Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ برابر با  ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۸ دی ۱۳۹۶  برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷
صدای شورش گرسنگان در رسانه ها

آن ها از شورش گرسنگان به وحشت افتاده اند

صدای شورش تهیدستان در رسانه ها

توضیح سایت راه کارگرـ   شورش هم زمان مردم چندین شهر علیه گرانی، در اعتراض به غارت اموال عمومی و شخصی مردم، به بودجه های کلان نهادهای بی خاصیت مذهبی و به فساد نهادینه شده در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، پر صداتر از آن بود که شنیده نشود. فیلم های شهروند ـ خبرنگاران، از طریق توییتر،اینستاگرام و تلگرام، حضور گسترده و اعتراضی مردم را به خانه های تک تک ایرانیان و به سراسر جهان رساندند. اما رسانه های حکومتی چه وابسته به بنیادگرایان اصولگرا و چه بنیادگرایان اصلاح طلب وا اعتدالی، بر این باور هستند که می توانند با عدم انعکاس و یا انعکاس بسیار ضعیف، از اهمیت موضوع بکاهند. شش خبرگزاری اصلی  جمهوری اسلامی یعنی ایرنا، ایسنا، تسنیم، فارس، ایلنا و مهر، حتی یک عکس از تجمع اعتراضی مشهد به عنوان خبر اول ایران در روز پنجشنبه منتشر نکرده اند وصفحه  اول این رسانه ها از عکس های این واقعه مهم خبری خالی است. بسیاری از بنیادگران اصلاح طلب تلاش کردند که این حرکت را به بنیادگرایان اصولگرا نسبت دهند و آنها از عواقب آن بترسانند، اما نگاهی به سایت های عماریون، رجانیوز  و .... نشان می دهد که آنها نیز از شورش گرسنگان به وحشت افتاده اند زیرا تمامی مرتجعان تاریخ از صدای پای مردم هراسانند. زمانی ناپلئون بناپارت گفته بود: «تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست هزار نفری بیم دارم!» و حالا حکومت روحانیون و وابستگانشان نیز باید که از شورش و انقلاب تهیدستان و گرسنگان به وحشت بیافتند.

در این میان این خطر هم وجود دارد که نیروهای مثلث ترامپیست های فاشیست، نژادپرستان اسرائیلی و شیوخ مرتجع عرب نیز با امکانات عظیم خود و با تهیج، تجهیز و تسلیح مزدوران و جیره خواران خود بخواهند از آب گل آلود برای نقشه های شوم خود در راه نابودی ایران، بهره برداری کنند. اما رشد و گسترش آگاهی های مردم نسبت به نقش سازمانیافته خودشان،  این امید را زنده نگه می دارد که شورش برای نان و آزادی، به پرش در تاریکی منجر نشود. رشد و گسترش ایده سندیکاهای مستقل و سراسری در میان کارگران، نقش درخشان تشکل های صنفی و سراسری معلمان و دانشجویان، تلاش بخش های گوناگون بازنشستگان برای همگامی و همراهی سازمان یافته با همدیگر، و دیگر تلاش های برای سازمانیابی توده ای،  این امید را زنده نگه میدارد که  پیکار درخشان برای نان و آزادی، به سوی قدرت گیری خود  مردم سمت گیری کند. جوانه های امید را پاس داریم.

...........................................

اعتراض در مشهد

 از «مرگ بر روحانی» بسیجی‌ها تا شعار «رضا شاه روحت شاد»؛ صدای مردم را بشنوید

کلمه – پنج شنبه, ۷ دی, ۱۳۹

کلمه – گروه سیاسی: برخورد نیروهای انتظامی و بازداشت برخی از تجمع‌کنندگان در مشهد، نیشابور و کاشمر در اعتراض به گرانی‌ها، واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. در این میان اما اغلب گروه‌ها و جریان‌ها به جای شنیدن صدای مردمی که به دنبال حل مشکلاتشان هستند، در صدد مصادره کردن اعتراض‌ها برآمده و با مصائب مردم دست‌رشته بازی می‌کنند. غافل از آن که آنچه مهم است حق اعتراض مردم و نیز ضرورت توجه به خواست‌های آن‌هاست.

به گزارش کلمه، طی روزهای گذشته در شبکه‌های مجازی از مردم خواسته شده بود در یک تجمع اعتراضی علیه گرانی‌ها شرکت کنند. پس از فراگیر شدن این فراخوان فرمانداری مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده و هر گونه اقدام احتمالی در این رابطه غیرقانونی است.

اما از آنجا که بنا نیست مردم مطابق میل حاکمان فقط ستایشگرانی باشند که فریادهای اعتراضشان را صرفا در ایام انتخابات به گوش مسئولان برسانند، تجمع کرده و معترضانه از وضع معیشت خود و بی‌تدبیری‌ها انتقاد کردند.

شعارهای امروز در مشهد و نیشابور علیه روحانی و دیکتاتوری، تقاضای اعدام اختلاس کننده‌ها، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، سوریه را رها کن فکری به حال ما کن، ما آریایی هستیم عرب نمی‌پرستیم و … بود.

هر چند در این میان بهره‌برداران بیکار نبودند و در دو سر طیف به ماهی‌گیری مشغول شدند. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه گزارش کرد: تجمعی اعتراضی از سوی برخی سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری در میدان شهدای مشهد برگزار شد. از دیگر سو شبکه تلویزیونی من و تو نیز نوشت: ‏شعار «روحت شاد رضا شاه» در تجمع اعتراضى امروز علیه  گرانى  در مشهد. دلواپسان توپ را در زمین روحانی انداخته و خوشحال می‌گفتند که مردم از روحانی ناراضی‌اند. اعتدالی‌ها نیز شکل‌گیری تجمع را برنامه‌ریزی معاندان برای برهم زدن نظم و از بین بردن امید عنوان می‌کردند. آنچه امروز کمتر دیده شد مردمی بودند که معترضانه درد نان خود را فریاد زدند و خطری که از شورش‌های کور می‌تواند گریبانگیر یک جامعه شود.

مردمی که در اعتراض به نابسامانی‌ها و کاستی‌ها در نظام کلان تدبیر و مدیریت کشور به خیابان آمدند با سیاسی و جناحی جلوه دادن اعتراضشان روبرو شدند و به جای آنکه با تدبیری مناسب ابزاری در اختیارشان گذاشته شود تا بتوانند خواسته‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند با گاز اشک‌آور و بازداشت مواجه شدند.

اعتراض‌ها در ایران یا سازماندهی‌شده خوانده می‌شود و یا وابسته به خارج، غافل از آنکه هر کدام از این‌ها وقتی می‌تواند باعث شکل‌گیری موج اجتماعی شود که گره‌ای جدی در حرکت روان اجتماع اختلال ایجاد کرده باشد و با نادیده گرفتن اصل بحران و پیروزی در کل‌کل‌های جناحی، نتیجه‌ای بیش از نمایش‌های رسانه‌ای به دست نخواهد آمد. و خطر بزرگ‌تر وقتی است که این اعتراض‌ها با سرکوب و نادیده گرفته‌شدن به شورش‌هایی برسد که بی‌رهبر و اهداف واحد تبدیل به سونامی‌های ویرانگر اجتماعی شود.

..........................................

درباره تجمع‌کنندگان امروز مشهد

کمیل خجسته، ـ سایت خبری تحلیلی الف  ۷ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷        3961007234

آنانی که امروز در خیابان بودند همان مردمی بودند که در 9دی بودند. همان‌ها بودند که در بیست و دو بهمن سال پیش در خیابان آمدند.

 

پارسال 5روز بعد از راهپیمایی 22بهمن بعد از آنی که رهبر انقلاب حضور مردم را آبرو برای انقلاب و برای نظام اسلامی و برای ایران اسلامی دانستند خطاب به مسئولین فرمودند که این حضور مردمی در بیست‌ و‌ دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است. مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد.»

 

 اما مشکل کجاست؟ حرف امروز مردم، حرف کاسپینی‌ها و ثامنی‌ها چیست؟ دو مشکل الان به یکدیگر دست داده‌اند. اول آنکه مردم مشکلات اقتصادیی که برخی دیگر از مردم با آن درگیر هستند را می‌بینند، سخت‌شدن معیشت را در زندگی خود حس می‌کنند اما دست پر قدرتی برای حل آن نمی‌بینند. وعده‌های صد روزه پوچ از آب در می‌آیند. کنفرانس‌های مطبوعاتی اعلام همه چی آرومه می‌‌کنند روش حل مشکلات از راه مذاکره با امریکا روزبه‌روز با نقض عهدهای امریکا بی‌اعتبارتر می‌شود و... روانشناسی موج پشیمانی سلبریتی‌ها هم همین‌جا بود. آن‌ها با وجود آنکه از متوسط مردم سطح زندگیشان فاصله دارد و دیرتر از عامه مردم متوجه واقعیات جامعه می‌شوند اما بالاخره تصمیمات اقتصادی این دولت گریبانشان را گرفت و تازه آنچا در اکانت‌هایشان نوشتند.

 

دومین مشکل ایسنت که مردم در وسط میدان مدیر دلسوز غم‌خوار نمی‌بینند. نمایندگان مجلسی داریم که بالاترین فعالیتشان در  توییتر و صد و چند کاراکتر نوشتن خلاصه می‌شود. دولتی داریم که اگر به کرمانشاه زلزله‌زده هم می‌رود از سقف خودرو و در محاصره یگان_ویژه برای مردم دست تکان می‌دهد. مدیر وسط میدان خاکی است، دستش در دست مردم است و با آن‌ها بر مشکلات غلبه می‌کند. مردم هم او را همراهی می‌کنند، برایش صبر می‌کنند و حتی آنجا که موفق نمی‌شود به احترامش چشم بر آن می‌بندند. تجربه جنگ تحمیلی، راهپیمایی‌های 22بهمن در سخت‌ترین شرایط مانند سال 82، روز قدس و... از بزرگترین نمونه‌های آنست.

 

آیا راه بن‌بست است؟ خیر. ده‌ها راه حل عملیاتی مطرح شده است. قرار بود تمام توجه دولت به مذاکره نشود. راه‌های دیگری را هم در طول سال‌های مذاکره دنبال شود که اگر نشد راه‌های دیگر باز باشد. قرار بود مسئولان، اقتصاد مقاومتی را جدّی بگیرند، به زبان اکتفا نکنند؛ جلوی واردات بی‌رویّه مانند پشم شتر و... بگیرند. جلوی قاچاق را بگیرند. تحریم‌های آمریکایی‌ها را با روش‌هایی از جمله #حذف_دلار در معاملات اقتصادیِ دو یا چندجانبه، بی‌اثر کرد. تولید‌کننده داخلی را دولت پشتیبانی کند. ادارات حکومتی و دولتی، #محصول_داخلی را بر محصول خارجیِ مشابه ترجیح بدهند، با #فساد جدی مبارزه کنند نه مثل روزنامه فساد فساد کنند و خبری از مبارزه واقعی با آن نباشد.

ممکن است بخشی از گناه این نرفتن راه در #تَکرار و «لیست»‌ باشد در زمانه انتخاب. اما بخشی از آن به قصور و تقصیر مسئولینی بر می‌گردد که مردم در پای صندوق به آن‌ها اعتماد کرده‌اند.

 

این مردم ما همان مردم انقلابی هستند. همان‌ها را در راهپیمایی بیست و دو بهمن خواهیم دید اما حضورشان ربطی به اهمال مسئولین امروز ندارد.

امروز هم بر حزب‌الله فرض است که این دو خلا را پر کند که گفته‌اند «انفاق برای مومن یعنی کشف خلاها و پر کردن آن در جامعه اسلامی». مطالبه برای فعال شدن مسئولین و غم‌خواری با مردم دو خلایی است که مسئولین میدانی امروز در کشور ایجاد کرده‌اند. تجربه زلزله کرمانشاه، عبای_خاکی_آقا، حضور جهادی‌ها در وسط میدان و لبخند داغ‌دیده‌‌ها هنوز از خاطرمان نرفته است.

......................................

سوء‌استفاده رسانه‌های معاند از تجمع مردم مشهد‌ مقدس

حل مشکلات معیشتی؛ خواسته مردم‌

جمعی از مردم در اعتراض به مسائل و مشکلات معیشتی در میدان شهدا‌ی مشهد مقدس تجمع کردند که با ‌همراهی عموم مردم این تجمع در مدت کوتاهی به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم ـ ۰۷دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ استانها خراسان رضوی

بی بی سی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جمعی از مردم در اعتراض به مسائل و مشکلات معیشتی در میدان شهدا‌ی مشهد مقدس تجمع کردند، در این تجمع مردم با سر دادن شعارهایی چون "یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه" و... خواهان پیگیری مسئولان در عمل به وعده‌ها و مبارزه جدی‌تر با فساد شدند.

خبرنگاران حاضر در صحنه گزارش داده‌اند ‌پلیس که در تعامل با مردم زمینه را برای تداوم این تجمع فراهم کرده بود مجبور به درخواست پایان ‌تجمع شد که با همراهی عموم مردم این تجمع در مدت کوتاهی به پایان رسید.

براساس این گزارش، خواسته اصلی مردم در این تجمع توجه مسئولان به حل مشکلات معیشتی و مبارزه با فساد بود.

گفتنی است رسانه‌های معاند از آغاز این تجمع، با  انتشار خبرهایی کاملاً کذب به‌دنبال سوءاستفاده از این تجمع بودند.

...................................

خبرگزاری فارس - گروه استانها

/ حوزه خراسان رضویhttp://fna.ir/a37xv9۱۳۹۶/۱۰/۰۷ :: ۱۵:۳۹

تجمع اعتراضی در مشهد پایان یافت

تجمع اعتراضی که از سوی برخی سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری در میدان شهدای مشهد برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز تجمعی اعتراضی از سوی برخی سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

تجمع‌کنندگان که تعداد آنها به 200 نفر می‌رسید در اعتراض به وضعیت نابسامان برخی موسسات مالی و اعتباری شعارهایی سر دادند.

برخی هم در این تجمع شعارهای تندی علیه دولت دادند که با مداخله پلیس مواجه شدند و نهایتا این تجمع حوالی ظهر پایان یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که هم‌اکنون در خراسان جنوبی به سر می‌برد، روز گذشته در مشهد با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد کشور بر روی ریل صحیح قرار گرفته و در حال حرکت پیش‌رونده است، گفت: مردم نگران نباشند، دولت اجازه نخواهد داد مردم تحت تاثیر فشارهای قیمتی کالاها قرار بگیرند. ممکن است در برخی مقاطع فشارهای اقتصادی به مردم وارد می‌شود اما مهم آن است که دولت اصرار دارد مردم زیر فشار قیمتی کالاها قرار نگیرند.

معاون اول رئیس جمهور این را هم گفت که دولت ابزارهای مختلفی برای کنترل قیمت و نظارت بر آنها دارد که از جمله آنها حمایت از کالاهای داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، مسائل مربوط به تعزیرات و غیره است.

.......................................

فرماندار مشهد:

تجمع در میدان شهدا مشهد فاقد مجوز قانونی بود

 نشست محمد رحیم نوروزیان رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی

خبرگزاری مهر : شناسهٔ خبر: 4185553 - پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

استانها > خراسان رضوی

مشهد- فرماندار مشهد گفت: تجمع امروز در میدان شهدا مشهد فاقد مجوز قانونی بود و با عوامل این اجتماع غیرقانونی برخورد می‌شود.

محمدرحیم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تجمع امروز مشهد در میدان شهدا  فاقد مجوز قانونی بود و نیروی انتظامی هم تذکر لازم را داد اما برخی افراد تندرو توجهی به توصیه‌های پلیس نکردند.

وی افزود: با عوامل این اجتماع غیرقانونی برخورد می‌شود و پیگیری‌های لازم از سوی فرمانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حال انجام است.

فرماندار مشهد تصاویر منتشرشده در فضای مجازی در خصوص تیراندازی مأموران در میدان شهدا را غیرواقعی عنوان کرد و گفت: خبرتیراندازی پلیس در این تجمع به شدت تکذیب می‌شود و  ارتباطی به این تجمع نداشته است، اما استفاده از گاز اشک‌آور را جهت خروج جمعیت از آن محل داشتیم.

نوروزیان خاطرنشان کرد: این اقدام هم در برنامه کار پلیس نبود، اما مقاومت اختلال‌گران تخریب اموال عمومی شهری همچون بخشی از فضای بیرونی شهرداری و اتوبوس‌های واحد و همچنین عدم توجه به توصیه‌های پلیس موجب این اقدام شد.

......................................

اظهارات فرماندار مشهد درباره تجمع "نه به گرانی"

تابناک ـ کد خبر: ۷۵۹۴۸۲تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 28 December 2017

فرماندار مشهد در واکنش به تجمع "نه به گرانی"، گفت: این تجمع غیرقانونی بود با این وجود نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان بسیار با مدارا برخورد کرد.

محمدرحیم نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تجمع "نه به گرانی" که امروز در میدان شهدا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که پیش از این هم اعلام شده بود این تجمع غیرقانونی و مجوزی برای برگزاری آن صادر نشده بود با این حال تعدادی از افراد در میدان شهدا تجمع کردند.

وی ادامه داد: با این وجود نیروی انتظامی به آنان تذکرات لازم را داد و بسیار با مدارا با آن‌ها برخورد کرد.

نوروزیان با بیان اینکه سعی بر این بود که مشکلی ایجاد نشده و عده‌ای از آن سوء‌استفاده نکنند، تصریح کرد: بر این اساس تذکراتی به این افراد داده شد و آن‌ها مدتی در میدان شهدا حضور داشتند و پس از آن متفرق شدند. همچنین تعدادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آن‌ها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند.

فرماندار مشهد افزود: این تجمع کنترل شد و اتفاق خاصی در آن رخ نداد و در حال حاضر تجمع پایان یافته است.

........................................

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب کد خبر: ۳۸۵۵۹۶تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۶

فرماندار نیشابور:

حضور سپرده‌گذاران موسسات مالی در تجمع امروز برای پیگیری مطالباتشان

فرماندار نیشابور گفت: دغدغه مردم و نگرانی آن‌ها این تجمع را ایجاد کرد، سپرده‌گذاران مؤسسات مالی که دچار مشکل شده بودند نیز در این تجمع حضور داشتند.

سعید شیبانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تجمع امروز ظهر تعدادی از مردم در میدان امام خمینی(ره) شهر نیشابور اظهار داشت: تلاش شد تا آسیبی به مؤسسات مالی و اعتباری، اماکن و اداره‌های دولتی، مغازه و امنیت مردم وارد نشود و با گروه تجمع‌کننده حداکثر مدارا بشود تا به‌صورت مسالمت‌آمیز و در حداقل زمان ممکن این تجمع پایان یابد.

وی تصریح کرد: شعارهایی داده شد و البته برخی طبق معمول سعی کردند از این تجمع‌ها استفاده‌های نامطلوب و غیرقانونی کنند که رسانه‌های بیگانه از این فرصت سوءاستفاده کردند.

فرماندار نیشابور افزود: حضور برخی سپرده‌گذاران مؤسسات مالی که دچار مشکل شده بودند در این تجمع برای براوردن مطالباتشان بود.

شیبانی خاطرنشان کرد: زندگی شایسته و در شأن مردم در کنار اشتغال جوانان باید ایجاد شود.

فرماندار ویژه نیشابور تأکید کرد: به‌هرحال تلاش این است با وحدت و همدلی بیشتر مشکلات حل شود.

......................................

تجمع مشهد هشدار به دولت برای جدی گرفتن مشکلات اصلی مردم

 

رجانیوز ـ پنجشنبه 7 دى 1396 ساعت 22:00 سیاست شناسه خبر : 281675

 گرچه این تجمعات پایان یافته است اما نکته قابل توجه در این میان آن است که هشدار نسبت به گلایه مندی مردم که رهبر انقلاب سال گذشته با جدیت مطرح کردند، باید از سوی دولت بصورت جدی در نظر گرفته شده و توجه جدی به این مطالبات  در دستور کار قرار گیرد.

تجمع مشهد هشدار به دولت برای جدی گرفتن مشکلات اصلی مردم

 رهبر انقلاب : اینکه مردم در راهپیمایی شرکت می کنند بمعنای گله نداشتن نیست؛ مردم از بی ‌اعتنایی به مشکلات گلایه‌مندند

گرچه این تجمعات پایان یافته است اما نکته قابل توجه در این میان آن است که هشدار نسبت به گلایه مندی مردم که رهبر انقلاب سال گذشته با جدیت مطرح کردند، باید از سوی دولت بصورت جدی در نظر گرفته شده و توجه جدی به این مطالبات در دستور کار قرار گیرد.

گروه سیاسی-رجانیوز: تجمع امروز در مشهد که از سوی مالباختگان پروژه پدیده و برخی موسسات مالی ساماندهی شده بود، بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی داشته است. فرماندار مشهد اعلام کرده که با وجود اعلام غیرقانونی بودن آن تجمعات، تعدادی از مردم در میدان شهدای مشهد تجمع کردند.

 

به گزارش رجانیوز، این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد، خواسته اصلی مردم در این تجمعات (با وجود غیرقانونی بودن تجمع) توجه دولت به مشکلات اقتصادی و معیشتی و اقدام جدی برای حل معضلات بود.

متاسفانه در دقایقی از این تجمعات شعارهای ساختار شکنانه حتی علیه شخص رییس جمهور مطرح شده و رسانه‌های ضد انقلاب نیز با دمیدن در این اتفاقات و جهت دهی به برخی شعارها، سعی در هدایت این تجمعات به سمت و سوی ناآرامی داشتند.

به گفته فرماندار مشهد، تعدادی از افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آن‌ها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند و  در نهایت این حرکات با مدیریت نیروی انتظامی بدون حاشیه خاصی کنترل شد و خاتمه یافت.

گرچه این تجمعات پایان یافته است اما نکته قابل توجه در این میان آن است که هشدار نسبت به گلایه مندی مردم که رهبر انقلاب سال گذشته با جدیت مطرح کردند، باید از سوی دولت بصورت جدی در نظر گرفته شده و توجه جدی به این مطالبات  در دستور کار قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسفندماه سال گذشته در دیدار با مردم آذربایجان ضمن هشدار به دولت درباره وضعیت معیشت مردم فرمودند: مطلب بعدی‌ که میخواهم عرض بکنم، خطاب به مسئولین محترم کشور است. به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید.

مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است.

ما امروز دچار مشکلیم، نمیشود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد. البتّه مسئولین تلاش میکنند، ما می‌بینیم امّا ظرفیّتها بیش از اینها است. من حالا ان‌شاءالله در وقت خودش عرض خواهم کرد؛ ما در بن‌بست نیستیم، ما در مسائل اقتصادی در بن‌بست قرار نداریم؛ مشکلات هست، از دو طرف، سه طرف، چهار طرف مشکلات هست امّا محلّ خروج از مشکلات هم مشخّص است. چه‌جوری میشود از این مشکلات خارج شد؟ مسئولین باید تلاش کنند.

...................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©