Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ برابر با  ۰۶ جولای ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶  برابر با ۰۶ جولای ۲۰۱۷
قطار "نه به G20 به هامبورگ رسید

قطار "نه به گروه ۲۰"  به هامبورگ رسید

 

قطار ویژه "نه به گروه ۲۰"  حامل صدها معترض به اجلاس سران "گروه ۲۰" صبح امروز پنج پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ برابر با ۶ جولای ۲۰۱۷ به ایستگاه قطار مرکزی شهر هامبورگ رسید. نزدیک به هفتصد مسافر این قطار که بارها توسط پلیس فدرال آلمان کنترل شده بودند، توانستند از ایستگاه مرکزی خارج و وارد شهر شوند.

 

قطار"نه به گروه ۲۰"  با چهار ساعت تاخیر در چهارشنبه شب از سوئیس راهی هامبورگ در شمال آلمان شد. . این قطار در ساعت شش و نیم بعداز چارشنبه از "بازل" در سوئیس به حرکت درآمده بود. پلیس سوئیس در هنگام حرکت این قطار، با کنترل مسافران مانع سفر ۳۳ نفر شد. در مجموع ۲۱۰ توسط پلیس مورد بازجوئی ها و کنترل اولیه قرار گرفتند و عینک های محافظ و دهان بندهای ضد گاز آن ها ضبط شد. در مسیر راه، از ایالت های "بادن ورتنبرگ"؛ "هسن"؛ "نورد لند وستفالن" گذر کرد و با دو ساعت تاخیر وارد شهر بندری هامبورگ شد.

 

قطار"نه به گروه ۲۰"  در شهرهای "کورن وست هایم" از حومه های "لودویگس برگ"، "هایدلبرگ"، "فرانکفوت آم ماین" "کلن" و "دورتموند" نیز معترضان به "گروه ۲۰"  را سوار کرد. این قطار ظرفیت  ۱۰۰۰ مسافر را داشت. سازماندگان قطار"نه به گروه ۲۰"  اعلام کرده بودند که ورود این قطار به ایستگاه مرکزی هامبورگ را به یک اعتراض جمعی علیه اجلاس سران تبدیل خواهند کرد. قصد ما این است که اعتراض علیه سران "گروه ۲۰"   را با صدائی بلند ، همبسته و مصمّمانه به خیابان های هامبوگ بکشانیم.

 برگرفته از :

https://www.neues-deutschland.de/artikel/1056500.nog-sonderzug-in-hamburg-angekommen.html

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سنت پاولی هم می جنگند!

باشگاه فوتبال سنت پاولی هامبورگ در کنار معترضان "نه به گروه ۲۰"

هیئت رئیسه و شورای رهبری باشگاه فوتبال دسته دومی هامبوگ، سنت پاولی در صبح پنج شنبه ۶ جولای ۲۰۱۷ به صورتی روشن بر خلاف خواست سنای هامبورگ و پلیس، تصمیم گرفت از حقوق بشر و آزادی بیان و حق تظاهرات دفاع کند.  رهبری باشگاه تصمیم گرفت تا درروز پنج شنبه ۲۰۰ محل خواب در استادیوم این باشگاه  در اختیار تظاهرکنندگان قرار دهد. این تصمیم باشگاه در اعتراض به سیاست سنای هامبورگ و پلیس گرفته شد که سیاست "کمپ ممنوع" را به صورتی خشن به پیش می برند و مانع بر پائی کمپ های تظاهرات کنندگان می شوند. سیاست "کمپ ممنوع" پلیس باعث شده است که تعداد زیادی از تظاهرکنندگانی که از دیگر شهرها به هامبورگ آمده اند، امکان خواب و استراحت نداشته باشد. این وضعیت از سوی رهبری این باشگاه فوتبال، غیر انسانی و ناشایست تلقی شده و از این رو تصمیم گرفته اند تا امکانات باشگاه  را برای خواب واستراحت در اختیار تظاهرکنندگان "نه به گروه ۲۰"  قرار دهند. رهبری باشگاه همچنین اعلام کرد که امکانات برای ۲۰۰ نفر تا روز یک شنبه در اختیار سازماندگان کمپ ها قرار می گیرد و آنها می توانند از امکانات آشپزخانه و تسهیلات بهداشتی استادیوم نیز استفاده کنند.

منبع :

https://www.jungewelt.de/blogs/g20hh

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©