Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ برابر با  ۰۳ مارس ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳  برابر با ۰۳ مارس ۲۰۱۵
درپاسخ به ضرورت تشکل مستقل سراسری کارگران

 


همبستگي و همكاري فعالين كارگري

صفوف كارگران را فشرده تر مي كند

 

قدرت و توان كارگران در تعداد و كميت آن ها است، درتوده ي عظيم كارگري نیز، كارگران آن گاه مي توانند استوارتر به اهدافشان دست يابند كه هر چه بيشتر و بهتر متحد و متشكل عمل كنند.  

٦ نهاد كارگري (متشکل از دوتشکل مستقل کارگری و چهارتشکل فعالین کارگری) در يك اقدام وحدت طلبانه بيانيه ي مشتركي  پیرامون تعیین حداقل دستمزد منتشر كردند.

 اين بيانيه كه تحت عنوان: "ما کارگران با اتکا به قدرت اتحاد و همبستگی مان لحظه ای در دفاع از معیشت خود درنگ نخواهیم کرد" منتشرگردید، صداي كارگران را حول مطالبه افزايش دستمزدها منعكس مي نمايد. ما اين اتحاد را در جهت تقويت مبارزه كارعليه سرمايه و تشويق روحيه همبستگي در ميان اردوي كار ارزيابي مي كنيم و از اين اتحاد عمل استقبال مي كنيم.  

 

مقابله با هجوم همه جانبه سرمايه داران، اتحاد و همبستگي كارگران را طلب مي كند. اتحاد فعالين كارگري علاوه بر اين كه صفوف خود اين فعالين را فشرده تر مي كند و روحيه تعاون و فداكاري را در ميان خود آنان تقويت مي كند، بر جو پراكندگي و تشتت اثر مي گذارد. بدين ترتيب كارگران در مبارزه شان به عنوان يك سطح از اعتراض متشکل مي توانند از آن بهره بگيرند و آن را گرمابخش اتحاد عمل خود گردانند. 

يكي از عوامل مهمي كه مانع همبستگي و ايجاد تشكلات كارگري مي شود، استبداد سرمايه است. اين استبداد فضاي ترس، بدبيني و پراكندگي را ميان كارگران دامن مي زند و آنها را مرعوب مي سازد، يكي از وظايفي كه كارگران آگاه و پيشرو عليه استبداد سرمايه به كار مي بندند ايجاد شور و شجاعت و تقويت روحيه مبارزاتي ميان همكارانشان است كه اين مهم با اتحاد و همكاري پديدار مي شود. اتحاد فعالين كارگري مي تواند در اين راستا توان و روحيه ي كارگران آگاه و پيشرو را در محيط هاي كار دو چندان سازد. 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگري درایران - خارج ازکشور، ضمن  استقبال از اين اتحاد عمل، این ابتكار را گامی  در جهت پیوند گسترده تر  ميان فعالين كارگري دانسته از سایر بخش های طبقه کارگر و از همه تشکل ها و نهادهای حامی مبارزات کارگران و زحمتکشان در داخل و خارج کشور می خواهیم به هرشیوه ممکن، تداوم چنین حرکات مشتركي را در راستاي منافع طبقه كارگر مورد پشتیبانی خود قراردهند.

زنده باد همكاري و همبستگي كارگران
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج ازکشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

 

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ برابر با ۰۳ مارس ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©