Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ برابر با  ۱۱ می ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶  برابر با ۱۱ می ۲۰۱۷
گزارش كوتاه

گزارش كوتاه در تقدير از يك حركت ارزشمند!

 

رفتار ما با حيوانات، معيار "انسانيت" ماست!

 

 داريوش ارجمندى

 

گلن گرين والد، كارشناس قانون اساسى آمريكا، مستندساز و روزنامه نگار نامدار آمرريكايى و برنده جايزه پوليتزر و از بنيانگذاران شبكه خبرى اينترسپت، اخيراً به دنبال براه انداختن يك پروژه اجتماعى و ساختن فيلم مستندى در اين رابطه، توجه افكار عمومى توقيخواهان آمريكا را برانگيخته است.

نام گرين والد، معمولاً به خاطر و در ارتباط با فعاليت هاى ژورناليستى انتقادى او از هيئت حاكمه آمريكا، بعنوان نمونه همكارى وى با ادوارد اسنودن در افشاء و انتشار اسناد مربوط به تخلفات قانونى سازمان هاى امنيتى آمريكا، شنيده مى شود. اغراق نكرده ايم اگر مدعى شويم كه او به همين دليل،  مورد نفرت عمیق و خاص دست اندركاران هر دو جبهه سياسى آمريكا، يعنى جمهوريخواهان و دمكرات ها، قرار گرفته است. در مقابل، گلن گرين والد بدليل پايبندى بر پرنسيپ هاى ژورناليسم انتقادى تحقيقى، در ميان روزنامه نگاران و كنشگران اجتماعى جنبش ترقيخواه آمريكا از نفوذ و اعتبار بالايى برخوردار است، مسئله اى كه موجب آن شده كه هيئت حاكمه و رسانه هاى وابسته به آن در آمريكا، با لحنى تحقيرآميز، از پديده اى بنام "چپ گرين والدى" صحبت كنند!

 

رفتار ما با حيوانات، معيار "انسانيت" ماست!

 

اين بار اما، نام گرين والد به دليل ديگرى بر سر زبان ها افتاده است. او اخيراً به همراه همسرش، ديويد ميراندا عضو شوراى شهردارى ريودوژانيرو، اقدام به ايجاد يك پناهگاه براى حيوانات بى سرپرست و آواره شهر ريودوژانيرو (محل سكونت اين دو) نموده است كه بوسيله افراد بى خانمان اداره مى شود.

گلن گرين والد به همراه همسرش، در حال حاضر به ۲۴ سگ خيابانى، سرپناه داده و همزمان براى صدها سگ و حيوانات ديگر، سرپرست و سرپناه يافته است. او در رابطه با انگيزه خود از راه اندازى پروژه ياد شده چنين توضيح ميدهد: "سال گذشته در جريان ساخت  يك فيلم مستند در باره خيابان خواب هاى ريودوژانيرو، متوجه اين واقعيت شديم كه رابطه احساسى بسيار زيبا، سمپاتیک و عميقى ميان انسان ها و حيواناتى كه به حال خود رها شده اند، بوجود مى آيد. احساسى كه از نيازها و كمبودهاى مشترك اين دو گروه به حاشيه رانده شده ريشه مى گيرد.... تحقيقات علمى زيادى وجود دارد كه موید آن است كه ايجاد چنين رابطه محبت آميزى، از اهميت بالايى براى سلامت روحى و فيزيكى هر دو طرف اين رابطه كه از انزوا و مشكلات روحى (و البته جنبه هاى فيزيكى و اجتماعى) ناشى از پرتاب شدن به حاشيه رنج مى برند، برخوردار مى باشد....تلاش ما اين است كه با ايجاد اين پناهگاه ها كه بوسيله انسان هاى خيابان خواب اداره خواهد شد، اين رابطه زيبا و شايسته تقدير را تقويت كنيم. ...تلاش ما اين است كه در غياب سيستمى كه فى الواقع مى بايست از اين ضعيف ترين اقشار جامعه حمايت كند، پوششى حمايتى براى إنسان ها و حيوانات به حاشيه رانده شده فراهم كنيم."

 

 لينك مصاحبه گرين والد با شبكه خبرى «دمكراسى هم اکنون» در يوتوب:

https://www.youtube.com/watch?v=QSDdYcWquiA&feature=share

------------------------------------

و در ایران

 

خانه سگ‌های بی پناه تهران

 پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مرکز نگهداری از حیونات «وفا» در هشتگرد واقع در غرب تهران پناهگاهی است که در حال حاضر نزدیک به 500 سگ بی پناه در آنجا زندگی می کنند. در این مرکز که بیشتر زنان داوطلب کمک به آن هستند صدها سگ خوش‌شانس که جایی برای زندگی نداشته اند تحت مراقبت و سرپرستی قرار گرفته‌اند.

 

نخستین «مرکز خیریه نگهداری از حیوانات بی سرپناه کشور» در سال 1383 به کوشش فاطمه معتمدی - موسس کانون دوستداران حیوانات - در اطراف شهر جدید هشتگرد احداث شد. خانم معتمدی که دوستدار حیوانات از هر اندازه و شکل است، زمینی را که از همسرش هدیه گرفته بود به این کار اختصاص داد و آن را با سرمایه خود ساخت. با توجه به فراوانی جمعیت سگ در استان البرز و آمار بالای تصادفات جاده ای این حیوان، مرکز فوق برای ساماندهی به وضعیت این حیوان تجهیز شد و در سال های اخیر «پناهگاه وفا» نام گرفت.

 

این مرکز در دشت های وسیع شرقی شهر جدید هشتگرد در زمینی به مساحت 3000  متر مربع بنا شده و دارای امکاناتی از قبیل اتاق نگهبانی، اتاق جراحی، اتاق ریکاوری، اتاق استراحت اعضا، موتورخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محوطه خاکی جهت قرنطینه سگ های ورودی و محوطه سیمانی محصور و حدود چهل لانه در اطراف آن برای نگهداری سگ ها است.

 

هدف از تشکیل پناهگاه وفا، کمک کردن و پناه دادن به حیوانات آسیب دیده و بی پناه است. این پناهگاه، زیرنظر سازمان خیریه و غیردولتی «کانون دوستداران حیوانات» فعالیت می کند و به کمک های مردمی و خدمات داوطلبانه اتکا دارد. هم اکنون این پناهگاه زیرنظر «علی ثانی» اداره می شود و گروهی از داوطلبان و دامپزشکان خدماتشان را به این مرکز هدیه کرده اند. این پناهگاه میزبان بیش از 500 سگ است. محمد مهیمنی عکاس مهر به تازگی سری به این پناهگاه زده که عکس های او را در زیر می‌بینید.

تصاویر : خانه سگ‌های بی پناه تهران - انتخاب

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©