Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۱۵ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴  برابر با ۱۵ جولای ۲۰۱۵
اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد توافقات اتمی در وین

توافق هسته ای از نگاه

احزاب، سازمان ها، فعالان سیاسی و مدنی  

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد توافقات اتمی در وین

چهارشنبه, ۲۴ام تیر, ۱۳۹۴  

سرانجام پس از یک دوره طولانی مذاکره میان جمهوری اسلامی و کشورهای ۵+۱ و در ادامه توافقات اولیه در لوزان، طرفین توافقنامه ای را امضا کردند که پس از تایید شورای امنیت سازمان ملل به اجرا گذاشته خواهد شد. جمهوری اسلامی محدودیت های گسترده ای در زمینه فعالیت های هسته ای را پذیرفت. سطح غنی‌سازی، تعداد سانتریوفیوژها، عملکرد رآکتور آب سنگین اراک و پذیرش پروتکل الحاقی برای بازرسی‌های گسترده‌تر از جمله موارد عقب نشینی جمهوری اسلامی است. در ازای آن قرار است در یک مدت زمانی معین تحریم های اقتصادی دول غربی علیه ایران قطع شود. تحریم تسلیحاتی بمدت ۵ سال و تحریم درمورد موشکهای بالیستیک بمدت ٨ سال ادامه خواهد یافت. بدین ترتیب با تسلیم جمهوری اسلامی به دولت آمریکا و دول اروپایی، فعالیت اتمی جمهوری اسلامی که اهدافی نظامی تعقیب میکرد، خسارات اقتصادی خردکننده ای به اکثریت مردم ایران تحمیل کرده و فضای ناامنی را بالای سر جامعه قرار داده بود، لااقل برای یک دوره چند ساله محدود میشود.

 

در این تردیدی نیست که این توافقنامه به معنای بهبود رابطه جمهوری اسلامی با دنیای غرب و ادغام شدن در اقتصاد جهانی نخواهد بود و کشمکش با دول غربی در زمینه های مختلف ادامه خواهد یافت. در میان باندها و محافل جمهوری اسلامی نیز این توافقنامه مبنای جدیدی برای تشدید و تعمیق کشمکش خواهد شد.

 

از نقطه نظر اکثریت عظیم مردم ایران که خواهان پایان یافتن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی و تحریم های اقتصادی بودند، این توافقنامه موفقیتی برای آنها و شکست سیاسی بزرگی برای جمهوری اسلامی محسوب میشود و راه را برای گسترش مبارزات توده ای برای منزلت و معیشت هموارتر خواهد کرد.

 

بخش هایی از حکومت و حامیانش از جمله اصلاح طلبان چنین تبلیغ میکنند که با این توافقات گشایش اقتصادی و فضای باز سیاسی ایجاد میشود و با عوامفریبی تلاش میکنند مردم را به طرفداری از روحانی سوق دهند و آنها را در انتظار معجزه دولت روحانی نگهدارند. اما توافقات اتمی به خودی خود به بهبود شرایط اقتصادی در زندگی مردم منجر نمیشود. جمهوری اسلامی برای “بازسازی اقتصادی” و جلب سرمایه های خارجی سعی میکند به سیاست ریاضت اقتصادی و تعرض به زندگی اکثریت مردم ادامه بدهد. نتیجتا هرگونه گشایش اقتصادی در زندگی مردم و هر گونه گشایش سیاسی و فرهنگی، صرفا در گرو تشدید اعتصابات و مبارزات کارگران و مردم محروم و زحمتکش و ادامه تعرض و پیشروی مردم خواهد بود. کارگران، زنان و جوانان باید برای عقب راندن حکومت و تحمیل خواست های خود به حاکمان مفتخور، صفوف خود را فشرده تر سازند، متحدتر شوند، شبکه های مبارزاتی خود را گسترش دهند و فضایی از اتحاد و همبستگی را برای پیشروی خود ایجاد کنند.

 

حزب کمونیست کارگری کارگران، زنان و جوانان و توده های وسیع مردم را فرامیخواند که این شرایط را به سکوئی برای پیشروی بیشتر در جهت تحقق مطالبات خود و گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ تیرماه ۱۳۹۴، ۱۴ جولای ۲۰۱۵

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  

فدائیان خلق (اکثریت): از توافق وین شادمانیم!

مبارزه پیش رو: گشایش سیاسی و سامان اقتصاد به نفع مردم

 

چالش سنگینی که بیش از یک دهه بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای جریان داشت، به پایان رسید و مذاکرات فشرده  بین دو طرف در طی دو سال، سرانجام به بار نشست و توافق حاصل گردید. علیرغم ارائه جوانبی از توافق توسط ایران و امریکا به نفع خود، هر دو طرف مذاکرات توافق صورت گرفته را، توافق خوب خواندند. تلاش بی وقفه و شبانه روزی هیئت های نمایندگی و به ویژه هیئت های نمایندگی ایران و امریکا در دست بابی به توافق، نقش مهمی داشت. دولت روحانی به مهمترین وعده انتخاباتی خود، جامه عمل پوشاند.

 

پروژه هسته ای با منافع ملی کشورمان و با اقتصاد و وضعیت زندگی گروه های وسیعی از مردم گره خورده بود. مردم بی تابانه منتظر بودند که مذاکرات به ثمر نشیند، تحریم های اقتصادی برداشته شود تا راه برای سروسامان پیدا کردن اقتصاد کشور، راه افتادن واحدهای تولیدی و مهار فقر و بیکاری باز شود. مردم ایران از توافق وین شادمانند. ما نیز از حصول توافق خشنودیم.

 

توافق برسر پروژه هسته ای، خطر حمله نظامی به مراکز هسته ای را دور کرد و راه را برای برداشتن تحریم های اقتصادی گشود. این توافق، کارائی مذاکره و دیپلماسی را نشان داد و نیروهائی را که می خواستند بحران هسته ای را با جنگ حل کنند، عقب نشاند و تلاش  نیروهای افراطی برای شکست مذاکرات در دو طرف را ناکام گذاشت. بازندگان این توافق، دلواپسان در ایران، دولت دست راستی اسرائیل و دولت عربستان در منطقه و جمهوری خواهان در امریکا هستند. توافق وین، شکست سیاست جنگ طلبانه نئوکان ها و موفقیت سیاست گفتگوی دولت اوباما در حل معضل پرنامه هسته ای ایران را نشان داد.

 

پروژه هسته ای مبتنی بر غنی سازی، پروژه ای زیانباری برای کشور ما است و چالش برسر این پروژه با غرب و تعلل جمهوری اسلامی برای حل این معضل، هزینه سنگینی بر کشور ما تحمیل نمود. در این مدت صدها میلیارد دلار تلف شد، فرصت های طلائی برای ساختن کشور و رشد اقتصادی از دست رفت و براثر تحریم های بین المللی، خسارت جبران ناپذیری بر کشور وارد شد. ولی فقیه در پیشبرد این پروژه زیانبار نقش اصلی را داشت. توافق صورت گرفته فرصتی برای جمهوری اسلامی فراهم ساخته است که در برنامه غنی سازی و تولید انرژی هسته ای تجدیدنظر کند. برنامه انرژی هسته ای جمهوری اسلامی غیراقتصادی، سرمایه سوز، ناایمن و بی چشم انداز است. ایران دارای منابع سرشار فسیلی است. لازم است که حکومت ایران یک برنامه تولید انرژی برپایه تحقق تدریجی انرژی های تجدیدپذیر و پاک به جای انرژی های فسیلی و هسته ای برای آینده طراحی کند.

 

توافق صورت گرفته می تواند فضای جدیدی را در سیاست های داخلی، سیاست های منطقه ای و بین المللی کشورمان فراهم آورد. خصومت بین جمهوری اسلامی و دولت امریکا در سه ده و نیم گذشته، به منافع ملی هر دو کشور ضربه زده است. لازم است که جمهوری اسلامی به خصومت دیرینه با دولت امریکا خاتمه دهد، وارد گفتگوی مستقیم با دولت اوباما برای برقراری مناسبات عادی بین دو کشور شود. دولت اوباما علیرغم مخالفت ها در کنگره، آماده برقراری مناسبات عادی با دولت ایران است. سیاست توسعه طلبانه جمهوری اسلامی به نوبه خود، تنش در منطقه را افزایش داده و زمینه ساز جنگ نیابتی بین ایران و عربستان شده است. در طراحی و پیشبرد این سیاست، سپاه نقش بالائی دارد. زمان آن است که به دخالت سپاه در سیاست خارجی و منطقه ای پایان داده شود، سیاست صلح و تنش زدائی اتخاذ گردد و ظرفیت های ایران در خدمت کاهش تنش در منطقه قرار گیرد.

 

با وجود گشایش در مناسبات بین جمهوری اسلامی و کشورهای ٥+١، فضای سیاسی در داخل کشور به شدت امنیتی است. خواست عمومی این است که فضای امنیتی برداشته شود، راست افراطی و امنیتی ـ نظامی ها مهار گردند و آزادی های سیاسی و اجتماعی و آزادی تشکل یابی گروه های مختلف اجتماعی تامین گردد. اما سخنان علی خامنه ای در روزهای گذشته به ویژه در جمع دانشجویان دست چین شده، نشان می دهد که او هم چنان بر طبل اختناق می کوبد و قصد ندارد در سیاست های داخلی، منطقه ای و در خصومت با امریکا تغییری به وجود آورد. با این وجود باید گردانندگان جمهوری اسلامی را برای تغییر سیاست ها و باز کردن فضای سیاسی کشور تحت فشار قرار داد و از حسن روحانی خواست که از فرصت به دست آمده بهره گیرد و به وعده خود برای شکستن فضای امنیتی و تامین حقوق شهروندی جامه عمل پوشاند.

 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) توافق وین را به سود منافع ملی و مردم کشورمان می داند و از آن استقبال می کند و امیدوار است که تنش زدائی با غرب و آشتی با جامعه بین المللی آغاز شود، توافق در بهبود زندگی مردم موثر افتد، فضای تازه ای در کشور گشوده شود، دو طرف مذاکرات بر تعهدات خود پای بند بمانند، مانع برهم زدن توافق توسط نیروهای افراطی شوند و بردشواری های موجود در پیشبرد قرارداد توافق غالب آیند.

 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

٢٣ تیرماه ١٣٩٥ (١٤ ژوئیه ٢٠١٥)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

 

پیرامون عقب نشینی خامنه ای

 

 1- سرانجام خامنه ای در پی بحرانهای عمیق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی، تحریمهای گسترده، افشاگریهای مقاومت ایران و تنفر و انزجار مردم از پروژه هسته ای که با شعار «زندگی انسانی حق مسلم ماست» بارها از جانب نیروهای اجتماعی ایران بیان شد، امروز مجبور به یک عقب نشینی اجباری دیگر شد و بر متن نهایی "توافق جامع" مُهر تایید زد. این توافق تا همین میزان اطلاعاتی که تاکنون در مورد مفاد آن منتشر شده، خط قرمزهای ولی فقیه را نادیده گرفته و بنابراین ضربه دیگری به اتوریته خامنه ای در درون قدرت و در جامعه است.

 

2- این عقب نشینی و نوشیدن جام زهر از جانب خامنه ای، به علت عدم قاطعیت 6 کشور بزرگ و نادیده گرفتن بخشهایی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به معنی دست برداشتن رژیم از ساخت سلاح هسته ای نیست. بین پذیرش "توافق جامع" و اجرای تعهدات رژیم حفره های زیادی وجود دارد که خامنه ای می تواند از آن برای نقب زدن به سلاح هسته ای استفاده کند.

 

3- ما به اعضای دایم شورای امنیت به اضافه آلمان هشدار می دهیم که نباید با تن دادن رژیم ایران به این عقب نشینی، نقض حقوق بشر در ایران را لاپوشانی کرده و در این مورد با رژیم حاکم بر ایران مماشات کنند.

 

4 - پروژه اتمی استبداد مذهبی حاکم بر ایران نه برای تامین انرژی که برای تضمین رژیم ولایت فقیه است. برای این پروژه ضد مردمی تا کنون چندصد میلیارد دلار از جیب مردم ایران و از نان، آب، کار، مسکن و... آنها هزینه شده است. ما همان طور که بارها اعلام کرده ایم، خواستار برچیده شدن کامل این پروژه که هیچ سودی برای مردم ایران ندارد، هستیم.

 

5- ولی فقیه رژیم ایران طی بیش از ده سال گذشته با پافشاری بر این پروژه و سرمایه گذاری کلان پیرامون آن، زندگی مردم ایران را به تباهی کشانده و منطقه ما را در آستانه یک رقابت هسته ای قرار داده است. از این رو خامنه ای و همه کسانی که نقش اساسی در این پروژه ضد ایرانی داشته و دارند، باید در یک دادگاه صالح به اتهام جنایت علیه مردم ایران محاکمه و مجازات شوند.

 

6- ما مردم ایران و به ویژه کارگران، معلمان، پرستاران، جوانان و کارمندان را فرا می خوانیم که برای احقاق حقوق خود، برای کسب آزادی، دمکراسی و عدالت و برای تامین آب، نان، بهداشت، آموزش، کار و مسکن به مبارزه متحد ادامه داده و نگذارند که درآمدهای حاصل پس از نوشیدن جرعه های جام زهر از جانب ولی فقیه، مثل گذشته صرف سرکوبی، توسعه تروریسم، گسترش بنیادگرایی اسلامی و اختلاسهای میلیاردی شود. این حق مردم ایران است که پس از رفع تحریمها خواستار یک زندگی انسانی باشند.

 

7- ما از وادار شدن رژیم به عقب نشینی استقبال می کنیم و با این حال وظیفه خود می دانیم که واقعیت را با مردم ایران در میان بگذاریم. رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه و همه ی باندها و دسته بندیهای درونی آن هرگز به فکر زندگی و معیشت مردم ایران نبوده و تنها برای بقای خود برنامه ریزی و اقدام می کنند. از این رو کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه برای بهبود شرایط، مبارزه برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه در تمامیت آن و استقرار یک نظام دمکراتیک، مستقل و غیر دینی است. رژیم از موضع ضعف به توافق هسته ای تن داده است، از این فرصت باید سود جست.

 

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

سه شنبه 23 تیر 1394 - 14 ژوییه 2015

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران

 

مریم رجوی: دور زدن ۶قطعنامه شورای امنیت و یک توافق بدون امضا راه فریبکاری ملایان و دستیابی به بمب اتمی را نمی‌بندد

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران توافق اتمی بین رژیم آخوندها و کشورهای 5+1 را به‌رغم همه کمبودها و امتیازهای ناموجهی که در آن به رژیم ملایان داده شده است، یک عقب‌نشینی تحمیلی و نقض خط قرمزهای اعلام شده از سوی خامنه‌ای توصیف کرد که در 12سال گذشته بارها و از جمله در هفته‌های اخیر مکرراً بر آن پا فشاری کرده بود.

 

خانم رجوی تصریح کرد که دور زدن 6 قطعنامه شورای امنیت و یک توافق بدون امضا که الزامات یک معاهده رسمی بین‌المللی را ندارد، البته راه فریبکاری ملایان و دستیابی آنها به بمب اتمی را نمی‌بندد. با این همه همین میزان عقب نشینی، هژمونی خامنه‌ای را هم‌چنان که مقاومت ایران از قبل خاطرنشان کرده است، در هم می‌شکند و تمامیت فاشیسم دینی را تضعیف و متزلزل می‌کند.

 

این عقب‌نشینی که کارگزاران نظام از آن به‌عنوان جام زهر اتمی نام می‌برند، ناگزیر به تشدید جنگ قدرت در رأس رژیم و بر هم خوردن تعادل درونی آن علیه ولی‌فقیه فرتوت راه می‌برد. جنگ قدرت در رأس رژیم به تمامی سطوح آن تسری پیدا می‌کند. از این‌رو مضمون و ساختار توافق مزبور را به اختصار می‌توان «باخت-باخت» توصیف کرد.

 

خانم رجوی با یادآوری این حقیقت که مقاومت ایران، نخستین افشاگر پروژه‌ها و مراکز و پنهان کاریهای اتمی رژیم طی سه دهه گذشته بوده است، افزود: تن‌دادن خامنه‌ای و رژیمش به همین توافق نیز از وضعیت انفجاری جامعه ایران، آثار فرساینده تحریمها، بن‌بست سیاست رژیم در منطقه و همچنین نگرانی آن از تشدید شرایط توافق‌نامه از سوی کنگره آمریکاست.

 

خانم رجوی با توجه به وضعیت به‌غایت شکننده و بحرانی رژیم ملایان تأکید کرد: اگر کشورهای 1+5 قاطعیت بخرج می‌دادند رژیم ایران هیچ چاره‌ای جز عقب‌نشینی کامل و دست کشیدن دائمی از تلاش برای دستیابی به بمب اتمی و مشخصاً دست برداشتن از هر گونه غنی‌سازی و تعطیل کامل پروژه‌های بمب‌سازی نداشت. اکنون هم باید با قاطعیت بر روی عدم دخالت و خلع‌ید از رژیم در سراسر منطقه خاورمیانه پافشاری کنند و این ضرورت را به‌عنوان یک اصل بنیادین وارد هر گونه توافقی بنمایند در غیراین صورت هر کشوری در این منطقه پر جنگ و آشوب حق دارد خواستار تمام امتیازاتی شود که به رژیم آخوندها داده شده است و این حاصلی جز تشدید مسابقه فاجعه‌بار اتمی در این قسمت از جهان ندارد.

 

نکته مهم دیگر این است که پولهای نقدی که به جیب رژیم ریخته می‌شود باید تحت کنترل شدید سازمان ملل صرف نیازمندیهای مبرم مردم ایران به‌ویژه حقوق اندک و پرداخت نشده کارگران و معلمان و پرستاران و تأمین غذا و دارو برای توده مردم شود در غیراین صورت خامنه‌ای پولها را کماکان در چارچوب سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به سوریه و یمن و لبنان سرازیر می‌کند و قبل از همه، جیب پاسداران نظام را پر تر از همیشه می‌کند.

 

این حق مردم ایران است که می‌خواهند بدانند از توافقی که رئیس‌جمهور رژیم می‌گفت آب و نان و محیط زیست هم مشروط و موکول به آن است، به آنها چه می‌رسد؟ به‌راستی توافقی که حقوق‌بشر مردم ایران را نادیده بگیرد و بر آن تأکید و تصریح نکند، تنها مشوق سرکوب و اعدامهای بی‌وقفه از جانب این رژیم، لگدمال کردن حقوق مردم ایران و زیر پا گذاشتن اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و منشور ملل‌متحد است.

 

خانم رجوی خطاب به مردم ایران که قربانیان اصلی برنامه شوم اتمی رژیم ولایت‌فقیه با صدها میلیارد دلار هزینه صرفاً به‌خاطر تضمین بقای این رژیم بر مسند قدرت بوده‌اند و اکثریت عظیم آنها در زیر خط فقر به‌سر می‌برند، یادآوری کرد: زمان حسابرسی از این رژیم ضدایرانی و بپاخاستن برای سرنگونی حاکمیت نامشروع آخوندی و برپایی یک ایران دموکراتیک و آزاد و غیراتمی فرا رسیده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

23تیر 1394 (14 ژوئیه 2015)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در استقبال از پایان چالش هسته ای

 

مذاکرات هسته ای پس از فراز و نشیب های دو سالۀ اخیر بالاخره به مرحلۀ نهایی خود رسید. این توافق می تواند به یک روند و چالش زیان بار و مغایر منافع ملی که خسارات فراوانی را برای ملت ایران به بار آورده، خاتمه دهد. در این راستا ما نیز خود را در شادی مردم ایران در پایان یافتن این مسیر پر هزینه و مرارت بار سهیم می دانیم و امیدواریم آغازی امید بخش باشد در راستای بازگشت ایران به مثابه عضوی مسئول و برابر حقوق در جامعه بین المللی و بتواند ضمن کمک به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور گامی تازه باشد برای تحقق صلح و همکاری متقابل برای ایران، منطقه و جهان.

 

امضا کنندگان این بیانیه با عقاید و گرایش‌های سیاسی مختلف اما همدل در دفاع از منافع ملی و باورمند به ضرورت ملی بودن روند دموکراتیزاسیون در ایران و درون‌زا بودن آن، بر این عقیده‌اند و امیدوار که روند تنش‌زدایی بین‌المللی در مسئله هسته‌ای شکل عام‌تری پیدا کند و به‌ویژه موجب استمرار گفت‌وگو با آمریکا و دولت آقای اوباما برای پایان دادن به  چند دهه خصومت زیانبار بین دو کشور که  خسارات زیادی به ملت ایران و منطقه تحمیل کرده است، بشود: تعاملی مبتنی بر لحاظ کردن منافع ملی و نیز برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های سیاسی و اقتصادی توسط برخی قدرت‌ها و دولت‌های منطقه. افزون بر این، امیدواریم توافق اخیر موجب وسیع‌تر شدن دایره روابط اقتصادی ایران و ورود همکاران جدید به حوزه مناسبات اقتصادی کشور شود.

 

ما بر این امر تاکید داریم که سیاست تنش‌زدایی در پرونده هسته‌ای می‌بایست در عرصه‌ی سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز گسترش یابد، و مدیریت این سیاست از دست نیروهای غیرمسئول نظامی ـ امنیتی خارج شده و در اختیار وزارت خارجه و نهادهای مسئول و پاسخگو قرار گیرد.

 

ما محور قرار دادن صلح، نفی خشونت و تروریسم و هر گونه مداخله نامشروع خارجی در امور کشورها و به رسمیت شناختن اراده مردم هر کشور برای تعیین سرنوشت خود را مبنای یک سیاست خارجی منطقه‌ای برای برقراری صلح و نیز دفاع از منافع ملی خود می‌دانیم.

 

ما بر استمرار تنش زدایی خارجی با پايان دادن به فضای امنيتی و باز کردن فضای سياسی داخلی اصرار می ورزیم و بر ضرورت بنیادی دو حرکت «موازی» توسعه اقتصادی و حفظ امنیت ملی  و حرکت در جهت  توسعه سیاسی و تامين آزادی برای فعالیت تشکل ها و فعالان سیاسی و مدنی و صنفی و … – جهت فراهم شدن بسترهای اولیه برای مشارکت سیاسی  مردم ايران در تعیین سرنوشت شان- تاکید می کنیم.

 

مهدی ابراهیم زاده، رضا اکرمی، کمال ارس، گودرز اقتداری، حمید آقایی، وهاب انصاری، مریم اهری، دنا بابا محمدی، احمد باقری، محمد برقعی، خسرو بندری، بهروز بیات، بهروز پوررضا خلیق، بیژن پوربهنام، بیژن پیرزاده، احمد پورمندی، مهدی جامی، فرزاد جواهری، رضا جوشنی، بهروز جهانزاد، رضا چرندابی، محمد حقیقت، حمید حمیدی، محسن حیدریان، بهروز خلیق، علی اصغر خرسند، مرتضی داور، مهرداد درویش پور، اکبر دوستدار، اسماعیل زرگریان، حسن زهتاب، مریم سطوت، پیمان عارف، محمد صادق علی اصغری، ارشاد علیجانی، رضا علیجانی، اشکبوس طالبی، اسفندیار طبری، فرزانه عظیمی، نسرین فانی، رضا فانی یزدی، مهدی فتاپور، مسعود فتحی، حسن فرشتیان، احمد فرهادی، سیامک فرید، کبری قاسمی، یدی قربانی، مرتضی کاظمیان، صادق کارگر، حسن کلانتری، اسفندیار کریم، رضا کریمی، علی کلایی، جلال کیابی، مزدک لیماکشی، صدیقه وسمقی، عفت ماهباز، منوچهر مختاری، کیوان ملکی، مهدی ممکن، شهریر نواختر، داوود نوائیان، مهدی نوربخش، حسن یوسفی اشکوری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©