Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ برابر با  ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴  برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۵
بازداشت دست کم ۵ فعال دانشجویی در تهران و کرج

 

بازداشت دست کم ۵ فعال دانشجویی در تهران و کرج

 

خبرگزاری هرانا – حسین جندقیان، سیامک ملامحمدی (ژووان)، کیانا (دیدار) کریم‌پور، سپهرداد صاحبان و مهربان کشاورزی، از فعالین دانشجویی روز چهارشنبه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی طی مراجعات جداگانه به دو واحد مسکونی در تهران و کرج حسین جندقیان، سیامک ملامحمدی (ژووان)، کیانا (دیدار) کریم‌پور، سپهرداد صاحبان و  مهربان کشاورزی، از فعالین دانشجویی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

گفته میشود در حداقل یک مورد نیروهای امنیتی از زور و شکستن قفل در برای ورود به منزل استفاده کرده اند، همچنین لوازم شخصی و کامپیوترهای بازداشت شدگان را نیز پس از تفتیش منزل با خود برده اند.

لازم به ذکر است تعداد دانشجویان بازداشت شده چهارشنبه شب، بیش از این تعداد ذکر شده است که تاکنون هویت و مستند بودن این بازداشت ها برای هرانا احراز نشده است.

از دلایل بازداشت دقیق این افراد اطلاعی در دست نیست، بر اساس گزارشات دریافتی اکثر بازداشت شدگان از دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاه خواجه نصیر طوسی هستند.

خبرگزاری هرانا

https://hra-news.org/fa/students/a-2308

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حمله‌ نیروهای امنیتی به خانه‌های دانشجویی

بنا به گزارش‌های رسیده به رادیو زمانه طی چند روز گذشته نیروهای امنیتی به دو منزل دانشجویی در تهران و کرج حمله کرده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران را بازداشت کرده‌اند.

سیامک ملامحمدی، حسین جندقیان، کیانا کریم‌پور، سپهرداد صاحبان، مهربان کشاورزی و … از دانشجویان دانشگاه‌های خواجه‌نصیر، علامه طباطبایی و دانشگاه تهران هستند که طی هفته‌ اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به‌رغم مراجعه و پیگیری‌های خانواده‌های‌شان تاکنون هیچ خبری از وضعیت آن‌ها در دسترس نیست.

گفته می‌شود این جوانان به زندان اوین منتقل شده‌اند.

با توجه به سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان سپاه پاسداران و درخواست علنی او برای برخورد با آنچه «تهدیدات داخلی» نامیده است بیم آن می‌رود که پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای گروه ۱+۵، دستگاه‌های امنیتی حکومت برای برخورد با دانشجویان، روشنفکران، فعالان کارگری، فعالان زنان و دیگر فعالان سیاسی و اجتماعی ایران بسیج شده باشند.

رادیو زمانه

۲۷ شهریور ۱۳۹۴

http://www.radiozamaneh.com/237450

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©