Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ برابر با  ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴  برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵
دمیرتاش: تكرار فاجعه‌ سوروچ و دیاربكر در آنكارا

باز هم جنایت باندهای آ کا پ در ترکیه

 

تكرار فاجعه‌ سوروچ و دیاربكر در آنكارا

 

دمیرتاش: این تشبث ها برای ترساندن مردم و تسلیم شدن مقاومت ماست. آنهایی كه‌ جنگ می خواهند و بمب منفجر می كنند دستشان باز است اما كسانی كه‌ می خواهند متینگ مسالمت آمیز برای صلح انجام دهند سركوب می شوند. پلیس بجای كمك به‌ زخمیها گاز بمیان زخمیها و نیروهای كمكی میاندازد. با این شرایط چگونه‌ می توان تبلیغ و فعالیت برای انتخابات كرد؟ همه‌ همكارانم تا زمانی كه‌ جسدها روی زمین باشد هیچ كار انتخاباتی نخواهند كرد. آزادی برای ما از انتخابات مهمتر است.

"صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها امروز پس از انفجارهای روی داده در گردهمایی صلح در آنکارا با اشاره به اینکه این حمله همزمان با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس روی داده است گفت ما با ذهنیتی مافیایی و آدمکش درون حکومت ترکیه روبرو هستیم."

صلاح‌الدین دمیرتاش پس از کشتار امروز در گردهمایی صلح در آنکارا این واقعه را بی‌ارتباط با احتمال اعلام آتش‌بس از سوی حزب کارگران کردستان ندانست و گفت: "درست زمانی که احتمال آتش‌بس وجود دارد در آنکارا حملەای به این شکل علیه حامیان صلح روی داد. بدون شک تمامی رفقای ما در محل واقعه شدیدا متأثر شدەاند در حالی که تلاش می‌کنند اجساد و مجروحین را به مراکز درمانی منتقل کنند. در تصاویر دیده می‌شود که پلیس در این بین با گاز اشک‌آور به مردم یورش می‌برد. آنها بمب‌های گازی به میان اجساد پرتاب کردند و اجازه ورود به آمبولانس‌ها ندادند. قتل‌عام در مرکز آنکارا روی داده اما بجای آمبولانس برای ما پلیس اعزام کردند. مشخص است که دولت به دنبال افزایش تعداد تلفات بوده."

دمیرتاش گفت: "چه بر سر دولت آمده که با گاز اشک‌آور به مجروحین حمله می‌کند. حمله با گاز به مجروحین انفجار صحنەای دردناک است. انتظار نمی‌رود عاملان انفجار شناسایی و معرفی شوند همانطور که عاملان حمله در "پرسوس" و "آمد" هم هیچوقت مشخص نشدند."

رئیس مشترک ه.د.پ سازمان اطلاعات ملی ترکیه را متهم به آگاهی از این حمله کرد و گفت: "ما با ذهنیتی مافیایی و آدمکش درون حکومت ترکیه روبرو هستیم. سعی می‌کنند جامعه را تحت تأثیر قرار دهند اما پاسخ ما مقاومتی خواهد بود که در برابر ظلم تسلیم نمی‌شود و به این روزها پایان خواهد داد. همه این اتفاقات در چارچوب حقوقی پیگریی خواهند شد. این اتفاق تنها به عنوان یک حمله ناجوانمردانه در تاریخ ثبت نخواهند شد چرا که چنین اجازه‌ای نخواهیم داد."

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

میتینگ صلح آنکارا بە خاک و خون کشیدە شد

سایت خبری تحلیلی روز - بر اساس تصاویر منتشرە از رسانەهای ترکیە از آنکارا، امروز ١٠ اکتبر 2015، درمیان میتینگ صلح دو انفجار رخ دادە است. بر اساس اطلاعات اولیە خبرگذاری دجلە ٢٧ نفر کشتە و دەها نفر نیز زخمی شدەاند. این میتینگ بە ابتکار حزب دمکراتیک خلق‌ها (HDP)، و همکاری دیگر سندیکاهایی نظیر DISK، KESK،TTIB و نهادهای دیگر جامعە مدنی سازمادهی شدە بود. هنوز مشخص نیست کە عامل این انفجارها چە چیزی یا چەکسی بودە است. برخی از شاهدان از بستە شدن بمب بە "سگ" و فرستادن آن بە میان جمعیت صحبت می‌شود. و برخی دیگر صحبت از انفجار انتحاری (عامل انسانی) صحبت می‌کنند. در حال حاضر صلاح‌الدین دمیرتاش در آنکارا برای رسانه ها صحبت می‌کند. ایشان این حملات را بە شدت محکوم و اعلام کرد کە تمام برنامە‌های انتخاباتی حزب دمکراتیک خلق‌ها را متوقف کردەاند. انفجارها در حالی در نزدیکی ایستگاە قطار مرکزی آنکارا رخ دادە است، کە جمعیت دستە دستە بە میتینگ می‌پیوستند. آخرین اخبار صحبت از ٣ انفجار و افزایش آمار کشتەها و زخمی‌ها می‌کند. این انفجارها نزدیک ساعت دە بە وقت محلی رخ دادەاند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

کامران متین : یك خبر بسیار ناگوار: در یك انفجار در آنكارا دهها نفر نفر كشته و زخمی شدند. انفجار در مسیر یك «راهپیمایی صلح»، كه توسط حزب دموكراتیك خلقها (ه،.د.پ)، اتحادیه های كارگری و ان.جی.او ها سازمان داده شده بود، رخ داد. با توجه به انتظارات اعلام شده رهبران ه.د.پ در باره اعلام آتش بس یكجانبه از سوی پ.ك.ك در روزهای آتی نقش احتمالی دولت آ.ك.پ در این انفجار، به هدف فشار بر پ.ك.ك برای تداوم درگیریها و تاثیر گذاری بر انتخابات زودرس اول نوامبر، قابل بررسی است. ... گویا نیروهای پلیس تركیه بعد از انفجار به بازماندگان اسپری فلفل پاشیده اند. ....

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بی بی سی : ۳۰ نفر در انفجارهای آنکارا کشته شدند'

این انفجارات در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر آنکارا اتفاق افتاده است. گزارش ها از وقوع دو انفجار در آنکارا، پایتخت ترکیه حکایت دارد. وزارت کشور ترکیه از کشته شدن دست کم ۳۰ نفر و مجروح شدن ۱۲۶ نفر در این انفجارها خبر داده است. ظاهرا هدف این انفجارات راهپیمایی بوده که دراعتراض به درگیری بین نیروهای دولتی و نیروهای کرد در این شهر برپا بود. این انفجارات در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر اتفاق افتاده است. این انفجارات در جریان

برگزاری راهپیمایی "صلح برای دموکراسی" اتفاق افتاد حزب دموکراتیک خلق ها که از حمایت کردها برخوردار است از جمله گروههایی بود که خواستار برگزاری راهپیمایی "صلح برای دموکراسی" شده بود. این حزب در توییتر خود گفته است که "شمار زیادی کشته و مجروح شدند" و پلیس به کسانی که در حال دور کردن مجروحان از صحنه انفجار هستند، "حمله کرده است". تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی نشان دهنده اجسادی در صحنه حادثه است.

براساس گزارش های دریافتی، دولت ترکیه تحقیقاتی را در این باره که آیا این انفجارات ناشی از حملات انتحاری بوده، آغاز کرده است. یکی از ساکنان محلی به بی بی سی گفته است که صدای دو انفجار را شنیده و پس از آن شماری جسد را دیده است. به گفته این شاهد عینی مردم خشمگین به خودروهای پلیس حمله کردند. این حادثه در حالی اتفاق افتاده که قرار است ماه آینده انتخابات پارلمانی در آن کشور برگزار شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©