمی کند. به نظرتان این نشانه چیست؟!

 

من فکر می کنم متاسفانه جایگاه نماز جمعه کاملا حالت بخشنامه ای و حکومتی پیدا کرده و آنها اظهار نظرهای مستقل را حتی اعلام نمی کنند. یعنی اگر یک امام جمعه ای نظر مسقلی داشته باشد اعلام نمی کند و فقط آن چیزی را که بخش نامه شده می گوید. در موارد قبلی تماما اینگونه بوده است. من فکر می کنم آقای هاشمی را همه می دانند که زمینه انتخاب شدن فراوان ایشان باعث شد که رد صلاحیت شود. چون می دانستند حتما مردم رای قاطعی به ایشان می دهند رد صلاحیت کردند و هیچ دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد. و مانع حضور کسی شدند که نظرات منتقدانه دارد و غیر از نظر حاکمیت یک نظر جدید دارد و برای خودش شخصیتی است. می خواستند ایشان را در واقع در این مجموعه راه ندهند و در تصمیم گیری ها شرکت ندهند.

 

به نظر شما این شورای نگهبان همان شورای نگهبانی است که منظور امام خمینی و قانون اساسی بود؟

 

دقیقا بر عکس است. مرحوم آیت الله منتظری در نامه هایی که جواب می داند این را نوشته بودند که این نظارت استصوابی شورای نگهبان دقیقا بر خلاف آن انتظاری است که قانون اساسی داشت و به قول افراد حوزه های علمیه نقض غرض شده. یعنی آن زمان برای اینکه حاکمیت در انتخاب مردم دخالت بی جا نکند این نظارت را قرار دادند. آیت الله منتظری به عنوان رییس مجلس خبرگان قانون اساسی می گفتند که اصلا تصویب قانون برای این بود که جلوگیری کند از اعمال نفوذ حاکمیت در رای مردم و الان شورای نگهبان همان کار را می کند. یعنی اعمال نفوذ در رای مردم؛ به این صورت که کاندیدا ها را حذف و انتخاب می کند. یک انتخابات دو مرحله ای شده. در مرحله اول شورای نگهبان انتخاب می کند و نتیجه آن را در اختیار مردم می گذراد. محدوده اختیارات مردم را بسیار کم کرده؛ به گونه ای که مردم اختیار نداشته باشند.

 

فکر می کنید این اتفاق تاثیری در رای مردم خواهد داشت؟

 

من فکر میکنم قطعا تاثیر زیادی خواهد داشت یعنی آن استقبالی که بنا بود صورت بگیرد و به قول معروف حماسه ای حاصل شود نخواهد شد. من امیدوارم که تجدید نظر کنند در این خطای بزرگی که صورت دادند و اگر کسی از خطای خودش برگردد به معنای ضعف نیست بلکه به معنای قوت است. به معنای این است که شخص اینقدر بزرگوار است که از خطای خودش برمی گردد و به نفع ملت تصمیم درست و قانونی می گیرد و ابا ندارد از اینکه از حرف خودش برگردد.

 

 

 در بيانيه حزب مردم‌سالاري در زمينه يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد شد:

 درخواست تجديد نظر در احراز صلاحيت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني و دکتر کواکبيان

 توصيه حزب مردم‌سالاري به آقايان روحاني و عارف براي ائتلاف

1392/03/06 -

 گروه سياسي: حزب مردم‌سالاري در پي ‌نشست شوراي مرکزي اين حزب با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تمکين به نظر شوراي نگهبان خواستار توضيحات اين شورا در خصوص دلايل عدم احراز صلاحيت دبير کل اين حزب و همچنين رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شد. اين بيانيه با تاکيد بر لزوم رعايت حق‌وحقوق نامزدهاي واجد شرايط هرگونه ياس و نااميدي در ميان مردم که زمينه‌ساز عدم مشارکت حداکثري مردم باشد را تضعيف حماسه سياسي مورد نظر مقام‌معظم‌رهبري خوانده و مخالف ديدگاه ايشان مبني بر حضور تمامي سلايق سياسي خوانده و خواستار تجديد نظر شوراي نگهبان در مورد آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني و تنها کانديداي حزبي اين دوره از انتخابات شد.

اين بيانيه همچنين با بيان اينکه در انتخابات پيش‌رو از کانديداي خاصي حمايت نمي‌کند از دوچهره معتدل و اصلاح‌طلب يعني آقايان حسن‌روحاني و محمدرضاعارف مي‌خواهد تا با ائتلاف و اجماع از تکرار تجربه تلخ سال 84 پرهيز نمايند و در صورت اجماع، نامزد اجماعي، نامزد حزب مردم‌سالاري هم خواهد بود و تمام امکانات تبليغاتي، مطبوعاتي و تشکيلاتي حزب مردم‌سالاري در خدمت ايشان خواهد بود.

 

متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:

 

ملت سرافراز ايران؛

 

همانگونه که مي‌دانيد حزب مردم‌سالاري به عنوان نخستين حزب اصلاح‌طلب و در شرايطي که برخي افراطيون همچنان به دليل حضور فعال اين حزب در انتخابات مجلس نهم از آن انتقاد مي‌کردند، از تيرماه سال 1391، فعاليت رسمي خود را براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري آغاز کرد و از همان زمان، حضور حداکثري مردم در انتخابات واجماع اصلاح‌طلبان روي يک کانديداي واحد را در قالب طرحي با نام مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور که به طرح «مناسک» شهرت يافت پيگيري نمود. فعاليت‌هاي مستمر حزب مردم‌سالاري برخلاف نظر برخي افراطيون موجب شد که به مرور زمان، وضعيت تغيير نمايد. نشست دبيرکل حزب با اصلاح‌طلبان استان‌ها زمينه برپايي همايش ملي تبيين طرح مناسک را با حضور 500 نفر از اصلاح‌طلبان سراسر کشور از سوي حزب مردم‌سالاري در تاريخ 19/8/91 در هتل المپيک تهران فراهم گردانيد تا دلسردي و نااميدي ناشي از حوادث انتخابات 88 کم‌کم از ميان اصلاح‌طلبان رخت بربندد و حاضران در همايش مذکور همگي بر حضور حداکثري و اجماع اصلاح‌طلبان تاکيد نمايند؛ و‌لذا هرچه به زمان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري نزديک‌تر شديم، اشتياق اصلاح‌طلبان براي حضور در عرصه انتخابات افزايش يافت و خوشبختانه ديگر کسي حزب مردم‌سالاري را به دليل تلاش براي حضور در انتخابات مواخذه نمي‌کرد تا نقش موثر حزب مردم‌سالاري در فاصله يک‌سال مانده به انتخابات رياست‌جمهوري بيش از پيش آشکار شود. پس از برگزاري کنگره يازدهم حزب مردم‌سالاري در پنجم بهمن‌ماه سال گذشته، کنگره به عنوان عالي‌ترين رکن حزب، آقاي دکتر مصطفي کواکبيان دبيرکل حزب را به عنوان کانديداي حزبي معرفي کرد و به تبع آن پس از ديدار اعضاي شوراي مرکزي با تعدادي از مراجع و علماي قم، ايشان نيز در روز 26 اسفند گذشته طي يک کنفرانس خبري، کانديداتوري خود را رسما اعلام کردند؛ هرچند که از همان زمان نيز حزب مردم‌سالاري ساز و کار مورد نظر خود براي اجماع اصلاح‌طلبان روي کانديداي واحد را ارائه داد و همچنان بر اجماع تاکيد مي‌نمود؛ اما پس از اعلام حضور، دبيرکل حزب مردم‌سالاري به عنوان کانديداي اختصاصي حزب و همچنين نامزد اختصاصي جبهه اصلاح‌طلبان ايران متشکل از 18 حزب اصلاح‌طلب، سفرهاي متعددي به شهرهاي مختلف انجام داد که حاصل آن سخنراني در بيش از 50 دانشگاه در سراسر کشور براي خلق همان حماسه سياسي مورد تاکيد مقام‌معظم‌رهبري بود. دفاتر استاني حزب مردم‌سالاري نيز با برگزاري همايش‌ها و جلسات متعدد مردمي در بيش از 25 استان نقش مهمي در افزايش شور و نشاط انتخاباتي در بين مردم ايفا کردند. آري تنها نامزد حزبي معتقد به نظام جمهوري اسلامي چندين ماه شب‌ها و روزها در مجامع دانشگاهي با مباحث استدلالي به دنبال اقناع دانشجويان اصلاح‌طلب براي حضور حداکثري در انتخابات بود اما اعلام نتيجه احراز صلاحيت‌ها از سوي شوراي محترم نگهبان، همچون آب سردي بر پيکره دانشجويان مذکور و تمامي اعضاي حزب مردم‌سالاري در سراسر کشور بود نامزدي که با ساز و کاري مشخص و با تاکيد بر نقش احزاب (به عنوان هسته‌هاي اصلي هر نظام مردم‌سالار) به عنوان تنها کانديداي حزبي از بين کانديداهاي موجود در انتخابات با پشتوانه مشخص حزبي و برنامه‌اي مدون و با آن همه سوابق تقنيني، علمي، دانشگاهي، مطبوعاتي، اجرايي و سياسي و مذهبي روشن که مصداق روشن رجل سياسي و مذهبي است آمده بود با کمال ناباوري احراز صلاحيت نشد!

هرچند نظر شوراي محترم نگهبان براي حزب مردم‌سالاري و کانديداي منتخب آن، لازم‌الاتباع است و حزب مردم‌سالاري و دبيرکل حزب بارها تبعيت خود از قانون را اعلام کرده‌اند، اما عدم احراز صلاحيت دکتر مصطفي کواکبيان که تنها کانديداي حزبي و تنها کانديداي داراي تحصيلات حوزوي همراه با مدرک دکتري علوم سياسي محسوب مي‌شود براي بسياري از مردم غيرمنتظره بود آري براي بسياري از دانشگاهيان و اصلاح‌طلبان و مردمي که صداقت و شفافيت و باورهاي سياسي و ديني و انقلابي دبيرکل حزب مردم‌سالاري را مي‌شناسند و چندين جلد کتاب‌هاي ايشان را در زمينه ولايت‌فقيه خوانده‌اند و وي را به عنوان عضو هيات‌علمي دانشگاه علامه‌طباطبايي و استاد فقه سياسي و جانباز انقلاب و رزمنده بسيجي و خانواده شهيد مي‌شناسند بسيار بهت‌آور است. آن هم در زماني که برخي افراد غيرسياسي و غيرحزبي و حتي بدون هيچگونه برنامه و بعضا غيربرخوردار از دانش مذهبي و صرفا با سوابق اجرايي و عمراني و نظامي و امنيتي احراز صلاحيت شده‌اند. آيا نبايد حق پرسش و در مقابل پاسخ اقناعي شوراي محترم نگهبان براي اعضاي يک حزب سياسي در مقام مقايسه بين کانديداها قائل شد؟ راستي چگونه، شخصي با 34 سال مديريت در عرصه‌هاي مختلف سياسي از اداره الخمينيون در سال 57 در سن 16 سالگي و اداره حزب جمهوري اسلامي استان در سمنان در سن 18 سالگي تا اداره انجمن فارغ‌التحصيلان دانشگاه امام صادق(ع) در سال 68 تا 75 و تا اداره چندين روزنامه و چندين حزب و چندين جبهه و چندين ائتلاف و دانشگاه غيردولتي و دبيري انجمن روزنامه‌هاي غيردولتي و... احراز صلاحيت نمي‌شود؟ آيا کساني که سابقه حضور وي را در عرصه امور تقنيني آن هم به عنوان يکي از پنج نفر از فعال‌ترين نمايندگان مجلس هشتم خبر دارند و يا از سوابق کار اجرايي ايشان در نخست‌وزيري دوران هشت‌سال جنگ تحميلي و رياست‌جمهوري اطلاع دارند و کانديدايي که همراه با ثبت‌نام 50 برنامه‌خويش را تقديم شوراي نگهبان کرده است نبايد دلايل عدم احراز صلاحيت وي را بدانند؟

از سوي ديگر عدم احراز صلاحيت يار ديرين امام و انقلاب و رهبري و استوانه نظام مقدس جمهوري اسلامي، آيت‌الله علي‌اکبر هاشمي‌رفسنجاني با توجيه کهولت سن، تصميم غيرمنتظره ديگر شوراي محترم نگهبان بود که ابهامات بسيار بيشتري را ايجاد کرد؛ آن هم در شرايطي که ايشان 15 ماه قبل، از سوي مقام معظم رهبري، حکم تمديد رياست بر مجمع تشخيص مصلحت نظام را دريافت نموده‌اند و از لحاظ وضعيت فکري و جسماني نيز وضعيتي به مراتب بهتر از برخي کانديداهاي احراز صلاحيت شده دارند که اين اقدام حقيقتا داراي ابعاد عجيب‌تر بود. چنين عملکردي که حاصل عدم تبيين مرزهاي قانوني احراز صلاحيت کانديداها و روشن نبودن مصاديق مشخص براي تعيين رجل سياسي و مذهبي است، صرفا باعث کاهش شور و اشتياق عمومي مردم براي حضور در عرصه انتخابات خواهد شد و قطعا با شعار مهم مقام معظم رهبري مبني بر نامگذاري سال 1392 به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي منافات دارد و لذا اعتقاد داريم چنين وضعيتي در شرايط سخت سياسي، اقتصادي و بين‌المللي که کشور با آن مواجه است، زمينه‌ساز تحقق حماسه سياسي موردنظر رهبري نخواهد بود به همين خاطر خواستار تجديد نظر شوراي محترم نگهبان نسبت به احراز صلاحيت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني و دکتر کواکبيان هستيم تا حتما عنايت بيشتري به حماسه سياسي و حضور تمامي سلايق در انتخابات انجام شده باشد.

البته در اينجا يک بحث اساسي‌تر آن است که تا چه زماني ما بايد براساس تفسير ويژه شوراي نگهبان شاخص‌هاي قابل اندازه‌گيري براي داوطلبان رياست‌جمهوري نداشته باشيم؟ و هر دوره شاهد تنش‌هاي بيهوده و غيرضروري گرديم و با ثبت نام حدود 700 نفر مواجه باشيم؟ اتفاقا پيشنهاد حداقل سن 40 سال و حداکثر 75 سال پيشنهاد دبيرکل اين حزب در جلسه 42 مورخ 19/8/1378 در مجلس هشتم بوده است که مورد تصويب قرار گرفته است. راستي چرا شوراي نگهبان اين مصوبه را نپذيرفت؟ تا امروز متهم به بهانه‌جويي براي کهولت سن آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مواجه شود؟ آن هم شخصيتي که به تعبير پير فرزانه انقلاب امام خميني(ره) که در آستانه بيست‌وچهارمين سالگرد ارتحال آن راحل عظيم‌الشان و معمار کبير انقلاب مي‌‌باشيم «هاشمي زنده است تا نهضت زنده است.»

 

در اينجا براي اثبات حداقل بخشي از تدبير و دورانديشي تصريح شده در اصل 115‌، بخش‌هايي از سخنان دبيرکل حزب مردم‌سالاري را در مورخ 23/10/88 جلسه 162 مجلس هشتم گوشزد مي‌نمائيم:

«به عنوان نمونه آقاياني که اين روزها بي‌محابا به آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني مي‌تازند مگر تاکيد مقام‌معظم‌رهبري مبني بر اينکه نبايد به مسوولان نظام و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توهين کرد اين نبود، اين جمله مگر سفارش حضرت‌امام(ره) نيست که «تا زماني که بين شما دو نفر آقايان(يعني مقام‌معظم‌رهبري و جناب آقاي هاشمي رفسنجاني) اتحاد و وحدت باشد هيچ‌ گزندي به اساس انقلاب و نظام نخواهد رسيد»؟حال بايد پرسيد چه کساني شب‌ و روز وقت مي‌گذارند که امثال آقاي هاشمي رفسنجاني را در مقابل نظام و رهبري قلمداد کنند؟ آيا اينها به اسلام، انقلاب و نظام خدمت مي‌کنند؟آيا کساني که مي‌خواهند فقط سخت‌افزارانه بگو و مگوها و مشاجرات سياسي را حل کنند در راستاي سياست «جذب حداکثري و دفع حداقلي» حرکت مي‌کنند؟»

لذا به نظر مي‌رسد بايد قوانين موجود در مورد نحوه احراز صلاحيت‌ها مورد تجديدنظر قرار گرفته و شاخص‌هاي کمي و قابل سنجش براي بررسي صلاحيت کانديداها تبيين گردد تا هم از ثبت‌نام خيل عظيمي از افراد فاقد شاخص‌هاي موردنظر جلوگيري به عمل آيد و هم شوراي محترم نگهبان، فشار کمتري براي بررسي صلاحيت‌ها احساس کند. در همين جا از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌خواهيم که مصوبه مجلس هشتم را در مورد حدود و ثغور مفهوم رجال سياسي و مذهبي، مدرک تحصيلي، سن و... را به تصويب نهايي برساند.

در پايان بيان اين نکته را نيز ضروري مي‌دانيم که حزب مردم‌سالاري علي‌رغم ناخشنودي از عدم احراز صلاحيت دبيرکل اين حزب و ساير نامزدهاي واجد شرايط به ويژه آيت‌الله علي‌اکبر هاشمي‌رفسنجاني (که همچنان اميدوار به تجديد نظر شوراي نگهبان هستيم) بازهم به دليل اعتقاد راسخ به نظام جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام راحل(ره) و انقلاب اسلامي و در جهت تحقق حماسه سياسي موردنظر مقام معظم رهبري، از کليه آحاد ملت دعوت مي‌کند تا در انتخابات رياست جمهوري يازدهم حضور يابند.

حزب مردم‌سالاري همچنين از آقايان حسن روحاني و محمدرضا عارف که ديدگا‌ه‌هاي نزديکتري به حزب دارند دعوت مي‌نمايد تا به منظور جلوگيري از رخداد تلخ انتخابات سال 1384 که حاصل تعدد کانديداهاي اصلاح‌طلب بود و حاصل آن را در سوء مديريت‌ها ونابساماني هشت سال اخير در دولت نامزد اصولگراها شاهد بوده‌ايم، به اجماع برسند تنها در اين صورت است که حزب مردم‌سالاري، از کانديداي حاصل اجماع اين دو نفر حمايت کرده و تمام امکانات حزبي و ستادي و تبليغاتي خود در تهران و سراسر کشور را براي پيروزي کانديداي نهايي بسيج خواهد کرد تا با اجماع عناصر معتدل و اصلاح‌طلب، شاهد روي کارآمدن مديريتي کارآمدتر و خروج کشور از شرايط نامساعد کنوني باشيم.

 

کوليوند خبر داد

رد صلاحيت حاميان سران فتنه در انتخابات شوراها

 

کیهان ششم خرداد 92

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام کرد تمام کانديداهايي که همچنان بر مواضع سران فتنه پافشاري و از آنها در سخنرانيها و گفت‌وگوها حمايت کرده‌اند رد‌صلاحيت شدند.

محمدجواد کوليوند در نشست خبري خود با اشاره به اينکه حال افراد ملاک عمل است و ما قصد وقت‌کشي نداريم گفت: هرکس که نسبت به بررسي صلاحيتش اعتراض دارد مي‌تواند اقدام کند و بررسي‌هاي ما براساس عملکرد 6 ساله اعضاي فعلي شوراي شهر بوده است.

وي افزود: اينکه مي‌گويند در استان تهران 45 اصلاح‌طلب ثبت نام کرده و 43 نفر تأييد شده‌اند بايد بگويم درست نيست. تعداد تأييدشدگان زياد است ما در کشور 300 هزار و 165 نفر ثبت نام داشتيم که از اين تعداد 8 هزار و 450 نفر رد صلاحيت شده و 5هزار و 730 نفر اعتراض داشتند. در تهران هم 210 نفر شکايت کردند که 89 نفر رد شد و 121 نفر دوباره تاييد شدند.

کوليوند در پاسخ سوالي مبني بر اينکه بند (د) ماده قانوني انتخابات شوراها موجب اعتراض بسياري از رد صلاحيت‌شدگان است گفت: در اين بند ابراز وفاداري به قانون اساسي عنوان شده و محققين کانديداها را براساس آن نيز مي سنجند. سخنراني‌ها تا موضع‌گيريهاي افراد کانديدا و پايبندي آنها به نظام و قانون اساسي و صلاحيت ها تأثير دارد. بند (ج) هم موضوع التزام به اسلام و ولايت فقيه است و التزام عملي بايد در عملکرد شخص مشخص باشد شايد شخصي موضع‌گيري‌هاي مختلفي داشته باشد ولي عملکرد فرد بايد متناسب با دين اسلام باشد.

وي  تصريح کرد: افرادي که تا قبل از سخنراني رهبر معظم انقلاب در ستادهاي موسوي و کروبي فعاليت کرده‌اند و رأي دادند به گفته رهبري عبادت کردند ولي پس از آن اگر همچنان بر مواضع سران فتنه پافشاري کرده و حمايت کرده اند رد صلاحيت مي شوند.

به گفته رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها، از تعداد 300هزارو 165 ثبت نام کننده، 54 هزار و 29 نفر در شهرها و 246 هزار و 136 نفر در روستاها بوده‌اند که از اين تعداد 8 هزار و 450 نفر رد صلاحيت شدند ولي در دوره قبلي 247 هزار نفر ثبت‌نام کردند و تنها 10 هزار و 743 نفر رد صلاحيت شدند. همچنين از تعداد ثبت نام‌کنندگان اين دوره 9 درصد کارمند، 5/3 درصد بازنشسته و 6 درصد فرهنگي بوده‌اند. آمارها نشان مي‌دهد 4 درصد خانم‌ها شرکت داشته و 96 درصد هم آقايان ثبت نام کردند. براساس مدارک تحصيلي هم مي توان گفت: 2 درصد ثبت‌نام‌کنندگان با مدرک دکترا، 14 درصد فوق‌ليسانس، 60 درصد ليسانس و يک درصد حوزوي بودند.

کوليوند اظهار داشت: تا کنون 2 هزار شکايت در مورد تبليغات زودهنگام واصل شده است.

وي اعلام کرد: رد صلاحيت شدگان تا 12 خرداد مهلت دارند اعتراض کنند و ما به سرعت پيگيري مي کنيم تا به تبليغاتشان برسند.

به گزارش خبرگزاريها، رئيس هيئت نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به اينکه برخي از ثبت نام کنندگان به دليل محکوميت و مجرم بودن رد صلاحيت شده‌اند گفت: براساس قانون محکومين به خيانت، کلاهبرداري، قصب اموال ديگران و قصب اموال عمومي محکوم شده باشند رد صلاحيت مي‌شوند.

 

دروغ فضاحت‌بار سايت کدیور درباره ردصلاحیت هاشمی

 

سايت جرس در ادامه دروغ پردازي خود عليه شوراي نگهبان دروغي را مطرح مي‌كند كه بيشتر شبيه طنز بوده و در واقع گاف اين سايت محسوب مي‌شود.

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰

جوان آنلاین: سایت ضدانقلابی جرس در صفحه نخست خود طي مطلبي ادعا كرده است كه سپاه و وزارت اطلاعات باعث رد صلاحيت هاشمي شده اند:

 

 

 

سايت جرس به دروغ نوشت كه وزارت اطلاعات و سپاه باعث رد صلاحيت هاشمي شده اند؛ دليل دروغ بودن اين خبر در ادامه نقل شده است

اما دليل دروغ بودن اين خبر چيست؛ دليل دروغ بودن اين خبر به خاطر ناموثق بودن سايت جرس نيست؛ بلكه دروغي آشكار است كه در سايت نوشته شده و نويسنده دروغگو به اين خبر توجه نكرده است؛ تصوير زير كه از متن خبر گرفته شده، اين دروغ را نشان مي‌دهد:

 

دروغ آشكار سايت كلمه درباره تصميم شوراي نگهبان در رد صلاحيت هاشمي

 

مي‌بينيم كه در متن اين خبر كه ظاهرا تلاش داشته نقش افشاگرانه اي را ايفا كند و به گونه اي نوشته كه وثاقت آن زير سوال نرود، نوشته شده است: «در يك جلسه نيمه رسمي بدون حضور آيت‌الله شاهرودي و برخي ديگر اعضا، شوراي نگهبان رأي گيري دوباره اي انجام مي‌دهد و اين‌بار با آرا 6 به 4 به عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي راي مي‌دهند»؛

اما دروغ آشكار اين خبر كجاست؟ مي‌دانيم كه تعداد اعضاي شوراي نگهبان 12 نفر است؛ آيت‌الله رضواني از فقهاي شوراي نگهبان نيز چندي پيش به رحمت خدا رفت و از سوي رهبر انقلاب كسي به جاي ايشان هنوز منصوب نشده است؛ در نتيجه تعداد اعضاي فعلي 11 نفر هستند؛ حال دوباره به خبر فوق مراجعه مي‌كنيم: « جلسه نيمه رسمي بدون حضور آيت‌الله شاهرودي و برخي ديگر اعضا» ؛ اگر آقاي شاهرودي هم نباشد مي‌شوند 10 نفر؛ حال اگر برخي ديگر از اعضا هم حضور نداشته باشند – برخي معمولا به بالاي يك نفر اطلاق مي‌شود، كه ما اينجا در كمترين حالت يعني 2 نفر مي‌گيريم – مي‌شوند حداكثر 8 نفر. و حال ادامه خبر: « شوراي نگهبان رأي گيري دوباره اي انجام مي‌دهد و اين‌بار با آرا 6 به 4 به عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي راي مي‌دهند»؛ اين را هر كسي مي‌داند كه مجموع 6 و 4 مي‌شود 10 نفر؛ حال آنكه به تصريح خود سايت جرس حداكثر 8 نفر در جلسه بوده اند!!!

 

اين دروغ آشكار تنها گوشه اي از دروغ سازي‌هاي رسانه‌هاي ضد انقلاب عليه جمهوري اسلامي و شوراي نگهبان است.

 

جزئیات سفر فامیلی احمدی نژاد به نیویورک با پول بیت المال

عصرایران : پرونده سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک که با همراهی تعداد پرشماری از جمله اعضای خانواده و فامیل های رئیس جمهور صورت گرفت ، هر چند در آن زمان مورد انتقاد رسانه ها و از جمله عصرایران قرار گرفت و کسی به این انتقادات توجهی نکرد ولی در بین نمایندگان مجلس ، یک نفر به این حیف و میل بیت المال توسط رئیس جمهوری ساده زیست(!) واکنش نشان داد و علیه او به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد. البته رئيس کميسيون اصل 90 مجلس می گوید که تعداد شاکیان بیش از یک نفر بوده است ولی تا کنون نامی جز "نادر قاضی پور" نماینده ارومیه نبرده است.

به گفته "محمدعلي پور‌مختار" رئیس کمیسیون اصل 90 ،  «به جز هزينه هواپيما، هزينه هر اتاق كه درهتل محل اقامت رييس‌جمهور در اختيار همراهانش قرار گرفت شبي 400 تا 700 دلار * بود و بسياري از همراهان خانواده و اقوام مسوولان دولتي بودند.»

قرار است در صورت احزار نهایی تخلف صورت گرفته ، مراتب جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود تا کسانی که باپول بیت المال ، خانواده و دوستانشان را به نیویورک بردند ، علاوه بر تحمل مجازات قانونی ، خسارت وارده را از جیب خودشان جبران کنند. البته باید منتظر بود و دید که آیا نهایتاً کار بدانجا می کشد و چنین رأیی علیه مسوولان دولتی دست اندرکار این سفر صادر و اجرا می شود؟!

جالب اینجاست که مقامات دولتی ، در آن زمان رسانه هایی مانند عصرایران را که به این بریز و بپاش معترض بودند را متهم به دروغگویی و تشویش اذهان عمومی می کردند.

 

  از این رو بد نیست ، نامه زیر راعیناً منتشر کنیم که کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جواب شکایت قاضی پور از احمدی نژاد، نوشته است:

 

جناب آقای قاضی پور

نماینده محترم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

 

       بازگشت به نامه شماره 55177042 مورخ 92/11/2 موضوع «سفر سال گذشته رئیس جمهور و همراهان وی به نیویورک برای شرکت در اجلاس  مجمع عمومی سازمان ملل»، علیرغم عدم همکاری معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ارسال اطلاعات مورد نیاز کمیسیون، نکات ذیل به استحضار می رسد:

1-  تعداد ویزاهای درخواستی 175 عدد بوده است.

2- ویزاهای درخواست شده شامل حدود 50 عدد برای گروه پرواز و 125 عدد برای باقی افراد بوده است.

3- در مجموع 84 نفر از 125 عدد ویزای درخواست شده (به غیر از کادر پرواز)، در سفر هیات اعزامی همراه رئیس جمهور بودند که شامل هیات اصلی، هیات همراه، اعضای خانواه، گروه خبری، گروه حفاظت و سایر عوامل دست اندرکار می گردد.

4- از 84 نفر مسافر نیویورک، 27 نفر با گذرنامه سیاسی و 57 نفر با گذرنامه خدمت اعزام شده اند.

5- از 57 نفر اعزامی با گذرنامه خدمت، حدود 43 نفر از مدیران و کارکنان ریاست جمهوری و 14 نفر از بستگان و اعضای خانواده  رئیس جمهور  ، معاونین و دیگران مدیران ارشد بوده اند.

حضور پسر، عروس و همسران احمدی نژاد و مشایی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد

6- سفر افراد غیر مسئول در هیات اعزامی ضرورت نداشته و حضور همسران و اعضای خانواده آنان  نیز فاقد توجیه می باشد.

7- حضور زنان مقامات همراه رئیس جمهور در حالی صورت گرفته است که طبق عرف بین المللی تنها همسران رئیس جمهور در چنین اجلاس هایی حضور می یابند.

 

8- از میان همراهان رئیس جمهور ، اسامی افراد زیر دیده می شود:

-    خانم اعظم السادات فراحی همسر رئیس جمهور،

-    خانم طیبه ترکستانی همسر بقایی،

-    خانم شهربانو  ذبیحان لنگرودی همسر رحیم مشایی،

-    خانم قصری ضرغامی ثابت همسر ثمره هاشمی،

-    آقای علیرضا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،

-    خانم حسنا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،

-    آقای رضا رحیم مشایی فرزند رحیم مشایی،

-    آقای امیر رضا بقایی فرزند بقایی

 

9- رئیس جمهور و همراهان در سفر سه روزه به نیویورک، در دو طبقه از هتلی در نیویورک مستقر شده بودند. هزینه هر شب اقامت هر اتاق 2 تخته از این هتل 4 ستاره در ماه سپتامبر 2012، از 400 تا 700 دلار اعلام شده بود.

10- با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات ارزی ناشی از تحریم ها که از سال 1391 کشورمان با آن مواجه می باشد، تحمیل هزینه های کلان ارزی و غیر ضرور، کاری غیرعادلانه و تحمیل فشار مالی سنگین بر مردم است و با شعار عدالت و مهرورزی دولت منافات دارد.

11- سفرهای غیرموجه در حالی صورت می گیرد که در نهاد ریاست جمهوری از تیرماه 1387، هیاتی متشکل از نماینده رئیس جمهور، معاونان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت نظارت می نماید.

12- هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  رئیس جمهور  را در  این سفر همراهی نکرده اند.

 

محمدعلی پورمختار

رییس کمیسیون اصل نود

* قیمت آزاد هر دلار در شهریور 91 حدود 2500 تومان بود که برای هر اتاق هتل در نیویورک معادل یک میلیون تا یک میلیون و 750 هزار تومان است.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©