Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ برابر با  ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵  برابر با ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۶
گزارش تجمع سکوت استان تهران

 

گزارش تجمع سکوت استان تهران

خواسته بازنشستگان معترض وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس چه بود؟

 

 

روز سه شنبه  ۶ مهر۱۳۹۵   طی یک دعوت و فراخوان عمومی از بازنشستگان سراسر کشور جهت شرکت در تجمع سراسری سکوت ، دوستان و همراهان همیشه در صحنه به این دعوت لبیک گفته و باشکوه ترین لحظات تاریخ آموزش و پروش را رقم زدند و نشان دادند هنوز هم هر گاه اراده کنند می توانند حماسه بیافرینند .

تمره هفته ها تلاش و برنامه ریزی و رایزنی و اطلاع رسانی امروز به بار نشست و همکاران عزیز  در تجمع سکوت قدرت و توان خود را به منصه ظهور رساندند .

ساعت شروع تجمع 10 صبح اعلام شده بود ولی خیلی پیش از آن دوستانمان دسته دسته و در گروههای چند نفری خود را به محل تجمع رساندند.

همانطور که از فرهنگیان فهیم و هوشیار انتظار می رفت تجمع طبق قرار قبلی در سکوت و نظمی بسیار برگزار شد تنها تعدادی ازدوستان خلف وعده کرده و قصد سردادن شعار داشتند که البته به خوبی مهار شد .

تمام خواسته های ما در قالب بنر و پلاکارد و کاغذهای A3 به نمایش گذاشته شد .

قطعنامه به همراه نامه ای حاوی خواسته های ما آماده شد.

طوماری که در آن درخواست ما از مسئولین بیان شده بود به امضای همکاران عزیز رسید .

در آخر حدود 12:3 دقیقه تجمع با سخنرانی همکار گرامی و پرتلاش جناب آقای نظری و خواندن قطع نامه به کار خود پایان داد

در راه بازگشت در کنار مجلس همکار عزیزمان بانو رضایی سخنرانی فرموده و شعارهایی از عمق جان سردادند و همکاران تکرار کردند که این شعار نه تنها مشکلی ایجاد نکرد بلکه کاملا به جا وبرنامه ریزی شده بود .

آخرین برنامه امروز سردادن سرود ای ایران توسط همکاران گرامی بود که زیبایی و ابهت برنامه را دوچندان کرد .

حضور همکاران بازنشسته با سنین بالا که با عصا و ویلچر به سختی تمام در این تجمع شرکت کردند بسیار چشمگیر بود دیدن این انسانهای وارسته و با روحی قوی و جسمی رنجور احساس شرم و افتخار را توام در انسان زنده  می کرد .

دست و پای این عزیزان بوسیدنیست .

در برنامه امروز از لباس شخصی ها خبری نبود و با اینکه میدانیم خبرهای تجمع لحظه به لحظه رصد می شد اما کوچکترین برخوردی با تجمع کنندگان نشد و بعضا همکاری هم کردند و این نشانه بسیار خوبی است .

امروز از دو خبر گزاری برای تهیه خبر حضور داشتند و خبر تهیه کردند .

گرما شدید بود و متاسفانه امکان پذیرایی از دوستان نبود ولی با آب خنک ازعزیزان پذیرایی شد .

از دوستان و همراهان پرتوان و فرهیخته جز این هم انتظار نمی رفت .

درود بر شما

گامهایتان استوار و اراده تان پولادین باد .

 

والسلام

مدیر کانال بازنشستگان و پیشکسوتان فرهیخته کشور

ملک

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کافه صدای معلم

گروه پیش کسوتان وگروه روشنگران دست مریزاد  همکاران به دعوت شما پاسخ مثبت دادند  با جان و دل حدود دو هزار نفر در این تجمع سکوت حلو مجلس شرکت کرده بودند و این مراسم از ساعت 9/30 تا 13بانظم خاصی ادامه داشت  در دست اکثر همکاران خواسته های بازنشستگان وجود داشت و همه همکاران قعطنامه را امضا کردند در این تجمع چهار تا از نمایندگان مجلس دیدار و دو نفر از خانمها بین همکارن حضور پیدا کردند وسخنرانی نمودند و قول دادند که نهایت حمایت را از خواسته های همکاران دفاع کنند در این مراسم آقای نظری و آقای سلیمی و خانم ماهتاج رضایی سخنرانی کردند وقطع نامه توسط جناب خرسندی با همخوانی همه شرکت کنندگان خوانده شد با اینکه تجمع سکوت بود با وصف همه اینها همکاران شعارهای زیر را بارها تکرار میکردند

حقوق ما یک میلیون خط فقر سه میلیون

حکومت عدل علی چرا این همه نا برابری

تو که از محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

راهپیمایی از درب شرفی مجلس تا درب غربی مجلس با همان شعارها جلسه پایان پذیرفت

این گزارش در مترو با همکاری  جناب امیری تهیه شد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خواسته بازنشستگان معترض وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس چه بود؟

وکیل ملت: امروز بیش از 100 نفر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش مقابل مجلس گرد آمدند

صبح امروز چند صد نفر  از بازنشستگان فرهنگی در سراسر کشور  تجمع کردند.

در تهران،  این تجمع از ساعت ده صبح مقابل مجلس شورای اسلامی شروع شده  و در آن، بیش از چندصد معلم بازنشسته شرکت کرده‌اند.

خواسته اصلی بازنشستگان آموزش و پرورش، همسان‌سازی مستمری و مزایای کلیه مستمری بگیران دولت و افزایش سطح دریافتی معلمان بازنشسته است.

گفتنی است پیش از این نیز بارها این بازنشستگان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود تجمعات اعتراضی ترتیب دادند.

از قرار معلوم، صبح امروز معلمان بازنشسته در بسیاری از شهرهای دیگر کشور از جمله کرمانشاه، مشهد و تبریز نیز دست به تجمع زده‌اند.

بازنشستگان آموزش و پرورش می گویند: تکریم بازنشستگان، توجه به وضعیت معیشت آنان است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حقوق معلم و کارگر

صبح امروز ( ششم شهریور) چند صد بازنشسته فرهنگی در سراسر کشور دست به تجمع اعتراضی زده اند.

این تجمعات در تهران و بسیاری از شهرها از جمله، تبریز، کرمان و مشهد برگزار شده است.

این چندمین تجمع اعتراضی بازنشستگان فرهنگی در ماههای گذشته است و در آن چند صد معلم بازنشسته شرکت کرده‌اند.

در این تجمع خواسته اصلی معترضین توجه به وضعیت بد معیشتی بازنشستگان و ارتقاء سطح زندگی آنان است.

در این تجمع شعارهایی از جمله ” ما بازنشستگان فرهنگی خواهان حقوق حقه خود هستیم” در دستان معترضان دیده می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یک فعال صنفی معلمان

دولت به مطالبات فرهنگیان بازنشسته بی‌توجه است

محمدتقی سبزواری»، فعال صنفی معلمان شیراز در گفتگو با ایلنا در ارتباط با تجمعات صنفی فرهنگیان بازنشسته با بیان این مطلب که بازنشستگان نماد شخصیت و جایگاه کرامت انسان ها در جامعه هستند، گفت: کشوری که از لحاظ مادی خود را سرشار از منابع می داند و به فرهنگ فرهیخته اش می بالد، نباید سالمندان برای رفاه حداقلی،  تجمع اعتراضی بر پا کنند.

بدون تردید تجمع بازنشستگان، نماد تخلف دستگاه های اجرایی است و اگر رسیدگی به معیشت بازنشستگان در برنامه توسعه دیده شود و وزارت رفاه و کمیسیون اجتماعی مجلس به آن اعتقاد داشته باشند، به راحتی با یک انضباط مالی مطالبات حداقلی بازنشستگان قابل دسترسی است.

در شرایط فعلی که گوش شنوایی برای شنیدن خواسته‌های بازنشستگان وجود ندارد، این تجمعات قانونی که براساس اصل 26 قانون اساسی انجام می‌شود،  اجتناب ناپذیر است و بدون تردید در آینده نیز ادامه خواهد داشت. باید گفت، بهترین عملکرد اعتدالی را مردم دارند و دولت باید با فهم این موضوع، نهایت همکاری و همیاری را در برآورده کردن مطالبات صنفی به عمل آورد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فرهنگیان بازنشسته ایلامی بدنبال عدم تحقق مطالباتشان تجمع کردند!

دیروز6مهر، جمعی از فرهنگیان بازنشسته ایلامی بدنبال عدم تحقق بسیاری از مطالباتشان در مقابل صندوق بازنشستگی در ایلام تجمع کردند.

به گزارش6مهر تابناک ،در طول هفته اخیر ،بسیاری از فرهنگیان بازنشسته استان ایلام، به مدد فضای مجازی وبا فراخوان در شبکه های اجتماعی از هم صنفهای خود تجمعی صنفی را در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری درایلام خواستار شدند.

 صبح امروز تعدادی از این بازنشستگان که امروز حتی فرصت شنیدن دردهایشان را ندارند!برای فریاد زدن دردهایشان تجمعی خاموش برگزار کردند.

 جمعی از این معلمان بازنشسته باتجمع درمقابل صندوق بازنشستگی کشوری درد ورنجهای تلنبار شده بیش از 10سال بی توجهی مسئولان را اینگونه فریاد زدند ،به این امید که شاید گوشهایی برای شنیدن قصه سرشار از درد ومشقت آنان وجود داشته ویاکلیدی برای گشایش این قفل زنگ زده یافت شود!

توجه به بیمه تکمیلی بازنشستگان، احراز رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته که علیرغم وعده های فراوان تاکنون مسکوت مانده یکی از خواسته های تجمع کنندگان بود.فرهنگیان بازنشسته در این تجمع همچنین خواهان توجه به منزلت آنان در هنگام مراجعه اداری هستند.

علاوه بر این تجمع کنندگان بر این باور هستند که حسب قانون باید حداقل برای ایجاد استخدام یکی از فرزندان بازنشسته ایجاد می شد که این خواسته هم تحقق پیدا نکرده است.

افراد تجمع کننده معتقدند علیرغم وعده های فراوان مسئولان دولتی در هفته دولت برای رفع این مشکلات اما کماکان این مشکلات به قوت خود باقی است.

یکی از این فرهنگیان بازنشسته گفت:از سال 84تاکنون بجز افزایش سنواتی ،ما بازنشستگان هیچگونه افزایش حقوقی نداشته ایم،باتوجه با گرانی سرسام آور ونرخ بالای تورم ،یک بازنشسته بایستی با حقوق یک 1میلیون ودویست هزارتومانی هم به معیشت وخورد وخوراک خانواده رسیدگی کند وهم شهریه دانشجو و سایر هزینه ها را پرداخت نماید! آیا به نظر شما این شدنی است؟

 این بازنشسته افزود: درمجلس گذشته طرحی به صحن علنی مجلس ارایه شد،که درآن طرح  به موضوع یکنواخت شدن حقوق فرهنگیان بازنشسته با سایر بازنشستگان کشوری اشاره شده بود وحتی اعتبار این طرح هم تعیین شد، اما متاسفانه نه تنها به این طرح توجهی نشد بلکه اعتبار در نظر گرفته شده نیز مابین دیگر بازنشستگان کشوری توزیع شد.

 به اعتقاد این بازنشسته ،عدالت برای پرداخت یکنواخت به همه بازنشستگان رعایت نمی شود وقانون همطرازی پرداخت بازنشستگان به منظور حفظ منزلت فرهنگیان بایستی در دستور کار مسئولین کشور ونمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد .

 هرچند قرار بود استاندار ویا یکی از معاونین ایشان برای بررسی مشکلات بازنشستگان در میان آنان حضور یابد ،اما بدلیل حضور وزیر کشور در استان ، این امکان فراهم نشد وصدای فریاد خاموش این عزیزان تنها به درب صندوق بازنشستگی استان رسید وبس!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع سراسری بازنشستگان فرهنگی در سراسر کشور

معلمان باز نشسته ایران طبق فراخوانی سراسری پرچم تاریخ مبارزاتی معلم را درایران بالا بردند ویک صدا. بعضا سکوت خواسته های صنفی خود را از دولت مطالبه کردند. تهران وکل ایران امروز معلمان شاغل دیروز را دیدند وصدای انها را شنیدند .

در تهران چند نماینده من جمله خانم سعیدی به میان ما معلمان باز نشسته امدند ولی صحبت جدیدی نکردند همان صحبتهای تکراری ورومنبری را دوباره همراه با وعده وعید انشا خوانی کردند .

امروز که ما متحدانه خواهان خواسته های صنفی بودیم برای تفرقه بین ما اموزش وپرورش دست بکار شده بود وبرای تعدادی کارت فرستاده بود وانها را به تالار وحدت تهران دعوت کرده بود متاسفانه من نمیدانم چه وتعدادی بودند وچه کسانی!!!! . ولی انچه. مهم است ترس اموزش وپرورش از جمع ما میباشد که به این شکل انعکاس میابد.

ما معلمان باز نشسته امروز در سراسر ایران با اتحادمان ودرد مشترکمان یک بار دیگر نشان دادیم که حتی یک قدم از خواسته های خود عقب نشبنی نمیکنیم. اگر چه امروز تعدادی خواسته بودند معلمان سکوت کنند ولی شعار هایی چون:خط فقر سه میلیون. حقوق ما یه میلیون. حقوق باز نشسته پول اب و برق نمیشه معیشت منزلت حق مسلم ماست. از طرف معلمان باز نشسته داده شد ودر.آخر قطعنامه که خواسته هارا بیان میکرد از طرف همکاری خوانده شد وجمع ان ها را تکرار میکردند. درپایان معلمان بازنشسته گروه گروه به طرف مترو بهارستان حرکت کرده واین فاصله را با شعار دادن وخواسته های صنفی توجه مردم را به خود جلب کردند .

امروز بر خلاف گذشته نیروی انتظامی خیلی. زیاد نبود وبیشتر به صورت لباس شخصی حضور داشتند. ولی چون از روز های قبل که اقشار. مختلف روبروی مجلس بودند وامروز. تجمع انها ادامه داشت لحظه های اخر. موتور سواران ویژه از را رسیدند و در اطراف ما ایستادند ولی عکس العملی نداشتند فقط حضور فیزیکی داشتند . به امید موفقیت برای همه.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرمان ـ  چهارشنبه ۷ مهر۱۳۹۵ ـ کد خبر: ۱۶۴۸۵۹

۳ تجمع مقابل مجلس

جمعی از صاحبان مسکن مهر، مربیان پیش دبستانی و بازنشستگان آموزش و پرورش مقابل مجلس جمع کردند. صاحبان مسکن مهر پردیس در اعتراض به اقدام دولت مبنی بر ضرورت پرداخت ۱۲ میلیون تومان برای تحویل واحدهای مسکونی به صاحبان آنها مقابل مجلس تجمع کردند. یکی از این تجمع کنندگان اظهار داشت: دولت باید تا امروز واحدهای مسکونی را به صاحبان آن تحویل می‌داد، ولی دوباره از ما درخواست مبلغی برای تحویل مسکن کرده است که ما دیگر توانایی پرداخت این پول را نداریم. جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش نیز در اعتراض به بی توجهی به وضعیت معیشتی آنها مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از این تجمع کنندگان گفت: ما نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این وزارتخانه با سایر نهادها اعتراض داریم. جمعی از مربیان پیش دبستانی هم به دلیل عدم ارتقای وضعیت شغلی خود مقابل مجلس تجمع کردند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرمان ـ  چهارشنبه ۷ مهر۱۳۹۵ ـ کد خبر: ۱۶۴۸۶۴

پیاده‌روی به مناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان

مراسم پیاده روی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی سه شنبه (به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز تکریم خانواده و بازنشستگان) در محل پارک آب و آتش برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در طول برنامه ششم توسعه پرداخت می‌شود. تقی نوربخش با بیان اینکه در صورت پرداخت این بدهی، ما می‌‌توانیم خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران را افزایش دهیم و بحث درمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان را هم به صورت ویژه پیگیری کنیم، عنوان کرد: موضوع بیمه تکمیلی  به عنوان خواسته به حق بازنشستگان نیز به صورت ویژه دیده شده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با مشارکت این سازمان تداوم خواهد  یافت و برای درمان و معیشت شما گام‌های بلند تری برداشته می‌شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سال آينده براي پرداخت حقوق بازنشستگان با بحران مواجهيم

فارس| رييس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي گفت: با اين روند اگر پيش برويم سال آينده براي پرداخت حقوق بازنشستگان كه ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان است با مشكل و بحران مواجه مي‌شويم. علي اصغر بيات گفت: مي‌دانيم دولت در شرايط سختي قرار دارد اما زندگي بازنشستگان بسيار سخت است و با وجود اهتمامي كه در اين زمينه شده اما در زمينه ارتقاي زندگي معيشتي بازنشستگان و همسان‌سازي حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي كه از سال ٨٨ تاكنون انجام شده بيشتر احساس مي‌شود. درمان از نان شب براي بازنشستگان واجب‌تر است و انتظار داريم در بخش درمان و در بيمه تكميلي به ما كمك شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگر يك درصد معلمان دست به قلم شوند

اعتماد ـ  شماره ۳۶۳۶  |   چهارشنبه ۷ مهر۱۳۹۵

 عبدي: اين تحولات تا حدي بايد از دل خود آموزش و پرورش به وجود بيايد. ما الان يك ميليون معلم داريم. اگر ١٠ درصد اينها هم دست به قلم شوند، مي‌شوند ۱۰۰ هزار نفر و اگر يك درصد هم دست به قلم شوند، يعني ١٠ هزار نفر. ١٠ هزار نفر عدد كمي نيست و اگر اين افراد هر روز يك خاطره از مدرسه خود را در سايتي بنويسند و مسائل كلاس و مدرسه اعم از مشاهده فقر، فساد، ناهنجاري اجتماعي، بيم و اميد و… را مكتوب كنند، خيلي موثر مي‌شود. بيش از ۵۰۰هزار كلاس درس در كشور آيا روزي ۱۰۰ تا اتفاق جالب در آنها نمي‌افتد؟ اگر اينها مكتوب شود آيا هنرمندان و كارگردانان و نويسندگان تمايلي براي ورود به عرصه آموزش و پرورش پيدا نمي‌كنند؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©