Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ برابر با  ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶  برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷
رانندگان خطوط BRT علیرغم فشار عوامل مدیریت برای حمایت از آزادی کارگر زندانی حق طلب رضا شهابی امروز ۲۲ شهریور با چراغ روشن وسرع

اتوبوسهای شرکت واحد و BRTها با چراغ روشن و سرعت کم

به دعوت سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی  تهران و حومه

در حمایت از رضا شهابی

در سی و ششمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی در زندان  همه آزادیخواهان و برابری طلبان و هکاران این کارگر زندانی، همچنان برای آزادی او و نجات جانش تلاش می کنند. امروز چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ به دعوت « سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه» رانندگان اتوبوس ها و BRTها ، در کف خیابان به نشانه اعتراض و ابراز دلنگرانی نسبت به جان همکار خود ، چراغ های اتوبوس ها را در حین رانندگی روشن نگه داشته و سرعت اتوبوس ها  را تا به بیست کیلومتردر ساعت رسانده اند ، تا به افکار عمومی کلان شهر تهران اطلاع رسانی کنند که همکار آنان جان رضا شهابی، در پی یک اعتصاب غذای طولانی  در خطر است. در اقدامی دیگر در ملاقات امروز چهارشنبه ، خانواده های اعتصاب غذا کنندگان برای اعتراض به چنین ظلمی در حق  زندانبانان با جمعی از مردم  معترض به سمت زندان رجایی شهر حرکت کردند تا با تجمع خود به سیاست های بیرحمانه مقامات زندان اعتراض کنند و برای نجات جان زندانیان تلا نمایند.

 حرکت مؤثر و توجه برانگیز رانندگان اتوبوس ها و BRTها در روز چهارشنبه در پی فراخوان «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه » انجام گرفت. این سندیکا در فراخوان خود آورده بود:«همکاران گرامی و شریف شرکت واحد، رانندگان زحمت کش، سی و چهار روز است که رضا شهابی راننده حق طلب شرکت واحد در زندان رجایی شهر در اعتراض به عدم آزادی خود پس از پایان پنج سال زندان، اعتصاب غذا کرده است.

رضا از سال ۸۳ بی وقفه و سخت کوش برای احقاق حقوق همکاران از خود فداکاری کرده است و با مبارزات رضا و دیگر اعضای سندیکا با همراهی خود شماها، در زمینه ارتقاء معیشت تان دستاوردهای بزرگی به دست آمده است.

به دلیل اعتصاب غذای طولانی امروز جان رضا شهابی خطرات جدی مواجه است. باید همه با هم برای حفظ جان این کارگر حق طلب تلاش کنیم و مظلومیت او را به گوش مسئولین کشور برسانیم.

برای حمایت از رضا شهابی

چهارشنبه ۲۲ شهریور در خطوط بی آر تی چراغ های اتوبوس را روشن می کنیم وسرعت اتوبوس را تا ۲۰ کیلومتر در ساعت کاهش می دهیم.»

به دنبال این فراخوان، استقبال رانندان اتوبوس ها و BRTها بسیار چشم گیر بود و علیرغم فشار عوامل مدیریت، آنها برای حمایت از آزادی کارگر زندانی حق طلب رضا شهابی امروز ۲۲ شهریور با چراغ روشن وسرعت ۲۰ کیلومتر حرکت کردند. گزارشات سندیکا نشان می دهد «که  از ترس تاثیرات این حرکت مبتکرانه، گشت های شرکت واحد، خطوط بی آر تی را قرق کرده اند. عوامل مدیریت اعم از بهره برداری، حراست و بازرسی با ماشین های گشت بسیار پر تعداد بر سر چهار راه ها مستقر شده اند و اتوبوس هایی که چراغ خود را روشن می کنند و با سرعت کم حرکت می کنند را به توقفگاه اعزام می کنند. مدیریت سامانه چهار به رانندگانی را که چراغ اتوبوس را روشن می کنند می گوید شما نمی خواهد کار کنی و اتوبوس را ببرید توقفگاه». گزارش فعالان سندیکا حاکی است که « با فشار مدیریت به رانندگان و از خطوط خارج کردن رانندگان پیشرو برای ساعتی تعداد چراغ های روشن کمتر شد. اما با ورود رانندگان عصر کار به خط، رانندگان با روشن کردن چراغ، اعتراض را با قدرت دارند ادامه می دهند. چراغ اتوبوس ها همچنان روشن است»

در میان  تعدادی از شهروندان تهرانی که برای انتقال اخبار این حرکت تلاش کرده اند  یکی از این شهروندان در حساب توئیتری خود نوشته است:«اگه امروز دیدید اتوبوس های شرکت واحد و BRTها با چراغ روشن و سرعت کم حرکت میکنن تعجب نکنید. در اعتراض به بازداشت رضا شهابی اینکارو میکنن!» و کاربر دیگری نوشته است:«امروز رانندگان #شرکتواحد در حمایت از همکار و نماینده زندانیشان، #رضاشهابی  با سرعت ٢۰ کیلومتر و چراغ روشن حرکت میکنند!» آنها هم چنین با ارسال عکس هائی خبر داده اند که «بغل دست بعضی راننده ها مامور امنیتی گذاشتند» و یکی دیگر پیشنهاد داده است:«به مردمی که در ایستگاه‌های اتوبوس به تاخیر و آهسته روندن اتوبوس‌ها معترض اند و غرولند می‌کنند، با آرامش ماجرا رو توضیح بدیم » و کاربری با ارسال عکس ماشین های پلیس خبرداده است که «تعداد ماشین های امنیتی و پلیس و شهرداری بیشتر از اتوبوس هاست».

در این میان بخشی از نیروهای فرقه گرا که جائی در میان کارگران ندارند و هر جا حرکت کارگری هست خودشان را قاطی می کنند، تلاش دارند این حرکت مستقل سندیکای شرکت واحد را به نام خود  مصادره کنند و زمینه های سرکوب آنها را فراهم آورند. باید که این جریانات منزوی را افشاء کرد تا سدی در برابر فعالیت های مستقل کارگران یا بازنشستگان نباشند.

 

بخشی از توئیت های شهروندان تهرانی :

گزارش امروز از خط ویژه مقاومت شرکت_واحد در همبستگی با رضاشهابی

با BRT از چهارراه ولیعصر به سمت دانشگاه شریف میرم و مشاهداتم رو مینویسم.

 

 اگر با بی‌آرتی رفت و آمد می‌کنید امروز، به تمام راننده اتوبوس‌ها که با وجود جو امنیتی باز هم دارن اعتراض می‌کنند دست مریزاد بگید.

 

 ایستگاه سیدخندانم، تمام اتوبوسها به سمت شرق و غرب، در حمایت از #رضا_شهابی با چراغ روشن و سرعت ۲۰ کیلومتر حرکت می‌کنند.

 

 ده سال پیش عده‌ای #شرکت_واحد رو با برچسب سندیکالیست و سازشکار میزدن. اون تشکل هنوز مداخله سیاسی میکنه، اون آدمها از رضاشهابی لایک در میارن.

 

راننده های شرکت_واحد اعلام کردند که از نیم ساعت دیگه دوباره حرکتشون رو پی میگیرند!

 

با سرعت ٢۰ کیلومتر و چراغ روشن در خطوط تندروی تهران

 

راننده های #شرکت_واحد رو دریابید!

سندیکاشون رو قبول نکردن. با زحمت حفظش کردند.مطالبه ندادن.

رضا شهابی رو گرفتن.

حالا مطالبه اشون جون یه نفره.

 

 و اساتید علوم اجتماعی و سیاسی که در حمایت از دکتر چیز وزیر کمپین تشکیل می دهند ،اما درباره اعتصاب  شرکت_واحد ساکتند! شاید هم اصلا خبر ندارند

 

حراست و گشت سیار،اتوبوس هایی که در حمایت از #رضا_شهابی چراغ خود را روشن کرده و با سرعت کم حرکت می کنندرا به توقفگاه اعزام می کنند

 

راننده ها میگن اتوبوس هایی به پارکینگ برده شده!

خشم رو توی نگاه هاشون میشه دید.

 

در کنار برخی راننده ها و در قسمت زنان، نیروی امنیتی ایستاده!

 

نیروهای امنیتی و لباس شخصی با ماشینهایی نظیر پژو و سمند هم در خط هستند!

 

بدون اغراق تعداد ون های پلیس و گشت های شهرداری در خط بیشتر از اتوبوس هاست.

 

با BRT از چهارراه ولیعصر به سمت دانشگاه شریف میرم و مشاهداتم رو مینویسم.

 

در اتوبوس و کنار برخی رانندگان نیروهای امنیتی ایستاده اند.

امروز مقاومت رانندگان شرکت_واحد تهران

 

امروز اتوبوسی ندیدم که پشتش نیروی شهرداری و پلیس نباشه!

 

حرکت امروز رانندگان شریف شرکت_واحد در حمایت از دوست زندانیشان

 

تعداد ماشین های امنیتی و پلیس و شهرداری بیشتر از اتوبوس هاست.

 

نجفی هم شهر را امنیتی میخواهد!

تعدادی از اتوبوس های چراغ روشن توسط نیروهای پلیس و شهرداری به پارکینگ برده شد!

اتوبوس رو از راننده در خط گرفتند!

 

امروز رانندگان شرکت_واحد در حمایت از همکار و نماینده زندانیشان، #رضاشهابی  با سرعت ٢۰ کیلومتر و چراغ روشن حرکت میکنند!

 

شهردار جدید هم ابزار متفاوتی نداره در سرکوب!

گشت های شهرداری و پلیس تهدید به اخراج کردن راننده ها رو، راننده ها خرج خانواده میدن

 

 چراغ روشن و سرعت بیست کیلومتر برای اعتراض به وضعیت #رضا_شهابی را با گسیل ماموران امنیتی و هدایت اتوبوس به پایانه پاسخ دادند. اعتصاب_سندیکا

 

اگه از اعتصاب_سندیکا ننویسیم امنیتی ها مثل خیلی از اعتراضات قبلی پیروز میشن

 

اگر قرار بر اثرگذاری اعتصاب_سندیکا باشه لازمه که صدای اعتراض اونها جایی فراتراز اینجا به گوش همه برسه.با مردم صحبت و از ماجرا آگاهشون کنیم.

 

از سرگیری اعتراض رانندگان بی آر تی ها به وضعیت #رضا_شهابی .... رانندگان فشار امنیتی بالایی را تحمل میکنند ... حامیشان باشیم

 

پس از شدت تهدید و سرکوبی که سر ظهر شدن اتوبوسا، فرایند اعتراض رو به زودی میخوان از سر بگیرن

 

من تو بی آرتی ام الان. مثه بنز داره میره😕

 

درود بخاطر این اطلاع رسانی و افشای اوج سرکوبگری و ترس آخوندها

 

 

 چهار راه ولیعصر، نقطه ی اوج سرکوب ها! اتوبوس ها رو نگه داشتند و تهدیدشون کردند؛ مورد به مورد ....

 

گشت، پلیس، راهنمایی رانندگی، کاشتن مامور تو اتوبوس!

چراغ های روشن اتوبوس ها! وگلایه ی راننده ای از همگنانش پس از تهدید!

 

 همکاری نیروهای شهرداری تهران با نیروهای امنیتی در سرکوب اعتصاب امروز خطوط BRT تهران

 

گشتهای شرکت واحدخطوط  BRT را قرق کردند.اتوبوسهایی که باچراغ روشن وسرعت ۲۰کیلومترحرکت میکنند را به توقفگاه اعزام میکنند!!

.

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©