Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۲ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۲ جولای ۲۰۱۵
گردهم آئی بزرگ معلمان در ۳۱ تير ۱۳۹۴ در فضای بشدت امنیتی

گردهم آئی بزرگ معلمان در ۳۱ تير ۱۳۹۴ در فضای بشدت امنیتی

 

گزارش یک شهروند خبرنگار: معلمان از سراسر کشور، دسته دسته به میدان بهارستان آمدند تا صدای اعتراض جمعی خود نسبت به بازداشت معلمان و فعالان صنفی را به گوش مسئولان و بالادستان برسانند.

این تجمع در پاسخ به فراخوان شورای مرکزی تشکل های فرهنگیان سراسر کشور برگزار شده بود. در پاسخ به این فراخوان بیش از دو هزار معلم از شهرهای دور و نزدیک خود را به تهران رساندند تا بر طبق اصل 27 قانون اساسی، تجمع سکوت برگزار کنند.

امروز چهارشبنه 31تیر رأس ساعت اعلام شده قبلی یعنی 10صبح به وقت تهران، بیش از ۱۰۰۰ تن از معلمان در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند.آنان که از استانهای مختلف کشور به تهران آمده بودند شعار میدادند: نترسید نترسید ما همه با هم هستیم .

با اعلام تجمع معلمان در 31 تیر ماه، جو حاکم در جلوی مجلس به شدت امنیتی بوده و نیروهای امنیتی تاکنون ۱۰۰ نفر را دستگیر نموده اند. همچنین با حضور افراد بیشتر از دو نفر هم در محوطه اطراف برخورد می شود. تعدادی از معترضین و معلمین دستگیر و سریعا با ماشین های ون شیشه دودی منتقل شدند ، طبق گزارش رسیده و حدود سی الی چهل نفر دستگیر شده اند.

اما از اوایل صبح حضور نیروهای امنیتی بسیار چشمگیر بود. این نیروها از شکل گیری هر اجتماعی به شدت جلوگیری کردند و به هر شکل ممکن تلاش خود را به کار بستند تا معلمان را متفرق کنند. برخورد نیروها با یک تجمع کاملا صنفی و قانونی، بسیار امنیتی گزارش شده است، بر طبق گزارشات، بیش از صد معلم بازداشت شده و به اتومبیل های ون که در گوشه و کنار منتظر بودند، منتقل شدند.

الان ساعت 10 و ربع من بهارستان، جلوی مجلس بودم تقریبا در هر سه قدم به قدم و ورود یهای مترو و خیابان های اطراف نیروهای گارد با باتوم و سپر و لباس شخصی ها ایستاده اند و از تجمع بیش از دونفر به شدت جلوگیری می شود. هر کس هم که موبایل از جیب خارج میکند و یا عکسی میگیرد سریعا بازداشت می شود. فضا کاملا امنیتی.

اگرچه نیروهای امنیتی به هر شکل تلاش کردند جمعیت را متفرق کنند و از شکل گیری تجمع جلوگیری کنند، اما معلمان با حضور گسترده، صدای خود را به گوش بالادستان رساندند: ما معترضیم……..

طبق آخرین گزارشات ارسالی از تهران آقای هاشم خواستار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است

آقای خواستار هم اکنون در بازداشتگاه وزرا تحت نظر می باشند .

از همه ی معلمان و مردم مبارز تهران انتظار می رود که به طرف بازداشتگاه خیابان وزرا رفته

و با تجمع خود رژیم اسلامی را مجبور کنند که آقای هاشم خواستار را آزاد کنند .

ملت مبارز ایران

نباید اجازه داد که مبارزین جان بر کف را اینگونه به غل و زنجیر بکشند .

هاشم خواستار یک قهرمان مبارز در عرصه ی عدالت خواهی است او را یاری کنید ...

زنده باد آزادی

زنده باد برابری انسانها

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارش یک شاعد عینی

اخبار روز - گزارش دریافتی:

نیروهای امنیتی از تجمع معلمان در مقابل مجلس جلو گیری می کنند. همه را مجبور می کنند که محل را ترک کنند. از ساعت ۷.٣۰

به همه گفتند گه حق ایستادن در مقابل مجلس را ندارید. همه را مجبور کردند که راه بروند. تعداد شرکت کنندگان زیاد گزارش شده است. تا به حال چندین مینی بوس دستگیر شده را برده اند. یکی از شرکت کنندگان می گوید: الان که اینجا ایستادیم، یک مامور با بیسیم خبر داد مینی بوس بگید بیاد اینجا... جلو چشم ما که سه چهار تا مینی بوس از معلم های دستگیر شده بردن... کل خیابان پر از گارد و پلیس شده است.

نمی گذارند معلم ها جمع بشوند. یه سری آدم شخصی فقط دارن با دوربین از مردم فیلم میگیرند.

اصلا نمیگذارند کسی بایستند. ما راه می رویم و آن ها هم دنبالمان می آیند. آدم میترسه با کسی حرف بزنه اینقدر که لباس شخصی ها زیادن. به مغازه دارها میگن برید تو بیرون وانستید. حتی به بهانه خرید هم نمیشود ایستاد. دیشب از اطلاعات به عده ای زنگ زده اند گفته اند نباید بروید.

گفته می شود بیش از ۱۰۰ نفر از اصفهان برای شرکت در تظاهرات آمده بودند که سی نفرشان را دستگیر کرده اند.

هر معلمی را که میگیرند بدون التماس میرود می نشیند توی ماشین. صدایش هم در نمی آید.

ما را فرستادند سمت پایین بهارستان، گفتند برنگردید. از کوچه پس کوچه ها برمی گشتیم، تو کوچه های باریک نوجوان هایی را دیدیم که دسته دسته تو کوچه مواد می کشیدند، هیچ کس هم نبود به آن ها گیر بدهد. ولی معلم های آگاه را دستگیر می کردند.

آخرین پیامی که این معلم فرستاده این است:

به همراه دوازده نفر از همکاران از مشهد کردستان قزوین شهرکرد و... دستگیر شده ایم. داخل مینی بوس و به طرف مقصد نامعلومی درحرکتیم.

بنابر برخی گزارش ها تعداد معلمان دستگیرشده به ۲۰۰ نفر رسیده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ممانعت از برگزاری تجمع فرهنگیان در مقابل مجلس

ایلنا: تعدادی از فرهنگیان که صبح امروز برای پیگیری بخشی از مطالبات خود درصدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی بودند به دلیل ممانعت نیروی انتظامی محل تجمع را ترک کردند.

ممانعت از برگزاری تجمع فرهنگیان در مقابل مجلس

محمد رضاخواه عضو کانون صنفی معلمان به خبرنگار ایلنا گفت:قرار بود صبح امروز تجمع آرام  همراه با سکوت مقابل مجلس داشته باشیم که از اولین ساعات برگزاری صحن علنی مجلس، معلمان به سمت محل برگزاری تجمع  آمدند که نیروی انتظامی مانع از برگزاری تجمع شد.

عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه از 2 هفته گذشته برای این تجمع برنا‌مه ریزی شده بود ،مدعی شد: در این تجمع فرهنگیان از نقاط مختلف کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مشهد به تهران آمده بودند.

رضاخواه از دستگیری برخی معلمان در این تجمع خبر داد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دستگیری تعدادی از معلمانی که در مقابل مجلس تجمع کرده بودند

فرارو: تعدادی از فرهنگیان که صبح امروز برای پیگیری بخشی از مطالبات خود درصدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی بودند به دلیل ممانعت نیروی انتظامی محل تجمع را ترک کردند.

در همین حال نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر کشور نحوه برخورد با معلمان تجمع کننده در مقابل مجلس را بررسی کند تصریح کرد: خانه ملت ملجأ و پناه مردم است.

به گزارش خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان درخواست نمایندگان ملت از وزیر کشور، گفت: نمایندگان مردم از وزیر کشور می خواهند که موضوع نحوه برخورد با جمعی از معلمان را که در کنار خانه ملت حضور داشتند را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خانه ملت ملجأ و پناه مردم و کسانی است که نظراتی داشته باشند افزود: لازم است که اشاره شود در ارتباط با مسائل مهم جامعه‌ی فرهنگیان کشور، براساس تصویب نمایندگان مردم کمیته مشترک مجلس و دولت تشکیل شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعضای این کمیته اظهار داشت: این کمیته با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه به طور منظم هر هفته بیش از دو ساعت تشکیل جلسه می‌دهد که پیگیر مسائل است و امیدواریم به نتایج مطلوبی دست یابد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطهری با اشاره تجمع فرهنگیان:

حساسیت مقابل تجمع‌ها ضرورت ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به تجمع فرهنگیان گفت: نباید در مورد این تجمعات حساسیت زیاد نشان داد و حساسیت زیاد در این مورد ضرورت ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مجالس دنیا فضای مناسبی برای تجمع مردم دارند، به تجمع امروز فرهنگیان مقابل مجلس اشاره و تصریح کرد: نباید در مورد این تجمعات حساسیت زیادی نشان داد. حساسیت زیاد در این مورد ضرورت ندارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس با تاکید بر کمبود فضای جلوی مجلس تصریح کرد: با تغییراتی که در دیوارهای اطراف مجلس ایجاد شده، فضای جلوی مجلس کم شده و باید پیگیری شود این کاهش فضا آیا موقتی است یا می‌خواهد دائمی باشد؟ و اگر قرار است دائمی باشد حتما مورد پیگیری قرار گیرد.

مطهری با تاکید بر اینکه اگر به معلمان اجازه تجمع داده می‌شد، حداکثر اتفاقی که می‌افتاد این بود که مطالباتشان را بگویند و بروند، تصریح کرد: هر تجمعی مادام که منجر به آشوب،‌ بی‌نظمی و تخریب نشود، باید ‌آزاد باشد و طبق اصل 27 قانون اساسی؛ راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است و در این باره در قانون حتی اشاره به گرفتن مجوز نیز نشده. البته در این میان بعضی معتقدند بعدا در قانون قید شده باید مجوز گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برخورد با چنین تجمع‌هایی باعث تشدید موضوع می‌شود. در مورد بازداشت‌شدگان نیز باید بگویم که از اتهام‌های آنها خبر ندارم اما اگر اتهامشان صرفا تجمع و اظهارنظر باشد؛ برخورد با آنها درست نیست.

مطهری با تاکید بر اینکه مجلس باید به اینگونه موارد ورود پیدا کند، تصریح کرد: مجلس تاکنون کمتر به این موارد ورود پیدا کرده؛ اما تذکر امروز آقای ابوترابی فرد خوب بود که باید پیگیری شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابوترابی در پی تجمع فرهنگیان مقابل پارلمان عنوان کرد؛

درخواست مجلس از وزیر کشور برای حل مشکل معلمان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال‌حاضر کمیته مشترکی با همکاری مجلس و دولت پیگیر مسائل مهم فرهنگیان است که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در جلسه علنی امروز مجلس از وزیر کشور درخواست کرد مطالبات آموزگارانی که امروز در کنار مجلس حضور داشتند را مورد بررسی قرار دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای حل مشکل معلمان٬ تصریح کرد: برای مسائل مهم فرهنگیان کشور٬ کمیته مشترکی توسط مجلس و دولت با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش، مدیران ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان منتخب دو کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه تشکیل شده که به طور منظم در هفته مسائل مربوط به این قشر را پیگیری می‌کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعیه ی ریاست شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در خصوص بازداشت گسترده ی معلمان در روز سی و یکم تیرماه 94 درمقابل مجلس شورای اسلامی

نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 

به نام خداوند جان و خرد

طبق دعوت شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، عده ی کثیری از معلمان کشور از استانهای مختلف امروز چهارشنبه 31تیرماه 94 از اولین ساعت صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. هدف از این دعوت، اعتراض به قوه ی قضاییه به خاطر بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) و حبس آقایان علی اکبر باغانی و علیرضا هاشمی در بهار امسال و پرونده سازی مجدد برای آقای رسول بداقی بود.

معلمانی که به منظور درخواست آزادی همکاران در بند خود به مقابل مجلس آمده بودند با حضور گسترده ی نیرو های انتظامی و لباس شخصی مواجه شدند که برای برخورد با تجمع کنندگان از ساعاتی قبل در مقابل مجلس مستقر شده بودند.

فرهنگیان فرهیخته چون همیشه با رفتاری کاملاً مدنی و منضبط و با سکوت خود اعتراض شان را فریاد می زدند، ولی گویی این سکوت نیز برای گوش مسئولان بسی سنگین و غیر قابل تحمل بود. برخوردها قبل از آغاز رسمی تجمع شروع و بیش از یکصد و سی نفر از معلمان بازداشت گردیدند. آنچه که در این بین بسیار زننده و نازیبا بود، هجوم لباس شخصی ها و توهین آنها به معلمان بود.

سکوت مجلسیان در برابر بازداشت گسترده ی معلمان و همراهی نهاد های امنیتی و حراستی وابسته به دولت نشان از همسویی سه قوه در قبال خواسته ی صنفی معلمان کشور دارد. نمایندگان مجلس که معمولاًدر مقابل مشکلات آموزش و پرورش نگاه معامله گرانه داشته اند این بار نیز با سکوت معنادار خود اجازه ی تعرض به ساحت پاک جامعه ی فرهنگیان را دادند تا آنها به صورت گسترده بازداشت و حقوق قانونی و شهروندی شان بر خلاف نص صریح قانون اساسی نقض گردد.

همچنین برخلاف شعار رئیس دولت مبنی بر به رسمیت شناختن اعتراضات مدنی و وعده های متعدد ایشان در خصوص تمکین به حقوق شهروندی، نهاد های وابسته به دولت همسو با سایر نهاد های حاکمیتی از چند روز قبل از تجمع شروع به احضار و تهدید معلمانی کردند که برای حضور در مقابل مجلس اعلام آمادگی نموده بودند.

چینین رویکردی از سوی دولت نشانگر آن است که یا این دولت بر  برخی از وزارت خانه ها و نهاد های خود تسلط لازم را ندارد و سیاست های دولت قبل در آنها ساری و جاری است و یا صداقت مورد انتظار مردم در مجموعه ی دولت وجود ندارد.

برخورد امروز با معلمان، نشان داد در سطوح بالای مدیریتی، اراده ای برای حل معضلات آموزش و پرورش وجود ندارد و نگاه های غلط ِ گذشته همچنان حاکم است و حاکمان تنها راه حل را در برخورد سخت با معلمان می دانند.

بدیهی است با این نوع برخوردها فرهنگیان کشور به هیچ وجه از خواسته های خود مبنی بر آزادی همکاران دربند و نیز رفع تبعیض در نظام حقوق و مزایا بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت دست برنخواند داشت و بربی عدالتی ها صبری خفت بار نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد گذر زمان غبار فراموشی بر خواسته های برحق آنها بننشاند. بی گمان آینده وفرصتهایش از آن ماست.

ریاست شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

31تیرماه 94

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اسامی تعدادی از معلمان بازداشت در گردهم آئی بزرگ ۳۱ تير ۱۳۹۴

١- کامبیز رمضانی -کرمانشاه

۲- احمد مرادی -کرمانشاه

۳- رئوف فتحی- سنندج

۴- بهزاد قوامی -سنندج

۵- غیاث نعمتی- سنندج

۶- محمدی -مریوان

۷- طیبی -مازندران

۸- رفاهیت - همدان

۹-محمودی- همدان

۱۰-نجفی

۱۱- صادقی

۱۲- سعادتی

۱۳- عقیل نظیری ( کرج)

۱۴- ملاعباسی

۱۵- فیروز خلیلی- شهر کرد

۱۶- حکیم الهی -خراسان

۱۷ یعقوب یزدانی -

۱۸-هاشم خواستار - مشهد

۱۹- پوره -مرکزی

۲۰ - مرتضی اقابیگی -مرکزی

۲۱-خانم فیروزی -مرکزی

۲۲- احمد درخشان

۲۳- علیرضا عظیمی

24 _ خانم عرفانیان- مشهد

۲۵- لطفی نیا - مشهد

۲۶- گراوند - پاکدشت

۲۷_ ضیایی - یزد

۲۸_ فهیمی - یزد

29 همایون بهرام نژاد - مازندران

30 سیدی پور -کهگیلویه

31_پیروز -کرج

32-عابدینی -کرج

34_سنجابی- دلفان

35_صحرایی- دلفان

36- بهنام زارع - فارس

37- آقای سلطانی -فارس

38- آقای کمالی- فارس

39_حسین عزیزی -دلفان لرستان

40 _ حیدری - خمین

41 _مهدی طاهرخانی کرج

۴۲-حسین سلامی - مازندران

۴۳-سلطانی -مازندران

44 جلیلوند -قزوین

45 -ناهید کوه شکاف - تهران

46-اکبر زارعین ریزی- اصفهان

47-حسین رشیدی -کرمان

48-مستعلی زاده - کرمان

49-سپهر فرهمند -اصفهان

50 _آقای اسعد لک

51_ حمید رحمتی -شهرضا

52 _علیرضا امیری تهران

53_مهدی زاده - انزلی

54_محمدرصا رمضان زاده

55_محمود صفدری

56_ملوندی - سبزوار

57_مصلحی - قزوین

58_مردانی - قزوین

59_گرده فروشانی - اصفهان

60_ حسن ارتند - رباط کریم

61_ محمدرضا عباسی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه بیش از سی تشکل دانشگاههای سراسری سراسر کشور در حمایت از حقوق معلمان

نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 

بسمه تعالی

«حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ؛ …»

حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى. امام سجّاد(ع)

با خبر هستیم که معلمان و فرهنگیان این سرزمین با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و در چند سال اخیر کارد چنان به استخوانشان رسیده‌است که با برگزاری سه تجمع اعتراضی (دهم اسفند سال گذشته، ‌۲۷اُم فروردین و ۱۷اُم اردیبهشت سال جاری) به روند نزولی سطح رفاهی خود و تبعیض میان معلمان و سایر کارمندان دولت، همچنین مطالبات مدنی مانند حق داشتن تشکل‌های صنفی و مستقل، آزادی معلمان دربند و … واکنش نشان دادند.

بر کسی پوشیده نیست که این مشکلات مقوله‌ای ریشه‌دار بوده و مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست. اگرچه با روی کار آمدن دولت جدید، فرهنگیان عزیز چشم امید بر تدبیر بستند وتلاش نمودند تا با برگزاری تجمعات و بیان مشکلات، صدای دردمند خود را به گوش متولیان امر برسانند اما آیا این اعتراضات دردی از انبوه تألمات این قشر کاست یا منجر به دستگیری و زندانی شدن تعدادی دیگر از تربیت‌کنندگان فرزندان این مرز و بوم شد؟ افزون بر این اگر مشکلات مالی نیاز به اعتباراتی فراتر از توان دولت دارند در راستای تکریم این قشر زحمتکش چه اقداماتی صورت گرفته‌ است؟

روی سخن ما با وزیر محترم آموزش و پرورش است؛چراکه در این بین عملکرد ایشان بیشترین جای نقد را داشته است.

جناب وزیر!

1- آیا خبر دارید در فصل بهار به معلمان زندانی، سه تنِ دیگر افزوده شده‌است؟ این‌ها جزیی از معلمان نمونه این سرزمين هستند و تنها حقوق هم‌صنفیان خود را مطالبه کرده‌اند. آیا تا کنون برای آزادی این عزیزان اقدامی کرده‌ايد؟ آیا از وضعیت زندگی خانواده‌های آن‌ها و مشکلاتشان مطلع هستید؟ و آیا از احضار پی در پی فرهنگیان شهرستان‌ها توسط نهادهای امنیتی آگاه هستید؟

2- برخی از وزراء با ریاست قوه قضائیه جلسه اختصاصی دارند و از آنجا که رویکرد قهریِ این قوه با معلمان عدالت‌خواه بسیار شدید بوده و هست، آیا شما برنامه‌ای برای طرح این مسائل با ایشان در راستای دفاع از وزارتخاته خود داريد؟

3- انتصابات صورت‌گرفته توسط جنابعالی بسیار ناامیدکننده بوده‌است و در وزارتخانه آموزش و پرورش همچنان طبق روال سابق، نظر نماينده‌ها در عزل و نصب‌ها لحاظ می‌شود. همچنین انتصابات اخیر، نزدیک به جلسه استیضاح شما این احتمال را بسیار قوت بخشیده‌است که جنابعالی مدیران شهرستان‌ها را وجه‌المصالحه‌ای برای جلوگیری از استیضاح خود توسط نمایندگان اصولگرا قرار داده‌اید. چنان‌که نمایندگان اصولگرا و دلواپس در این مدت، به مهره‌چینی مدیران در ادارات کم دست نزده‌اند.

4- آیا سخنان خود را در روزهای اول وزارت به خاطر دارید؟ گفتید: «فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل می‌کنم.» آیا برای این وعده خود برنامه‌ای به کار بسته یا دست‌کم تدوین کرده‌اید یا تنها شعاری بیش نبود؟

5- رئیس محترم جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود فرمودند که نگاه امنیتی به نهادهای مدنی و تشکل‌های غیردولتی را برمی‌دارند تا آن‌ها آزادانه فعالیت کنند؛ مصادیق فساد را نشان خواهند داد و برای رفع ایرادات، نواقص و مفاسد تلاش خواهند کرد. جنابعالی در حوزه فعالیت تشکل‌های صنفی فرهنگیان و برای ایجاد امنیت فعالان آن چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

6- تشکل‌های صنفی معلمان کشور که از اواخر دهه‌ی 70 و اوایل دهه‌ی 80 به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، در اثر رویکردهای غیرقانونی و ضدفرهنگیِ دولت قبل متحمل هزینه‌های فراوان شدند و آسیب جدی دیدند. دولت قبل متناسب با رویکردهای خود به هیچ‌یک از تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اجازه برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره را نداد؛ آیا شما نیز در جایگاه وزیر دولت تدبیر و امید، سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی دولت قبل را در این خصوص ادامه می‌دهید؛ یا وفق وعده جناب دکتر روحانی، در سومین سال فعالیت این دولت، شاهد صدور مجوز برای برگزاری مجمع عمومی خواهیم بود؟

7-  آیا از روند جذب، مصاحبه و وضعیت تحصیل دانشجو-معلم‌ها در دانشگاه‌های فرهنگیان مطلع هستید؟ دانشگاه‌های فرهنگیان و نبود هیچ‌گونه مجالی برای فعالیت دانشجویی و اکتفا به فعالیت تشکل‌های فرمایشی(با تفکری خاص) اطلاع دارید؟ آیا تا کنون اقدامی در جهت باز نمودن فضای خفقان حاکم بر دانشگاه‌ها و تسهیل فعالیت تشکل‌های دانشجویی در پردیس‌های این دانشگاه‌ها نموده‌اید؟ آیا تا کنون اقدامی در جهت افزایش کیفیت آموزش و رفاه در این پردیس‌ها انجام داده‌اید؟

در پایان ضمن حمایت از تجمع‌های صنفی فرهنگیان جهت نیل به حقوق به‌حق خود، اعلام می‌کنیم که قویاً از دولت منتخب مردم حمایت کرده و انتقادهایمان تنها در جهت حذف رویه‌های نابخردانه‌ای است که در دولت پیش شاهد بودیم. امیدواریم که رویکرد جامع به آموزش و پرورش از یک نهاد مصرفی به نهادی تولیدی تغییر کند.

 

1- انجمن اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

2- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران

3- انجمن اسلامی دانشجویان آزادی خواه دانشگاه شهید بهشتی

4- انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

5- انجمن اميد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز

6- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر

7- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

8- انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

9- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

11- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

12- انجمن اسلامي دانشجويان دانشكاه صنعتي سهند تبريز

13- انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه

14- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه

15- انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اروميه

16- انجمن اسلامی اعتدال دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم

17- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

18- انجمن نسل نو دانشگاه قم

19- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه زنجان

20- انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز

21- تشکل اسلامي رويش دانشگاه صنعتي اراک

22- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری

23- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان

24- مجمع اسلامی باهنر کرمان

25- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه سیستان و بلوچستان

26- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) علوم پزشکی زاهدان

27- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان

28- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

29- انجمن اسلامي دانشگاه اشراق بجنورد

30- انجمن اسلامی خط امام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

31- انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سخنگوی وزارت کشور خبر داد که پیگیر می شوند چه کسی دستور بازداشت داده است.

با دستور ابوترابی مجلس و پیگیری وزارت کشور، " اکثر " معلمان بازداشتی آزاد شدند.

در پی درخواست نایب رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور این موضوع را از طریق معاونت امنیت پیگیری کرد.

به گزارش خبرآنلاين، جمعی از فرهنگیان صبح امروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند که نهايتا با ورود نيروي انتظامي متفرق شده و پايان يافت. در پي اين رخداد حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس از تريبون علني در پايان جلسه امروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند.

حسينعلي اميري سخنگوي وزارت کشور در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به اينکه ابوترابي فرد اين موضوع را به وي اطلاع داده، افزود: بلافاصله اين موضوع را از معاونت امنيت وزارت کشور پيگيري کردم. تجمع امروز معلمان صنفي بوده، نه سياسي و نيروي انتظامي آنها را متفرق کرده است.

وي در واکنش به انتشار اخباري دال بر دستگيري برخي معلمان تجمع کننده، گفت: نيروي انتظامي تعدادي از افراد را دستگير کرد اما آنها چند ساعتي مهمان نيروي انتظامي بوده اند و با ناهار از آنها پذيرايي شده و آزاد شده اند. البته سه چهار نفر که مي خواستند سمت و سوي امنيتي به اين تجمع صنفي بدهند را براي بررسي بيشتر نگه داشتند.

اميري انتشار برخي اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع کنندگان در برخي رسانه هاي معارض برون مرزي را نيز تکذيب کرد و گفت: البته ملاحظات آقاي ابوترابي درباره نحوه برخورد توام با تساهل با تجمع کنندگان، حرف کاملا به جا و درستي است. بايد بررسي شود چه کسي دستور برخورد با معلمان را داده و چطور عمل شده است. اين موضوع در وزارت کشور بررسي خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شعری از یک هموطن در رابطه با تجمع امروز معلمین :

وصف الحال امروزآموزش وپرورش

ای وای بر اسیری

کزیاد رفته باشد

در دام مانده صید و

صیاد رفته باشد

ای وای بر وزیری

در خواب رفته باشد

در خاک مانده ایم و

افلاک گشته باشد

ای وای بر دبیری

با عشق مانده باشد

از فقر خسته گشته

در عشق مرده باشد

ای وای بر کسی که

در حرف مانده باشد

فرهنگ کرده نابود

در ننگ مانده باشد

ای وای بر معلم

با عشق مانده باشد

از فقر آرزویش

از یاد رفته باشد

ای وای بر معلم

بااین فیش حقوقش

از قسط و قرض هایش

خوابش نبرده باشد

ای وای بر دبیری،

کز درد فقرفرهنگ

در فقر مانده باشد،

از یاد رفته باشد

ای داد از کلاس و

از وضع درس و مشقی

کز شدت فلاکت

بر باد رفته باشد.

فردای میهنم را،

بس تیره می نمایند

هرچند هر وزیری ،

بر تخت این وزارت

دلشاد رفته باشد

ای وای بر محصل

کو دفتر و کتابش؟

انگیزه ای ندارد

از یاد رفته باشد.

گفتند با حبیبان،

جمعی از دبیران،

درد نهفته ای را

اما امان و ای داد،

کان مورد وزارت

در بند رتبه بندی

در خواب مانده باشد

ای وای بر مدیری

خود درد فقر دارد

اما ممانعت کرد ،

همکار رفته باشد

ای داد بر گروهی

کز یاد رفته باشند

فریاد و داد آنان

در خواب رفته باشد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©