Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۱۸ آوريل ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۱۸ آوريل ۲۰۱۸
اعتراضات دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

 

جوابیه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

در پاسخ به اطلاعیه مورخ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ مسئولین دانشگاه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

پاسخ به بیانیه روابط عمومی دانشگاه جهت تنویر افکار عمومی

نقد و اعتراض حق شهروندان است

در مقدمه روابط عمومی عبارت(( روال عادی ))آمده است، که بیش از انکه بیان کننده نکته مثبتی باشد نشان از عزم مدیریت دانشگاه برای ((عادی سازی)) روند سیاست گذاری های مخرب دارد تا اثبات کننده عادی بودن. از این رو به چهار بند بیانیه پاسخ می دهیم تا روند خطا روال عادی نشود.

۱- دانشگاه بدون حضور دانشجو مفهوم و معنایش را از دست می دهد به همین جهت باید به مدیریت دانشگاه یادآور شویم که شما فقط نمایندگان اساتید یا دولت نیستید و بهتر آن بود که دانشجویان را در تنظیم بودجه سالانه دانشگاه، نمایندگی میکردید چرا که همه اساتید و کارمندان و مدیران برای علم آموزی دانشجویان گرد هم آمده اند اگر اینگونه نیست نام دانشگاه را به مرکز تحقیقات تغییر نام دهید. مساله و نقد دانشجویان فقط به حسابرسی در پایان هر سال نیست بلکه فرایند تنظیم بودجه هم هست و ما دانشجویان بر این باوریم که شما در حال تحقق شعار (( اولین دانشگاه بدون بودجه دولت )) هستید.

۲-در بیانیه آمده است که بخش زیادی از بودجه تکلیفی را صرف زیر ساخت ها و بهبود کیفیت تغذیه و... نموده اید. این واقعیت قابل انکار نیست که کیفیت تغذیه، اینترنت و سرویس های ایاب و ذهاب  نه تنها بهتر نشده است که هر ترم نسبت به ترم قبل بدتر می شود. بارها مساله کیفیت تغذیه ، اینترنت و ایاب و ذهاب دانشجویان موضوع مورد مناقشه نمایندگان دانشجویان و مدیریت بوده است و پاسخ فقط کسری بودجه اعلام شده است. در این مورد به مکاتبات متعدد دانشجویان با مدیریت می توان استناد کرد و ادبیات پاسخ مدیریت دانشگاه را بررسی کرد.

۳-اگر مدیریت دانشگاه سیاست تمرکز خوابگاه ها در اطراف سایت مرکزی دانشگاه با حفظ کیفیت را پیگیر بوده است در فرایند تنظیم بودجه از سه سال قبل می بایست اقدام به ساختن خوابگاه یا خرید میکرده است نه اینکه در پایان اسفند ماه ۹۶ طی اطلاعیه ای به دانشجویان خوابگاه فردوسی اعلام کند که  در خوابگاه های دیگر جایی برای خود بیابند و معاونت دانشگاه مهلت تخلیه در میانه ترم تعیین کنند. باید این نکته را یادآور شویم که با نوشتن چند کلمه خوب در کنار هم نمی توانید واقعیت ((کیفیت زدایی)) از زیست اجتماعی - صنفی دانشجویان را پنهان و انکار کنید.

۴- اگر منظور مدیریت دانشگاه  از عقلانیت سکوت در برابر سیاست های خطایی است که هر ترم تحمیل می شود ما دانشجویان دارای چنین عقلانیتی نیستیم اگر منظور از عقلانیت و پرهیز از احساسات ادامه روند غیر عقلانی چنین مدیریتی است و به معنی سکوت در برابر  کرسی صاحبان قدرت است تا وضعیت از این بدتر شود ما دانشجویان با چنین عقلانیتی غریبه ایم.

در پایان توصیه می کنیم روند مخرب موجود را متوقف کنید.

شورای_صنفی_دانشجویان_تربیت_مدرس

 

منبع : کانال شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس

.........................................................

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

 

روز 26ام فروردین دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به سیاست گذاری های مدیران رده بالای دانشگاه و علی الخصوص معاون دانشجویی، محمدرضا اصلاحچی تجمع و اعتراض کردند.  دانشجویان خواستار شفافیت در بودجه و هزینه های دانشگاه هستند. آنها مدعی اند امکانات و بودجه دانشگاه در اثر سوءمدیریت هئیت رئیسه اتلاف شده و به درستی صرف نمی شود. آن ها همچنین به تخلیه غیرقانونی خوابگاه ها، اجاره امکانات دانشگاه ( سالن ورزشی، استخر و...) به نهادها و اشخاص خارجی و مسائلی از این دست که به زعم آن ها در اثر همان سوء مدیریت و نگاه تجاری و بنگاه دارانه مدیران دانشگاه حاصل شده است، اعتراض دارند.

گفتنی است شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، حمایت خود از این اعتراضات را اعلام کرده است.

...................................................................

جوابیه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

به مصاحبه ریاست دانشگاه در رابطه با اعتراضات روز 26 فروردین 97

به نظر می‌رسد دکتر احمدی در دانشگاه دیگری ریاست می‌کند نه در دانشگاه تربیت مدرس!!

 

روز یکشنبه مورخ 26 فروردین ماه 97 جمعی از دانشجویان دانشگاه جهت حل مشکلات صنفی و رفاهی موجود و مدیریت ضعیف و خودسرانه‌ی مسئولین دانشگاه، تجمعی را برگزار کردند که طی آن شفاف‌سازی در بودجه (مطابق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات)، بهبود وضعیت تغذیه و اینترنت، اختصاص فضای استاندارد آموزشی، پژوهشی و رفاهی به دانشجویان، عدم تخلیه خوابگاه فردوسی، بسته شدن پرونده‌ی انضباطی دانشجویان معترض و... را خواستار شدند. در جریان این تجمع اعتراضی، عدم تخلیه خوابگاه فردوسی یکی از مطالبات دانشجویان بود که با توجه به گفته‌ی معاون دانشجویی در جلسه‌ی روز چهارشنبه 22 فروردین ماه با حضور اعضای شورای صنفی و تعداد کثیری از دانشجویان ساکن خوابگاه فردوسی، علت تخلیه این خوابگاه (با وجود تمدید 5 ساله‌ی قراداد با مالک)، تصمیم مسئولین مربوطه در جهت کاهش هزینه‌ها می‌باشد و دانشجویان موظف هستند که هر زمان دانشگاه بخواهد، خوابگاه را تخلیه نمایند. این در حالی است که علی رغم صحبت‌های معاون دانشجویی، در اطلاعیه‌ی نصب شده در خوابگاه علت تخلیه اتمام قرارداد اجاره با مالک اعلام شده بود.

بعد از تجمع امروز دکتر احمدی (ریاست دانشگاه) در مصاحبه‌ای گفتند که این تجمع فقط بعلت تخلیه خوابگاه فردوسی با توجه به اتمام قرارداد اجاره با مالک است. همچنین در مصاحبه ایشان مطلبی در رابطه با انتقال دانشجویان به خوابگاه جدیدتر نزدیک پردیس به چشم میخورد. قابل ذکر است که آماده سازی خوابگاه وعده داده شده توسط ریاست (به گفته مسئولین و پیمانکاران) تا پائیز 97 به طول می‌انجامد. همچنین بیشتر دانشجویان از وضعیت خوابگاه خود رضایت داشته و کهنه خواندن خوابگاه توسط رئیس دانشگاه را تکذیب می‌نمایند. گفتنی است بر اساس تبصره‌ی 7 دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویی مورخ 95/03/18، مبنی بر اینکه دانشجویان بهره‌مند از خوابگاه متعهد می‌گردند پس از پایان هر سال تحصیلی، قطع ارتباط دانشجویی و فراغت از تحصیل، خوابگاه محل سکونت را تخلیه نمایند، جابجایی دانشجویان در میانه ترم و علی‌رغم میل باطنی و ایجاد تنش و ناراحتی های روحی، عملی غیر قانونی می‌باشد. لذا با توجه به این توضیحات ذکر شده، صحبت‌های دکتر احمدی نشان دهنده‌ عدم اشراف و آگاهی ایشان نسبت به مسائل مختلف دانشگاه است و گویی در دانشگاه دیگری مسئولیت دارند.

شورای صنفی دانشجویان بر برآورده شدن تمامی مطالبات دانشجویان معترض به ویژه شفاف سازی در بودجه و هزینه کرد دانشگاه تاکید دارد و صحبت‌های ضد و نقیض و عدم شفافیت مسئولین و تصمیماتشان در مسائل صنفی و رفاهی را محکوم می‌نماید و نیز همانند گذشته پیگیر مطالبات دانشجویان خواهد بود تا روزی که مسئولین دست از اقدامات خودسرانه و غیر شفاف خود برداشته و نظرات و خواسته‌های دانشجویان را در مدیریت بهتر دانشگاه اجرایی نمایند.

................................................

بیانیه سومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

 

بنام خداوند سریع الحساب

 

در دو سال گذشته مکرر شاهد نارضایتی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به مسائل مختلف صنفی و آموزشی بوده ایم و البته شاهد دستاوردهای بزرگی مانند تغییر مصوبه غیرقانونی دروس جبرانی و تعدیل در قانون سنوات مجاز تحصیلی!

 اما مشکلات انباشته و بیش از پیش شده است. باید پرسید که چگونه است مسئولین دانشگاهی در تراز تربیت مدرس با بودجه ای قابل توجه در مقایسه با بیشتر دانشگاه های کشور همواره باید مشکلات را به کمبود و نبود بودجه ارجاع داده و از رفع مشکلات سر باز ¬زنند. این بار اعتراضات با اطلاعیه¬ای تأسف بار مبنی بر تخلیه یکی از خوابگاه¬ها در میانه ترم شروع شد و پس از گذشت اندک زمانی مطالبات به سمت شفاف¬سازی بودجه و هزینه‌کردهای دانشگاه و بالاخص معاون دانشجویی سوق پیدا کرد.

باید پرسید بودجه کجا هزینه شده و صرف چه اموری شده است که دانشجویان را درگیر مشکلاتی کرده که تحصیل آنان را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. خواست ما این بار، تاکید بر حق دانشجویان در شفافیت مالی  و آگاهی از نحوه هزینه‌کردها و ارتقاء سطح رفاهی دانشگاه تربیت مدرس است.

 اینک زمان حسابرسیِ دقیق مدیرانی است که از پاسخگویی سرباز می‌زنند و ناکارآمدی‌شان تیشه به ریشه دانشگاه زده و موقعیت دانشگاه را آنچنان که بر همگان آشکار شده، تضعیف کرده است. ما بر این نکته تاکید داریم که «تا دست‌یابی به نتایج روشن، بر اعتراض به حق و قانونی خود ایستاده‌ایم و متحد با هم خواستار احقاق حقوق خود هستیم.»

......................................................

بیانیه چهارمین روز تجمع دانشجویان تربیت مدرس

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ما دانشجویان، معترضیم و اعتراض حق ماست.

ما به روندها و سیاست گذاری هایی که امور صنفی دانشجویان را هدف قرار گرفته است، معترضیم.

به همان روندها و سیاست گذاری هایی که در طول چند دهه گذشته، به صورتی تدریجی زیست اجتماعی-صنفی دانشجویان را به شرایط بسیار نامطلوب فعلی کشانده است معترضیم.

مدیریت فعلی دانشگاه بدون شفافیت در تخصیص بودجه دانشگاه، همان سیاست های غلط گذشته را، با سرعت بیشتری به دانشجویان تحمیل می کند.

سال گذشته مسئله سنوات بود و دروس جبرانی، امسال هدف تخلیه خوابگاه ها، بی کیفیت تر شدن تغذیه، مشکلات اینترنت و روش و منش برخورد مدیریت با دانشجویان است.

مسئله خوابگاه فردوسی آغاز یک روند کیفیت زدایی مجدد است و تا حذف همه حقوق دانشجویی ادامه خواهد یافت اگر در مقابله با این روند ظلم و استبداد در سیاست گذاری اعتراض نکنیم.

پس ما اعتراض داریم و تا حذف این رویه ها و سیاست گذاری ها، ایستاده بر حقمان، با صدای رسا و شفاف اعلام میکنیم :

این سیاست گذاری ها را متوقف کنید.

در پایان به مدیریت دانشگاه توصیه میکنیم که راه حل موضوع، کمیته انضباطی، تهدید، ایجاد تفرقه و اختلاف در دانشجویان نیست، بلکه مسئله در نوع مدیریت شماست و راه حل آن، اصلاح مدیریت شماست؛ پس آن را اصلاح کنید.

 

والسلام علی من التبع الهدی

.....................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©