Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۱ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۱ جولای ۲۰۱۵
به یاد جوانان به خون غلطیده کمپ فدراسیون انجمن‌های

به یاد جوانان به خون غلطیده کمپ فدراسیون انجمن‌های

جوانان سوسیالیست انقلابی در شهر سوروچ در جنوب ترکیه

هنوز هم مي‌توانم

هم‌چنان از عشق سخن بگويم

و از رديف آرام درختاني

كه در دو سوي جاده، حهان را گرفته‌اند

من براي همه

روشن هم‌چون هوا سخن مي‌گويم

من براي همه

از سرزمين خويش و آرزوهاي شما

سخن مي‌گويم

از محمود درويش

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چهرۀ زندگی، چهرۀ امید، چهرۀ مقاومت و سازندگی. همیشه زنده در حافظۀ ما، حتی زمانی که به خون کشیه شده اند....

زاده شدن

بر نيزه ی تاريک

همچون ميلاد گشاده ی زخمی،

سفر يگانه ی فرصت را

سراسر

در سلسه پيمودن.

بر شعله ی خويش

سوختن

تا جرقه ی واپسين،

بر شعله خرمنی

که در خاک راهش

يافته اند

بردگان

اين چنين.

اين چنين سرخ و لوند

برخار بوته ی خون

شکفتن

وينچنين گردن فراز

بر تازيانه زار تحقير

گذشتن

و راه را تا غايت نفرت

بريدن. _

آه، از که سخن می گويم؟

ما بی چرا زندگانيم

آنان به چرا مرگ خودآگاهانند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اوختای حسینی

زنده‌باد تمام لبخند و شور و عزم چهره‌های ماهتان در این‌ قاب‌های جاودان.

 

بالاخره یک خودگرفت (سلفی) هم برای من درونی شد. قاب بسته‌ی صورت‌ها، چشم‌ها، آن دو انگشت دست راست، لبخند‌ها و ...

قابی بسته از زندگی. بالاخره فهمیدم سلفی به چه درد می‌خود. بگیری و منفجرت کنند و بروی پیش ستاره‌ها که ستیزند تا شب گریزد. بشوی از اختران آسمان شب‌زده خاورمیانه آن‌ها، خانه‌ ما.

صورت‌های ماهتان را به خاطر خواهم داشت، لبخند و چشم و نگاه و عزم جزم علیه درد مشترکتان را.

خوب به این قاب نگاه کنید. حتا من که به سلفی‌ها با دقت نگاه نمی‌کنم، به این قاب خیره مانده‌ام، ساعت‌ها ست. نه که بخواهم تصویر را فرو کنم در حافظه‌ام تا یادم نرود، نه، همان نگاه اول دل را دادم رفت. نگاه کنید و بگذارید جریان ذهن ببردتان به این‌جاها که من می‌گویم.

بعد سر فرصت و در تنهایی خودتان وقت دارید جریان سیال ذهنتان را ببرید به هر کجا که خواست.

1. در کامنت اول گزارش فاجعه را می‌گذارم

2. در کامنت دوم فیلم همین مکان را می‌گذارم بعد از انفجار

3. در کامنت سوم فیلم سفر درون شهری نیروهای داعش با اتوبوس در ترکیه را می‌گذارم

4. در کامنت چهارم فیلم سرکوب تظاهرات اعتراضی به این فاجعه در میدان تقسیم را می‌گذارم

این‌ها را با دقت نگاه کنید. اول گزارش را بخوانیم که بدانیم حیوانات داعش ـ این اصلاح را مبارزان کوبانی به آن‌ها می‌گویند ـ چه چیزی را منفجر کرده‌اند. بعد فیلم انفجار را می‌بینیم که تصویر ذهنیمان از کل ماجرا کمی واضح شود. با دقت فیلم بعدی را نگاه می‌کنیم حیوانات داعش چقدر آسوده در میان شهروندان ترکیه می‌چرخند، آن‌قدر راحت که حتا پنهان کاری نمی‌کنند، انقدر مقتدر که طرف با ترس و لرز فیلمشان را گرفته است. نگاه می‌کنیم که بدانیم حجم بی‌تفاوتی، دست‌کم بی‌تفاوتی شهروندان ترکیه را در برابر این‌ها، تا بدانیم فاجعه تنها از یک مصدر نیست، زمینه می‌خواهد و ... . سرکوب وحشیانه‌ی پلیس را در تقسیم نگاه می‌کنیم؛ در استانبول بی‌چاره که هی دست به دست می‌شود و نمی‌داند طرف که بایستد. نگاه می‌کنیم تا بین انفجار و ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور، بین پلیس و تروریست رابطه‌ای، پیوستگی اساسی را بو بکشیم. تمام ادوات سرکوب و انفجار، لباس و تسلیحات و ... هر دو این‌ها را نگاه می‌کنیم تا تولیدکنندگان مشترکش را بشناسیم. بستر آزادی پلیس و تروریست را بفهمیم. کارکرد و نقش هر یک را بدانیم. نگاه می‌کنیم که بدانیم داعش از درون ترکیه به ترکیه حمله نکرده است. داعشی‌ها بخشی از کوبانی را منفجر کرده‌اند. اشتباه نکنید، این جا "سوروچِ" ترکیه در مرز کردستان سوریه نیست؛ این جا "پیرسوس" است بخشی از کوبانی، از انقلاب روژئاوا. همان طور که پلیس در استانبول سرکوب می‌کند، داعش در پیرسوس عملیات انتحاری می‌کند.

آری منطقه آوردگاه جنگ کثیف همه شده است. خاورمیانه‌ی آن‌ها سیاه است، شبی ظلمت‌بار است. توحشی لجام گسیخته است. ماحصل استبداد و دیکتاتوری و توتالیتاریسم حکومت‌های خویش و غارت و چپاول و دست اندازی دائم حکومت‌های غربی در طول تاریخ. آری خاورمیانه شب تاریکی ست که همه را می‌بلعد. محاقی حاصل مناسبات جهان دیروز و امروز.

خانه‌ی ما اما روشن است. با اختری هر چند دور و کم فروغ. روشن است با شمعی هر چند در پت‌پت‌اش رو به خاموشی. خانه‌ی ما اما روشن است چرا که نمی‌گذاریم آسمانش از ستاره تهی شود، روشن است خانه چرا که با گوشت و پی تا همیشه شمعش را فروزان خواهیم داشت.

زنده‌باد تمام لبخند و شور و عزم چهره‌های ماهتان در این‌ قاب‌های جاودان.

گزارش میدان : http meidaan.com/archive/kioosk/9857://

فاجعه:  https://www.facebook.com/seyri.sokak/videos/959060070813201/?hc_location=ufi

سفر درون شهری حیوانات داعش در ترکیه:

https://www.facebook.com/kurani.asaish/videos/950786254978845/?hc_location=ufi

سرکوب تظاهرات اعتراض به فاجعه در میدان تقسیم

https://www.facebook.com/dokuz8haber/videos/681938418617268/?hc_location=ufi

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حمله انتحاری به اجتماع همیاری با کوبانی در ترکیه

میدان

دست کم ۳۱ نفر در انفجاری مرگباری در کمپ فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست انقلابی در شهر سوروچ در جنوب ترکیه کشته شده و بیش از صد نفر مجروح شده‌اند، که حال ۵ نفر از آنان وخیم است.

انفجار مذکور در کمپی رخ داده است که بیش از ۳۰۰ عضو فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست انقلابی در آن گردهم آمده بودند. این جوانان برای کمک به بازسازی کوبانی سازماندهی شده بودند. این افراد اعضای شاخه جوانان حزب سوسیالیست مظلومان بودند که بخشی از اتحاد دموکراتیک خلق، ائتلاف شگفتی‌ساز در انتخابات اخیر ترکیه است. این گروه طی کمپینی با جمع‌آوری کمک مالی از سراسر ترکیه، قصد همیاری برای بازسازی کوبانی را داشتند.

دولت ترکیه از بین ۳۰۰ نفر عضو و داوطلب این گروه تنها به ۵۰ نفر اجازه عبور از مرز را داده بود و افراد این گروه تصمیم به برگزاری کنفرانس خبری و تظاهرات اعتراضی داشتند. حمله تروریستی در زمان تظاهرات و بر اساس برخی خبرهای تایید نشده توسط یک دختر ۱۸ ساله به صورت انتحاری انجام شده است.

با توجه به وضعیت حساس این شهر در نزدیکی کوبانی، سازمان‌های امنیتی ترکیه همیشه حضور پررنگی برای در نظر گرفتن و کنترل هر گونه فعالیت سیاسی در این شهر دارند، با این حال دولت ترکیه انفجار را حمله تروریسی منتسب به داعش دانسته است. این در حالی است که در ماه‌های گذشته بسیاری ترکیه را پشتیبان داعش در حملاتش در سوریه و به خصوص کوبانی می‌دانند.

فیلم لحظه انفجار

http://www.haberturk.com/gundem/haber/1105227-iste-suructaki-patlama-ani

 و عکس‌ها را اینجا ببینید. (توجه: این فیلم و تصاویر دارای صحنه‌های خشونت‌باری است)

http://www.haberturk.com/galeri/gundem/450290-sanliurfa-suructa-patlama

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نوروز

قرار بود فردا با خودشان براى كودكان كوبانى اسباب بازى و شادى ببرند ولى كودكان كوبانى الان براى دوستان جوانشان گريه ميكنند.

داوداوغلو هم بيست دقيقه حرف زد، پانزده دقيقه آن عليه ه د پ بود، قسم خورد كه آنها هم داعش را در ليست سازمانهاى تروريست قرار داده اند، يادش رفته كه همين دو هفته پيش بود كه رسانه هاى سخنگوى حزبش همزمان تيتر زدند، پ ى د از داعش خطرناك تَر هست

بمبگذار ميتينگ انتخاباتى دياربكر عضو تحت تعقيب داعش بود، دو روز قبل از انتخابات، پليس در هتل محل اقامتش در دياربكر از ايشان بازجويى بعمل مياورند ولى دستگيرش نميكنند، تعقيب نمى كنند تا عملياتش را انجام ميدهد

ميگويند داعش تركيه را هدف قرار داده، ولى تمامى اهداف داعش ه د پ و دوستان ترك رؤژآوا هستند. داعش و آ ك پ هر دو ه د پ و دوستانش را هدف قرار داده اند

سازمانها و سياستمداران كردى هنوز هستند كه ميگويند تركيه بزرگترين دوست و حامى كردها هست

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دەها کشتە و زخمی در انفجار "مرکز فرهنگی آمارا"

NNSROJ: امروز ظهر( ٢٠ جولای)، مرکز فرهنگی آمارا، مورد حملە یک عملیات انتحاری قرار گرفت. این انفجار در میان جوانانی صورت گرفت کە خود را آمادە رفتن بە کوبانی می‌کردند.

اسماعیل کاپلان، رئیس مشترک DBP در روحا، بە خبرگذاریها اعلام کردە است کە در گردهم‌آیی فدراسیون جوانان سوسیالیست در پرسوس „حداقل پنجاە نفر“ کشتە شدەاند. پرسوس از شهر‌های سر بە استان روحا [اورفا] در شمال کردستان است.

این انفجار در حالی در حیاط مرکز آمارا رخ داد کە بنا بە گفتە افراد ٣٠٠ نفر در آنجا حضور داشتند. این جوانان دیروز ( ١٩ جولای) از استانبول حرکت کردە و بە قصد سفر بە کوبانی و مشارکت در بازسازی شهر بە مرکز آمارا آمدە بودند.

همزمان روزنامەنگاری کرد در شبکە اجتماعی تویتر خبر از انفجار یک ماشین پر از مواد منفجرە در محلە "الرهبە" شهر پرسوس دادە است، اما زیان جانی در بر نداشتە است.

همچنین امروز ظهر داعش ماشینی پر از مواد منفجرە را روانە "دبستان محمد درا" در جنوب کوبانی کرد، کە پیش از رسیدن بە مقصد از طرف یگانهای مدافع خلق منهدم شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زانیار عمرانی

آخرین سلفی جوانان سوسیالیست در سوروچ؛

نمی توان تحرکات یک ماه اخیر در سوروچ و روژاوا را به چند حمله انتحاری از سوی داعش تقلیل داد، نقش اول را در این جریانات حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) بازی میکند. در پیوند با نتایج انتخابات اخیر دوباره سناریوی شوم دیگری در چنته آ.ک.پ است؛

حزب عدالت و توسعه به پروسه صلح پایبند نبوده و واضح است می خواهد بدون دادن امتیاز خود را کدخدای این پروسه جا بزند و در عین حال طرف مقابل را مانع تراش پیشرفت پروسه صلح بداند. در این میان هیچ چیز جز حملات انتقام گونه پ.ک.ک نمی تواند برای آ.ک.پ بهانه بتراشد تا فضا را رادیکالیزه کند و در نتیجه زیر همه چیز بزند. امروز پ.ک.ک هم خواسته درونی آ.ک.پ را لبیک گفت تا بعد از مدتها همه چیز سر خانه اول بازگردد.

هیچ اراده واقعی در حزب عدالت و توسعه برای پایان دادن به سالها کشمکش داخلی دیده نمی شود، کافی است سیر تحولات پروسه صلح از سال 2009 تا به امروز را مرور کنید؛ هیچ چهارچوب نظری و عملی مشخصی ندارد، آنقدر آشفته و ناواقعی است که دست آخر باید بارزانی و شوان پرور را با رشتی کردی دوباره به دیاربکر بکشاند. همان مسعود بارزانی که میتواند ماندگارترین نقش ممکن را در پروسه صلح بازی کند، ولی آخ ای دو هزار کمپانی ترکی در اربیل..

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نرگس رضائی ـ ترکیه

30 کشته و 104 زخمی در حمله تروریستی امروز ترکیه

ظهر خونین سوروچ

30 کشته و 104 زخمی،آخرین آماری است که ساعتی پیش از تلفات حمله انتحاری امروز ترکیه منتشر شد.امروز در یک گردهمایی در شهر سوروچ ترکیه در استان شانلی اورفا،عامل انتحاری خود را منفجر و به کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از حاضران منجر شد.

امروز سوروچ ترکیه،بغدادی دیگر بود.ظهر خونین امروز در سوروچ،مردم دیگر شهرها را برای همدردی و اعتراض به خیابان ها کشاند.بزرگترین تجمع در شهر استانبول شکل گرفت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©