Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ برابر با  ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳  برابر با ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴
اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له

 

 

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له

در رابطه با نگرانی از بروز فاجعه در شهر کوبانی

 

بیش از دو هفته است که شهر کوبانی در کردستان سوریه از سوی نیروهای گروه تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفته است. در روزهای گذشته این گروه بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و آنها را روانه سوریه نموده است. داعش با تمرکز نیرو و با تانک و توپ و موشک به کوبانی که تحت حاکمیت مردم بپا خواسته و نیروهای سیاسی کردستان سوریه می باشد، یورش برده است. در دو سه روز گذشته داعش با پیشروی و اشغال 21 روستای واقع در شرق و غرب کوبانی، حلقه محاصره بر این شهر را تنگ تر نموده است.

مردم مبارز کوبانی اعم از زن و مرد و پیر و جوان اسلحه به دست گرفته و یکپارچه و متحد قهرمانانه با تمام توان در برابر تهاجم این گروه وحشی از دستاوردهای مبارزه شان و از جان و مال و کرامت انسانی شان به دفاع برخاسته اند، زیرا می دانند با اشغال شهرشان توسط داعش تراژدی انسانی شنگال به شکل وحشتناکتری تکرار می شود و رویدادی به مراتب فاجعه آمیزتری بوقوع می پیوندد.

یورش داعش به مردم کوبانی در حالی است که هم آمریکا و دولت های غربی که بنا به ادعای خودشان داعش را به عنوان نیرویی در مقابل منافع و مصالح شان می بینند و با آن در حال جنگ هستند و هم مراجع بین المللی با وجود اینکه از ظرفیت و قابلیت اعمال جنایتکارانه داعش مطلع هستند، در مقابل یورش این گروه به مردم کوبانی سکوت اختیار کرده اند.

سکوت آمریکا و هم پیمانانش در رابطه با یورش داعش به شهر قهرمان کوبانی در حالی است که جار و جنجال تبلیغاتی آنها برای تشکیل ائتلافی بین المللی به منظور جنگ با داعش از سوی آمریکا هنوز در سرتیتر اخبار بسیاری از روزنامه ها و سایت های میدیا جهانی به چشم می خورد. این سکوت نشان می دهد که آمریکا و هم پیمانان مرتجعش در منطقه چگونه در عمل داعش را به مثابه ابزاری برای رسیدن به اهداف خودشان و علیه هر صدای آزادیخواهانه ای بکار می گیرند. دولت ترکیه هم که به ظاهر عضویت در ائتلاف سی دولت به سرکردگی آمریکا را نپذیرفته، با داعش در جریان این هجوم وحشیانه همکاری می کند و در اشکال گوناگون به این گروه یاری می رساند. علاوه بر آن نیروهای دولت ترکیه امروز جمعه 28 شهریورماه در مرزهای خود با کردستان سوریه با مردم کردستان ترکیه که برای کمک و یاری رسانی به مردم تحت محاصره کوبانی به راه افتاده بودند، درگیر شدند. به این ترتیب بار دیگر داعش به مثابه ابزاری علیه مردم کردستان از جانب ترکیه بکار گرفته می شود. بدین ترتیب این گروه به چماقی در دست حکومت فاشیستی ترکیه برای اجرای نقشه هایش علیه مردم کرد در سوریه تبدیل می شود، به عاملی برای برهم زدن امنیت و آسایش مردمی بدل می گردد که طی دو سه سال گذشته نشان داده اند خود می توانند خویش را اداره نمایند و منطقه شان را از کشتار و ویرانی جنگ ضد انسانی ای که در سوریه در جریان است به دور نگه دارند.

کومه له قویا یورش وحشیانه گروه تروریستی داعش به مردم قهرمان و مبارز کوبانی را محکوم می کند. ما اطمینان داریم که مقاومت و مبارزه مردم قهرمان کوبانی و مردم آزادیخواه منطقه در مقابل نیروی مرتجع و ضد انسانی داعش به پیروزی می رسد. موفقیت مبارزه پیگیرانه این مردم مقاوم به درس و تجربه تاریخی برای مقابله با هر نیرویی که بخواهد زندگی مردم را به مخاطره اندازد، تبدیل خواهد شد. پیروزی مردم کوبانی علیه نیروی داعش در همان حال عمق ریاکاری و ناکارآمدی سیاست دولت های سرمایه داری در برابر داعش را نشان خواهد داد. ما از مردم مبارز کردستان و همه انسان های آزادیخواه و سازمان ها و مراکز بین المللی مدافع حقوق بشر می خواهیم که به هر شکل ممکن به کمک مردم کوبانی بشتابند و مانع تکرار فاجعه انسانی دیگری شبیه آنچه در شنگال رخ داد، گردند.

کمیته مرکزی کومه له

 (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)

28 شهریورماه 1393

19 سپتامبر 2014

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©