Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ برابر با  ۲۱ ژانويه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵  برابر با ۲۱ ژانويه ۲۰۱۷
شمع های فروزان به یاد آتش نشانان پلاسکو

شمع های فروزان به یاد آتش نشانان جان فشان

 

روشن کردن شمع توسط مردم ارومیه به یاد آتش نشانان حادثه پلاسکو

ارومیه - ایرنا- شهروندان ارومیه ای جمعه شب با حضور در ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر، اهدای گل و روشن کردن شمع با جامعه آتش نشانی تهران ابراز همدردی کردند.

----------------------------------------------------

ممانعت نیروهای لباس شخصی از تجمع مردم برای بزرگداشت آتش نشانها

تهران ـ شامگاه گذشته علیرغم ممانعت نیروهای لباس شخصی مردم در میدان ونک تهران در بزرگداشت آتش نشانها و قربانیان فاجعه آتش سوزی و انفجار پلاسکو تجمع کردند.

این تجمع با خشونت و بی احترامی مامورین لباس شخصی و امنیتی روبرو شد. اما در مقابل انبوه جمعیت مردم ٬مجبور به تسلیم شده و عقب نشینی کردند.

مردم در این تجمع به یاد آتش نشانها و قربانیان اقدام به روشن کردن شمع کردند. گفته می شود که مردم حاضر در این تجمع بیش از ۵۰۰ نفر بودند.

شایان ذکر است که مقامات حکومتی اعلام کرده اند که آوار برداری از ساختمان پلاسکو تا ۵ روز دیگر طول خواهد کشید این در شرایطی است که تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار هنوز زنده هستند و با ارسال پیامک می گویند ما زنده ایم ما را نجات دهید.

خبرنگار سایت اشپیگل در آلمان هنگامی که عسهای خبری در پلاسکو را در سایت اشپیگل دیده است در مورد وسایل اطفاء حریق فاجعه ساختمان پلاسکو گفته است که چرا وسایل اطفاء حریق پایتخت اینقدر ابتدائیه؟

باید گفت که وقتی هزینه خرید هلی کوپتر آب پاش ٬خرج عراق و لبنان و سوریه و یمن و…. می شود بها و قیمت آن را ماموران آتش نشان باید از جان خود بدهند.

----------------------------------

حضور شبانه مردم در ایستگاه آتش نشانی اردبیل و روشن کردن شمع برای همدردی

اردبیل ـ به گزارش برنا،مردم اردبیل در حرکتی خودجوش در شب حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران،برای همدردی با درگذشت آتشنشانان و ارج نهادن به ایثار این عزیزان،با حضور در ایستگاه آتش نشانی اردبیل ضمن روشن کردن شمع و قرائت فاتحه،درگذشت همکاران آتش نشان را تسلیت گفته و به ابراز همدردی پرداختند. ... ... خبرگزاری برنا۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۰۹:۲۴

---------------------------------

روشن کردن شمع به یاد آتش نشانان حادثه پلاسکو در استانها

ایرنا-اصفهان- شهروندان اصفهان ، جمعه شب با حضور در ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر با جامعه آتش نشانی تهران و کشور ابراز همدردی کردند.*

عکس ها را در لینک زیر تماشا کنید:

http://www.irna.ir/fa/Photo/3397651/

-----------------------------------------------

ایلنا : کد خبر: 450130  ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۲۳:۳۱:۰۱  

شامگاه امروز در تهران اتفاق افتاد؛

روشن‌کردن شمع به یاد آتش‌نشانان محبوس در پلاسکو

جمعی از شهروندان تهرانی شامگاه امروز (جمعه اول بهمن‌ماه) با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران، به یاد آتش‌نشانان محبوس در ویرانه‌های برجای مانده از ساختمان پلاسکو شمع روشن کردند.به گزارش خبرنگار ایلنا، درپی کاهش امید به زنده خارج شدن آتش‌نشانان محبوس در مخروبه‌های برجای مانده از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، جمعی از شهروندان تهرانی در اقدامی نمادین در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران حضور یافتند و شمع روشن کردند.

-----------------------------------

روشن کردن شمع به یاد آتش‌نشانان زیرآوار

قانون-به گزارش خبرآنلاین، مردم شب گذشته با تجمع مقابل ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهر تهران با روشن کردن شمع و دعا برای نجات یافتن آتش‌نشانان زیر آوار، احساسات خود را نسبت به حادثه ساختمان پلاسکو ابراز کردند.

----------------------------------

مراسم یادبود جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو در زنجان

ایرنا - زنجان - تصاویر حضور مردم زنجان در مراسم یادبود جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو در محل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی زنجان را نشان می دهد.

عکس ها را در لینک زیر تماشا کنید:

http://www.irna.ir/fa/Photo/3397675/

--------------------------------------

مردم بروجرد به یاد آتش نشانان شهید پلاسکو تهران شمع روشن کردند

بروجرد - ایرنا - مردم بروجرد جمعه شب (امشب) با تجمع مقابل ایستگاه آتش نشانی خیابان بهاراین شهر به یاد آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو تهران شمع روشن کردند.

به گزارش ایرنا بیش از500 تن از مردم بروجرد با تجمع در مقابل ایستگاه آتش نشانی خیابان بهار با روشن کردن شمع و تسلیت به آتش نشانان شهرستان یاد شهدای آتش نشان جان باخته در این حادثه را گرامی داشتند. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام االله مجید و مداحی در سوگ آتش نشانان شهید برگزار شد. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه ضمن عرض تسلیت این حادثه گفت: فداکاری و رشادت آتش نشانان باعث غرور ملی ملت ایران در جهان شد. عباس گودرزی افزود: شهادت این آتش نشانان عزت را برای همکاران آنان به ارمغان آورد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی همه مشاغل آتش نشانی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مصوب شد که این حادثه غم بار گواهی بر درستی این مصوبه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم بروجرد با نثار شاخه های گل و روشن کردن شمع در مقابل ایستگاه آتش نشانی شهدا یاد و نام اتش نشانان فداکار و شهید را گرامی داشتند.

خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

-------------------------------------

گرامیداشت یاد و خاطره آتشنشانان رشید و ایثارگر در آتشنشانی شهر سنندج توسط دانش آموزان دبستان شهید مظفر لطفی ناحیه 2 سنندج(کانون صنفی معلمان)

--------------------------------

تجلیل و ادای احترام به آتش نشانان قهرمان

هنرستان کارودانش دکتر حسابی ضیا آباد (کانون صنفی معلمان)

------------------------------------------------

گالری‌های تهران سیاه‌پوش شدند

این‌روزها فضای تهران و ایران در سوگ مرگ دلخراش آتش‌نشانانی فرورفته است که جوانمردانه پای وظیفه خود پایمردی کردند و جان‌شان را بر سر نجات مردم نهادند. گالری‌های تهران در نخستین جمعه بهمن‌ماه تلخ‌ترین افتتاحیه نمایشگاه‌های خود را با یاد قهرمانان پلاسکو پشت سر گذاشتند. به‌گزارش ایسنا حجم دلتنگی عظیم غروب‌های جمعه را هر هفته می‌شد با سر زدن به گالری‌های تهران و دیدن آثار هنری متنوع کم‌رنگ‌تر کرد، اما شب افتتاحیه گالری‌ها بعد از فروریختن ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان، شب تلخ و سرد و پر از سکوتی بود. گالری‌های تهران بهمن‌ماه خود را با اندوه قربانیان حادثه پلاسکو آغاز کردند. هرچند افتتاح نمایشگاه‌ها مانند معمول برگزار شد، اما تاثر حادثه رخ‌داده در پلاسکو و گرفتار شدن آتش‌نشان‌ها در زیر آوار، بر افتتاحیه‌ها تاثیر گذاشت.

گالری‌های تهران در کنار مراسم افتتاحیه، یادبودی هم برای قربانیان حادثه پلاسکو با روشن کردن شمع و نمایش پوسترها و آثار هنری در رابطه با این حادثه تلخ برگزار کردند. یادبودی که فضای غم‌انگیزی را به گالری‌ها داده بود. در این شرایط، مخاطبان هنرهای تجسمی شاهد فضایی متفاوت در گالری‌ها در دومین شب جست‌وجو برای یافتن قهرمانان وطن‌شان بودند.

همدلی: 03 بهمن 1395  |  کد خبر:

--------------------------------------------------

همیشه شما مقصرید ،حتی اگر نباشید!

    محمد حبیبی

(کانون صنفی معلمان)

ملت بی شعور سلفی بگیر !چه کردید با 720 میلیارد دلار درامد نفتی در طی این حداقل ده سال، که حالا عاجزیم از خفه کردن این اتش.

اینکه یک ساختمان 17 طبقه درست در مرکز پایتخت ،از هم فرو می پاشد و کل امکانات امداد و نجات بسیج می شوند و نمی توانند اتشی را بعد از سه روز فرو نشانند، هم شما مقصرید.

نمی بینید این مسئولان چاق و چله و سرخ و سفید که ستاد بحران تشکیل می دهندو از ویلاهای خوش و اب و هوای لواسان سرازیر می شوند ، به قلب حادثه. وسط آن همه دود. قدرنشناسی تا کجا؟ اگر آنها نمی توانند این فاجعه ملی را مدیریت کنند هم ،حتما شما مقصرید!

این همه رو شنفکر و قلم بدست کول و با فرهنگ هشدار می دهند. تربیت شهروندی تان کجاست؟ شما اگرکمی  و فقط کمی شعور و تربیت داشتید ،قطعا پلاسکو فرو نمی ریخت، و حالا  آتش نشان ها با حقوق های نجومی هفتصد هزار تومانی وزارت کار، زیر خروار ها خاک مدفون نبودند.

شما که مقصرید ، آیا این همه پیشرفت و ترقی را هم نمی بینید؟

مال ها و پاساژهای میلیاردی با ورودی های وی آی پی را نمی بینید؟ شکلات ها و بستنی ها ی دومیلیون تومانی با روکش طلایی را چطور؟

لاکچری بازی های آقازاده ها ی برآمده از حقوق های نجومی ، و ویراژهای ممتد وسط خیابان های تهران با پورشه های میلیاردی واراداتی را که دیگر  حتما دیده اید. به لطف آنهاست که ما می توانیم، این ماشین های میلیاردی را از نزدیک ببینیم .

به همه اینها اضافه کنید، وام های بانکی هزار میلیاردی به قشر زحمت کش نوکیسه برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال را .

اگر امروز آن قدر دارید که می توانید هرجا یی که رسیدید، سلفی بگیرید، قطعا از صدقه سر این ترقی هایی است که نمی بینید. سلفی بگیرید از این همه ترقی و پیشرفت. سلفی بگیرد تا تربیت شهروندیتان شاید کمی روند صعودی بگیرد!

ای ملت شما مسئولید در قبال این همه خسارت و نکبت. اصلا همیشه شما مقصرید حتی اگر نباشید!

حالا که تربیت شهروندیمان کمی تا قسمتی بهبود یافت،آن هم در نتیجه هشدارهای روشنفکران و قلم بدستان کول و با فرهنگ همیشه در صحنه ، با اجازه سوالی بپرسیم .

مالک اصلی ساختمان پلاسکو، کدام نهاد و بنیاد است ؟

سوال بی جایی است ؟ خارج از روش و منش اعتدالی است ؟ ترویج خشونت است ؟

بسیار خوب ! پس یقه ملت را بچسبیم که آسان تر است !

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خانه ام آتش گرفته است

 مهدی اخوان ثالث

خانه‌ام آتش گرفته‌ است، آتشی جانسوز

هر طرف می‌سوزد این آتش

پرده‌ها و فرش‌ها را ، تارشان با پود

من به هر سو می‌دوم گریان

در لهیب آتش پر دود

وز میان خنده‌های‌ام تلخ

و خروش گریه‌ام ناشاد

از درون خسته‌ی سوزان

می‌کنم فریاد، ای فریاد! ای فریاد!

خانه‌ام آتش گرفته‌ست، آتشی بی‌رحم

هم‌چنان می‌سوزد این آتش

نقش‌هایی را که من بستم به خون دل

بر سر و چشم در و دیوار

در شب رسوای بی‌ساحل

وای بر من، سوزد و سوزد

غنچه‌هایی را که پروردم به دشواری

در دهان گود گلدان‌ها

روزهای سخت بیماری

از فراز بام‌هاشان ، شاد

دشمنان‌ام موذیانه خنده‌های فتح‌شان بر لب

بر منِ آتش به جان ناظر

در پناه این مُشَبّک شب

من به هر سو می‌دوم گریان ازین بیداد

می‌کنم فریاد‌، ای فریاد! ای فریاد!

وای بر من، همچنان می‌سوزد این آتش

آن‌چه دارم یادگار و دفتر و دیوان

و آن‌چه دارد منظر و ایوان

من به دستان پر از تاول

این طرف را می‌کنم خاموش

وز لهیب آن روم از هوش

زان دگر سو شعله برخیزد، به گردش دود

تا سحرگاهان، که می‌داند که بود من شود نابود

خفته‌اند این مهربان همسایگان‌ام شاد در بستر

صبح از من مانده بر جا مُشت خاکستر

وای، آیا هیچ سر بر می‌کُنند از خواب؟

مهربان همسایگان‌ام از پی امداد؟

سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد

می‌کنم فریاد، ای فریاد! ای فریاد!

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©