Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
شاهد عینی ۲۵ بهمن: رهنمودهایی برای تظاهرات

شاهد عینی ۲۵ بهمن: رهنمودهایی برای تظاهرات

»مبارزه طبقاتی» از تهران

یکی از خوانندگان «مبارزه طبقاتی» که در تظاهرات پرشور دوشنبه ۲۵ بهمن شرکت کرد و از نزدیک شامل قیام مردم بوده٬‌با ما تماس گرفته و از جزئیات مبارزه برایمان گفته است. این رفیق بدون این‌که نشان دهد جزئی از تظاهرکنندگان است در سطح شهر ظاهر شده و مشاهداتی در مورد نقاط ضعف و قوت تظاهرات مردم داشته است. او رهنمودهای زیر را در نظر گرفته که ما در این‌جا برای اطلاع‌رسانی منتشر می‌کنیم:

۱ـ سرعت حرکت مردم کم است و این باعث می‌شود بتوانند با دیدبانی سریع به گروه سرکوب اطلاع دهند و نیروها را برای تفرقه‌ی گروه‌های کوچک سراغ آن‌ها بفرستند. باید سریع‌تر حرکت کرد و همه به هم وصل باشند.

۲ـ باید به افرادی که روی بلندی‌ها و پل‌ها مستقر شدند توجه شود. آن‌ها دیده‌بان هستند و باید به آن‌ها حمله شود. این افراد شاید سوار بر موتور و یا پیاده باشند.

۳ـ ساعت ۳ بعدازظهر خیلی مناسب نیست چون دست دیدبان‌ها برای اطلاع دادن به سیستم شنود باز است. بهتر است تظاهرات از ساعات پایانی روز آغاز شود.

۴ـ برای این‌که جلوی رسیدن یگان موتوری یا سواری به نقاط حرکت گرفته شود٬ باید راه‌ها را سریعا مسدود کرد.

۵ـ سیاست رژیم در این مرحله بازداشت و انتقال به بازداشتگاه است. بنابراین اول گروه ضربت می‌آید و بازداشت می‌کند و بعد گروه پشتیبان می‌گیرد و به پلیس امنیت و سپاه تحویل می‌دهد. سرعت تحویل کند است و معترضین با شناسایی محل نگهداری موقت که معمولا فاصله کمی از مامورین دارد می‌توانند اقدام به آزادیِ بازداشتی‌ها کنند.

۶ـ مردم نباید از یک خط سیر مشخص حرکت کنند. با دویدن و سریع حرکت کردن می‌توانند انسجام گروه ضربت را متلاشی کنند. در این صورت اخباری که دیده‌بان‌ها با بیسیم منتقل می‌کنند هم بلااستفاده می‌شود چون دیگر موقعیت فیزیکی تغییر کرده. تاکید می‌کنم: سریع حرکت کردن و به هم پیوستن.

۷ـ اگه نیروها از حرکت به مسیری مشخص جلوگیری می‌کنند٬ معنی‌اش این است که مردم از سمت دیگری دارند به همان مسیر می‌آینند٬ پس باید ابتدا تغییر مسیر داده شود اما دوباره به همان سمت حرکت شود.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©