Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ برابر با  ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳  برابر با ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴
شرم بر رژیم فاشیستی ترکیه

شرم بر رژیم فاشیستی ترکیه

پیروز باد رزم دلاوران کوبانی

بهار عربی که با خودسوزی اعتراضی یک فرزند کار و زحمت در تونس آغاز شده بود و به سرعت به دیگر کشور های عربی سرایت کرده بود ، نوید یک دنیای بهتر و عاری از استبداد و تبعیض را می داد .مردم مصر ، لیبی ، سوریه با تاثر گرفتن از تجربه ی تونس جنبش های سراسری را بر ضد رژیم های خودکامه آغاز کردند . ولی متاسفانه ، با هجوم نیروهای ارتجاعی چنبره زده در کهنه سوراخ های تار عنکبوت بسته تاریخ ، این بهار به زمستانی زودرس تبدیل شد . همچون همیشه ، امپریالیست ها ، نگران از به قدرت رسیدن نیروهای مردمی و برقراری دمکراسی های توده ای ، دست بدامان ارتجاعی ترین نیروهای موجود در خاورمیانه شدند . این نیروها ، که در زمان حضور شوروی سابق در افغانستان ، دوست و متحد محسوب می شدند ، در دوره پس از سپتامبر 11 در محور شر قرار گرفتند و سر از گوانتانومو در آوردند . شرور های سابق و زندانی های گوانتانومو، پس از رشد بهار عربی دوباره در هیبت دوست ظاهر شدند و این بار ماموریت یافتند تا بهار عربی را در زمستان سرد و بی روح سوریه و عراق سلاخی کنند. القاعده ی  سه طلاقه شده این بار با نام جدید داعش به عقد تشنگان سیری ناپذیر نقت خاورمیانه درآمد .

 سر و صدای داعش با اوج گرفتن مبارزه علیه بشار اسد در سوریه بالا گرفت ، و با تسخیر موصل ، دومین شهر بزرگ عراق  ، جهانی شد . ارتش عراق ، علیرغم صرف هزینه های سنگین و آموزش های نظامی گسترده ، توان مقابله با داعش را نداشت و علیرغم نفرات و ماشین جنگی برتر به سرعت فرو ریخت .شکست مفتضحانه رژیم عراق در موصل ، گواهی بر پوشالی بودن ارتش عراق داشت .پس از موصل ، شهرهای سنجار و شینگال نیر که در قلمروی دولت اقلیم کردستان قرار داشتند به تصرف داعش درامدند .به فرمان بارزانی ،  پیشمرگه های اقلیم کردستان بدون شلیک یک گلوله مردم این مناطق را در مقابل متجاوزین تبهکار داعش تنها گذاشتند . داعشیان با الهام گرفن از سنت های صدر اسلام در مناطق به تصرف درآمده مردان را کشتند و زنان را به تملک خود در آورده ، انها را در بازار های موصل و رقه برای فروش عرضه کردند .دنیای غرب ، علیرغم ادعاهای بشر دوستانه و محکوم کردن ظاهری اقدامات تبهکارانه داعش ، هیچگونه اقدام عملی موثر برای ضربه زدن به نیرویی که خود بوجود آورنده آن بود نکرد .  در این میان تنها اقدامی که معادلات حساب شده ی صاحبان قدرت و نفوذ  را بر هم ریخت و داعش را از پیشروی های بیشتر بازداشت مقاومت مسلحانه ی  مردم کوبانی در برابر متجاوزین داعش بود .شیرزنان و شیر مردان کوبانی با اتحادی بی سابقه و رشادتی بی نظیر به سدی نیرومند در برابر  گسترش داعش مبدل شدند . صرف نظر از سرانجام کوبانی ، شرکت فعال زنان در امر مبارزه مسلحانه و خودگردانی توده ای  در این منطقه در تمامی کشورهای خاورمیانه و بخصوص در سوریه و ترکیه و عراق و ایران تاثیرات عمیقی بجا خواهد گذاشت . مقاومت در کوبانی یادآور مقاومت انقلابیون اسپانیایی در برابر فاشیسم فرانکو و مردم لنینگراد علیه فاشیسم هیتلری و مردم سنندج در بهار 58 علیه یورش وحشیانه جمهوری اسلامی است .

اگر دنیای غرب زیر فشار افکار عمومی با ایجاد ائتلاف بر علیه داعش تنها در حرف اقدام کرده است ، رژیم ترکیه با ایجاد سهولت در امر رفت و آمد اعضای داعش در عمل حامی و یاری رسان داعش بوده است .رژیم ترکیه همچون دیگر رژیم های ارتجاعی منطقه ، نظیر ایران از گسترش مدل دمکراسی توده ای برقرار شده در نواحی کردنشین سوریه بیشتر وحشت دارد تا رشد داعش .سیاست به غایت ارتجاعی ترکیه در کمک به داعش و تحت فشار قرار دادن مبارزان در کوبانی و جلوگیری از پیوستن کردهای ترکیه به کوبانی ، و قرار دادن نیروهای زرهی و تانک در مرز بین کوبانی و ترکیه مورد تنفر علاقمندان به سرنوشت کوبانی در سطح جهان قرار گرفته است . تظاهرات گسترده علیه سیاست ارتجاعی اردوغان ، سراسر ترکیه را فراگرفته است . موج اعتراض علیه این سیاست ،  در کشورهای اروپایی نیز افزایش می یابد .

ما ، جمعی از فعالین سیاسی در لوس آنجلس نیز نگران از  فرجام کوبانی از علاقمندان می خواهیم با حرکات اعتراضی ، مخالفت خود را به دولت ترکیه نشان دهند .

کوبانی تنها نیست .

درود بر مقاومت و مبارزین کوبانی

ننگ و نفرت بر رژیم ارتجاعی ترکیه

نابود باد داعش

جمعی از فعالین سیاسی در لوس آنجلس

8 اکتبر 2014

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©