Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
اختلافات جناح های حکومتی به روایت خودشان

اختلافات جناح های حکومتی به روایت خودشان

قسمت نهم

 

آینده ـ تاريخ انتشار: 15 اردیبهشت 1390

روایت آقاتهرانی از مهلت رهبرانقلاب به احمدی نژاد برای تصمیم درباره استعفا

 

استاد اخلاق هیات وزیران اخیرا در یك سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان دكتر احمدی نژاد با رهبر انقلاب پرداخته است..او با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می كند رهبرانقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد

 

حجت الاسلام دكتر مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یك سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان دكتر احمدی نژاد با رهبر انقلاب پرداخته است.

 

به گزارش خبرنگار «آینده»، این استاد موسسه آیت الله مصباح كه چند سالی در آمریكا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یكی از چهره های حامی احمدی نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دوركاری و خانه نشینی احمدی نژاد علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیات وزیران به سخنگوی غیر رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است.

 

 آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه دو ساعت و نیمه ای با محمود احمدی نژاد داشته است، در یك سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی نژاد و رهبر انقلاب در این باره خبر داده است.

 

آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می كند رهبرانقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد.

 

وی اظهار می كند كه احمدی نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است.

 

متن اظهارات آقا تهرانی به نقل از دكتر احمدی نژاد بدین شرح است:

 

«...پریشب ایشون می‏گفت: من صحبتی كردم كه بالاخره وزیر از اختیارات من هست (كه بردارم یا برندارم) یا نیست؟، حالا خوب، به نظر شما ممكنه خوبه. من به هر دلیل می گذارم، به هر دلیل برمی دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند. انتخاب منه. حالا یا درست یا غلط انتخاب رئیس جمهور است. بر می دارم یا می گذارم و این كار را كردم.

 

 

بله، حضرت آقا باید نظر مبارك خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود.  یا مخالفت می كنند و یا موافقت؛ از این دوحالت كه بیرون نیست. اگر موافقت كردند كه هیچ، طرف می‏رود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه ای دارم؟

من صریحا به حضرت آقا گفتم، آقا اگر ببینم كه نظر شما هست كه باشد، ولی من نمی تونام باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری.

 

گفتم: (احمدی نژاد): آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟

گفتند: نه، اگر خواستی بده.

خب، (آقا) یك زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. یا من تا آن زمان یا استعفا می‏دهم یا می پذیرم یا نمی پذیرم. آقا هرچه تدبیر كرد. این ضد ولایت فقیه است؟

 

این حرفی است كه خود ایشان به من زد.

من(آقا تهرانی) گفتم: نه...

گفت: این شلوغی ها پس چی چیه؟!

گفتم نمی دونم...

حزب اللهی ها دارند می گن ها... نمی دونم!

من چی كار باید بكنم؟!...»

آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنرانی می گوید: «...احمدی نژاد چندی پیش به من می گفت دوشنبه ها كه به دیدار رهبر انقلاب می رود، تا نیمه شب به وزرا زنگ می زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند...» بخش كوتاهی از این فیلم را می توانید در این خبر مشاهده نمایید.

 

 

صدیقی: آقای احمدی‌نژاد شما که چیزی نیستید

مفید نیوز ـ تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

 

به گزارش مفید نیوز، حجت الاسام والمسلمین صدیقی در سخنرانی شب اول عزاداری بیت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مطالب بسیار مهمی را بیان داشتند که باعث ابراز احساسات شدید حاضرین در ابراز عشق به ساحت رفیع ولایت و انضجار از جریان انحرافی جدید و اتمام حجت با ایشان گردید.

 

- ایشان در این سخنان به بیان فضایل مخصوص و منحصر ام النجبا حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) پرداختند و عظمت شان ایشان را در ضمن آیه مباهله و آیه تطهیر تشریح نمودند.

 

- امام جمعه موقت تهران حضرت صدیقه را بانی و باغبان شجره طیبه ولایت معرفی نموده و خون پاک ایشان و سلاله طیبه ایشان را مایه آبیاری این شجره طیبه دانستند.

 

- همچنین ایشان فرمودند: امام عظیم الشان امت امام خمینی (ره) ثمره طیبه همین شجره طوبی هستند و از برکات ولایت ایشان ایران اسلامی و جهان بهره مند گردیده است. مسئولین و مردم پس از ارتحال جانسوز امام عزیز نسبت به ادامه جریان ولایت و رهبری بسیار نگران بودند، اما شجره طیبه ولایت ثمره دیگری از اولاد فاطمه اطهر را به آنان هدیه نمود که به حق خلف صالح اسلاف خود میباشد و امت در سایه ولایت الهی و ملکوتی ایشان روز به روز در راه رشد و تعالی و عزتمندی قدم میزند.

 

- ایشان فرمودند: در اوایل دوران ولایت مقام معظم رهبری ایشان به آیت الله بهجت فرموده بودند:"بار عظیمی بر دوشم نهاده شده است." و آقای بهجت در جواب گفتند: " شما به حمد الله به موازین مسلط هستید و من به شما یقین میدهم اولیا الهی در تصمیم گیری ها و برهه های مختلف شما را یاری خواهند داد."

 

- در ادامه ایشان ضمن اشاره به جاودان بودن  شجره طیبه ولایت فرمودند: این شجره و جریان ولایت و ولایت فقیه عالی قدر الهی است و حفظ و حراست آن نیز الهی است و اگر کسی نسبت به آن خدشه و یا دهن کجی کند بیشک منکوب و حقیر خواهد شد مثل همین ماجرای اخیر که امیدواریم ایشان از برخی اطرافیان و رفتارش دست بردارد و به دامان ملت و ولایت بازگردد.آقای عزیز این مملکت دولت موقت دیده است، بنی صدر دیده است، شما که در برابر آنها چیزی نیستید. جریان مخالف شما میگفت روضه های حضرت زهرا (س) ستاد انتخاباتی شما شده است، شما سر سفره حضرت زهرا(س) رای آورده اید و امروز پشت پا به روضه ها و سفره حضرت زهرا (س) میزنید.

 

-در این لحظه تکبیر کوبنده حضار تاییدی بر سخنان ایشان بود و جلسه دقایقی با شدت ابراز عشق حاضرین به ساحت مقام عظمای ولایت و با شعار های "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده" ، " خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" ، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" ، "ابالفضل علمدار خامنه ای نگه دار" متوقف گردید .شدت این ابراز احساسات به حدی بود که تمامی مسئولین حاضر در جلسه از جمله اعضای هیات دولت شدیدا متاثر شده و گریستند.

 

- در ادامه آقای صدیقی فرمودند: من خبر دارم خانواده ، فرزندان و همکاران ایشان و کارکنان نهاد ریاست جمهوری نیز از این وضعیت بسیار ناراحت هستند و منتظر فرمان ولایت میباشند. بعضی از سربازان گمنام امام زمان (عج) که گزارشاتی از رفتار ایشان به من داده اند از من خواسته اند به رهبر بگویم منتظر گو شه چشم ایشان و فرمان ایشان هستند.

 

-این قسمت از سخنان آقای صدیقی نیز با ابراز احساسات شدید حاضرین و توقف دوباره جلسه همراه شد.

- حجت الاسلام صدیقی در ادامه فرمودند: این ابراز علاقه و بذل جان شما در امتداد جانفشانی جوانان پاکباخته ولایت ، شهدای عزیز است . آنها که فدایی راه ولایت شدند تا این شجره طیبه جاوید بماند. آنها هم مانند شما گفتند :" خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"

 

- حاضران در جلسه با شعار "سید علی لب تر کند جان را فدایش میکنیم" و " مرگ بر ضد ولایت فقیه " به تایید سخنان ایشان و ابراز علاقه شدید پرداختند.

 

  بزمانه

  دیدگاه‌های شخصی حمید بزم شاهی اصفهانی

+ نوشته شده در 90/02/15 |

تذکر شدید آیت الله صدیقی به احمدی‌نژاد

 

برای شرکت در مراسم اولین شب عزاداری فاطمیه بیت رهبری با خانواده برنامه‌ریزی کردیم و دقایقی پس از اذان مغرب، از ترافیک خیابان انقلاب رهایی یافته و وارد خیابان فلسطین شدیم. به خیابان لبافی‌نژاد که رسیدم پراید را سر اولین کوچه پارک کرده و پیاده به راه افتادیم تا به بیت رسیدیم. از خانم و بچه‌ها جدا شدم و با یکی دوستان رفتیم جلوی در.

 

وقتی رسیدیم نماز مغرب و عشاء تمام شده بود. ملت هم توی خیابون و مدرسه‌ها نشسته بودند و عده‌ای هم پشت در صف کشیده بودند که بتوانند بروند داخل. از دور صدای قرآن می‌آمد. معلوم شد که هنوز سیستم صوت و تصویر خیابان راه نیافتاده است. رفتیم و همون روبروی در نرده‌ای بیت یک جایی پیدا کردیم نماز مغرب و عشاء را که خواندیم مراسم شروع شد و همچنان صدا و تصویر نبود. به نظرم رسید که در نظم و اجرای برنامه نسبت به سال گذشته افتی پیش آمده. زیرا اواسط سخنرانی آقای صدیقی بود که آمدند و صدا و تصویر را وصل کردند.

 

صحبت‌های آقای صدیقی کاملاً هشدار آمیز بود. تا جایی که یادم هست صحبت‌های ایشان را می‌نویسم.

 

    حضرت زهرا (س) به مردم خدمت می‌کرد برای ارزش ذاتی آن نه برای انگیزه‌های انتخاباتی و یا آن‌که هوادارش باشند بعداً

    ارزش و مقام حضرت زهرا (س) یک مقام الهی است.

    مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب هرگز به دنبال مقام و ریاست و سروری نبوده‌اند و همیشه توسط امام مورد عنایت بودند.

    هیچ کس فکر نمی‌کرد که پس از رحلت امام (ره) زنده بماند که بتواند به آن فکر کند.

    خداوند مقام معظم رهبری را به حکم «ما ننسخ من آیة او ننسها، نأت بخیر منها او مثلها» برای آن روز تاریخی به عنوان ذخیره حفظ کرده بود و در روزی که هم دشمنان و هم مردم حیرت‌زده بودند خداوند این شخصیت بزرگ را به مقام ولایت منصوب کرد.

    مقام ولایت چیزی نیست که رها شده باشد و طبق قاعده محکم عقلی «لطف» خداوند جامعه را بدون رهبر رها نمی‌کند. همان گونه که شیخ مفید تصمیم گرفت به خاطر سنگینی مقام زعامت شیعه کناره گیری کند ولی حضرت صاحب الأمر (عج) شخصاً به شیخ مفید فرمودند که «فتوا بده و ما تصدیق می‌کنیم.» و او را از کناره‌گیری برحذر داشتند. بنابراین ولی فقیه هرگز رها شده نیست و قطعاً مورد عنایت و توجه حضرت صاحب الزمان (عج) است.

    مقام معظم رهبری در ابتدای زعامت خود از آقای بهجت برای سختی کارشان طلب دعا کرده بودند، آقای بهجت به ایشان گفتند: شما با موازین آشنا هستید، طبق موازین عمل کنید و من موفقیت شما را تضمین می‌کنم.

    دوران زعامت ایشان نشان دهنده آن است که ایشان از لطف و پشتیبانی حضرت صاحب بهره‌مندند.

    کسانی فکر نکنند می‌توانند با این شجره طیبه در بیافتند. خداوند این شجره ولایت را مستحکم نگه خواهد داشت. کسی که روی شاخه این درخت نشسته و آن را می‌برد بداند که خودش سرنگون می‌شود و به درخت ضرری نمی‌زند. «مثل کلمة طیبة کشجرة طیبة اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء ...»

    این آقایی که دور و برش را گرفته‌اند و کارهایی می‌کند برضد اوامر آقا بداند بجز خودش کسی را نابود نمی‌کند. این مملکت دولت موقت بخود دیده است، این مملکت بنی‌صدر بخود دیده است، این مملکت اصلاحات به خود دیده است. این مملکت افراد ریشه‌داری را به خود دیده است که با پشت کردن به ولایت یک شبه توسط مردم حذف شده و سقوط کرده‌اند (اشاره به منتظری) تو که در مقابل آنان چیزی نیستی! [تکبیر حضار]

    این مملکت صاحب دارد. مردم توجهشان به ولایت است و بخاطر ولایت به تو رو کرده‌اند. تو از دستگاه حسین‌بن‌علی (ع) و هیئت فاطمه زهرا (س) و با آبروی ولایت توانستی بلند شوی. رقبایت می‌گفتند تمام هیئات فاطمه زهرا (س) ستاد انتخاباتی فلانی شده، تو آبرو و مقامت را از حضرت زهرا (س) گرفته‌ای فکر نکن اگر پشت کنی به این دستگاه می‌توانی پابرجا بمانی. پشت کردن به ولایت و حضرت زهرا (س) هزینه بسیار سنگینی برای تو دارد. [جمعیت شروع به تکبیر و شعار دادن کرد. شاید 5 دقیقه فقط در حمایت از رهبری و محکوم کردن دشمنان ولایت شعار دادند. بیشتر افراد گریه می‌کردند در تصویر تلویزیونی، شخصیت‌های سیاسی که اطراف آقا نشسته بودند هم گریه می‌کردند مخصوصاً گریه فتاح و گریه زریبافان خیلی شدید بود. آقا سرش را پایین انداخته بود.]

    پس از فروکش کردن شعارها آقای صدیقی ادامه داد: والله همه ما ناراحتیم از وضعیت. بچه‌های نهاد ریاست جمهوری همه ناراحتند، خانواده و نزدیکان این فرد هم ناراحتند و مستأصل شده‌اند ولی همه مطیع امر آقا هستیم. ما همه این خون دل‌ها را می‌خوریم به خاطر آقا. این سربازان گمنام امام زمان (عج) بعضیشان پیش من آمدند و گفتند سلام به آقا برسانید و بگویید والله ما منتظر یک اشاره شما هستیم تا جانمان را قربان شما کنیم و این دار و دسته را جمع کنیم. [دوباره جمعیت منفجر شد و این بار با شدت بیشتری شعار دادند. دوباره حدود 5 دقیقه‌ای شعار دادند با سینه زدن و گریه کردن.]

    مجلس آتش گرفته بود و دیگر کنترل‌پذیر نبود. آقای صدیقی ادامه داد این روزها بیش از هر وقتی محتاج عنایت حضرت زهرا (س) هستیم. ایشان دعای مفصلی کرد که متأسفانه یادم نمی‌آید. ولی تصویر، آقا را نشان داد که ایشان هم آمین می‌گفتند.

 

حاج منصور ارضی نیز که گفته می‌شود توسط دفتر رییس جمهور ازش شکایت شده روی منبر رفت و شروع به مداحی کرد. اشعار حاج منصور خیلی سوزناک و در عین حال درس‌آموز و سیاسی بود.

 

چیزی که توجه مرا جلب کرد این بود که آقا معمولاً در روضه‌ها تباکی می‌کنند ولی این روضه دیشب از اول که حاج‌منصور بسم الله را گفت تا آخر گریه می‌کردند حتی موقع سینه‌زنی حاج حسین سازور.

 

حاج حسین سازور در پایان سینه‌زنی گفت که سفارش کرده‌اند برای حوایج مهمی «امن یجیب بخوانیم» که خود آقا و مردم هم امن یجیب خواندند و حاج حسین هم دعاهای مفصل و معنی‌داری را خواند.

 

نکته دیگر درباره ضعف مدیریت در توزیع غذا بود که معلوم بود بچه‌هایی که امسال متصدی توزیع غذا بودند کم‌تجربه بودند و خلاصه نتوانستند غذا را قبل از پایان مراسم به همه برسانند که البته بعداً به صف وایستادیم دم مدرسه و گرفتیم! (همین غذاهای محرم و صفر بیت رهبری است که من اصفهانی را زنده  نگه داشته است!)

 

و اما نکته تلخ داستان اینجا است که ما پس از معطلی فراوان سر کوچه خانم‌ها، بالاخره با خانواده مربوطه راه افتادیم و رسیدیم به پراید مذکور که دیدیم صندوق عقب ماشین باز و سارق نامحترم کیف بنده و خانم را برده بودند و چیزی حول حوش 500هزار تومان ضرر به وارث زده بودند! فدای سر آقا.

 

 

آیا رییس جمهور، وزیر اطلاعات را وادار به ترک هیئت دولت کرد؟

فرارو- 14 ارديبهشت 1390

        

در حالی که برخی منابع خبری می گویند رییس جمهور در نخستین دقایق تشکیل جلسه امروز هیئت دولت، حجت الاسلام و المسلمین مصلحی را وادار به ترک جلسه کرده است، یک سایت نزدیک به دولت نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.

به گزارش فرارو، سایت هفت صبح، نزدیک به رییس دفتر رییس جمهور، در این خصوص نوشت: « یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهور با تکذیب خبر سایت ضددولت فرارو در مورد دستور رییس جمهور به وزیر اطلاعات برای خروج از جلسه هیات دولت، افزود رییس جمهور پس از خروج وزیر اطلاعات ریاست جلسه را برعهده گرفت که البته نه تاخیر رییس جمهور و نه خروج وزیر از جلسه یک اتفاق نامتعارف نبوده است.

وی در تشریح این مسئله ادامه داد: اصولا روال کار هیات دولت به این صورت است که همیشه اینگونه نیست که رییس جلسه از ابتدا رییس جمهور باشد و همچنین وزرا به ندرت دقیقا از اول تا آخر در جلسه حضور خود را ادامه می دهند و ورود و خروج به جلسه در زمان های مختلف موضوعی متعارف است.

در جلسه امروز نیز چندین وزیر تاخیر داشته یا زودتر خارج شده اند که مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

 

طرح سئوال از رئیس جمهور باردیگر کلید خورد

فراروـ  15 ارديبهشت 1390

 

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با به روز کردن طرح سئوال از رئیس جمهور که زمزمه‌های آن پیشتر به گوش رسیده بود، مجدداً‌ برای مطرح کردن آن در صحن مجلس اقدام کردند.

به گزارش مهر، جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ای که صبح روز پنجشنبه برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدند که موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور را به دلیل اتفاقات اخیر رخ داده در دولت پیگیری کنند.

بر این اساس متن تنظیم شده ای که قبلاً از سوی علی مطهری تهیه شده بود با توجه به مسایل اخیر به روز شده و برای آن امضا جمع‌آوری شده است. تعداد امضاها تا کنون به 90 امضا رسیده این د رحالی است که طبق آیین‌نامه مجلس طرح سئوال از رئیس جمهور به حدود 175 امضا نیاز دارد تا در صحن مجلس مطرح شود.

در متن این سئوال علاوه بر مسایل مربوط به اقدامات غیرقانونی دولت از جمله عدم پرداخت اعتبارات مصوب برای مترو و همچنین معرفی نشدن وزرای وزارتخانه‌های ادغام شده و نحوه برخورد دولت با مصلحی وزیر اطلاعات نیز گنجانده شده.

 

 

حاكميت در جمهوري اسلامي مطلق و يگانه است

صبح صادق ـ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰

یدالله جوانی

بسم الله الرحمن الرحيم

        

موضوع حاكميت يكي از مهم ترين مسايل در حوزه سياسي به شمار مي آيد و از ديرباز همواره مورد بحث صاحب نظران و انديشه ورزان اين حوزه بوده است. در واقع مي توان گفت يكي از مهم ترين ويژگي هاي هر نظام سياسي حاكميت در آن نظام است. از منظر جامعه شناسي سياسي، حاكميت عبارت است از قدرت عاليه فرمانروايي كه در هر جامعه سياسي به عالي ترين مقام تعلق مي گيرد و اين قدرت در داخل جامعه سياسي مورد اطاعت و در خارج از آن به رسميت شناخته مي شود. بنابراين حاكميت داراي دو بعد داخلي و خارجي است. براي حاكميت ويژگي هايي وجود دارد كه مهم ترين آنها عبارتند از:

1- مطلق بودن 2- غيرقابل تقسيم بودن 3- جامع بودن 4- دائمي بودن.

حاكميت در هر نظام سياسي غير از حكومت است و با آن تفاوت هايي دارد. يكي از مهم ترين تفاوت هاي حاكميت با حكومت به غيرقابل تجزيه بودن حاكميت و تجزيه بردار بودن حكومت برمي گردد. حكومت را مي توان به قواي سه گانه اي چون مقننه، مجريه و قضائيه و دستگاه هاي ديگر تقسيم نمود.

حال كه اهميت حاكميت و تفاوت اساسي آن با حكومت روشن شد، اين سوال از مهم ترين سوالاتي است كه به ذهن خطور مي كند: «حاكميت در جمهوري اسلامي چگونه است؟»

در نظام هاي سياسي كنوني در دنيا، قانون اساسي به عنوان ام القوانين و يا ميثاق ملي، بزرگترين سند راهبردي براي تبيين موضوع و به دست آوردن پاسخ براي سوال مذكور است.

اصل 56 قانون اساسي حاكميت و منشأ آن در جمهوري اسلامي را اينگونه بيان مي دارد: «حاكميت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم ساخته است. هيچ كس نمي تواند اين حق الهي را از انسان سلب يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد و ملت ايران اين حق خدادادي را از طرقي كه در اصول بعد مي آيد اعمال مي كند.»

بر اساس قانون اساسي مهم ترين اصلي كه اصل 56 را توضيح مي دهد و چگونگي اعمال حاكميت الهي بر روي زمين را تشريح مي نمايد اصل پنجم قانون اساسي است. اصل پنجم عبارت است از:

«در زمان غيبت حضرت ولي عصر(عج) در جمهوري اسلامي ايران ولايت امر و امامت امت بر عهده فقيه عادل و با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدير و مدبر است كه طبق اصل 107 عهده دار آن مي گردد.» اصل 57 قانون اساسي با تفاوت قائل شدن بين حاكميت و حكومت، رابطه آنها را اينگونه بيان مي دارد: «قواي حاكم بر جمهوري اسلامي ايران عبارتند از قوه مقننه، قوه مجريه و قوه قضائيه كه زير نظر ولايت مطلقه امر و امامت امت، برطبق اصول آينده اين قانون اعمال مي گردد. اين قوا مستقل از يكديگر و ارتباط ميان آنها به وسيله رئيس جمهور بر قرار مي گردد.»

          

دقت در اين اصول نشان مي دهد كه حاكميت در يك نظام ديني به صورت مطلق از آن خداوند است و اين حاكميت الهي در يك نظام اسلامي از طريق پيامبر(ص) و ائمه معصومين (عليهم السلام) در حضور و از طريق ولي فقيه كه داراي ولايت مطلق مي باشد در عصر غيبت اعمال مي گردد. از نظر حضرت امام خميني(ره) ولايت فقيه همانند ولايت پيامبر(ص) در حوزه اداره جامعه مطلق مي باشد. يعني همان اختياراتي را كه پيامبر(ص) يا امام معصوم(ع) براي اداره جامعه از آن برخوردار هستند ولي فقيه هم از همان اختيارات برخوردار است. با اين نگاه مي توان گفت اساساً در نظام اسلامي، اصل امام و امت، يك اصل حاكم است و حركت امت بر محور امام انجام مي شود و امام جامعه، تعيين كننده همه جهت ها و مشروعيت بخش به همه امور است.

با چنين نگاه و اعتقادي حضرت امام(ره) مي فرمايند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين مملكت آسيبي نرسد.» در طي 32 سال گذشته يكي از توطئه هاي دشمنان، توطئه عليه ولايت فقيه يا در واقع حاكميت در جمهوري اسلامي ايران بوده است. مهم ترين راهبرد دشمنان در اين عرصه، تبديل كردن حاكميت يگانه و مطلق در جمهوري اسلامي به حاكميت هاي دوگانه و يا چندگانه بوده كه تاكنون موفق به انجام آن نشده و از اين پس نيز هرگز موفق به انجام آن نخواهند شد.

نيم خيز اول در اين راستا از سوي دولت موقت و عناصر نفوذي و منحرف در اين دولت برداشته شد و نمود آن در موضع گيري هاي متفاوت اين دولت با حضرت امام(ره) آشكار گشت. بني صدر به عنوان اولين رئيس جمهور مغرور رأي 11 ميليوني گشت و تحت تأثير عناصر منحرف و القائات و خط دهي هاي دشمنان در برابر امام(ره) به اتخاذ مواضع متفاوت روي آورد. تمركز روي شريعتمداري از سوي دشمنان و مخالفان نظام، گام ديگري بود كه دشمنان براي تضعيف حاكميت مطلق و يگانه در ايران برداشتند. تلاش عناصر منحرف و در رأس آنان باند مخوف مهدي هاشمي معدوم براي قرار دادن منتظري هم تراز امام(ره) و بالاتر از آن هدفي جز بي ثبات سازي حاكميت و دوگانه كردن آن دنبال نمي كرد. در دوره اصلاحات، مقوله حاكميت دوگانه از سوي دشمنان بيروني و داخلي به نوعي ديگر تبيين گشت و با طرح اين موضوع كه حاكميت در ايران داراي دو بخش انتخابي و انتصابي مي باشد، تلاش كردند تا حاكميت دوگانه را در ايران القاء نمايند.

با توجه به اينكه اينگونه حركات دشمن برخلاف قانون اساسي و حركت عمومي جامعه بوده، تاكنون ناكام مانده و شكست خورده است. تجربه 32 سال گذشته نشان مي دهد كه هر حركتي مغاير با حركت محوريت نظام فرجامي جز شكست ندارد. البته اين بدان معنا نيست كه اگر دشمن در عرصه اي شكست خورد و ناكام گشت، ديگر در آن عرصه ورود پيدا نكند. دشمنان همچنان تضعيف و بي ثبات سازي حاكميت و القاي حاكميت دوگانه را در دستور كار دارند. به طور قطع با عنايات الهي، تدابير امام امت حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) و هوشياري امت با بصيرت، مومن و انقلابي، از اين به بعد نيز هر طرح و برنامه اي از سوي دشمنان در اين عرصه ناكام خواهد بود و با شكست مواجه مي گردد.

  يدالله جواني

 

 

 فرمانده کل سپاه: مردم به دنبال جن و انس نیستند

جهان نیوز ـ پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵

                                       

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش برخي دولت‌ها در به انحراف كشاندن مسير انقلاب اسلامي گفت : مردم هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار جعفري چهارشنبه‌شب در مراسم اجلاسيه سرداران و ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهيد استان فارس اظهار داشت: جنگ ايمان و رذالت كه با حيات انقلاب اسلامي رخ داد، از آدم تا خاتم و در طول تاريخ ادامه داشته است.

 

جعفري خاطرنشان كرد: ارزش شهادت و شهيد با هنر، شعر و هيچ حماسه‌اي در دنيا قابل مقايسه نيست، چراكه ارزش شهدا را با عشق به خداوند مي‌توان جستجو كرد.

 

وي با اشاره به اينكه برخي از دولت‌ها به دنبال به انحراف كشاندن مسير انقلاب اسلامي هستند و توجه خود را به توسعه سياسي و مسائل داخلي معطوف كرده‌اند، گفت: بعضي در درون نظام اسلامي، ارزش‌هاي انقلاب را به وادي فراموشي سپرده و به دنبال توقف و برهم زدن معنا و جوهره اسلام هستند.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: مردم هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند و به دنبال شيطان داخلي و جن و انس نيستند.

 

جعفري انحراف در بخش‌هاي مختلف سياست خارجي و حمله به محور اصلي جمهوري اسلامي ايران را حمله به ولايت برشمرد.

 

وي با تاكيد بر اينكه دعواي ما در فتنه ۸۸ با كساني بود كه نمي‌خواستند موضع و حرف ولايت فقيه را فصل‌الخطاب قرار دهند، گفت: بايد بر اين باور بود كه انقلابي بودن و همراه انقلاب ماندن اثرش بسيار سخت‌تر از انقلابي شدن است.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: در مسير انقلاب ماندن يعني اطاعت محض از ولايت فقيه است و هر كس در هر طبقه و مقام و مسئوليتي كه باشد بايد در مقابل امر ولايت سر تعظيم فرو آورد، در غيراين صورت معنا و مفهوم انقلاب اسلامي و ولايت فقيه را درك نكرده است.

 

جعفري اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي كه با آبياري خون شهيدان پربار شده است، حاصل تلاش‌هاي چند نفر نبوده و خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر به دنبال استمرار حكومت اسلامي هستند.

 

فرمانده كل سپاه پاسداران اضافه كرد: مردم مومن، انقلابي و ايثارگر در كمال هوشياري و بصيرت از خون‌هاي ريخته شده شهدا با تمام توان حراست و حفاظت ميكنند.

 

جعفري افزود: انقلاب اسلامي اثرگذارترين حركت ضد استعماري بوده و شياطين با تمام توان مادي درصدد حذف و جايگزين كردن فرهنگ منحط خود هستند كه با تلاش‌هاي جوانان ولايتمدار بار ديگر توطئه‌هاي آنان شكست مي‌خورد.

 

صراط ـ تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

حاشیه های اولین شب مراسم عزاداری در بیت رهبری

 

تغییر شعر حاج منصور ارضی/غیبت رئیس جمهور/ حضور منوچهر متکی ، مهرداد بذرپاش و سعید حدادیان + تصاویر

در بخشی از مراسم و در حالی که حاج منصور ارضی در ابتدای مداحی قرار داشت با رساندن یادداشتی به وی ، از او خواسته شد تا شعر خود را تغییر دهد و ارضی با اشاره به این یادداشت شعر خود را تغییر داد .

"صراط" - شب گذشته اولین شب از مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب ، علما ، مقامات کشوری و لشکری و برخی از چهره های شاخص برگزار شد .

در این مراسم طبق برنامه از پیش اعلام شده آیت الله صدیقی به سخنرانی و حاج منصور ارضی و حاج حسین سازور به مداحی پرداختند .

در بخشی از مراسم و در حالی که حاج منصور ارضی در ابتدای مداحی قرار داشت با رساندن یادداشتی به وی ، از او خواسته شد تا شعر خود را تغییر دهد و ارضی با اشاره به این یادداشت شعر خود را تغییر داد .

از دیگر نکاتی که در شب اول این مراسم به وضوح به چشم می آمد غیبت محمود احمدی نژاد در مراسم عزاداری بود .

اما سعید حدادیان که همه ساله یکی از مادحین دعوت شده در مراسم بود علیرغم عدم دعوت از وی در حسینه امام خمینی (ره) و در محضر رهبر انقلاب حضور یافت .

حدادیان پیش از این پیرامون عدم دعوت از او برای مداحی در مراسم های بیت رهبری گفته بود: بیت، هیئت ماست. اگر به آن دعوت نشدیم می‌رویم و پای منبر دیگران می‌نشینیم و از مراسم بهره می‌بریم.

منوچهر متکی، پرویز فتاح و مهرداد بذرپاش از جمله کنار گذاشته شده های دولت بودند که در این مراسم حضور داشتند .

 

ضرغامي: دفتر رييس‌جمهور پخش مستقيم برنامه نمايشگاه کتاب را مصلحت ندانست

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1390/02/15 شماره انتشار 17828

 

رئيس سازمان صداوسيما در پاسخ به پرسشي درباره اخباري مبني بر اين‌که «رئيس‌جمهور از صداوسيما درخواست وقت زنده براي گفت‌وگو با مردم داشته ولي صداوسيما چنين درخواستي را قبول نکرده است» گفت: نه، مساله به اين صورت نبوده است.چند روزي که رئيس جمهور به قول خودشان دورکاري مي‌کردند، چون در منزل بودند، امکان ضبط برنامه مستقيم نبود و وقتي به محل کار تشريف آوردند، همه امکانات در اختيار ايشان قرار گرفته است. وي افزود: در ارتباط با برنامه گشايش نمايشگاه کتاب، خوشبختانه يا بدبختانه به هر دليلي کساني که در دفتر رييس‌جمهور مسئوليت دارند مصلحت ندانستند که برنامه به صورت مستقيم پخش شود.

 

"صراط" ـ تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

پیرامون شکایت از مداحان

ریاست جمهوری: مدعی العموم شکایت کرده دادستان تهران: دادستانی سخنگو ندارد

درخصوص اين مداحان نيز واحدهاي دولتي طرح شكايت كرده‌اند كه پرونده ارجاع نيز شده است. اما مدعي‌العموم شكايتي نكرده...

"صراط" - دادستان تهران در حاشيه معارفه معاون امور زنان و اطفال دادسراي تهران در جمع خبرنگاران درباره‌ي طرح شكايت از مداحان اظهارات جالبی را مطرح کرد .

به گزارش صراط نیوز جعفری دولت آبادی در پاسخ به این سوال که افرادي كه از دو مداح شكايت كرده‌اند، خود پيش از اين اظهارنظرهايي در مورد پيامبران داشته‌اند، آيا براي اين افراد پرونده‌اي تشكيل شده يا خير؟ گفت: بارها گفته‌ام كه ما را با دستگاه‌هاي دولتي به دعوا نيندازيد ما اگر جايي احساس كنيم جرمي واقع شده ورود پيدا مي‌كنيم. درخصوص اين مداحان نيز واحدهاي دولتي طرح شكايت كرده‌اند كه پرونده ارجاع نيز شده است. اما مدعي‌العموم شكايتي نكرده، اجازه دهيد دادستاني در حوزه‌هاي فكري و عقيده‌اي افراد ورود پيدا نكند مگر اينكه اين مورد خيلي بزرگ باشد.

البته دادستان تهران پیرامون این مسئله که آیا عقاید انحرافی رئیس دفتر رئیس جمهور پیرامون پیامبران و انبیاء و انتشار آزادانه آن از تریبون و رسانه های مختلف مورد بزرگی محسوب می شود یا نه توضیحی نداد .

دولت آبادی در ادامه و در پاسخ به این سوال که معاون حقوقي رييس‌جمهور در رابطه با شكايت از اين مداحان اعلام كرده بود كه مدعي‌العموم در اين خصوص وارد شده و پس از آن رياست‌جمهوري طرح شكايت كرده است گفت: دادستاني سخنگو ندارد، ما به هيچ عنوان در اين مورد وارد نشديم و تنها با همان شكايتي كه مطرح شد تشكيل پرونده صورت گرفت.

گفتنی است معاونت حقوقی ریاست جمهوری به دلیل انتقادات حاج منصور ارضی و حاج سعید حدادیان به رئیس دفتر رئیس جمهور از این دو مداح سرشناس کشور به قوه قضائیه شکایت کرد .

 

واکنش سازمان ميراث فرهنگي به خبر دستگيري افرادي از جريان خاص 

مردم سالاری ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰

گروه سياسي: بعد از آنکه عباس اميري فر که علاوه بر دبيري کميسيون فرهنگي دولت، امامت جماعت مسجد نهاد رياست جمهوري را عهده دار است و از حاميان اسفنديار رحيم مشايي به حساب مي آيد،سه شنبه شب گذشته از سوي دادگاه ويژه روحانيت بازداشت شد و دادستان تهران اتهام او را همکاري با سازندگان نمايش ضد شيعي "ظهور بسيار نزديک است " اعلام کرد، خبر هاي ديگري از دستگيري بعضي رابطان و اطرافيان آقاي "خاص" و جريانش و همچنين اظهار نظرهاي مختلفي که تلويحا از اقداماتي خرافي پرده برمي دارد در رسانه ها و سايت هاي خبري و تحليلي منتشر شده است اما کمتر  خبرها اين شانس را داشتند که از طرف دولتي ها تکذيب شود . با اين حال خبري که سه شنبه گذشته از سوي سايت اعتدال مبني بر بازداشت تعدادي از  مرتبطين با اسفنديار رحيم مشايي، توسط يکي از دستگاه هاي امنيتي از جمله خانم فاطمي و خانم "الف" ، انتشار يافت ، روز سه شنبه با اطلاعيه اداره کل روابط عمومي و امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري (که به نظر خودشان  اطلاعيه مهمي است) پاسخ داده شد.

سايت اعتدال سه شنبه خبر داد که 25 نفر از مرتبطين با اسفنديار رحيم مشايي، توسط يکي از دستگاه هاي امنيتي بازداشت شدند.بنابر اخبار رسيده به اين سايت، همسر مرحوم دکتر حسين فاطمي و خانم الف. الف که حامل منشور کوروش در روز رونمايي از اين اثر تاريخي بود، در ميان دستگيرشدگان قرار دارند. اين گزارش همچنين حاکي بود که در بين دستگيرشدگان برخي مدعيان علوم غريبه نيز وجود دارند.

اين سايت بعد از چند ساعت نوشت که بنا بر اخبار تکميلي و بررسي هاي بيشتر خبرنگارش، تعداد دستگير شدگان در دوشنبه شب 25 نفر نبوده و به مراتب کمتر از اين تعداد دستگير شده اند، اما هيچ توضيحي درباره 2 خانم دستگير شده نداد تا روز سه شنبه خبرگزاري ميراث آريا  وابسته به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نوشت: در پي انتشار اخبار مجعول و شايعه پراکني هاي کاملا هدايت شده مبني بر دستگيري شماري از مرتبطين آقاي مشايي و اعلام نام يکي از مديران اين سازمان در تعدادي از سايت هاي زنجيره اي پوششي وابسته به محفل خاص اقتدارگرا، اداره کل روابط عمومي و امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اطلاعيه مهمي را منتشر کرد.

بنا بر اين گزارش در اطلاعيه سازمان ميراث فرهنگي آمده است:

1)متاسفانه شماري از شبه رسانه ها و سايت هاي بي نام و نشان و مجهول الهويه، در يک جنگ رواني - امنيتي کاملا آشکار اما محکوم به شکست، طي روزهاي اخير تلاش کرده اند شرايط امنيتي و رواني ويژه اي را جهت پرونده سازي و برخوردهاي گسترده غير قانوني با شماري از افراد خدوم دولت خدمتگزار فراهم نمايند. بر اين اساس، انتشار يک خبر کذب مبني بر "دستگيري رئيس موزه ملي ايران"، از زمره اين نوع شايعه پراکني ها و از مصاديق جنگ رواني است که در يک اتاق فکر جنگ رواني و محفلي خاص و خطرناک تدارک ديده شده است. اين در حالي است که موزه ملي ايران، يک مجموعه کاملا فرهنگي محسوب مي شود، اما برخي به دنبال سياسي- امنيتي کردن آن هستند.

2)حتي با بررسي گذراي شواهد موجود نيز مي توان به اين نکته بديهي پي برد که متاسفانه محفلي خاص، (متشکل از برخي افراد و گروه هاي انحرافي با روش هاي ضد امنيتي که به صورت کاملا مخفي عمل مي کنند) ضد آرمان هاي انقلاب اسلامي، براي امنيتي ساختن فضاي جامعه، تخطئه ارکان دولت خدمتگزار و تخريب وجهه و شخصيت مسئولان خدوم ملت در تکاپو هستند و اين سياست تخريبي خطرناک را نيز از طريق خوراک دادن به محفل اقتدارگراي خاص و شبه رسانه هاي مزدور هدايت مي کنند.

3)در اين روند تخريبي که بي ترديد خطرات فراواني را براي نظام مقدس جمهوري اسلامي در پي خواهد داشت، اين محفل اقتدارگرا با طرح مسايلي دروغين براي تحريک افراد مذهبي و نيز با به کار بردن ادبيات و واژگاني چون "فرقه"، "خرافه گرايي" و "جريان انحرافي" به قصد ارعاب، مي کوشند ضمن مسموم ساختن فضاي رواني جامعه، شرايطي را فراهم آورند تا به منويات منحوس و اهداف پليد خود دست يابند.

4)اين اتفاقات در حالي رخ داده که دولت آقاي دکتر احمدي نژاد، دولتي متشکل از افراد تحصيل کرده، متخصص، انقلابي و تحت ولايت رهبري معظم انقلاب اسلامي در خط مبارزه با استکبار جهاني است و چنين دولتي اساسا اهل خرافه گرايي، فرقه گرايي و انحراف نيست و دشمن باندهاي قدرت طلب و سو»استفاده کنندگان از بيت المال است.

5)از آنجا که اين گونه لجن پراکني ها حاصلي جز رسوايي اين دسته از افراد و محافل مشکوک نخواهد داشت; لذا قضاوت درباره اين نوع تراوشات بيمارگونه برخي اذهان ناپاک را بر عهده مردم شريف و آگاه ايران اسلامي مي نهيم.

 

نگاهي به داستاني مشابه

 

پيش از دستگيري اميري فر و کارگردان نمايش خرافي "ظهور بسيار نزديک است"، رحيم مشايي انتصاب اين نمايش را به خود تکذيب کرده و عنوان داشته بود آنرا نديده است .21 فروردين مشايي در مواجهه با شايعاتي مبني بر انتساب انتشار سي دي "ظهور نزديک است" به خودش به خبرنگار خبر  گفته بود : خيلي ها هر حرفي را که دلشان مي خواهد مي زنند. من نيز خبر انتشار اين سي دي را شنيدم.

رئيس دفتر احمدي نژاد با بيان اينکه هنوز اين فيلم را نديده، گفت: من تنها شنيده ام که در اين فيلم گفته شده است وقايعي در آخر الزمان اتفاق مي افتد. اما در خصوص اين وقايع فقط مي دانم که بسياري از چيزهايي که نقل شده، ممکن است درست نباشد. يا اگر برخي درست باشد، ممکن است اتفاق نيفتد و برخي ممکن است جعل باشد. برخي هم ممکن است درست باشد ولي حتمي الوقوع نباشد.

از سوي ديگر 24 فروردين، کارگردان مستند جنجالي ظهور نزديک است نيز با رد شايعه سازي ها در باره ارتباطش با رئيس دفتر احمدي نژاد گفت: در طول عمرم مشايي را نديده ام و در ساخت اين سي دي با هيچ گروه پنهان و پيداي سياسي ارتباطي نداشتيم. علي اصغر سيجاني در گفت وگو با ايرنا، با بيان اين که گروه مبشران ظهور که اين مستند را ساخته اند، گروهي مستقل و مردمي هستند اظهار داشت: اين گروه هيچ ارتباطي با شخصيت ها و گروه هاي پنهان و پيداي سياسي ندارد و اتهام وابستگي به افراد خاص، اتهام نارواي دوستان بي انصاف و دشمنان مغرض است.

با اين حال در همان زمان نوشته هاي زيادي مبني بر ارتباط تهيه کنندگان اين نمايش با جريان انحرافي منتشر مي شد. مثلا روزنامه کيهان در مطلبي با عنوان "ظهور نزديک است يا انتخابات " نوشت: با توجه به هويت تهيه کنندگان و توزيع کنندگان سي دي "ظهور نزديک است" که شواهد و قرائن فراواني از وابستگي آنها به "حلقه حاشيه ساز دولت" حکايت مي کند و سابقه شناخته شده اي که حلقه ياد شده دارد، به نظر مي رسد فيلم "ظهور نزديک است" يک ترفند سياسي است که با هدف تبليغات انتخاباتي براي يک جريان انحرافي تهيه و در سطح گسترده اي توزيع شده است و تهيه کنندگان سي دي که از بي اعتمادي مردم نسبت به خود باخبرند، قصد داشته اند با توزيع گسترده آن ابتدا دکتر احمدي نژاد را در اذهان عمومي همان "شعيب بن صالح" معرفي کنند و بعد در دوران انتخابات مجلس، رياست جمهوري و يا... با استناد به اين که از افراد نزديک به احمدي نژاد و مورد وثوق و اطمينان ايشان هستند، ليست نامزدهاي مورد قبول خود براي مجلس و يا نامزد رياست جمهوري مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهاي مورد تاييد حضرت بقيه الله الاعظم  ارواحنا له الفدا»  جا بزنند!

پس از دستگيري کارگردان اين نمايش جنجالي، دادستان تهران گفت: برحسب اعلام متهم پرونده حدود 7 ميليون تومان هزينه شده است اما توزيع گسترده دو ميليون سي دي بيش از اين هزينه نياز دارد و بررسي اين موضوع نياز به کار بيشتري دارد. وي تاکيد کرد: مسلما کساني که در تهيه وتوزيع اين سي دي نقش داشتند تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.

پس از چند روز دادستان عمومي و انقلاب تهران از بازداشت يکي ديگر از عوامل تهيه لوح فشرده "ظهور نزديک است" خبر دادو اتهام عباس اميري فر دبيرکميسيون فرهنگي دولت را همکاري با سازندگان اين لوح فشرده دانست و  اضافه کرد: ساير عوامل تهيه اين لوح فشرده شناسايي و تحت تعقيب قضايي قرار گرفته اند.

 

داستان علوم غريبه چيست ؟

 

خبر جديد درباره دستگيري بعضي مرتبطان جريان خاص با مدعيان علوم غريبه در حالي منتشر مي شود که در طول هفته هاي اخير هشدارهايي در اين باره از طرف بعضي چهره هاي اصولگرا داده شده است. مصباح يزدي، حدادعادل، مرتضي نبوي و حسين فدايي در هفته هاي اخير ،اظهاراتي نسبت به استفاده از اجنه، طلسم، غيب گويي و رمالي توسط جريان انحرافي موضع گيري کرده اند که به نظر مي رسد ناظر به همين موضوع است.

حسين فدايي با بيان اين که جريان انحرافي يک جريان قدرت طلب است، گفته بود: اين عقايد شيطاني است زيرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضايي از توجيهات ديني، توجيهات غيبي، به کارگيري طلسم و تسخير اجنه و ... سامان پيدا مي کند.

حدادعادل هم در همايش حکمت مطهر گفته بود: رمال وغيب گو مشکل نظام را حل نمي کند.

مرتضي نبوي هم صريح تر از همه گفت: به نظر مي رسد اين جريان انحرافي با توسل به يک سري مسائل شيطاني که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآني جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعي مي کنند افراد را تحت تاثير قرار دهند.اجنه طبق آيات قرآن عليه انبيا توطئه مي کردند، لذا شايد اين جريان انحرافي با توسل به بعضي از افرادي که از طريق راه باطل، فسادانگيز و انحرافي به برخي توانمندي هاي ماورائي رسيدند، سو» استفاده مي کنند و جاذبه هاي اين گروه توانسته تاثيري روي برخي افراد بگذارد و حمايت ايشان را جلب کند.

روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله 27 فروردين خود نوشته بود: تقدس بخشيدن ها، مطلق کردن ها، هاله نور ترويج کردن ها، قهرمان جلوه دادن ها، حاشيه امن سازي ها و حريم هاي کاذب قائل شدن هائي که امروز در جامعه ما بشدت رواج يافته، عامل ديگري است که زمينه را براي پذيرش خرافات و انحرافات فراهم مي کند. از عده اي بله قربان گو که موجوديت خود را در همين کارها جستجو مي کنند انتظاري غير از اين نيست که تقدس ببخشند و کرامات بسازند و حريم هاي کاذب درست کنند، اما سوال اينست که چرا به اينان اجازه چنين کارهائي داده مي شود؟ در نظام جمهوري اسلامي که قرار است جامعه براساس قانون و منطق و حق اداره شود، چه نيازي به کرامات و حريم سازي ها و خواب و خيال داريم؟ خدا در قرآن کريم، دو بار با صراحت به پيامبر اکرم فرمان مي دهد به مردم اعلام کند او هم مثل همه يک انسان است "قل انما انا بشر مثلکم..." (کهف 110 و فصلت 6) و در موارد متعدد ديگر نيز در قالب هاي ديگر بر اين نکته تاکيد مي کند که پيامبر اکرم و پيامبران نيز مانند شما انسان هستند. اين تکرارها براي اينست که ما هم به خودمان بگوئيم با بقيه مردم تفاوتي نداريم و مبادا روزي به اين فکر بيفتيم که تافته اي جدابافته هستيم و اگر کسي خواست خلاف اين بگويد و بنويسد و عمل کند با او برخورد کنيم. وقتي چنين نکنيم، آشفته بازاري درست مي شود که پيدايش سي. دي "ظهور بسيار نزديک است" نتيجه بسيار طبيعي آنست.

روز سه شنبه علاوه بر اخبار نقل شده،سايت شفاف  اولين قسمت از گزارش خود را درباره فردي به نام " ع  غ"  که توانسته بود طي سال هاي گذشته به برخي مقامات متصل به جريان انحرافي نزديک شود منتشر کرده است.

 

شفاف نیوز تاريخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

سایت نزدیک به قالیباف

افشای جزئیاتی دیگر از هویت مدعی تسلط به علوم غریبه که به جریان انحرافی نزدیک بود + متن دستخط

وصی وی مدعی است که "ع ـ غ " بعد از مدتی با آقای "ر" که هم اکنون از مقامات جریان انحرافی است آشنا می شود و بعدا از طریق وی با برخی دیگر از مقامات مشهور جریان انحرافی آشنای می شود . به ادعای وصی وی ، این مقامات جریان انحرافی گاهی به صورت هفتگی به منزل وی رفت و آمد می کردند و برخی از سخنان جنجالی آنان نیز ناشی از القائات خاص وی می باشد .

شفاف : همانگونه که پیشتر وعده داده بودیم در نظر داریم در اولین قسمت از گزارش خود را درباره فردی به نام " ع ـ غ"  که توانسته بود طی سال های گذشته به برخی مقامات متصل به جریان انحرافی نزدیک شود منتشر کنیم . هر چند داستانی که درباره این فرد مطرح شده در ابتدا ممکن است کمی شگفت انگیز به نظر برسد . اما خبرنگاران شفاف نیز از طریق مصاحبه با چندین نفر از افرادی که از اقدامات وی آگاهی داشته اند به این اطمینان رسیدند که با یک پدیده عجیب مواجه شده اند . البته بسیاری نیز به ما گفتند چنین افراد رمالی در همه جای دنیا وجود دارند و برخی واقعا شیطان صفت هستند و با اجنه در ارتباطند و برای اقدامات خلاف از آنان بهره می گیرند . اما نکته تاسف بار این بود که چنین فردی بتواند با ظاهری متفاوت از باطنش به برخی مسئولین دسترسی پیدا کرده و با آنها ارتباط مستمر داشته باشد . از جمله ارتباطات مستمر وی با آقایان " ر" ، " م " و " ب " از مقامات جریان انحرافی بوده است.

 

داستان از زمانی آغاز می شود که "ع ـ غ " که علاوه بر آشنایی بر فن حجامت به رمالی نیز آشنایی داشته در حدود بیست سال پیش به اهواز می رود تا مشکلی از یک نفر را به اصطلاح خود حل کند . اما 6 ماه در آنجا می ماند کاری از پیش نمی برد تا اینکه متوجه می شود فرد رمال دیگری که چیره دست تر از اوست در مقابلش قرار دارد . او با رمال مقابل قرار ملاقات می گذارد و در این دیدار متوجه شیطان پرستی وی می شود .

 

در همان جلسه چون به شدت شیفته مشهور شدن و انجام دادن کارهای عجیب بوده است تصمیم میگیرد خود نیز به آیین شیطان پرستی در آید و اهانت های بی شماری به مقدسات اسلامی می کند تا به مرور از مسلمان بودن به وادی ارتداد و کفر و شیطان پرستی وارد شود .

 

 اما چند سال بعد وصی وی متوجه رفتارهای واقعی او می شود و به او هشدار می دهد که بعد از سال ها زندگی و دوستی با او متوجه همه واقعیات شده و تصمیم دارد به دوستان نزدیکشان این موضوع را اطلاع دهد . "ع ـ غ " نیز در اقدامی که فرار به جلو و پیش دستی محسوب می شده خودش دست به کار می شود و متنی را می نویسد و برای دوستان نزدیکش می فرستد . بعد از آن ماجرا برخی از آن دوستان به صورت کامل با وی قطع ارتباط می کنند اما به خاطر برخی توانایی هایی که به واسطه رمالی و شیطان صفتی این فرد در او سراغ داشته اند دچار ترس و اضطراب می شوند و حاضر نمی شوند جایی از واقعیات سخن بگویند .

 

کما اینکه هم اکنون و پس از بازداشت نامبرده و افشای برخی مفاسدش نیز برخی سایت های نزدیک به جریان انحرافی با انتشار شایعاتی چون سکته بازجوی " ع ـ غ " سعی در ایجاد ترس و وحشت در برخی آسیب دیدگان کرده اند و هنوز هم برخی از افرادی که با ماهیت وی آشنایی دارند به صراحت می گویند ما از عواقب سخن گفتن درباره وی می ترسیم و حاضر نیستیم حرفی بزنیم .

 

اما وصی سابق " ع ـ غ " که به کشوری دیگر رفته است حاضر به افشاگری علیه وی می شود و برخی از مستندات و دست خط وی را در اختیار سایت شفاف قرار می دهد. او همچنین اصرار دارد که بازجویان وی حتما موقع بازجویی قرآن پخش کنند تا این فرد شیطان صفت خلع سلاح شود .

 

 اما نامبرده در 16 فروردین ماه سال 1381 در نامه ای به چهار تن از دوستان نزدیکش هویت واقعی خود را اینگونه معرفی کرده است ( همان نامه ای که سال ها دوستانش به واسطه ترس از عواقبش حاضر به افشای آن نبوده و بعضا هنوز نیز نیستند ) :

 

" به نام همه پلیدی ها که شناخته و تجربه کرده ام

 

تصویر مربوط به اینجانب صاحب دستخط این ورقه معرفی نامه " ع ـ غ " فرزند علی به شماره شناسنامه بیست و سه صادره از شمیران متولد 1332 ساکن رستم آباد اختیاریه از شصت سال پیش تا کنون که در کوچه .... پلاک ... می باشد . پدرم از باج خورهای قلعه سی متری و مجهول النسب فاقد اصالت و شناشایی پدر و مادر خود بوده که بنا به اقتضاء موقعیت باج خوری بعد به استخدام پاسبانی و ادامه فعالیت های خلاف زندگی فاسدی را با انتخاب مادرم که یکی از فواحش قلعه بدنام بوده و حتی فرزندان خود را از همبستری با مردان محله به دنیا آورده طوری که حرامزاده های موسوم به خواهرانم در اثر فقر اشتغال به فحشاء داشته و برادرهای آنان هم از طریق سرقت و کلاهبرداری امرار معاش و خودم هم به همین طریق بوده ایم . تا با سقوط رژیم پهلوی و اجبار فرهنگی مادر و خواهرهایم در حجاب رفته و خانه نشین شدند و ما هم منافقانه تظاهر به دین داری نمودیم ... "

 

وصی وی مدعی است که "ع ـ غ " بعد از مدتی با آقای "ر" که هم اکنون از مقامات جریان انحرافی است آشنا می شود و بعدا از طریق وی با برخی دیگر از مقامات مشهور جریان انحرافی آشنای می شود .

 

به ادعای وصی وی ، این مقامات جریان انحرافی گاهی به صورت هفتگی به منزل وی رفت و آمد می کردند و برخی از سخنان جنجالی آنان نیز ناشی از القائات خاص وی می باشد .

اینکه چگونه فردی شیطان صفت توانسته خود را به برخی مقامات نزدیک کند شاید کار چندان دشورای نباشد . چرا که گفته می شود نامبرده برغم باطن شیطان صفتش ظاهری کاملا متفاوت دارد و مدعی است که حافظ کل قرآن و نهج البلاغه نیز می باشد و در برخی محافل به تفسیر آیات قرآن نیز می پرداخته است . اما آنچه مسلم است تمام این رفتارها در واقع برای نزدیک شدن به مومنین و ضربه زدن به دین خدا از طریق انحرافات آنان بوده است . کما اینکه نامبرده دچار مفاسد متعدد اخلاقی نیز می باشد و در نزد دوست بسیار نزدیکش که اکنون وصی نیز هست ، از سخیف ترین ادبیات جنسی استفاده می کرده است . 

 

همچنین یکی از دوستان دیگر وی که نخواست نامش فاش شود نیز به طور خلاصه  گفت:وي يك فالگير و رمال است كه  ادعا مي كند با اجنه در تماس است و مردم براي پيدا كردن اشيا گم شده و يا خبر گرفتن از آينده به وي مراجعه مي كنند و حلقه انحرافي نيز با وي در تماس است و از پيشگويي هاي وي بهره مي برد.

 

وي همچنين درباره شايعه يهودي بودن ع.غ گفت:به نظر مي رسد وي مسلمان است اما به يهود گرايش دارد و ستاره داوود به گردن مي اندازد .

 

سایت شفاف به زودی ابعاد مختلفی از زندگی این رمال شیطان صفت را که در ارتباط نزدیک به جریان انحرافی بوده است ، منتشر خواهد کرد . از جمله اسنادی که نشانه فساد اخلاقی مردی است که با ظاهری متدین توانسته بسیاری از زنان و دختران را اغفال کند و ...

 

 

 

مخاطبانی که اطلاعاتی از نامبرده دارند می توانند از طریق ارسال نظرات شماره تماس و آدرس ایمیل خود را ارسال کنند . این شماره تماس و ایمیل نزد دست اندرکاران سایت شفاف محفوظ می ماند و ما بدون نام بردن از شما اطلاعات را منتشر می کنیم .

 

لازم به ذکر است در برخی سایت ها به اشتباه عکس فرد دیگری را به جای عکس واقعی وی منتشر کرده اند که باید تاکید کرد عکس واقعی وی همین عکسی است که در شفاف منتشر شده است .

 

 

 آئین نیوز ـ پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390

پاسخ سازمان میراث فرهنگی به سایت الف در باره گزارش رانتهای یک شرکت دولتی

 

پیرو انتشار مقاله «الف» با عنوان «رانت‌خواری بزرگ در شرکت خصوصی متصل به حلقه قدرت و ثروت»، اداره کل روابط‌عمومی سازمان‏‏میراث‏فرهنگی اطلاعیه ای صادر کرد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،متن این اطلاعیه بدین شرح است:

 

جناب‌آقای توکلی،نماینده مجلس شورای اسلامی!

در پی انتشار مقاله سراسر دروغ، مجعول و موهن در تارنمای اینترنتی‌تان موسوم به «الف» با عنوان «رانت‌خواری بزرگ در شرکت خصوصی متصل به حلقه قدرت و ثروت» در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه 1390، که در آن اهانت‌ها و اتهامات بی‌اساس متعددی علیه آقایان بقایی و مشایی نسبت داده شده، ذکر نکات ذیل خطاب به شما جهت تنویر افکار عمومی و نیز روشن ساختن ذهن شما، ضروری به نظر می‌رسد. همچنین در انتهای این مطلب نیز پرسش‌هایی از جنابعالی شده که امیدواریم به آن‌ها پاسخی صریح و روشن دهید:

 

1) شرکت «سمگا»، شرکتی است «سهامی عام» با بیش از 200 هزار عضو که آقایان مشایی و بقایی هیچ سهمی در آن ندارند؛ اما شما در مقاله سراسر کذب خود این‌گونه وانمود کرده‌اید که گویی این شرکت متشکل از افرادی خاص، آن هم با سهامداری آقایان بقایی و مشایی است.

2) شرکت سمگا، در راستای اجرای اصل 44 قانون خصوصی‌سازی و توسعه صنعت گردشگری به همت بخش خصوصی بصورت سهامی عام تأسیس شده است و حمایت از تشکیل چنین مجموعه‌هایی آن هم به صورت سهامی عام از سیاست‌های دولت بوده و مشخص نیست به چه دلیل جنابعالی با تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی و سهامی عام صاحبان و سهام‌داران اصلی عموم مردم خواهند بود، مخالفید!

 

3- در مراسم افتتاح شرکت سهامی عام سمگا که در ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد و با حضور ده‌ها خبرنگار و مدعو برگزار گردید، دو قطعه سهام 500 هزار تومانی سمگا به صورت نمادین به مدعوین شاخص حاضر در جلسه اهدا شد که همان روز نیز سهام مربوط به آقایان بقایی و مشایی رسما به شرکت تعاونی کارکنان سازمان میراث فرهنگی اهدا شد. حال اگر منظورتان از سهام‌داری، همین دو قطعه سهام 500 هزار تومانی است، جالب است که بدانید به خوبی به یاد داریم که آقای بقایی همان روز از اداره کل روابط‌عمومی خواستند خبر اهدای سهم‌شان اطلاع‌رسانی شود تا در آینده مورد اشتباه دیگران و سوء‌استفاده دشمنان و عناصر نادان قرار نگیرد که دقیقا این پیش‌بینی ایشان درست از آب درآمده است!

 

4) در بخشی از مقاله سراسر دروغ شما این‌گونه وانمود شده که گویی پروژه‌های متعددی به صورت مشکوک به این شرکت واگذار شده است؛ اما جهت اطلاع شما باید اشاره کنیم از میان بیش از 1200 منطقه نمونه گردشگری قابل واگذاری، فقط یک پروژه به نام منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلاء آن هم مطابق مقررات و از طریق فراخوان عمومی در حال واگذاری به شرکت سهامی عام سمگا است که هنوز نیز قطعی نشده و این شرکت می‌بایست قیمت زمین‌های منطقه نمونه مذکور را بر اساس بهای کارشناسی به وزارت مسکن پرداخت کند. لازم به ذکر است به دلیل وجود برخی مسائل، فعالیت در مناطق نمونه گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است و به همین دلیل نیز جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در مناطق نمونه گردشگری، به سختی صورت می‌پذیرد.

 

5) چنان که ذکر شد، شرکت سمگا یک شرکت سهامی عام است که دقیقا طبق قوانین موجود تأسیس گردیده. بنابراین، شرکت مزبور دارای ماهیت حقوقی مستقل و مشخصی است که خود در برابر اتهامات وارده علیه شرکت، دفاع لازم و قانونی را انجام خواهند داد.

6) به جز توضیحات ارائه شده، این پرسش را نیز داریم که در عکس‌ها، آقایان مشایی، بقایی، جهانگیری و قاسمی (مدیرعامل بانک پاسارگاد) و چند نفر دیگر نیز حضور دارند؛ اما به راستی علت تیره کردن تصویر آقای قاسمی و چند نفر دیگر توسط شما برای ما معما شده است. آیا توضیحی در این‌باره دارید؟

 

رئيس سازمان بازرسي: پرونده باند خيابان فاطمي بسيار گسترده است

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1390/02/15 شماره انتشار 17828

 

انوار - رئيس سازمان بازرسي کل کشور در حاشيه نشست نقش سازمان بازرسي کل کشور در سال جهاد اقتصادي که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران درباره موضوع هاي مختلفي سخن گفت.به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه پرونده باند فساد اقتصادي خيابان فاطمي به کجا رسيده و آيا درست است که نفر اول اين باند فردي است که منتسب به دولت دهم است؟ گفت: طبق قوانين موجود و تشريفات قضايي تا اتهام در پرونده ثابت نشود، قابل بازگو کردن نيست و اين امري عرفي است.وي با بيان اينکه بايد به نحوي برخورد کنيم که به التهاب، آشوب و فتنه منجر نشود، گفت: پرونده فاطمي بسيار گسترده است و چنين نيست که تمامي افرادي که در اين خصوص دستگير شده‌اند اعتراف کرده‌اند که يک فرد اصلي وجود داشته است به دليل اينکه افراد بازداشت شده مربوط به اين پرونده اصلا يکديگر را نمي‌شناسند.اين باند به صورت شبکه‌اي فعاليت داشته که بخش‌هايي از اعضاي اين شبکه دستگير و اعترافاتي هم داشته‌اند که اسنادي نيز در اين خصوص موجود است.پورمحمدي تاکيد کرد: پرونده فاطمي دو بار به دادگاه رفت و دو جلسه نيز برگزار شد اما قاضي پرونده اعلام داشت که اين پرونده ناقص است و در حال حاضر بازپرس و بازرسي پرونده در حال پيگيري موارد ناقص پرونده هستند. اميدواريم حال که از فتنه سال 88 دور شده‌ايم اين پرونده با منطق لازم رسيدگي و پيگيري شود.وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه اگر نظام اسلامي قدرت و اراده با متخلفان را در هر سطحي داشته باشد، به هدف‌هاي خود خواهيم رسيد، گفت: اگر تنها افراد سطح پاييني را به عنوان مفسدان اقتصادي مورد پيگرد قرار دهيم و با افراد در رتبه‌هاي بالاتر اين حوزه کاري نداشته باشيم به نتيجه لازم نخواهيم رسيد.رئيس سازمان بازرسي کل کشور خاطرنشان کرد: در مورد پرونده‌اي از اين دست خدمت مقام معظم رهبري رسيديم که بخشي از اين پرونده در حوزه نهاد رهبري بود اما رهبر معظم انقلاب تاکيد داشتند که بايد حتما اين پرونده مورد پيگيري دقيق و لازم قرار گيرد و با خاطيان برخورد شود.همچنين به گزارش فارس، وي گفت: از تاريخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته تمام اقداماتي که در حوزه سازمان تربيت بدني صورت گرفته از نظر قانوني محل اشکال و مورد تعقيب است.

 

همه افراد فهرست ۲۵۰ نفره رئيس جمهورمفسد اقتصادي نيستند

 

به گزارش ايسنا، وي درباره فهرست ۲۵۰ نفره مفسدان اقتصادي که از سوي رئيس جمهور ارائه شد، اظهار داشت: به نظر مي رسد همه افراد حاضر در اين فهرست به آن معنا مفسد اقتصادي نيستند.اين در حالي است که فارس، اين بخش از سخنان پورمحمدي را اين گونه منتشر کرده است: رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوالي درباره اسامي حدود ۲۵۰ مفسد اقتصادي و آخرين وضعيت پرونده آنان گفت: در اين خصوص قوه قضاييه به موقع پاسخ خواهد داد اما آن چه که مشخص است، در پرونده اين ۲۵۰ نفر چيزي به نام مفسد اقتصادي موجود نيست. پورمحمدي با اشاره به اين که قانون ارتقاي سلامت اداري که ساليان سال به تصويب نرسيده بود، تا يک ماه آينده به نتيجه رسيده و ابلاغ مي شود، اظهار داشت: براي اين که مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادي صورت گيرد، بايد در عرصه اقتصادي رويکردهاي خود را اصلاح کنيم که اين رويکردها ايجاد اقتصاد مردمي، دولت کوچک و برنامه ريزي مدون است.

 

 

ماجرای الخوری و حاشیه های آن/ الخوری از شیراز تا تهران

جهان نیوزـ پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۳                              

 الخوری فردی ایرانی از اهالی لارستان استان فارس و ساکن امارات است.

 

به گزارش جهان وی در زمان دروران اصلاح طلبان در یک پروژه مسکن انبوه سازی با شهرداری و سازمان مسکن شهرسازی شیراز وارد مذاکره شده و قطعه زمینی در معالی آباد شیراز برای ساخت مسکن در اختیار می گیرد.

 

بعد از مدتی سند مالکیت این زمین به نام الخوری می شود و وی سند این زمین را برای گرفتن وام سه میلیارد تومانی در رهن بانک صادرات در امارات قرار می دهد که وام مذکور را دریافت و با پیش فروش واحدهای آپارتمانها، در بخشی از این قطعه زمین چندین واحد مسکونی می سازد. الخوری پس از فروش سهم خود، وام گرفته شده را باز پس نمی دهد و اکنون این وام به همراه سودش به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

 

بانک صادرات چون به طلب خود نرسیده ، برای فروش باقی مانده زمین مذکور که در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان می ارزد، اقدام کرده ولی الخوری با لابی خود با یکی از مقامات ارشد دولت، در تلاش است تا مانع فروش این زمین شود. بر اساس شنیده ها این مقام دولتی نیز تصمیم دارد تا بقیه زمین را به الخوری بازگرداند.

 

در همین رابطه با الخوری صحبت شده تا از گرفتن زمین انصراف دهد. اما وی تاکید دارد که در صورتی انصراف می دهد که در پروژه دیگر در شیراز به وی وام ۵۰ میلیارد تومانی پرداخت شود.

 

همچنین شنیده شد که الخوری اخیرا برای چند پروژه به تهران آمد و با برخی دستگاهها و نهادهای عمومی وارد مذاکره شده است.

 

ماجرای عزل فرماندار شیراز و بی ارتباط بودن با پرونده الخوری

 

قاسمي فرماندار سابق شيراز از سمتش عزل شد و اینگونه اعلام کرد که به خاطر افشاگری برای این پرونده از سمت خود عزل شده است.

 

اما آن طور که جعفر قادري نماينده شيراز در مجلس اعلام کرده ظاهرا عزل قاسمی خواسته اصولگرایان استان بوده چرا که وی نه بخاطر افشاگري درباره زمينخواري توسط فردي به نام الخوري، بلكه به خاطر درگيري هاي داخلي بين استانداري و فرمانداري و حذف نيروهاي اصولگرا از سمت خود حذف شده است.

 

بر اساس این گزارش این درگیریها در استان فارس تا حدی بالا کشیده که برخی نهادها و مسئولین دستگاهها نامه هایی به وزیر کشور نوشته و خواستار برکنار فرماندار شیراز شدند.

 

قادری در این باره می گوید: موضوع زمينخواري در شيراز و همچنين پرونده فردي به اسم الخوري صحت دارد و قابل كتمان نيست، اما عزل قاسمي فرماندار سابق شيراز به دليل درگيري هاي داخلي بين استانداري و فرمانداري بوده است.

 

وي با بیان اینکه فرمانداري و استانداري همچون دو لبه قيچي عمل مي‌كردند، گفت: فرماندار شيراز از موضوع زمينخواري براي تلافي اقدامات استانداري استفاده كرده وگرنه در طول يك سال گذشته هم فرمانداري و هم استانداري مسئول نابساماني ها و مشكلات جدي استان هستند.

 

قادري گفت: متاسفانه در استان ده ها مورد از اين رانت خواري ها و ويژه خواري ها وجود دارد كه آقايان همه از آن مطلع هستند ولي تا به حال اين موضوعات رسانه‌اي نشده اما وقتي كه با هم درگير شدند اين موارد را عليه همديگر بكار مي‌برند.

 

 

آئین نیوز ـ تاریخ انتشار : ‌چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390

میراث فرهنگی :آزاده اردکانی دستگیر نشده است

 

متأسفانه شماري از شبه‌رسانه‌ها و سايت‌هاي بي‌نام و نشان و مجهول‌الهويه، در يک جنگ رواني - امنيتي کاملا آشکار اما محکوم به شکست، طي روزهاي اخير تلاش کرده‌اند شرايط امنيتي و رواني ويژه‌اي را جهت پرونده‌سازي و برخوردهاي گسترده غير قانوني با شماري از افراد خدوم دولت خدمتگزار فراهم نمايند.

 

 

ميراث آريا (Chtn) وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشت:

در پي انتشار اخبار مجعول و شايعه‌پراکني‌هاي کاملا هدايت شده مبني بر دستگيري شماري از مرتبطين آقاي مشايي و اعلام نام يکي از مديران اين سازمان در تعدادي از سايت‌هاي زنجيره‌اي پوششي وابسته به محفل خاص اقتدارگرا، اداره‌کل روابط‌عمومي و امور فرهنگي و اجتماعي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، اطلاعيه مهمي را منتشر کرد.

 

  در اطلاعيه سازمان ميراث فرهنگي آمده است:

 

1) متأسفانه شماري از شبه‌رسانه‌ها و سايت‌هاي بي‌نام و نشان و مجهول‌الهويه، در يک جنگ رواني - امنيتي کاملا آشکار اما محکوم به شکست، طي روزهاي اخير تلاش کرده‌اند شرايط امنيتي و رواني ويژه‌اي را جهت پرونده‌سازي و برخوردهاي گسترده غير قانوني با شماري از افراد خدوم دولت خدمتگزار فراهم نمايند.

 

بر اين اساس، انتشار يک خبر کذب مبني بر «دستگيري رئيس موزه ملي ايران»، از زمره اين نوع شايعه‌پراکني‌ها و از مصاديق جنگ رواني است که در يک اتاق فکر جنگ رواني و محفلي خاص و خطرناک تدارک ديده شده است. اين در حالي است که موزه ملي ايران، يک مجموعه کاملا فرهنگي محسوب مي‌شود، اما برخي به دنبال سياسي- امنيتي کردن آن هستند.

 

2) حتي با بررسي گذراي شواهد موجود نيز مي‌توان به اين نکته بديهي پي برد که متاسفانه محفلي خاص، (متشکل از برخي افراد و گروه‌هاي انحرافي با روش‌هاي ضد امنيتي که به صورت کاملا مخفي عمل مي‌کنند) ضد آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، براي امنيتي ساختن فضاي جامعه، تخطئه ارکان دولت خدمتگزار و تخريب وجهه و شخصيت مسئولان خدوم ملت در تکاپو هستند و اين سياست تخريبي خطرناک را نيز از طريق خوراک دادن به محفل اقتدارگراي خاص و شبه‌رسانه‌هاي مزدور هدايت مي‌کنند.

 

3) در اين روند تخريبي که بي‌ترديد خطرات فراواني را براي نظام مقدس جمهوري اسلامي در پي خواهد داشت، اين محفل اقتدارگرا با طرح مسايلي دروغين براي تحريک افراد مذهبي و نيز با به کار بردن ادبيات و واژگاني چون «فرقه»، «خرافه‌گرايي» و «جريان انحرافي» به قصد ارعاب، مي‌کوشند ضمن مسموم ساختن فضاي رواني جامعه، شرايطي را فراهم آورند تا به منويات منحوس و اهداف پليد خود دست يابند.

 

4) اين اتفاقات در حالي رخ داده که دولت آقاي دکتر احمدي‌نژاد، دولتي متشکل از افراد تحصيل‌کرده، متخصص، انقلابي و تحت ولايت رهبري معظم انقلاب اسلامي در خط مبارزه با استکبار جهاني است و چنين دولتي اساسا اهل خرافه‌گرايي، فرقه‌گرايي و انحراف نيست و دشمن باندهاي قدرت طلب و سوءاستفاده‌کنندگان از بيت‌المال است.

 

5) از آنجا که اين‌گونه لجن‌پراکني‌ها حاصلي جز رسوايي اين دسته از افراد و محافل مشکوک نخواهد داشت؛ لذا قضاوت درباره اين نوع تراوشات بيمارگونه برخي اذهان ناپاک را بر عهده مردم شريف و آگاه ايران اسلامي مي‌نهيم.

 

اندکی صبر ، سحر نزدیک است

ارسال شده توسط علی‌اکبر جوانفکر در ۱۱م اردیبهشت ۱۳۹۰

 

رهبر معزز انقلاب بارها و به صراحت بالاترین سطح رضایت از عملکرد رئیس جمهور و دولتهای نهم و دهم را ابراز کرده و به همین سبب ، بیشترین حمایت ها را از آقای احمدی نژاد و دولت وی به عمل آورده اند به طوریکه ایشان دولت های نهم و دهم را در جهت مصالح ملی و در امتداد ولایت فقیه توصیف کرده اند.

در همین حال ، جریان تمامیت خواه که قافیه سیاست را پیش روی خود باخته می بیند، به هر روشی دست یازیده است تا بلکه بتواند آب رفته را به جوی بازگرداند و برای این کار به مثابه «یتشبث بکل حشیش» عمل می کند و بی محابا حاضر است که همه چیز را به ورطه خطر اندازد و نابود سازد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در قامت مردی متدین ، مردمی ، انقلابی ، ارزشگرا ، مقتدر و پر انرژی ، آشکارا توانسته است بالاترین سطح عزت و عظمت را برای جایگاه رهبری و بیشترین منافع را برای ملت ایران به ارمغان آورد و این در حالی است که جریان تمامیت خواه در تلاش است تا با تشدید حملات مخرب خود ، همکاران صدیق و وفادار رئیس جمهور را از ادامه همراهی با او بازدارد تا او تنها بماند، اختیارات او را محدود کند تا او قدرت تصمیم گیری و مدیریت نداشته باشد ، چهره او را در ابعاد مختلف تخریب کند تا محبوبیت و نفوذ او در دلها از دست برود ، رابطه او را با رهبری عزیز مشوه سازد تا به زعم آنها ، این پیشتوانه اصلی و دلگرم کننده از او گرفته شود.

سوال این است که اگر این جریان ، به اهداف خود جامه عمل بپوشاند ، در آن صورت یک رئیس جمهور بی خاصیت ، چگونه می تواند به کشور و و اهداف و آرمانهای مردم و انقلاب خدمت کند و باعث اعتزاز و خشنودی رهبر معظم انقلاب شود؟ آیا جز خیانت ، می توان مفهوم دیگری را زیبنده اینگونه رویکردها و اقدامات دانست.

توهین و هتاکی به همکاران رئیس جمهور بویژه اسفندیار رحیم مشایی که جزو یاران مظلوم رییس جمهور است ، زیبنده کسانی که داعیه اسلام خواهی و دفاع از دین و ولایت دارند نیست ، بویژه از کسانی که در کسوت مقدس روحانیت و در جایگاههای شامخ در حوزه های علمیه قرار دارند و مردم آنها را در زمره الگوهای صالح دینی قلمداد می کنند ، انتظار نمی رود که با تکرار و تاکید بر نسبت های ناروا و اتهامات خلاف واقع به افراد متعهد و متدین ، خود را در مظان« ان بعض الظن اثم» قرار دهند.

بهتان و تهمت به دیگران از گناهان کبیره ای است که در قرآن مجید ، مومنان از آن نهی، و عذاب شدیدی برای آن ذکر شده است.

استفاده از رکیک ترین الفاظ برای تخریب کسانی که آنها را رقیب خود می دانیم ، هیچ نسبتی با اخلاق اسلامی ندارد و هر کس چنین رفتاری را مشاهده کند ، آن را به حساب عدم بلوغ سیاسی و بداخلاقی ناشی از ناتوانی در عرصه سیاست و مدیریت می گذارد. دستگاه قضایی و مدعی العموم نیز با سکوت خود ، دست جریان تمامیت خواه را برای استمرار اینگونه اقدامات غیراخلاقی بازگذاشته است و بی دلیل نیست که آنها ، امروز دامنه حملات خود را متوجه شخص رئیس جمهور کرده اند اما همچنان شاهد این بی تفاوتی هستیم.

دروغپردازی و دادن نسبت های خلاف واقع به رئیس جمهور ، بخشی از این رفتار زشت و تنفرآمیز است. تعیین شرط برای رهبر انقلاب از دروغهای بزرگی بود که اخیرا به رئیس جمهور نسبت داده شد، این در حالی است که ایشان در تعاملات خود با رهبر معزز انقلاب هیچگاه از چنین ادبیاتی با معظم له استفاده نکرده و نخواهد کرد.

ریشه بسیاری از مسائل بغرنج سیاسی در کشور به دخالت های ناروا و غیرقانونی طیف های سیاسی و جویای قدرت، در مناسبات میان رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور محترم باز می گردد. فضای کاری میان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم مبتنی بر تبادل نظر، اطلاعات ، تحلیلها ، توصیه ها و ارزیابی های مستمر است که هرگاه در نتیجه این فرایند ، نظر قطعی از سوی معظم له ابراز شود، رئیس جمهور در تبعیت از آن درنگ نمی کند، بنابراین به تجربه ثابت شده است که علنی کردن پیامها و توصیه های خصوصی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور ، خلاف مصالح نظام ، موجب تشویش اذهان عمومی و اقدامی قابل تامل است.

از آنجا که جریان تمامیت خواه نمی تواند دولت احمدی نژاد را به فساد، بی لیاقتی، ناآگاهی و بی خردی متهم کند، ضدیت با ولایت فقیه را اساس اتهامات واهی خود به رئیس جمهور و همکارانش قرار داده است که صد البته تحولات روزهای آینده این ترفند را به شکست خواهد کشاند و طراحان آن رسوا خواهند شد.

این اتهام ناشیانه در حالی به دولت آقای احمدی نژاد نسبت داده می شود که رییس جمهور در ابتدای دولت نهم و دهم با وزرای خود میثاق نامه ای را به امضاء رساند که طی آن وزیران امضاء کننده ، متعهد شده اند با همهٔ توان از ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی از جمله ولایت مطلقه فقیه دفاع نمایند و در ترویج آن بکوشند.

اگر به مواضع و سخنان آقای احمدی نژاد توجه شود ، آشکارا روشن خواهد شد که رییس جمهور همه دستاوردها را متوجه اراده و خواست مردم، امام عصر (عج) و رهبری معزز انقلاب کرده و آن را به حساب خودش نگذاشته و همواره به صورت مطلق از نظام دفاع کرده است. آیا انصاف است که اکنون عده ای به خود جرات دهند و او را به تبعیت نکردن از رهبری متهم کنند؟!

عناصر این جریان تمامیت خواه کسانی هستند که اگر به خواست رهبری عزیز میزشان جا به جا شود، در برابر ولایت فقیه خواهند ایستاد اما همگان مشاهده کردیم که آقای مشایی با اراده و اشاره رهبر انقلاب ، به راحتی از پست معاون اولی رئیس جمهور کنار رفت و همچنان در صحنه باقی ماند و همواره بر این نکته تاکید کرد که پرچم ولایت فقیه را باید بر بام جهان به اهتزاز در آورد.

برخی از مدعیان اتوکشیده ای که امروز خود را سینه چاک ولایت نشان می دهند ، اگر نگاهی به کارنامه عملکردی خود در تبعیت از ولایت بیندازند، شرمنده خواهند شد. آنها با چه رویی به مصاف با آقای احمدی نژاد آمده اند و او را به ایستادن در برابر ولایت متهم می کنند. البته آنها به زودی از رفتار و مواضع خود پشیمان خواهند شد زیرا خواهند دید که بالاترین دغدغه رئیس جمهور محبوب مردم ، عزت و عظمت روز افزون برای رهبری معظم انقلاب است و صد البته مردم به خوبی دانسته اند که آنها در حال اجرای طرحی با هدف ایجاد حاشیه امن برای فتنه گران و نجات دادن لندن نشینان از چنگال عدالت هستند.

 

 

هویت مرموزترین چهره تیم احمدی‌نژاد فاش شد

«جن‌گیر» محمود احمدی‌نژاد در بازداشت «سپاه»

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

هویت مرموزترین چهره پشت پرده دولت محمود احمدی‌نژاد که گفته می‌شود رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم‌مشایی را «مسخ» خود کرده است٬ فاش شد.

سایت نوپای «يکشنبه» که از سوی حامیان دولت اداره می‌شود روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) هویت این فرد را عباس غفاری یکی از دوستداران احمدی‌نژاد معرفی کرده است.

از عباس غفاری٬ عقاید٬ گذشته و اقداماتش هیچ اطلاعاتی موجود نیست٬ اما این سایت نوشته مطالبی که حامیان علی خامنه‌ای در روز‌های اخیر درباره وی مطرح کرده‌اند «شایعه‌» است.

محمدتقی مصباح یزدی٬ غلامعلی حداد عادل٬ حسین فدایی و مرتضی نبوی چهار حامی خامنه‌ای هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده‌اند تیم احمدی‌نژاد «اجنه» را تسخیر و از «توانایی بالای» آنها برای تحقق اهداف خود سود می‌برد.

سایت «یکشنبه» نیز با تائید تلویحی این گفته‌ها نوشته که ارتباط با «اجنه» از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد مربوط به «چند مورد خاص» بوده است.

این سایت بدون اشاره به این موارد٬ از قوه قضائیه خواسته است با کسانی که به عباس غفاری و تیم احمدی‌نژاد اتهام می‌زنند برخورد کند.

سایت «یکشنبه» به نقل از یک مقام نزدیک به احمدی‌نژاد از مقام‌های قوه قضائیه سئوالاتی درباره غفاری پرسیده و از آنها خواسته که در این مورد روشنگری کنند.

این فرد از مقام‌های قضایی پرسیده که درباره گزارش‌ها مبنی بر بازداشت عباس غفاری٬ علت بازداشت وی٬ نهاد دستگیر کننده و مرگ بازجوی این فرد توضیحاتی ارائه دهند.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرده که علت سکته و مرگ بازجوی آقای غفاری چه بوده است و با نزدیکان وی چه برخوردی شده و «آیا استفاده از چنین روش‌هایی برای اداره امور کشوری، شرعی است؟»

این فرد نزدیک به احمدی‌نژاد همچنین پرسش‌های دیگری درباره صحت برخی اتهام‌ها علیه عباس غفاری٬ نحوه ارتباط وی با برخی افراد و کیفیت این رابطه مطرح کرده و خواستار پاسخگویی مقام‌های قضایی شده است.

پرسش‌های این فرد پیرامون عباس غفاری در شرایطی مطرح می‌شود که براساس برخی گزارش‌ها یکی از دلایل قهر ۱۰ روزه احمدی‌نژاد٬ بازداشت این فرد از سوی سپاه پاسداران بوده است.

 

گفته می‌شود ماموران سپاه این فرد را پس از بازداشت مورد بازجویی قرار داده و اتهام وی را همکاری با موساد اعلام کرده‌اند که این اتهام با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.

اطلاعات دیگری از این فرد در دسترس نیست٬ اما گفته می‌شود که عباس غفاری طراح ایده «هاله نور»٬ مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی بوده است.

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته پس از ۱۰ روز غیبت به نهاد ریاست جمهوی بازگشت و گفت که مسائل چند روز اخیر را بازگو نخواهد کرد و در دل خود نگه خواهد داشت.

 

 

وبلاگ فصل آگاهی

احسان سلطانی

چرا دستگاه های امنیتی توان بازداشت پدر معنوی مشایی(علی یعقوبی) را ندارند ؟ علی یعقوبی کیست؟

 

مدتیست  در برخی محافل غیر رسمی سخن از فردی به نام علی یعقوبی مبنی بر اینکه مشائی و تیم احمدی نژاد از وی خط می گیرند در میان است. علیرغم اینکه شخص مشایی ارتباط با این فرد را رد کرده است و ادعا نموده که چنین فردی را نمی شناسد[1] اما همچنان از این فرد به عنوان پدر معنوی تیم احمدی نژاد نام برده می شود و بسیاری بر این باورند که خط دهی اندیشه های مهدویت و موضوع ظهور و آخرالزمان که از سوی این تیم به کرّات مطرح شده است ( برخی آن را حجتیه نوین خوانده اند)  و بعضا نیز جنجال های مختلفی را در پی داشته از سوی این فرد به این جریان تزریق می شود.

اما علی یعقوبی کیست ؟ و با توجه به اینکه بسیاری اندیشه های این فرد را انحرافی خوانده و خواستار برخورد با وی شده اند و بارها وی در سخنرانی هایش اساس برخی تشکیلات جمهوری اسلامی از جمله مجلس خبرگان را به شدت نفی نموده است و آنان را به مناظره فراخوانده اما تا به حال هیچگونه برخورد جدی از سوی دستگاه های امنیتی با وی نشده است، اگر چه برخی عنوان کرده اند که وی به مشهد تبعید شده است اما چگونه است اگر اندیشه های این فرد انحرافیست وی را به جای تبعید به یک روستا یا شهر دور افتاده به شهری مذهبی مانند مشهد تبعید کرده اند؟ دستگاه های امنیتی از چه چیز در هراسند ؟

آنچنان که خود علی یعقوبی از سوابقش گفته است [2] وی  متولد 1344 در تهران و فرزند  زین العابدین یعقوبی است که در سال 61 توسط سازمان مجاهدین خلق ترور می شود[ پدر وی از اعضاء انجمن حجتیه بوده (منابع تائید نشده) و علی یعقوبی شوهر خواهر رامین مهمان پرست است] ، وی  پس از اخذ دیپلم در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل می‌شود بعد از مدتی تحصیل را رها کرده و به دنبال علوم غریبه می رود ، علی یعقوبی در خصوص ترک رشته پزشکی و ورود به این عرصه در یکی از جلسات سخنرانیش در سال 81 می گوید: « حدود پانزده سال پیش من هم مشغول زندگی خودم بودم بهترین موقعیت‌ها را داشتم ایام محرم شد کتاب منتهی الامال را برداشتم که بخوانم رسیدم به این جمله -خیلی هم سخت گریه می‌کنم بنده- رسیدم به این جمله که اسب امام حسین (صلوات الله علیه) تنها به سوی خیمه ها برگشت. یک دفعه گفتم: بله! دوباره خواندم سه بار خواندم از تمام صفحه‌های که نوشته شده بود،‌ ترسیم شده بود گذشتم از این صحنه نتوانستم عبور کنم گفتم: دیگر نمی‌توانم طاقت بیاورم. درس پزشکی می‌خواندم رها کردم. موقعیت‌هایی داشتم همه را کنار گذاشتم گفتم دیگر نمی‌توانم، من به زندگی خودم مشغول باشم و اسب مولای من تنها برگشته باشد، این ماجرا اثر عجیبی گذاشت، پیمان بستم تمام زندگیمان را، تمام وجودمان را برای مولایمان قراربدهیم » و از آنجایی که تصویر خوبی از جامعه روحانیت نداشته است خود شخصا به مطالعه در علوم دینی روی می آورد . او در پاسخ به منتقدانش که می گویند از کجا سواد دینی را آموخته است می گوید :« مباحث من از معلمی گمنام است که نام و نشان او گم است. بعضی سوال می‌کنند معلم شما کیست؟ در جواب عرض می‌کنم معلم من کسی است که این مطالب را مطرح می‌کند چه کسی می‌تواند این مطالب را مطرح کند؟ شاید کسی بگوید یک آدم معمولی. می‌گویم باشد شما اینطور فکرکن. شاید کسی بگوید یک عالم. می‌گویم شما هم این طور فکر کن. شخص را با صفت بشناسید نه با اسم. اسم گذرا است و موقت است سیمای انسان در عوالم ثابت است ، معلم بنده مدتی است که شهید شده است و از غیر او هم مطلب نمی‌گیرم ،معلم بنده 1400 سال است که شهید شده است»[3][4]،[5] یعقوبی علیرغم اینکه از هیچگونه سواد حوزوی برخوردار نبوده است در اوایل سال 80 ابتدا با برگزاری جلسات سخنرانی برای دانشجویان، بسیجیان، و هیئت های عزاداری ، کم کم افرادی را به دور خود جمع می کند و به طرح مباحثی همچون توحید، ولایت و عوامل غیبت و ... می‌پردازد.

پس از آنکه مراسمات سخنرانی وی با استقبال بسیار زیادی روبرو می‌شود ، جلسات خود را به صورت سخنرانی هفتگی ادامه می‌دهد وافرادی از قشر جوان، نهادها و ارگانهای مختلف در این جلسات شرکت می‌کنند.[یکی از دلایلی که دستگاه های امنیتی از بازداشت وی در هراس هستند این است که یعقوبی نفوذ بسیار بالایی در میان هیئت های عزاداری و برخی بسیجیان و حزب اللهی ها دارد ]. بسیاری از طرفداران وی بر این باورند که علی یعقوبی دارای انرژی های خاصی است که می تواند با آن کارهای عجیبی انجام دهد و در برخی جمله های وی در سخنرانی هایش که در ادامه نوشتار به آن اشاره می شود خودش این موضوع را علناً مطرح میکند و مخالفانش که بیشتر می توان در طیف روحانی  یافت به این موضوع اشاره کرده اند که یعقوبی با اجنه ارتباط دارد و آنها را به تسخییر خود در آورده است.

 حاصل  سخنرانی‌های وی  به صورت جزواتی با عنوان نظام عالم (85 جزوه) و نظام بشر (44 جزوه) و به سوی ظهور (20 جزوه) و همچنین کتابی با عنوان چهل شب با کاروان حسینی (حدوداً پانصد صفحه) منتشر شده است.این سخنرانی ها در سایتی متعلق به وی به نام « ظهور» وجود دارد.

 سخنرانی های یعقوبی  در راستای نظریه های «آخر الزمانی» و را هکارهای «فراهم آوردن شرایط ظهور» است . یعقوبی بارها روحانیت را به مناظره فراخوانده و در سخنرانی های متعدد گفته است : « من مسائلی را مطرح می کنم که در تاریخ هزار و چهارصد ساله اسلام گفته نشده و کسانی که مدعی اسلام شناسی هستند نیزاز آوردن مثل آن و یا تکمیل آن عاجز هستند» ،« اگر صد عالم، صد شبانه‌روز زحمت بکشند و بخواهند درباره حنیفیت سخن بگویند به اندازه‌ای که وی فی البداهه در این باره حرف دارد مطلب نخواهند داشت» وی می گوید : «وقتی به آقایان می‌گوییم شما اسلام شناس نیستید می‌گویند: نه هستیم. هستید؟ جداً می‌گویند؟ باشد خداوند اوج اسلام را دین مرضی مطرح می‌کند، یکی از آقایان قم بیاید و دین مرضی را توضیح دهد، هر چقدر هم مهلت بخواهد دارد.»

اما آنچه بیشتر از همه خشم روحانیت را برانگیخته است و موجب شده است که بگویند اندیشه های اسلام منهای روحانیت مشایی متاثر از گفته های این فرد می باشد به این دلیل است که یعقوبی بارها در سخنرانی های خود با صراحت گفته است :« پایه (محور) کار ما استنادات قرآنی و حدیث نیست پایه (محور) کار ما دیده‌ها و یافته‌ها هست. این روش که عرض کردم خدمت شما طبق راهنمایی قرآن دنبال کردیم. قرآن دعوت به این روش می‌کند. معارف این نیست که بنشینم یک آیه قرآن را بخوانیم در موردش بحث کنیم ببینیم چه می‌فهمیم بهره‌ای که از این طریق انسان می‌برد بسیار اندک است باید طبق آدرسهای قرآن، انسان حرکت کند و برود در صحنه، عملاً ببیند که در جای جای عالم چه چیزی قرار داده شده است.»[6] « بنده به لحاظ دیده‌ها در عوالم بالاتر عرض می‌کنم نیازی نیست، هیچ نیازی نیست»[7]

اگر چه علی یعقوبی بارها در سخنرانی خود اظهار داشته است که از سوی سید علی خامنه ای تائیدیه دارد و منتقدانش این را رد کرده اند اما هیچگاه این موضوع از سوی دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران تکذیب نشده است ، یعقوبی خود را مرید سید علی خامنه ای معرفی کرده است اما مخالفانش می گویند : « مقام معظم رهبری شخصیتی دارد که محبوب همه است و اگر کسی بر خلاف این جریان محبوبیت شنا کند ، خودش منفور خواهد شد. لذا مجبور است که چنین بگوید.دوم این که چنان که از ادعاهای منتشره از سوی پیروان وی نیز مشهود است، مقام معظم رهبری نردبانی است برای تایید مرام و شخصیت وی. چنان که بارها ادعا شده است مقام معظم رهبری علی یعقوبی را تایید کرده است در حالی که تا کنون هیچ مستندی در این زمینه ارائه نشده است.» اما مشخص نیست چرا با این همه جنجالی که (البته به صورت خاموش) وی در میان روحانیون به راه انداخته است و حتی گفته است :«مجلس خبرگان مقوله‌ای است بسیار منفی، بسیار زشت بسیار جهنمی.» اما هیچگاه هیچ برخوردی از جانب دستگاه های امنیتی با وی نشده است ، شاید بتوان حمایت سید علی خامنه ای از وی را به این خاطر دانست که یعقوبی در چند سخنرانی خود در دفاع از جایگاه سید علی خامنه ای اظهار داشته : «عموم طرفداران ولایت فقیه آقا را به عنوان ولی فقیه قبول دارند و می‌گویند که چون مجلس خبرگان تعییین کرده است ولی برای بنده این طریق نه قداست دارد و نه مشروعیت، آقا را به خاطر آن جنبه و معنای دوم قبول دارم چون تائیدات را از ورای عالم ارواح در مورد ایشان می‌بینم....بعد از رهبر معظم انقلاب- این خبر صحیح و یقینی است- امام علیه السلام قسم خورده‌اند که دیگر هیچ روحانی ای را به عنوان سرپرست جامعه قرار نمی‌دهند… ولایت فقیهی که بخواهد بر فقاهت استوار باشد مدعیان زیادی خواهد داشت. هر ننه قمر هم هوس می‌کند و می‌گوید چرا آقا ولی فقیه باشد و من نباشم....شاید بفرمائید رضایت امام را ازکجا متوجه می‌شوید؟ عرض می‌کنم در ملکوت رضایت امام به صورت یک نوری دیده می‌شود.» اما مخالفان وی به دفعات اشاره کرده اند که این ها می خواهند از رهبری پلی بسازند و بعد از اینکه به مقاصد خود رسیدند ، ریشه وی را نیز خواهند زد .

به هر روی جلسات سخنرانی علی یعقوبی در حال حاضر نیز با استقبال بیشتری از قبل ادامه دارد و هنوز هیچ کدام از دستگاه های امنیتی توان برخورد جدی با این فرد را نداشته اند.

احسان سلطانی

شنبه 10 اردیبهشت 1390

 

1.http://www.youtube.com/watch?v=8qvX6K_ubg8

2.نظام عالم جلسه تاریخ 12/2/81، ص18 و 19

3.سلسله بحث‌های نظام عالم، جلسه 29/1/81

4.چهل شب با کاروان حسینی، ص 143

5.چهل شب با کاروان حسینی، ص 210.

6.نظام عالم جلسه 1، ص3.

7.نظام عالم، جلسه 7،‌ ص

 

مصباح یزدی: دین را نمی‌توان از جن‌گیر آموخت

فدایی: جریان انحرافی اجنه را تسخیر کرده است

دیگربان ـ  ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

حسین فدایی نماینده مجلس گفته که جریان انحرافی درون دولت دهم٬ عصر حاضر را «عصر ظهور» می‌داند٬ اعتقادی به ولایت فقیه ندارد و برای ماندن در قدرت «اجنه را تسخیر» کرده و به «طلسم و شیطان» متوسل شده است.

به گزارش روز جمعه (نهم اردیبهشت) خبرگزاری فارس٬ آقای فدایی در جمع گروهی از دانشگاهیان یزد گفته که تیم احمدی‌نژاد «عصر غیبت را پایان‌ یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد.»

این نماینده مجلس بدون آنکه نامی از اسفندیار رحیم‌مشایی ببرد٬ گفته که تیم احمدی‌نژاد «مدعی است وقتی که مستقیم از ولیعصر دستور می‌گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارد.»

وی اظهار داشته که این جریان انحرافی اصولگرایان٬ جریانی «فاسد و فرصت طلب» است که از یک حرکت و جریانی «شیطانی» برخوردار شده و عقاید خود را «در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و... سامان» داده است.

به گفته فدایی «فکر و اندیشه‌ای که این تفکر را تئوریزه و تبلیغ می‌کند به ولایت فقیه اعتقادی ندارد و معتقد است اگر متدینان و رهبری و روحانیت از نامزدی {احمدی‌نژاد} حمایت کردند، باعث ریزش آرای او شد.»

محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای از اسفندیار رحیم‌مشایی مسئول دفتر احمدی‌نژاد با عنوان رئیس جریان نوینی از انجمن حجتیه به نام «انجمن راه حقیقت» یاد می‌کنند.

در سال‌های اخیر گزارش‌هایی از توسل تیم احمدی‌نژاد به طلسم٬ جادو و دعانویسی برای پیشبرد برنامه‌های خود منتشر شده بود که آقای خامنه‌ای یکی از منکران اصلی چنین گزارش‌هایی بوده و هست.

رهبر جمهوری اسلامی پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ طی سخنانی به طور غیر مستفیم از میرحسین موسوی به خاطر انتقاد از ترویج جادوگری در دولت نهم انتقاد کرده و آن را رد کرده بود.

با گذشت کمتر از دو سال از هشدار‌های میرحسین موسوی٬ اکنون محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای اعتراف می‌کنند که تیم احمدی‌نژاد برای پیشبرد اهداف خود از سحر و جادو بهره می‌برد.

محمدتقی مصباح یزدی نیز هشتم اردیبهشت بدون آنکه نامی از نزدیکان احمدی‌نژاد ببرد گفت: «دین را باید از قرآن و معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر.»

آقای مصباح یزی هشدار داده که «شیاطین انسی مانند مرتاض‌ها از قدرتی برخوردارند که می‌توانند به کمک آن دیگران را بفریبند؛ اما مردم باید با انتخاب صحیح سعی کنند از دام‌ شیاطین‌‌ رها شوند.»

به نظر می‌رسد این بخش از سخنان مصباح یزدی کنایه‌ای غیر مستقیم به رحیم‌مشایی باشد که گفته می‌شود با یکی از مرتاضان هندی رابطه دارد.

این روحانی نزدیک به خامنه‌ای در عین حال گفته است: «با استناد به این‌که برخی افراد کارهایی می‌کنند که دیگران از انجام آن عاجزند، نمی‌توان برای شناخت دین به آن‌ها مراجعه کرد.»

 

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰, ساعت ۰:۰۵

پای اجنه هم به دولت باز شد

فرشید آل داوود

پای اجنه هم به دولت باز شد

  جرس: تنها یک روز پس از آشتی رئیس دولت، 3 عنصر اصولگرای حکومتی در اظهاراتی بی سابقه سخن از اداره کشور به کمک اجنه را مطرح کردند و ساعاتی پس از جلسه آشتی کنان دولت ، حامی پر و پا قرص مشائی عباس امیری فر نیز شبانه در منزلش بازداشت شد تا فاز جدید تقابل دولتی ها با اصولگرایان آغاز شود.

 

امیری فر که در اردوگاه مشائی خیمه زده است ، دبيركل تشكل موسوم به جامعه وعاظ ولايي است که اصولگرایان از مدتها قبل از وی و جریانش با عنوان تشکلی منحرف یاد می کنند.

 

وی به تازگی گفته بود ما معتقديم كه اصولگرايي مانند جناح راست، سنتي شده و خاصيت خودش را از دست داده است ، راست سنتي ديگر جذابيتی براي مردم ندارد و آقاي احمدي‌نژاد هم اعلام كرده من با اين گروه‌ها كاري ندارم .

 

روز دوشنبه همزمان با این تحولات چند فعال اصولگرا و یک روحانی بانفوذ از اداره کشور به کمک اجنه خبر دادند ، اظهاراتی که می تواند بحران را پس از اظهارات آشتی جویانه رئیس دولت در جلسه هئیت وزیران به فاز زیر دستان حامی مشائی تسری دهد.

 

 

ورود اجنه به اداره کشور !

 

مدیر مسئول روزنامه رسالت در اظهاراتی عجیب مدعی شد  برخی با توسل به اجنه به دنبال اجرای طرح‌های خود اند.

 

وی در جمع تعدادی از افراد وابسته به انصار حزب الله این ادعا را مطرح و خاطر نشان کرد جریان مشائی از درون اصولگرایی سر بر آورد و از طریق اجنه و مسائل شیطانی در صدد پیشبرد اهداف خود است.

 

 

مرتضی نبوی تائید کرد که در درون دولت جریان مشائی با سوء استفاده از برخی توانمندی های ماورائی توانسته اند بر روی افراد تاثیر بگذارند و آنها را به سوی خود جذب کنند.او گفت:" جریان انحرافی اصولگرایان «با توسل به بعضی از افرادی که از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسیدند، سوء استفاده می‌کنند.»"

 

این ادعا از سوی یک نماینده مجلس هم مطرح شد. فدایی نماینده تهران گفت که جریان مشائی با بهره گیری از طلسم و اجنه تلاش دارد قدرت خود را حفظ کند.حدادعادل نیز پیش ازین گفته بود رمال و غیبگو مشکل نظام را حل نمی کند .

 

مصباح یزدی نیز که برخی از وی به عنوان تئوریسین دولت نام می برند گفته بود دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر.

 

 

مشابهت با ائمه و بلوتوث مشائی

 

 

توسل به امور ماورائی از سوی دولتیها پس از غیبت چند روزه احمدی نژاد از دولت رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت . کار به جایی رسید که روزنامه ایران در مطلبی با عنوان آن مرد در طوفان آمد ،وی را با حضرت علی امام اول شیعیان مقایسه کرد.

 

در کنار آن برخی منابع خبری از انتشار بلوتوث های منسوب به مشائی در سطح وسیع خبر دادند که در این فیلم‌ها به‌نحوی وانمود شده که مشایی در جلسات خصوصی در حال پاسخگویی به شبهات است.

 

قبل از آن نیز نیز سی.دی سخنرانی‌های مشایی به‌صورت گسترده در ادارات و مساجد کشور توزیع می شد که. این سی دی‌ها حاوی سخنرانی رییس دفتر رییس‌ دولت بود که توسط پست بانک و یا پیک موتوری به آدرس ادارات، مسئولان، روحانیون و دانشجویان ارسال می‌شد.

 

 

بازداشت حامی مشائی و آغاز فاز دوم ماجراجویی

 

درست ساعاتی پس از ابراز ارادت احمدی نژاد به ولایت فقیه درجلسه دولت ، عباس امیری فر حامی سر سخت مشائی بازداشت شد. وی قبل از بازداشت گفته بود وابستگی به جریان اصولگرایی ندارد و شرایط ایجاب کند حتی اصلاح طلبان را نیز در لیست های انتخاباتی خواهند گذاشت.

 

بازداشت این فعال سیاسی نزدیک به مشائی در حالی صورت گرفت که وی طی روزهای اخیر با لحنی بی پروا حمایت کامل خود از مشائی را اعلام و تصریح کرده بود که مشائی رئیس جمهور آینده ایران است.

وی گفته بود: هركس احمدي‌نژاد را قبول دارد بايد مشايي و معتمدين وی را هم قبول داشته باشد. كسي كه امام را قبول داشت بايد معتمدين امام و كسي كه علي (ع) را قبول داشت بايد معتمدين علي ( ع) را هم قبول مي‌داشت.

 

همزمان با کش و قوسهای بحران قهر رییس دولت با نظام ، مدتیست سپاه پاسداران نیز برنامه های اطلاعاتی – عملیاتی خود را برای اشراف بر تحرکات حامیان مشائی افزایش داده است.

 

پس از سعیدی نماینده رهبری در سپاه که نسبت به شکل گیری جریان بنی صدر دوم هشدار داد ، جانشین وی ذوالنور نیز دست به برخی افشاگری ها زد ..

 

وی رسما اظهار کرد که حامیان مشائی در تولید سی دی ظهور دست داشته و این پروژه با حمایت رحیم مشائی ادامه یافته است.

 

با این وجود یکشنبه شب و ساعاتی پس از جلسه هئیت دولت فرصت خوبی بود تا یکی از حامیان مشائی دستگیر شود.

 

خبر بازداشت امیری فر در حالی منتشر شد که بیشتر آگاهان حمایت از مشائی را دلیل بازداشت وی می پنداشتند اما عصر دوشنبه دادستان تهران خبر داد که علت بازداشت وی دست داشتن در تولید و توزیع فیلم ظهور بوده است.

 

عباس جعفری دولت آبادی همچنین از آزادی امیری فر با تودیع وثیقه خبر داد و گفت: تحقیقات در باره وی همچنان ادامه خواهد یافت.

 

 

دور برگردان مشائی - نظام

 

برخی تحلیلگران و فعالان رسانه ای در تهران می گویند بازداشت امیری فر هشداری است از طرف اصولگرایان تند رو به جریان مشائی که اگر همچنان بخواهند به موج سواری ادامه دهند ممکن است دامنه بازداشت ها گسترده تر شود.

 

طی روزهای اخیر و همزمان با انتشار اخباری مبنی بر فیلتر شدن چند سایت حامی مشائی ، این سوال مطرح شد که اگر فیلترینگ سایت ها توسط کارگروه مخابرات وابسته به دولت انجام می شود پس چرا سایت حامیان مشائی مسدود می شود؟

 

 

پاسخ این سوال ساده بود. چرا که تیم سایبری سپاه که زیر نظر اطلاعات سپاه و شخص طائب فعالیت می کند در مسدود کردن سایت های حامی مشائی نقش دارد. نکته جالب آنکه هر کدام از سایت های مسدود شده بلافاصله پس از فیلتر شدن فعالیت خود را با یک آدرس جدید اینترنتی شروع می کنند.

 

روزنامه مشائی نیز به کار خود ادامه می دهد و حتی وزیرارشاد از عملکرد این روزنامه و تداوم انتشار آن دفاع کرده و گفته روزنامه‌ها باید در زمینه‌های گوناگون وارد شوند و هر روزنامه جدیدی که می‌ اید، باید بقیه از حضور او استقبال کنند و در این مورد هم جای نگرانی نیست.

 

عباس غفاری رمال مخصوص رحیمی ، مشایی و احمدی نژاد

می 3, 2011 زبان سبز

 

عباس غفاری

بیشتر از یکسال قبل ، زمانی که مطلبی را در خصوص زندگی  محمد رضا رحیمی بودم دوستی سفارش کرد که  به این فرد نیز مراجعه کنم و  نسبت او را به محمد رضا رحیمی بدانم . متاسفانه ، توصیه آن دوست را جدی نگرفتم و تنها به یک تحقیق جزیی درخصوص او بسنده کردم و در حقیقت حجم خرافه گرایی این فرد مرا از ادامه کار منصرف کرد .

 

اما ! امروز با تعجب کامل خبر دستگیری او را خواندم و تازه فهمیدم که رمال و جن گیر مخصوص احمدی نژاد  و شرکا !  چه کسی بوده  است .

 

عباس غفاری ، مشهور به حکیم عباس !  مثلا در زمینه طب سنتی  مشغول به کار است .  او مدعی است که درمان همه ی بیماری ها را دارد ، حتی بیماری های  خاص .

 

کسانی که عباس غفاری را از نزدیک می شناسند ، می گویند که او به یک نیروی شیطانی دست یافته است . راز دستیابی او به این نیروی شیطانی ، هتک حرمت قرآن به مدت 40 شب بوده است . منبع ما در این خصوص با همان ادبیات عجیب و جنبل جادویی( و خنده دار ! )  نوشته است  :

 

جهت کاملتر شدن اطلاعات خدمتتان عرض میکنم که محمد رضا رحیمی ،  سالیان متمادیست که شاگرد شیطانی به نام عباس غفاری میباشد که با قران کریم ان کرد که نشاید گفت تا به قدرت شیطانی برسد که متاسفانه رسید …کار شیطان وسوسه وتولید گناه میباشد وقدرت اجرائی نداردو امثال اقای رحیمی در تشکیلات دولتی در زمانهای مختلف بازوی اجرائی این شیطان شدند از قبیل اقایان مرتضی بانک .سید محسن نبوی که زود به خود امد میر ابو طالبی حمید. فضیلتی وحسن مختاری.حسین امین راد.محمد رضا رجبی و…اطرافیان اقای رحیم مشائی که با تخلیه اطلاعاتی اقایان و تبادل ان زمینه های فتنه ورشد امثال رحیمی و مشائی را که حالا حتی از ادبیات او هم کاملا در سخرانیهای خود استفاده کرده و بطور غیر مستقیم به اقای احمدی نژاد هم منتقل کرده اند و در حال حاضر هم در وزارت امور خارجه نفوذ عجیبی پیدا کرده وتا جائی که در انتخاب سفرا نظر مستقیم دارد با رمالی ..حجامت ..دارو گیاهی و…تا جائی که اقای رحیمی معتقد است که اقا امام زمان کفشهای این شیطان را جفت میکنه و این شیطان وعده ریاست جمهوری را هم به اقایان داده …حالا از این استاد این شاگردها چیز عجیبی نیست حتی اقای رحیمی یکزن شوهر دار را به تقاضای این استاد در دانشگاه ازاد از شهرستان به تهران منتقل کرده تا به اهداف شیطانی خود برسد که رسید …

 

عباس غفاری البته سایت و وبلاگ هم دارد ! سایت و وبلاگی که تنها یک بار بروز شده است . در این سایت شماره تلفن و

 

و ایمیل  برای تماس با حکیم عباس آمده است :

 

Tele: 02177998254

 

Tele: 09122363527

 

"عماریون"- تاريخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

عامل ناگفته‌ای از علت حوادث هفته های اخیر

 

بازداشت پیش گوی آقای «میم» و 25 نفر از نزدیکان عامل اختلاف بین هواداران رییس جمهور محبوب

چندی پیش فردی به عباس .غ كه مهارت خاصی در امور متافیزیكی از جمله ارتباط با عوالم دیگر و انجام برخی اقدامات توسط نیروهای متافیزیكی دارد و رابطه نزدیكی با آقای م داشته، توسط ضابطین یكی از نهادها دستگیر می گردد./در این حال برخی رسانه ها ادعا كرده اند كه در جریان تحقیقات از این فرد، برای بازجویان وی مشكلاتی بوجود آمده است!

"عماریون"- همزمان با اظهارات برخی اصولگرایان كه درباره "ارتباط جریان انحرافی با اجنه و رمالان" مطرح می شود، برخی اخبار حكایت از آن دارد كه دستگیری یكی از افراد دارای قدرتهای متافیزیكی در برخی رخدادهای دو هفته اخیر موثر است.

 

به گزارش خبرنگار «عماریون»، چندی پیش فردی به نام عباس .غ كه مهارت خاصی در امور متافیزیكی از جمله ارتباط با عوالم دیگر و انجام برخی اقدامات توسط نیروهای متافیزیكی دارد و رابطه نزدیكی با آقای م داشته، توسط ضابطین یكی از نهادها دستگیر می گردد.

 

گفته می شود پس از دستگیری او، یكی از مقامات پیگیری و درخواستهای مكرر و كم سابقه ای برای آزاد كردن وی داشته، اما هنوز این فرد آزاد نشده است.

 

 

 

در این حال برخی رسانه ها ادعا كرده اند كه در جریان تحقیقات از این فرد، برای بازجویان وی مشكلاتی بوجود آمده است!

 

طی روزهای اخیر تاكنون آیت الله مصباح یزدی، دكتر حدادعادل، مهندس مرتضی نبوی و حاج حسین فدایی در اظهاراتی نسبت به استفاده از اجنه، طلسم، غیب گویی و رمالی توسط جریان انحرافی موضع گیری كرده اند كه به نظر می رسد ناظر به همین موضوع است.

 

حسین فدایی با بیان این كه جریان انحرافی یك جریان قدرت‌طلب است، گفته بود: این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به كارگیری طلسم و تسخیر اجنه و ... سامان پیدا می‌كند.

 

حدادعادل گفته بود: رمال وغیب‌گو مشكل نظام را حل نمی كند.

 

مرتضی نبوی هم صریحتر از همه گفت: به نظر می‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یك سری مسائل شیطانی كه دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می كنند افراد را تحت تأثیر قرار دهند.اجنه طبق آیات قرآن علیه انبیا توطئه می‌كردند، لذا شاید این جریان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی كه از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسیدند، سوء استفاده می‌كنند و جاذبه‌های این گروه توانسته تأثیری روی برخی افراد بگذارد و حمایت ایشان را جلب كند.

 

پیش از این داستانهای باور نكردنی درباره اقدامات این فرد و عمق اعتماد برخی مسئولان به وی گفته می شد كه گویا اكنون جدی تر گرفته شده است.

 

بازداشت 25 نفره!

 

شب گذشته 25 نفر از کسانی که با اسفندیار رحیم مشایی ارتباط دارند، دستگیر شده‌اند.

بنابر اخبار رسیده، حسین.ن، همسر مرحوم دکتر حسین فاطمی و خانم آزاده. الف که حامل منشور کوروش در روز رونمایی از این اثر تاریخی بود، در میان دستگیرشدگان قرار دارند.

 

این گزارش حاکی است که در بین دستگیرشدگان برخی مدعیان! علوم غریبه نیز وجود دارند.

دستگیری‌های اخیر در حالیست که در طی روزهای گذشته، عباس امیری‌فر از نزدیکان مشایی به خاطر ارتباط با انتشار سی دی « ظهور نزدیک است»، بازداشت شده و از سوی دادگاه ویژه روحانیت تحت بازجویی قرار گرفته است.

عماریون به زودی ناگفته های بسیاری از عوامل اصلی این ماجرا به خصوص علی.ی را خصوص منتشر خواهد کرد.

"عماریون"- تاريخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

تذکر صریح ذوالنور به احمدی نژاد:

این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟

 

معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ام با رهبری رابطه ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی گویم که احمدی نژاد نظر و مقصود خاصی....

"عماریون"- حجت الاسلام مجتبی ذالنور، شامگاه دوشنبه در سلسله نشست های سیاست روحانی در مدرسه علمیه صدوقی قم، در سخنانی که با موضوع تبیین شخصیتی مقام معظم رهبری مشخص شده بود، پس از بیان سخنانی در مورد شخصیت رهبر انقلاب، انتقادات صریحی را خطاب به محمود احمدی نژاد و تیم همراه او وارد کرد.

 

به گزارش عماریون، وی افزود: دوستانه خدمت احمدی نژاد عرض می کنم، که ایشان در عبارات شان هم تجدید نظر کنند؛ این که می آیند و می گویند من ثابت می کنم رابطه من و مقام معظم رهبری، رابطه پدر و فرزندی است، معتقدم این سخن ولو این که این طور هم باشد، اشتباه است؛ چرا که در روایات و احکام اسلامی داریم که ممکن است پدر یک فرد، او را امر به شرک کند و به همین دلیل نباید از او تبعیت کرد. ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، باید مخالف او حرکت کرد؛ حال باید پرسید این که آقای احمدی نژاد که می گویند رابطه من با مقام معظم رهبری رابطه پدر و فرزندی است، یعنی چه؟

 

وی افزود: باید گفت که رابطه با رهبر معظم انقلاب باید رابطه امام و مأموم باشد؛ این رابطه، رابطه مطیع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ این حرف ها یعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟؛ این حرف ها معنی ندارد. این حرف، حرفی انحرافی است.

 

ذالنور افزود: توقع داریم احمدی نژاد موضع ش را شفاف تر بیان کند؛ رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟؛ مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نائب امام زمان(عج) است و بدون امر او، نه رئیس جمهور و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد.

 

وی گفت: اگر اذن و رضایت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتی اگر عمل واجب انجام دهد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ام با رهبری رابطه ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی گویم که احمدی نژاد نظر و مقصود خاصی داشته است که این حرف ها را می زند، ولی به هر حال باید عبارات خود را درست کند و بگوید ولی امر، نائب امام زمان(عج) است، که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

 

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر این که در زمان آغاز به کار دولت دهم که آقای احمدی نژاد مشایی را به عنوان معاون اول معرفی کرد و بعد جریانات پس از آن پیش آمد و متعاقب آن برخی احمدی نژاد را خطری انحرافی دانستند، اما شما آن موقع گفتید نه و این کار احمدی نژاد تنها یک کار غلط در کار اوست، آیا هنوز هم سر حرف خود هستید؟، گفت: هنوز هم سر این حرف خود هستم.

 

ذالنور گفت: با دکتر کواکبیان در دانشگاه شاهد مناظره داشتم و او 8 ایراد از احمدی نژاد گرفت که یکی از آن ها مسئله مشایی بود و باز گفت تمام این موارد در تضاد با رهبری و امام و انقلاب است، که بنده در پاسخ به او گفتم من همه این موارد را قبول دارم اما باید پرسید که احمدی نژاد را با چه کسی مقایسه می کنید؟

 

وی افزود: یا این که باید گفت این که نمره احمدی نژاد 20 است و شده 18؛ ما نارحت هستیم؛ چرا کسی که شب و روز کار می کند و زحمت می کشد، باید این کارها را بکند، این قابل قبول نیست ما ناراحت هستیم و دعا می کنیم این کارها رفع شود.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حالت دوم این است که احمدی نژاد را با کاندیداهای دیگر چون موسوی و کروبی مقایسه کنید؛ حوادث بعد از انتخابات نشان داد اگر احمدی نژاد 50ضعف دارد، آن ها هزاران ضعف دارند.

 

وی گفت: حوادث بعد از انتخابات نشان داد که اگر ما بازهم به انتخابات برگردیم، باز هم به احمدی نژاد رأی می دهیم؛ البته یعنی ما دیروز نمی دانستیم که آقای احمدی نژاد این جور می شود، ولی با تمام این احوال که امروز این علم را نسبت به او پیدا کردیم، اگر باز هم برگردیم به انتخابات به احمدی نژاد رأی می دهیم، چون گزینه دیگری وجود ندارد که بخواهیم آن کار را کنیم؛ مگر غیر از این است؟؛ شما می خواهید به کروبی و موسوی رأی دهید که بهتر شود؟؛ تجربه نشان داده است که غیر از این است؛ بنابراین هیچ خلاف تکلیفی اتفاق افتاده و درست هم بوده که شما به احمدی نژاد رأی دادید. چرا که آن ها صریحا مقابل انقلاب و ولایت فقیه ایستادند.

 

ذوالنور تصریح کرد: احمدی نژاد بعد از 2سال ممکن است یک لغزشی نشان دهد، اما آن ها از همان ابتدا، موضع مخالفت با ولایت فقیه داشتند.

 

لشکر اجنه: یاران اصلی احمدی نژاد؟

اکبر گنجی

روزنامه نگار و پژوهشگر

بی بی سی فارسی ـ چهارشنبه 04 مه 2011 - 14 اردیبهشت 1390

 

یکم- طرح مسأله: فقیهان/اصول گرایان سنتی/سپاهیان مدعی اند که محمود احمدی نژاد و یاران اصلی اش برای مدیریت کشور و مقابله با رقبا- به غیر از امام زمان- از اجنه استفاده می کنند[۱]. گفته می شود که برخی از جن گیران گروه آقای احمدی نژاد را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت کرده است. بنا را بر این می گذاریم که این مدعیات سراسر صادق است.

پرسش این است: آیا جن گیری اشکال دارد و جرم است؟ آیا استفاده ی از اجنه در قلمرو سیاسی جرم است؟

موضوعات مرتبط

سیاست ایران

دوم- اعتبار عقلی وجود اجنه: تاکنون حتی یک دلیل پیشینی(عقل فلسفی) بر وجود اجنه اقامه نشده است. اما در باره وجود دلیل پسینی(عقل تجربی)، اختلاف نظر وجود دارد. روشن است که به روش های علوم تجربی نمی توان اجنه را به همه نشان داد. اما افراد زیادی ادعا کرده/می کنند که به نوعی وجود اجنه را تجربه کرده یا آنها را دیده اند. شخصا برخی از نواندیشان دینی/روشنفکران دینی را می شناسم که در جلسات جن گیری شرکت کرده و بر وجود آنها شهادت داده/می دهند.

سوم- اعتبار دینی وجود اجنه: قرآن به صراحت وجود اجنه را تأیید کرده است. به روایت قرآن، گروهی از اجنه با پیامبر گرامی اسلام دیدار کرده و اسلام آورده اند. قرآن گفت و گوی این دیدار را گزارش کرده است. سوره های جن(۱۵-۱) و احقاف( ۳۲-۲۹) شرح این ماجراست:

"بگو: به من وحی شده است که جمعی از جن به سخنانم گوش فرا داده‏اند، سپس گفته‏اند: ما قرآن عجیبی شنیده‏ایم، که به راه راست هدایت می‏کند، پس ما به آن ایمان آورده‏ایم و هرگز کسی را شریک پروردگارمان قرار نمی‏دهیم و ما هنگامی که هدایت قرآن را شنیدیم به آن ایمان آوردیم و هر کس به پروردگارش ایمان بیاورد نه از نقصان می‏ترسد و نه از ظلم"(جن:۱۳-۱۲).

و

"ای پیامبر به یاد آور هنگامی که گروهی از جن را به سوی تو متوجه ساختیم که قرآن را بشنوند، وقتی حضور یافتند، به یکدیگر گفتند: خاموش باشید و بشنوید و هنگامی که پایان یافت، به سوی قوم خود بازگشتند و آنها را بیم دادند (دعوت به اسلام کردند)"(احقاف: ۲۹).

در طول تاریخ دیندارانی بوده اند که وجود جنیان را انکار کرده و آیات یاد شده را از متشابهات به شمار آورده اند. تا حدی که من اطلاع دارم، در میان معاصران، بهاء الدین خرمشاهی- قرآن شناس برجسته - تنها کسی است که وجود اجنه را به طور مکتوب انکار کرده و آیات قرآن در این زمینه را از باب به لسان قوم سخن گفتن به شمار آورده است.

به تعبیر دیگر، اعراب پیش و همزمان پیامبر به وجود اجنه باور داشتند و گروهی از آنان وحی را هم چنین تفسیر می کردند. پیامبر/قرآن/خداوند نیز مطابق سطح معلومات آنان سخن گفته و آگاهانه با آنها همراهی کرده و بر وجود اجنه صحه نهاده اند.

چهارم- اجنه و امام زمان: در قرآن هیچ سخنی از موجودی به نام امام زمان/فرزند امام یازدهم شیعیان نیست. به همین دلیل اهل تسنن و شیعیان غیر دوازده امامی به وجود امام دوازدهم شیعیان باور ندارند. می توان مسلمان/شیعه بود و به وجود امام زمان باور نداشت. اما انکار وجود اجنه اگرچه شاید با مسلمانی تعارض نداشته باشد، اما پیامدهای ناپذیرفتنی ای دارد که موضوع را بسیار دشوار می سازد. قرآن از دیدار اجنه با پیامبر و مسلمان شدن آنها خبر می دهد. اگر اجنه وجود نداشته باشند، این مدعا به گزاره ای کاذب و آن خبر به دروغ تبدیل می شود. دروغ گویی از پیامبر/قرآن/خداوند پذیرفتنی نیست.

پنجم- مجاز بودن استفاده ی از موجودات رازآلود: قرآن از کمک یک هزار تن از ملائکه در جنگ بدر به مسلمین خبر داده است:"(به خاطر بیاورید) زمانى را (که از شدت ناراحتى در میدان بدر) از پروردگارتان تقاضاى کمک مى‏کردید و او تقاضاى شما را پذیرفت (و گفت) من شما را با یک هزار از فرشتگان که پشت سر هم فرود مى‏آیند یارى مى‏کنم‏"(انفال،۹).

آیه ۱۲۴ سوره آل عمران نیز خطاب به پیامبر به مؤمنان مى گوید: "آیا کافى نیست که خداوند شما را به سه هزار نفر از فرشتگان یارى کند." اگر استفاده از موجودات رازآلود اشکال داشت، خدا و پیامبر نباید چنین می کردند. بسیاری از عقل گرایان تفسیری ناواقع گرایانه/اسطوره ای/نمادین از این گونه آیات عرضه می کنند. اما عموم مسلمین (شیعه و سنی) چنان تفاسیری را معتبر نمی دانند.

مسأله منحصر به ملائکه نیست.شیخ مفید به سند خود از امام صادق نقل کرده است: زمانی که امام حسین از مدینه حرکت کرد، گروهی از ملائکه برای پیشنهاد کمک خدمت آن حضرت آمدند و گروه هایی از مسلمانان و شیعیان جن برای کمک آمدند، اما حضرت در پاسخ جنیان فرمود:"خدا به شما جزای خیر دهد من مسئول کار خود هستم و محل و زمان قتل من نیز مشخص است. جنیان گفتند: اگر امر شما نبود همه دشمنان شما را می کشتیم. حضرت در پاسخ فرمود: ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی کنیم تا آنها که گمراه می شوند با اتمام حجت باشد و آنها که راه حق را می پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد"[۲].

روایات دیگری نیز حکایت دارد که چهار هزار فرشته به کمک امام حسین آمده اند. مطابق روایتی از امام صادق:"چهار هزار فرشته نازل شدند تا همراه امام حسین (ع) بجنگند، ولی به آنان اجازه جنگیدن داده نشد. دوباره اذن گرفتند و فرود آمدند و این وقتی بود که حسین (ع) کشته شده بود…"[۳].

اگر کمک گرفتن از موجودات رازآلود اشکالی نداشته باشد، که ندارد- برای اینکه ارتباط با موجودات رازآلود اساس دین است- استفاده آقای احمدی نژاد و یارانش از اجنه و امام زمان هم نباید هیچ اشکالی داشته باشد.

تنکابنی در قصص العلما داستان هایی از ارتباط فقیهان نامدار با اجنه طرح کرده است. به عنوان نمونه در باره سید مهدی بحرالعلوم می نویسد که جنیان خدمتگزار وی بوده اند و مردم گمان می کردند که صاحب کرامت است.

شخصی به خدمت بحرالعلوم می رود:"خال مفاضال گوید که: سید پس از پرسش از حال من، سئوال کرد که: سبب آمدن شما به اینجا چیست؟ گفتم: چون کرامات شما در اصقاع، مقروع اسماع گردیده، خواستم که فیض عمیم شما عایدم گردد و چیزی از آن را به رأی العین مشاهده کنم. سید گفت: مرا کرامتی نیست و سبب اشتهار کرامت از من، آن است که هر کسی از مادر متولد می شود، در میان طایفه اجنه نیز در آن حین، کودکی از مادر متولد می شود و آن کودک را همزاد این شخص می نامند. و مرا همزادی است که آن همزاد اتفاق افتاده که پادشاه طبقه ای از طبقات جنیان است و او همزاد من.پنج شش نفر از اجنه را برایم فرستاده که در خانه من باشند و مرا خدمت نمایند؛ مثلاً گاهی ظرف خانه من خالی از آب است، به یک دفعه ملاحظه می کنید، پر آب است و گاهی طفل در گهواره گریه می کند و بسا که گهواره می جنبد؛ بدون اینکه کسی او را بجنباند؛ یا اینکه، هیزم نیست،پس ناگاه هیزم آورده می شود، یا این که خاموش شد، به یک دفعه آتش چیده می شود، بدون اینکه کسی آتش بچیند. و چون مردم این گونه امورات را می بینند گمان می کنند که این از کرامت است و حال اینکه، مرا کرامتی نیست؛بلکه این گونه خدمات،از آن اجنه می باشد"[۴].

ششم- پیشینه"نظام سلطانی فقیه سالار" در این امر: محمود احمدی نژاد و گروهش موسسان این رویکرد نبوده و نیستند. فقیهان در طول تاریخ خود را جانشین امام زمان قلمداد کرده اند. آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای جانشین خاص امام زمان معرفی شده اند. در مقاله "توسل به رمز و راز؛ زمامداری در جمهوری اسلامی"، نه تنها به گوشه هایی از استفاده جمهوری اسلامی از این موضوع اشاره شد، که به طور خاص به استفاده اکبر هاشمی رفسنجانی و دیگر زمامداران جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب اشاره کرده ام[۵].

استفاده فقیهان از امام زمان و ائمه نیز در مقاله "اسلام درآمدزا و قدرت ساز، معجزه ی فقیهان" بازگو شده است[۶]. فقیهان در جن گیری و ارتباط با اجنه هم پیش قدم بوده اند. آنان مدعی اند که برخی از جنیان مقلد مراجع تقلید بوده و مسائل خود را از آنان می پرسیده/می پرسند. می گویند یکی از جنیان به صورت شخص عادی در سرداب منزل مرحوم حاج میرزا حسین و حاج میرزا خلیل- از مراجع صدر مشروطیت- به حضور ایشان می‏ رسیده و مسائل مربوط را از ایشان می‏پرسیده است[۷].

هفتم- مذهب علیه مذهب: چیزی به نام اسلام/تشیع وجود خارجی ندارد. جهان واقع از اسلام ها/تشیع ها حکایت دارد. دینداران کتاب و سنت معتبر را به گونه های متفاوت تفسیر/روایت می کنند و بدین ترتیب اسلام ها/تشیع ها برساخته می شود. قرائت های متفاوت رقیب جدی یکدیگرند. اما وقتی پای قدرت/ثروت در میان باشد،جنگ مذهب علیه مذهب ممکن است چهره ای بسیار خشن به خود بگیرد.

نزاع کنونی بر سر منابع کمیاب قدرت/ثروت/معرفت/منزلت اجتماعی صورت/لعابی دینی به خود گرفته است. طرفین نه تنها لشکرهای زمینی، که لشکریان موجودات رازآلود را به جبهه ی نبرد وارد کرده اند. فقیهان که شاهد ربودن امام زمان از سوی رقبای خود هستند، جبهه مقابل را به جن گیری و رمالی متهم می سازند تا امام زمان را از چنگ آنان درآورند.

آیت الله مصباح یزدی به صراحت و شفافیت تمام محل نزاع را روشن کرده است: اسلام را باید از فقیهان آموخت. روحانیت مفسر رسمی دین، زمامداران سیاسی و مالک همه چیز است. می گوید:"دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت...فقها وارثان قرآن ‌و معصومین هستند...مخالفت با ولی ‌فقیه مخالفت با ائمه و بر اساس روایات در حد شرک بالله است"[۸].

هیچ اهمیتی ندارد که با این نظر اهل تسنن، شیعیان غیر دوازده امامی و شیعیان ناباور به ولایت فقیه؛ مشرک می شوند، مهم قدرت/ثروت است که نباید از چنگ فقیهان خارج شود. آری،"کوچک ترین تلاش در جهت تضعیف نظام و ولایت‌فقیه ، کفران این نعمت الهی است که عذاب الیم را در پی خواهد داشت"[۹].

آیت الله احمد خاتمی- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری، فقیه شورای نگهبان،امام جمعه موقت تهران- نیز اخیراً گفته است:

"حوزه خانه امام زمان(عج) است...طلاب مسئله زیارت ائمه‌(ع) مخصوصاً زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) را فراموش نکنند؛ چراکه این بزرگواران واسطه فیض‌اند و زیارت جمکران نیز از دیگر مسائل مهم برای طلاب است؛ شما نباید به شبهه‌هایی که به جمکران می ‌شود، گوش کنید؛ چراکه بزرگان زیادی سفارش بر زیارت جمکران کرده‌اند...ما در بحث سیاسی مطیع محض رهبری هستیم و همه باید پشت‌سر این فقیه، مجتهد، عادل و بصیر حرکت کنند"[۱۰].

ائمه به امام زمان متصل می شوند، فقها جانشین امام زمان می شوند، حوزه علمیه قم منزل امام زمان می شود و همه باید مطیع محض رهبری باشند. بدین ترتیب قدرت فقیهان برساخته می شود.

هشتم- نتیجه : روحانیت در طول جنگ به طور مداوم از "امدادهای غیبی" سخن می گفت. کتاب امدادهای غیبی در زندگی بشر مرتضی مطهری را به یاد آورید. در طول جنگ هشت ساله وقتی ایران با موشک کشتی های نفت کش را می زد، اکبرهاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران می گفت:"امداد غیبی بود". شب عملیات در جبهه های جنگ با همین سخنان جوان های ایران زمین را جلو می فرستادند. آیت الله خمینی بارها و بارها حوادثی را امداد غیبی قلمداد کرد.

مسأله،مسأله قدرت است. ارتباط با عالم غیب و موجودات رازآلود،مدعی را "قدرتمند" می سازد. روحانیت فقط و فقط به دنبال آن است تا این ارتباط در "انحصار" خودش باشد. ارتباط با اجنه و ملائکه و امام زمان خوب است، به شرط آنکه در انحصار روحانیت باشد و دیگران از طریق فقیهان با آنها مرتبط شوند. اگر به تاریخ برساخته شدن این موجودات نگریسته شود، به خوبی روشن خواهد شد که این موجودات در خدمت منافع یک صنف و قدرتمند ساختن آنان هستند.

اگر آن سخن ماکس وبر که علم تجربی جدید عالم را اسطوره زدایی/افسون زدایی کرده درست باشد، و اگر قلمرو سیاسی حوزه عقلانیت عملی(هدف- وسیله ای)است؛ بازافسونی/رازآلود کردن قلمرو سیاسی کاری خطا خواهد بود.

اما در این صورت، مسأله/مشکل فقط جنیان نیستند، امام زمان هم باید از قلمرو دولت خارج شود و دولت/حکومت/زمامداری سیاسی به پدیده ای مخلوق آدمیان تبدیل خواهد شد. مردم با رأی و رضایت خود دولت را بر می سازند. فقیهان نه جانشین امام زمانند، نه با امام زمان ارتباط دارند، نه حکومت حق ویژه امام زمان و فقیهان است.

اگر فقیهان، جنیان/ملائکه/امام زمان را موجودات واقعی به شمار می آورند، اگر فقیهان ارتباط با این موجودات رازآلود را ممکن می دانند؛ در این صورت ارتباط با آنها در انحصار صنف خودشان باقی نخواهد ماند. محمود احمدی نژاد و یارانش خطرناک ترین زمامداران جمهوری اسلامی برای فقیهان بوده و هستند. دیگر مخالفان در روی زمین یارگیری می کردند، اما محمود احمدی نژاد که اینک لشکر اجنه را در اختیار دارد، شاید با آنها با "مقام معظم رهبری" و دیگر فقیهان درافتد. او واقعاً خطرناک است.چون لشکرش به چنگ سپاه و بسیج و نیروی انتظامی نمی افتد.

پاورقی ها:

۱- به عنوان نمونه به شواهد زیر رجوع شود:

الف- آیت الله مصباح یزدی گفته است:

"اراده خداوند همواره بر این تعلق گرفته که دو دستگاه در برابر هم وجود داشته باشد: دستگاه پیامبران و دستگاه شیاطین انس و جن...از همین‌رو شیاطین انسی مانند مرتاض‌ها از قدرتی برخوردارند که می ‌توانند به کمک آن دیگران را بفریبند؛ اما مردم باید با انتخاب صحیح سعی کنند از دام‌ شیاطین رها شوند و با استفاده از اسباب هدایت راه درست را پیدا کنند...همواره سامری‌هایی هستند که می‌توانند ما را بفریبند... دین را باید به کمک علما از قرآن و کلمات معصومین آموخت؛ نه از مرتاض و جن‌گیر؛ و با استناد به اینکه برخی افراد کارهایی می ‌کنند که دیگران از انجام آن عاجزند، نمی ‌توان برای شناخت دین به آنها مراجعه کرد". رجوع شود به لینک: http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=۳۶۳

ب- حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و نماینده اصولگرای مجلس، می گوید:

"مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی دیده و شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست...فکر و اندیشه‌ای که این تفکر را تئوریزه و تبلیغ می‌کند به ولایت فقیه اعتقادی ندارد...این عقاید شیطانی است زیرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضایی از توجیهات دینی، توجیهات غیبی، به کارگیری طلسم و تسخیر اجنه و ... سامان پیدا می‌کند.حرکات منحرف و شیطانی جریان انحرافی برگرفته از غیبیات و عرفان‌های کاذب و توسل به حضرت مهدی (عج) به شکل من‌ درآوردی و خودساخته و خود پرورش داده است و این فکر عقبه اجتماعی ندارد".

رجوع شود به لینک: http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=۴۳۰۷۱

ج- مرتضی نبوی، قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است:

"به نظر می ‌رسد این جریان انحرافی با توسل به یک سری مسائل شیطانی که دور از واقعیت هم نیست و طبق آیات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثیر قرار دهند.اجنّه امروز نیز در دنیا زندگی می ‌کنند که داستان آنها در قرآن مفصل آمده است و سخن از توانایی آنها بسیار است.آنها طبق آیات قرآن علیه انبیا توطئه می‌کردند، لذا شاید این جریان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی که از طریق راه باطل، فسادانگیز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسیدند، سوء استفاده می‌کنند و جاذبه‌های این گروه توانسته تأثیری روی برخی افراد بگذارد و حمایت ایشان را جلب کند".

رجوع شود به لینک: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۹۰۰۲۱۱۶۲۵۰

د- ذالنور،جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران،می گوید:

"آقای احمدی نژاد می فرمایند مشایی قله ای است عظیم که قابل درک نیست، و بسیاری نمی توانند آن را درک کنند؛ باید پرسید مگر مشایی از دماغ فیل افتاده؟ از کجا آمده؟ چی از این مشایی دیده ای؟ جز ارتباط با جن گیرها و فال بین ها و طالع بین ها و آیینه بین ها و مرتاض‌ها و ... و بعد هم بیاید یک پیشگویی هایی بلغور کند؛ آقای احمدی نژاد هم فکر کند ایشان یک حجت الهی است، ایشان نماینده امام زمان(عج) بر روی زمین است، ایشان رابطه خدای متعال با زمین و واسطه فیض الهی است؛ این تلقی ها، تلقی های انحرافی است...فردی مانند یعقوبی یک فرزند شهید است که مانند برخی از مرتاض ها توانمندی هایی دارد...امروزه جریان خرافی انحرافی و شیادی به هم گره خورده است.این که می گوییم خدا آقای احمدی نژاد را از دست این ها نجات دهد، دعایی است که شما طلبه ها هم باید سر نماز خود این را بگویید".

رجوع شود به لینک: http://khabaronline.ir/news-۱۴۸۴۵۳.aspx

۲- مجلسی، بحار الانوار، مؤسسة الوفاء، بیروت لبنان،جلد ۴۴، ص ۳۳۰.

۳- شیخ صدوق، امالی، ترجمه کمره ای، محمد باقر، ص ۶۳۸، اسلامیه، تهران، چاپ ششم،۱۳۷۶.

شبیه این روایت در کافی آمده است، الکافی، جلد ۱، ص ۲۸۴-۲۸۳.

۴- محمدبن سلیمان تنکابنی، قصص العلماء،به کوشش محمد رضا برزگر خالقی و عفت کرباسی، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ص ۲۱۸.

۵- این مقاله در وبسایت بی.بی.سی در تاریخ ۱۷/۱۰/۱۳۸۹ منتشر شد. رجوع شود به لینک زیر:

http://www.nilgoon.org/archive/ganji/pdfs/Akbar_Ganji_Hashemi.pdf

۶- رجوع شود به لینک:http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/archive/۲۰۱۱/april/۲۷/article/-۰۰۳۸۱۹۴۶۲۱.html

۷- آیت الله مصباح یزدی، معارف قرآن، ص ۳۱۶.

۸- رجوع شود به لینک: http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=۳۶۳

۹- رجوع شود به لینک: http://mesbahyazdi.com/farsi/?news=۳۶۷

۱۰- رجوع شود به لینک: http://www.entekhab.ir/fa/news/۲۴۹۴۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©