Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ برابر با  ۰۳ جولای ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳  برابر با ۰۳ جولای ۲۰۱۴
اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق

 

اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق

با پیروزی به اتمام رسید!

 

بيش از ٥٠٠٠  کارگر معدن سنگ آهن مركزی بافق در اعتراض به واگذاري ٢٨،٥ درصد از سهام اين معدن به بخش خصوصی از  روز شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه ١٣٩٣ مبارزه خود را به صورت  تحصن و اعتصاب آغاز كردند، اين حركت مبارزاتي مدت ٣٩ روز تداوم داشت و با عقب نشينی هيات دولت و لغو مصوبه خصوصی سازی معدن با موفقيت به پايان رسيد.

جمهوری اسلامی سرمایه همانند دیگر هم طبقه ای های خود در دیگر کشورهای سرمایه داری با طرح خصوصی سازی به دنبال کسب سود بیشتر، کاهش دستمزد و مزایای کارگران، افزایش استثمار و سلب بيشترحقوق كارگران، گسترش قراردادهای موقت و سفید امضا و سلب امنيت شغلی است. کارگران معدن بافق با وجود اين كه از تشكل مستقل خود كه مي توانند با تكيه بر آن اتحاد و هويت طبقاتي خود را بروز دهند، محرومند، با اين وجود متحد و يك پارچه علیه طرح ارتجاعی دولت سرمایه داران به پاخاسته و با مبارزه خود در مقابل تعرض سرمايه و مصادره اموال عمومی ایستاده و رژیم سرمایه داران را به زانو در آوردند.

کارگران در مقابل این طرح  سرمایه داران، خواست خریدن سهام معدن و نیزخود مستقیما میتوانند اداره معدن را بدست بگیرند را طرح نمودند. کارگران معدن بافق پرچم یک مبارزه مهم علیه یکی از مهمترین طرحهای نظام سرمایه داری که نتیجه ای جز فقر وگرسنگی را بهمراه ندارد را بلند کردند.

مبارزه و اعتصاب به حق کارگران معدن بافق در مقابل طرح خصوصی سازی، پیروز شد. اين مبارزه هم چنين راه مقاومت در برابر تعرض سرمايه  را به ساير کارگران در دیگر مراکز صنعتی نشان داد. پیروزی کارگران معدن بافق متعلق به تمامی کارگران است.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران، اين  پیروزی را به كارگران معدن سنگ آهن مركزی بافق و تمامی جنبش کارگری تبریک میگوید.

 

زنده باد کارگران اعتصابی سنگ آهن بافق!

زنده باد همبستگی کارگران!

جون 2014 - تیر 1393

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج  کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

boltanxaberi@gmail.com

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©