Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ برابر با  ۰۲ جولای ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳  برابر با ۰۲ جولای ۲۰۱۴

 

 

 

 

 

 

 

 

جان رضا شهابی بطور جدی در خطر است

و مبارزه فوری را می طلبد!

 

رضا شهابی، مسئول مالی  و عضو هیأت مدیره­ی سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، با تنی رنجور اما با عزمی سترگ، برای چندمین بار ، دست به اعتصاب غذا زده  و از پذیرفتن دارو نیز سرباز زده است.

او در اعتراض به فشارها، تبعید او از زندان اوین به زندان گوهردشت و شرایط غیر انسانی زندان و اعلام چهار خواسته دایر بر بازگشت به بند 350 زندان اوین، برخورداری از مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر، اجرای ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی و برخورداری از قانون آزادی مشروط، دست به اعتصاب غذا زده و وارد بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود شده است.
طبق آخرین خبر ها او با وضعیت بسیار نامناسب و مخاطره آمیز جسمانی روبرو است ومسئولین زندان تا کنون هیچ ترتیب اثری به این اعتراض بر حق او نداده اند.

این چندمین بار است که رضا شهابی در اعتراض به اعمال جنایتکارانه و ضد کارگری بازجویان و مقامات زندان و شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی را که به وی و دیگر زندانیان تحمیل می کنند، دست به اعتصاب غذا می زند و زندگی و سلامتی خود را در اعتراض به حقوق خود و هم طبقه ای هایش به خطر می اندازد. طبق خبرهای رسیده، در طول این مدت اعتصاب غذا رضا شهابی 8 کیلو از وزنش را از دست داده و سلامتی وی به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته است. رضا شهابی به علت ناراحتیهای عدیده ای که از نظر جسمی دارد و در دوران محکومیتش هیچگاه بطور جدی مورد مُدوای پزشکی قرار نگرفته است.

 "مردانی"، رئیس زندان در حالی که در برخورد با رضا شهابی دچار عجز و استیصال شده است و این عجز را با عبارتی چون " رضا! تو از جان ما چه می خواهی ؟" بر زبان می آورد، در عین حال، که در مقابل مقاومت و جسارتی که این کارگر پیشرو از خود نشان داده است، درمانده از شکستن مقاومت و ایستادگیش، در ظاهر او را تهدید به حبس در زندان انفرادی می نمایند. رژیم با عدم پاسخ به خواستهای رضا شهابی نوعی از شکنجه های فرسایشی را به او تحمیل می نماید، و با ادامه اعتصاب غذا  شرایط بسیار نگران کننده و دشواری را  پیش روی  رضا شهابی گذاشته که جان او را بطور جدی در معرض خطر قرار داده است. مزدوران رژیم جمهوری اسلامی از مقاومت و مبارزات خستگی ناپذیر رضا شهابی مستاصل شده و به این نتیجه رسیده اند، که اعمال هر نوع تنبیه و شکنجه بدنی و روحی در رابطه با این کارگر مبارز کارساز نمی باشد. بنابراین، با ترتیب اثر ندادن به اعتصاب غذا و متحقق ننمودن خواسته هایش بر این تصمیم اند که با تحمیل کردن شرایط فرسایشی و زیانبارخویش بطور واقعی سلامتی او را تا پای مرگ بخطر بیاندازند! سرانجام با تحمیل قتل عمد مانند ستار بهشتی، افشین اسانلو مرگ او را خیلی راحت و بدون هیچ مسئولیتی طبیعی جلوه دهند. این وضعیت بشدت نگران کننده رضا شهابی این توجه را به تمام نهادها و تشکلهای کارگری در سطح داخل و جهانی را می دهد  تا متحدا از رضا شهابی بخواهند که به اعتصاب غذای خود خاتمه بدهد.

ما نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور، نگران سلامتی رضا شهابی هستیم. ما وظیفه خود می دانیم که از رضا شهابی کارگر مبارز و خستگی ناپذیر جنبش کارگری تقاضا نمائیم، از آنجائیکه بطور جدی سلامتیش در خطر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد. نهادهای همبستگی بر این واقف هستند رضا جنبشی را نمایندگی می کند که حتی زندان ، شکنجه و سرکوب بیرحمانه، نمی تواند اختلالی در اراده طبقاتیشان نسبت به آرمانهای والای بشری بوجود بیاورد. اما قطعا این اعتصاب غذاهای طولانی جان و سلامتیش را بخطر خواهد انداخت و دشمن در انتظار همچنین لحظه و روزی است. رضا باید بداند که جنبش کارگری بیشتر از هر زمان دیگر به وجود او نیاز دارد و این فرصت نباید به دشمن طبقاتی داده شود، که به آروزی دیرینه اش برسد.

خطری که امروز رضا شهابی را تهدید می کند، این مسئولیت را بر عهده همه ما می گذارد که به هر طریق ممکن از وی حمایت کنیم و صدای حق طلبی این کارگر مبارز را که به خاطر دفاع از حقوق کارگران و بهبود سطح معیشت و زندگی آنان، سال هایی از عمر خود را در زندان بسر برده است  به گوش سازمانها و نهادهای کارگری آگاه جهان برسانیم.

 

کارگرزندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردند!

مرگ بر رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!

تیرماه ۱۳۹۳

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©