Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۷
جمع بازنشستگان کشوری در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان

گزارش گردهم آئی هجده مهرماه  بازنشستگان جلو نهاد ریاست جمهوری

 

مقدمه سایت راه کارگر ـ صدها تن از بازنشستگان کشوری در روز هجدهم مهرماه در جلو نهاد ریاست جمهوری گردهم آمدند تا اعتراضات مستمر خود به عدم پاسخگوئی به خواسته هایشان را اعلام دارند. بازنشستگان که از شهرهای مختلف به تهران آمده بودند، تلاش دارند نشان دهند که دست از پیگیری خواسته هایشان بر نخواهند داشت. با این حال در رابطه با این گردهم آئی توجه به چند نکته مفید خواهد بود. اولاـ  در تجمع هجده مهر تلاش شده بود که تنها بخشی از بازنشستگان گردهم آیند، از این رو از بازنشستگان پرستاری و پیراپزشکی و یا بازنشستگان لشکری، گویا دعوت به عمل نیامده بود و حتی حضور تصادفی بازنشستگان فولاد نیز با ناخشنودی برخی از بازنشستگان فرهنگی روبرو شده بود، چنین وضعیتی قدرت تاثیرگذاری بازنشستگان را کاهش خواهد داد. اقدامات مشترک و هم آهنگ بازنشستگان فرهنگی، پرستاری و پیراپزشکی، لشکری و تامین اجتماعی، قدرت بازنشستگان و توان چانه زنی شان را فوق العاده بالا خواهد برد. ثانیا ـ  نیروهای دولتی و حکومتی تلاش دارند با تاکتیک های مختلف و سردواندن های گوناگون و موذیانه، باعث دلسردی بازنشستگان و کاهش انگیزه حضورشان در این گردهم آئی های اعتراضی شوند. تلاش برای مذاکرات فرسایشی و قول و وعده های سرخرمن از یک سو و تبلیغ این ایده که گویا ملاقات با بیت رهبری کارگشا خواهد بود، در این راستا انجام میگیرد. در حالی که باید توجه داشت که وضعیت نابسامان زندگی بازنشستگان محصول عملکرد  تمامی نهادهای حکومتی است و هیچکدام شان غم زندگی مردم و بویژه بازنشستگان را ندارند و اگر مجبور به عقب نشینی شوند تنها به دلیل همبستگی و قدرت بازنشستگان در همراهی با  نیروهای شاغل خواهد بود. از این نکته نباید غافل شد.

فیلم ویدئوئی تظاهرات بازنشستگان در هجدهم مهرماه

https://www.youtube.com/watch?v=fooTmP4p1TY

-------------------------------------------------------------------------------------------------

قطعنامه تجمع ۱۸ مهر

مقابل نهاد ریاست جمهوری

((عمل به قانون فصل الخطاب است))

 

بنی آدم اعضای یکدیگرند 

که در آفرینش ز یک گوهرند

 

ما بازنشستگان ، از سراسر ایران سرفراز و با اقتدار ،  با استعانت از خدای عادل، جهت رفع تبعیض و برقراری عدالت  و اجرای صحیح قانون این تجمع را در مقابل نهاد ریاست جمهوری ، برگزار نموده و خواسته های خود را بر اساس اصول مختلفه قانون اساسی وسایر قوانین موَضوعه و حقوق مدنی خود ،. به سمع و نظر ریاست محترم جمهور و نمایندگان محترم مردم و دولت کریمه ،و اعضای محترم شورای نگهبان و سایر  مسئولین عدالت خواه نظام ، بشرح ذیل اعلان می کنیم.

 

۱-ما از اقدام دولت برای تجمیع  بازنشستگان در فصل ۱۳ (ق م خ ک) ، و از دایمی کردن قانون مذکور بعد از ۱۰ سال از تصویب آن ، در مهر ماه سال ۸۶، استقبال نموده و خواستار تغییرات ، بر اساس حقوق شهروندی و قانون اساسی هستیم،  تا حقوق مغفول ما بعد از گذشت ۱۰ سال احیا و برقرار شود.

 

۲-به منظور تسریع در رفع نابرابری های پیش آمده  از دولت می خواهیم که به موجب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه و به منظور رفع تبعیض و برقراری عدالت ، هرچه سریع تر ،  دائمی شدن لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس تقدیم نموده و اعتبارات مکفی برای اجرای همسان سازی را پیش بینی نماید

 

۳_ جهت رفع تبعیضات و در راستای حکم ماده ۳۰ برنامه ششم از دولت می خواهیم که در ردیف دیون بودجه های سنواتی کل کشور موضوع مطالبات بازنشستگان ناشی از کاهش قدرت خرید به میزان ۷۳/۳ درصد را طی مدتی محدود و مشخص مابین سال های ۸۴ تا۹۲ را ، منظور و جبران نماید.

 

۴-در راستای اجرای بیمه تکمیلی ما خواستار اجرای کامل و بی قید و شرط ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض بین شاغل و بازنشسته در خدمات بیمه تکمیلی  هستیم که در نص صریح ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه هم بر این رفع تبعیض اشاره شده است.

 

۵_از دولت محترم میخواهیم که با استفاده از مجوز داده شده توسط مجلس ، اعتبار لازم جهت تحقق( بند ه )تبصره۱۲ بودجه جاری را فراهم و حداقل  کف دریافتی تا ۶۵% حقوق بین بازنشستگان سالهای گذشته با بازنشستگان سال ۹۵ همتراز خود در هر دستگاه اجرایی را ، در سال جاری فراهم نمایند

 

در پایان تاکید  مینمایم که در صورت عدم اجابت خواسته های قانونی خود ، ما به استناد اصل ۲۷ قانون اساسی به تجمعات و تحصن  تا رسیدن به حقوق تضییع شده خود و رفع تبعیض نظام پرداخت ادامه می دهیم و امیدواریم مسئولین نظام به تعهدات حقوقی خود عمل نموده و امید به زندگی را به این قشر فرهیخته انقلاب اسلامی برگردانند. والسلام

------------------------------------------------------------------------------------------

گزارش تجمع هجده مهرماه  بازنشستگان جلو نهاد ریاست جمهوری

 

با درود

 

امروز سه شنبه  ۱۸/۶/۹۶ بازنشستگان کشوری تجمعی را در جلو نهاد ریاست جمهوری برگزار نمودند و همچنان خواهان اجرای کامل قانون خدمات کشوری از دولت شدند  شعارها و پلاکاردهای همکاران مانند دفعات قبل تفاوتی نداشت و خواسته های صنفی و معیشتی را بیان میکرد، این تجمع همزمان در دونقطه و به اصرار بعضی افراد در دو  مکان  خیابان پاستور انجام شد یکی جلو در امور اداری  نهاد ریاست جمهوری، و دیگری  در مقر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار نمودند، حدودا ۳۰۰ الی ۳۵۰ نفر از همکاران بازنشسته در این تجمع شرکت نمودند که توقع ما بیش از آن بود! که در بین آنها وجود همکاران شهرستانی کاملا ملموس بود، نکته قابل توجه در این تجمع وجود بعضی افراد از بازنشستگان شرکت فولاد بود که همگام  وهمراه با بازنشستگان کشوری دیگر نبودند وبرای خود سهم جداگانه ای را از تجمع طلب مینمودند ، از همکاران بازنشسته فرهنگی درخواست میشود در مراحل بعدی بدون مشورت وهماهنگی، وخودسر با سایر اعضا  برای انجام هر گونه تجمعی  از سایر بازنشستگان دعوت ننمایند که موجب بی نظمی و توقع بیش از حد آنها و سهم خواهی  می شود زیرا این افراد قابلیتهای لازم برای هرگونه همراهی را ندارند، ما اگر فقط به داشته های خود تکیه کنیم بهتر از آن است که فرصت به عده ای داده شود تا از تجمعات ما  سهم خواهی کنند و مسیر حق طلبانه ما را دچار چالش نمایند . نکته دیگری که قابل توجه بود وجود و ابرام بعضی بازنشسته های  دستگاهای دیگر، داوطلب ورود به داخل نهاد برای مذاکره و گفتمان بودند  که اغلب آنها با توسل جستن به جانباز بودن ویا عضو خانواده شهدا سعی در اقناع  دیگران برای ورود به گفتمان اصرارداشتند ، غافل از اینکه این تجمع با محوریت بازنشستگان فرهنگی بر گزار شده بود هرچند که نبود بعضی از همکاران ما جای سوال بود !،اینجانب پی نبردم که گفتمان با مسئولان چه حلاوتی دارد که اینقدر دیگران را بی تاب گرده بود و خواهان ورود به داخل نهاد برای گفتمان با مسئولان بودند و نماینده نهاد هم سر در گم شده بود که چه کس یا کسانی عنوان نمایندگی همکاران را یدک میکشد تا بتوانند با آنها وارد بحث شوند!

امیدوارم در فعالیتهای آینده بتوانیم با انجام کار تیمی جلو هر گونه بی نظمی را از دیگر افراد بازنشسته بگیریم!

در پایان خواسته های همکاران به صورت یک قطعنامه توسط همکار باز نشسته آقای منوچهر اکبری قرائت گردید  که مورد تایید همکاران قرار گرفت!

..........................................................................................

گزارشی از تجمع هجده مهر مقابل نهاد ریاست جمهوری

منوچهر اکبری

با سلام خدمت عزیزان گروه تجمع امروز 18 مهر در تهران مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید متاسفانه ازرشت این بار کسی من را همراهی نکرد ساعت 6صبح تهران وسات 7 صبح درپارک کوچکی در خیابان پاستور حاضر شدم از همان ابتدای صبح فضای امنیتی شدیدی حاکم بود بطوریکه با نرده وزنجیره ای از نیروهای انتظامی وامنیتی چهارراه منتهی به کاخ ریاست جمهوری مسدود گردید از ساعت 9/5کم کم یاران از سراسر کشور سرا ریر شدند باز از گرگان خانم غلامی با فرزند ویلچر نشینشان اول صبح حاضر بودند ساعت 10 به طرف نهاد ریاست جمهوری حرکت ودر آنجا بعداز دادن شعارهایی به طرف چهار راه پاستور راهپیمایی همراه با سر دادن شعار

 (( یک اختلاس کم بشه ، مشکل ما حل میشه )) .

 ((سوریه رارهاکن، فکری بحال ماکن))

 ((یا حجتبن الحسن ، ریشه ظلم وبکن ))

 (( حکومت عدل علی ، این همه بیعدالتی ))

 وشعارهای دیگر نزدیکی های ساعت 12 اینجانب قطعنامه را قرائت نموده وبعد از قرائت قطعنامه معترضین تا میدان کارگر وبالعکس راه پیمایی نمودند در این میان چند نفر هم خواستند شیطنت هایی بکنند که خوشبختانه با مدیریت به غائله خاتمه داده شد جا دارد از مدیران گروه ها به خصوص از آقایان غضنفری ویعقوبی ودیگر بزرگان کمال تشکر وقدردانی راداشته باشیم که درلحظات حساس با وجود اختلاف سلیقه ها منافع جمع بارنشستگان را بر عقاید شخصی ترجیح داده ودرکنار همکاران حضور فعال داشته اند از طرف نهاد ریاست جمهوری از ما نمایندگانی را خواستند که با مخالفت روبرو گردیده واعلام داشتیم ما جز با شخص رئیس جمهور ویا معاونش با کس دیگری ملاقات نخواهیم داشت این تجمع حدود ساعت یک به پایان رسید وهمچنین جا دارد ار دوستان فعال صنفی لاهیجان جنابان طا ئفه ، ابوصابر ، شفیعی ودوستان دیگری که در تجمع حضور فعال داشته اند کمال تشکر وقدر دانی را داشته باشم.

.............................................................................................

تجمع بازنشستگان کشوری در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان

 

صبح امروز بازنشستگان کشوری در تهران و برخی از شهرستانها تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (هجدهم مهر) جمعی از بازنشستگان کشوری در تهران و برخی شهرستانها تجمع کردند.

در تهران این تجمع مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور صورت گرفت و در آن حدود صد نفر از بازنشستگان کشوری شرکت کردند. در بین آنها تعداد زیادی از بازنشستگان فرهنگی حضور داشتند.

در برخی از استانها نیز بازنشستگان تجمعات مشابه برگزار کردند. برای نمونه بازنشستگان کشوری در استان فارس مقابل استانداری جمع شدند.

بازنشستگان که پیش از این بارها مقابل نهادهای مختلف، ازجمله مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند؛ خواسته‌های خود را همسان‌سازی مستمری‌ها، اجرای دقیق قانون خدمات مدیریت کشوری و بهبود کیفی سطح خدمات بیمه عنوان می‌کنند.

یکی از حاضران در تجمع امروز می‌گوید: برای چندمین بار در سال جاری به پایین بودن سطح معیشتی و رفاهی خود اعتراض کرده‌ایم؛ مسئولان تاکنون پاسخگوی ما نبوده‌اند؛ امیدواریم پس از این کَمی هم به بازنشستگان و مستمری بگیران بیندیشند.

منبع خبر: ایلنا (خبرگزاری کار ایران)

http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-545038

.............................................................

یک خبر تازه و ناب

 

با سلام و احترام خدمت شما بازنشستگان ارجمند

 

صبح امروز مورخه ۹٦/۷/۱۸ با هماهنگی های انجام شده قبلی توسط فرهنگیان عزیز با آقای دکتر نمکی معاون توسعه امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در محل سازمان مذکور  دیداری رسمی داشتیم.

  خلاصه  این دیدار و مذاکرات انجام شده به شرح زیر  خدمت شما بزرگواران تقدیم می شود :

🖌- پس از یادآوری مشکلات کنونی بازنشستگان، دکتر نمکی آن را تأیید و قسم جلاله یاد نمودند که ایشان، دکتر نوبخت و آقای پورمحمدی ( معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه) از هر نوع مساعدتی به این قشر فروگذاری نخواهند کرد.

🖌- قرار شد با پیگیری های ایشان لایحه ق م خ ک قبل از بودجه۹۷ به مجلس ارائه و ضمن کمک به اصلاحات مورد نظر بازنشستگان در صحن مجلس و تصویب آن ، بودجه ۹۷ بر اساس لایحه مذکور که به قانون دائمی تبدیل خواهد شد تهیه و یا اصلاح شود.

🖌- مباحث متعددی نیز در ارتباط با افزایش اعتبارات همسان سازی مطرح و ایشان قول دادند که علی رغم مشکلات مالی فعلی کشور تلاش می نمایند که همسان سازی ظرف دو و یا حداکثر سه ساله به صورت کامل پیاده سازی شود.

🖌- قرار شد در ردیف همسان سازی بودجه ۹۷ اعتبارات، حداقل در سطح دو برابر سال قبل لحاظ و علاوه بر آن کمک کنند تا با رایزنی بازنشستگان با نمایندگان مجلس این رقم را تا حد ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهند.

نظر بازنشستگان عزیز را به نکات ذیل جلب می نماییم:

🖌- موارد فوق، عین مذاکرات انجام شده و قول های ایشان است. «تأکید می شود قول های ایشان»، لذا اجرای آن در گرو پیگیری های همه بازنشستگان از طریق نمایندگان مجلس و  دولت می باشد، لذا توصیه اکید این کارگروه آن است که لطفا صرفا نظاره گر نباشید، بلکه از همین امروز پای در میدان گذاشته با عضو شدن خود یا دوستانتان در گروه گام آمادگی مذاکره و توجیه نمایندگان مجلس را کسب کنید. برابر هماهنگی انجام شده به زودی با آقای پور محمدی نیز ملاقاتی انجام خواهد شد.

 

نفرات شرکت کننده در جلسه:

1- امیر فریدون فرهنگی

2- امیر پرویز مراد

3- آقایان منو چهر صرفه جو

4- آقای هزار جریبی

......................................................................

محک زمان

 

محسن میرزایی

 

   شکی نیست برای نشان دادن ذات آدمها و عمق ثبات آنها زمان محک بسیار قابل اعتمادی میباشد !

سال گذشته با پرداختن هزینه و صرف وقت بسیار در نهایت به آن میزان مجبور شدیم تن بدهیم که برای هیچیک از بازنشسته ها رضایت بخش نبود . عیار زمان بود که نشان داد شخصیتی مثل امیر عابدینی شجاع و با ثبات است و بین همکاران فرهنگی بود که برخی با روحیه تحسین برانگیز دفاع از حقوق فرهنگیان مظلوم و نجیب کردند و باز ظرف زمان و محک معتبر زمان بود که روحیه دلال ، لابی گر و خود شیفته ای را هم نشان داد که به کمک مسئولین وعده ها داد بدون اینکه سمت دولتی قابل رؤیت داشته باشد و سرانجام همین عیار زمان نشان داد که وعده های همکار خودمان بیشترین خدمت را به مسئولین کرد و ایشان ماموریت خود را برای سر کارگذاشتن همکاران خود به بهترین وجه انجام داد .

امسال بازی با نمای دیگری شروع شد یکباره بین امرای برجسته ارتش رفته تا نمایش قدرت و لابیگری خود را با سازمان برنامه و بودجه شروع‌ کرده و بنا دارد به اثبات برساند .

همانطوری که در گذشته همه راهها به رم ختم میشد اکنون هم همه راه ها به سازمان برنامه بودجه ختم میشود . در اولین دیدار با دکتر نمکی و آنهم در رکاب امرای برجسته ، سرشناس و قهرمان فریدون فرهنگی و مراد عزیز همکار فرهنگیمان  قول ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان را گرفت و آنهم از دکتر‌نمکی ...!!

بابا ایوالله ...!

اگر مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان را در اولین نشست از جناب دکتر نمکی گرفتی پس خیلی کار از تو می آید !

بنظر بنده امرای ارتش آنقدر اعتبار باید داشته باشند که شما واسطه نشوی !

در ضمن با این همه نفوذ‌ چرا از بیت رهبری و نهاد ریاست جمهوری وقت دیدار نمیگیری !

احساس خوبی اصلا ندارم ..!

 جناب صرفه جو ! بازیهای سال پیش را دوباره شروع کردی !

بقول همشهری ات جناب نوبخت هرچه بخدا تو را قسم دادیم که گوش نکردی‌ !

ترا به حضرت عباس این نمایندگی مشکوک را رها‌کن !

چقدر عطش تئوری پردازی و امید دادن داری !

بابا وعده های سال پیش چه شد ؟

وقتی از تو سوال کردیم در‌ پاسخ گفتی قول دادند و عمل نکردند و مگر بنده مقصرم ؟

امسال هم در چنین روزی قول ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان را گرفتی و برای نتیجه اگر عمل نشد براحتی تقصیر را گردن‌نمیگیری و بعد خواهی گفت عمل نکردند آیا من مقصرم ؟

ترا به وجدانت خود را کنار بکش ‌و‌ دست از سر همه بردار !

..............................................................

:

حسن اکبری

باسلام خدمت همه شیر زنان ودلاورمردان تجمع امروز  بنده هم ازطرف همه شما عزیزان به دیدار محافظ رهبری رفتم شکر خدا قبل تحویل گوشیم  صحنه تجمع امروز رو به اطلاع شون رسوندم این تجمع هر دو گروه خیلی کمکمان کرد ک دیدار ما با رهبری به امید خدا جلو بیفتد وخود محافظ حضرت آقا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتند وقول صد درصد دادن تا دیدار نمایندگان بازنشسته گان با رهبری هرچه سریعتر انشاء الله انجام گیرد وفرمودند با اینکه خیلی از ارگان های دولتی در نوبت شش ماهه بسر میبرند ولی نوبت شمارو جهت دیداربا مقام معظم رهبری جلوتر می اندازم تا ثمربخش باشد بنده هم سلام همه شما عزیزان رو توسط محافط ایشان به رهبری رساندم وعرض کردم فقط حضرت آقا میتونه گره از مشکلات بازنشستگان باز کنه انشاءالله با اطلاع قبلی احتمالا دریکی از روزهای چهارشنبه به دیدار رهبری خواهیم رفت بابت تجمع هردو گروه بازنشستگان طبرستان ومازندران صمیمانه تشکر وقدردانی میکنم  دست مریزاد به همه تون جمعا  خدا قوت

....................................................................

تجمع دوباره بازنشستگان فولاد مقابل ساختمان ریاست‌جمهوری

خبرگزاری تسنیم شناسه خبر: 1542042 سرویس: اقتصادی

 ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

 

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح امروز؛ سه‌شنبه۱۸ مهر ماه ۹۶ برای چندمین بار مقابل نهاد ریاست‌جمهوری حاضر شدند و علت اعتراض آنها معوقات حقوق و عدم توجه به بحث بیمه ای آنها بود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز گروهی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

 

عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا، عدم توجه به هزینه های جاری درمانی دلیل اصلی اعتراض در این تجمع بود. بازنشستگان می گویند: در حال حاضر مستمری شهریور ماه‌ را هنوز دریافت نکرده ایم و  از سال 91 تاکنون نیز بخشی از مطالبات مربوط به اجرای احکام معلق شده حق سرپرستی و حق سختی کارمان پرداخت نشده است.

 

بازنشستگان صنعت فولاد کشور همچنین خواستار همسان‌سازی مستمری هم‌صنفان پیشکسوت خود هستند که گویا از حدود پنج سال قبل تاکنون نسبت به آن ترتیب اثری داده نشده است.

 

آنها بیان می کنند: صندوق بازنشستگی فولاد اوایل ماه نامه ای به سازمان برنامه و بودجه زده است اما هنوز خبری نیست. تاکنون پاسخ درست و شفافی در خصوص مشکلات مان به ما داده نشده و ما می‌خواهیم بگوییم با گزارش و نامه‌نگاری کار بازنشستگان حل نخواهد شد در نتیجه این مراجعات ادامه خواهد یافت.

 

از قرار معلوم همزمان با تجمع بازنشستگان فولاد در تهران برخی بازنشستگان شهرستانی این صنعت نیز در مقابل ساختمان استانداری‌های محل سکونت خود دست به اعتراض زده‌اند.

........................................................................

 

مفتح در نشست کمیسیون بودجه:

گزارش رئیس سازمان بازنشستگی کشوری درباره منابع و مصارف صندوق

 پرداخت ۳۳هزارمیلیارد تومانی به یک میلیون‌و۳۵۰ هزار بازنشسته

سرویس اقتصادی

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از ارائه گزارش رئیس سازمان بازنشستگی کشوری درباره منابع و مصارف صندوق خبر داد.

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳

محمد مهدی مفتح

محمد مهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای نشست طرح اصلاح برخی از تبصره های بودجه سال 96 مورد بررسی قرار گرفت که کلیات این طرح در کمیسیون رد شد چرا که مغایر با برنامه ششم توسعه و همچنین مغایر با اصول قانون اساسی بود.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون متبوعش افزود: طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های فرسوده دستورکار بعدی کمیسیون بود که کلیات این طرح به تصویب رسید و برخی مواد ارجاعی به کمیسیون رد و برخی تصویب شد.

 

مفتح در تشریح آخرین دستورکار امروز کمیسیون بودجه ادامه داد: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری در نشست امروز کمیسیون حضور یافت که گزارشی از وضعیت منابع و مصارف ارائه داد و مقرر شد تا دو هفته آینده گزارش جامعی به همراه برخی پیشنهادات اصلاحی برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون ارائه دهد.

 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان بازنشستگی کشوری یادآور شد: علیرغم پرداخت 33 هزار میلیارد تومانی به  یک میلیون و 350 هزار بازنشسته با متوسط حقوق ماهانه یک میلیون و 790 هزار تومانی حقوق پرداختی آن ها با هزینه های زندگی بازنشستگان تناسب ندارد.

 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری اظهار داشت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تکاپوی نیاز دوران بازنشستگی آنان را دارد ضمن آنکه علیرغم حذف ردیف بودجه مربوط به بیمه تکمیلی درمان توسط دولت از سال 93 صندوق با افزایش تعهدات مربوطه برای دو میلیون نفر بازنشسته و افراد تحت تکلف آنان خدمات مذکور ارائه کرده است.

 

وی ادامه داد: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری عنوان کرد که فرآیند دریافت کسور از مشترکان از ابتدای تاسیس صندوق ناکارا بوده به گونه ای که میزان کسور در ابتدای تاسیس صندوق در مجموع 17 درصد بوده که برای جبران تعهدات مشترکان کفایت نکرده است.

 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس سازمان بازنشستگی تاکید کرد قوانین و مقرراتی که در مقاطع مختلف بدون در نظر گرفتن ماهیت بیمه صندوق تصویب شده، تحمیل بار مالی عمده ای به صندوق شده است، لذا برهمین اساس تا دو هفته آینده صندوق گزارشی به کمیسیون ارائه می دهد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود./

منبع/خانه ملت

---------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©