Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ برابر با  ۰۹ دسامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴  برابر با ۰۹ دسامبر ۲۰۱۵
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

جان آموزگار دربند، محمود بهشتی لنگرودیدر خطر است!

 

 

 

نامه سرگشاده بیش از هزاروچهارصد نفر از  فرهنگیان و فعالان مدنی

برای رسیدگی به وضعیت معلمان دربند

 

باسمه تعالی

مسئولان و ملت شریف ایران

با درود و سلام

همانطور که مستحضر هستید فرهنگیان دردمند سال‌هاست در تلاش هستند تا در حل مشکلات آموزش و پرورش اعم از تبعیض مالی و وضعیت مدارس در مناطق محروم و تغییر نظام آموزشی و… مشارکت نمایند که از مظاهر و نمودهای تعین عملی اقتصاد مقاومتی است. متأسفانه در این میان تنی چند از همکاران فرهیخته فرهنگی به دلایلی برخلاف قانون اساسی (از جمله اصول 26 و 27 قانون اساسی ج. ا. ا و همینطور مقاوله نامه‌های 87 و 98 سازمان بین‌المللی کار و اعلامیه جهانی حقوق بشر 1948، میثاقین حقوق مدنی سیاسی 1966 و حقوق اقتصادی ـ اجتماعی و فرهنگی 1966 و اعلامیه هزاره سوم ملل متحد که از تعهدات حقوقی بین‌المللی دولت ایران هستند) دستگیر شده و در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برند.

اگر برآنیم تا به آرمان‌های مصرحه در قانون اساسی و سند چشم‌انداز 1404 ابلاغی برسیم، به مصداق مقدمه واجب، واجب است و در راستای اصل 8 قانون اساسی (به موضوعیت امر به معروف و نهی از منکر) این نامه را از باب فقهی نصیحه لائمه المسلمین می‌نویسیم و تأیید می‌کنیم. چرا که اگر مشکلات مطرح نشوند و انتقادی صورت نگیرد (که از جمله کارکردهای کرسی‌های آزاداندیشی نیز همین است) نمی‌توانیم به اوج اقتدار فرهنگی و علمی نائل آییم. اتهام این فرهنگیان خدوم روشنگری و نقد عملکرد بود.

جناب آقای محمود بهشتی لنگرودی یکی از همین اندیشمندان فرهیخته در بند است که به علت اعتراضش به حکم ناعادلانه 9 سال زندان به خاطر فعالیت‌های صنفی فرهنگیان از 5 آذر 1394 در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

در این راستا از شما درخواست داریم:

از کلیه اختیارات و وظایف قانونی مسئولان محترم در تحقق عدل و داد و انصاف در نظامی جمهوری اسلامی ایران استفاده شود و اقدامات لازم جهت توقف اجرای حکم و آزادی محمود بهشتی لنگرودی تا اعاده دادرسی در دادگاهی صالح، علنی و با حضور هیأت منصفه انجام گیرد.. و به‌طور کلی فکری عاجل برای فرهنگیان دردمند و در بند شود.

در آخر اعلام می‌داریم:

جان آموزگار دربند جناب آقای محمود بهشتی در خطر است و مسئولیت قانونی و شرعی سلامتی ایشان با شما بزرگواران است.

انتظاری جز عدالت و حس مسئولیت در قبال جان یک فرهنگی فرهیخته نمی‌رود.

نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 

لیست کامل امضاء ها را در سایت :«حقوف معلم و کارگر» مشاهده کنید

http://bield.info/

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه شماره (1)کانون صنفی معلمان ایران

درخصوص اعتصاب غذای محمود بهشتی لنگرودی

نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 

 

به نام خداوند جان وخرد

تمامی افرادی که محمود بهشتی را می شناسند همواره چند ویژگی بارز او را تحسین نموده اند. احترام به انسان ها، شهامت و اعتماد به نفس مثال زدنی، ظرافت در بیان، متانت، انتقاد پذیری و بارزترین آن ها عدالت طلبی و مقابله با هرگونه ظلم. به این ویژگی های پیشینی او می توان حرکت در مدار قانون که شاید به تجربیات 15 ساله ی کنشگری صنفی او باز می گردد و ملایمت در رفتار را نیز افزود.

اکنون مدتی است که این انسان شریف با اتهامات و حکم محکومیتی که هرگز سنخیتی با شیوه ی زیست او نداشته اند، در بند است و از این روست که زندان را بر نمی تابد. بهشتی به تعبیر خود انسان قانعی است و توان تطبیق خود با سخت ترین شرایط را دارد، اما آن چه را تاب تحمل ندارد روا داشتن ناروایی هاست. او پس از سال ها تلاش برای رفع بی عدالتی موجود در جامعه نسبت به معلمان، تلاش هایی که به ازاء آن برای خود هیچ نخواسته است، نصیبش حکمی شده است دور از عدالت، قانون وانصاف. با این حال با صراحت اعلام می نماید اگر جرمی مرتکب شده، حاضر به تحمل سنگین ترین مجازات ها برای آن هست، تنها زمانی که دادگاهی واقعی با رعایت الزامات قانونی برگزار گردد.

او این بار به تنهایی، در مسیری بس دشوار قدم نهاده است و با اراده ای پولادین، جسم نحیف تر از همیشه ی خود را به عنوان تنها امکان در اختیار، تقدیم مبارزه با بی عدالتی نموده است. خواسته ی ناممکنی را نیز مطرح ننموده است و تنها اجرای بی کم وکاست قوانین جاری کشور را می خواهد. توقف اجرای حکمی که شرایط قانونی محاکمه ای عادلانه در آن رعایت نشده تا زمان اعاده ی دادرسی در دادگاه صالح، علنی و با حضور هیئت منصفه. بهشتی ضد امنیت نبوده و بر ضد امنیت نیز عمل نکرده است، پس جایگاه رسیدگی به اتهامات او دادگاه انقلاب نیست. بهشتی سیاسی نبوده و سیاسی عمل نکرده است، اما اگر ضابطان و قاضیان، عمل او را سیاسی عنوان می کنند، لازم است ملزومات رسیدگی به چنین اتهامی را نیز فراهم آورند. در شرایطی که برای ساده ترین و متداول ترین اتهامات، وجود نماینده ی دادستان، اسناد و مدارک کافی، فرصت کافی برای استماع دفاعیات و حتی وجود وکیل مدافع برای دفاع، از ضروریات است؛ چگونه می توان اتهامی سیاسی و بالاتر از آن – به تعبیر آقایان – امنیتی را بدون حضور نماینده ی دادستان، بدون حضور وکیل و وجود کمترین فرصت برای دفاع،بدون حضور هیئت منصفه و تنها در ظرف پنج دقیقه، رسیدگی نموده و حکمی چنین سنگین صادر نمود.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران):

– نگرانی شدید خود را نسبت به در خطر بودن سلامتی و جان محمود بهشتی اعلام می دارد.

– بی تردید مسئولیت این خسارت که تاکنون نیز بیش از توان جسمی بهشتی بوده است، برعهده ی کسانی است که در حدود سه ماه اخیر، ابتدا با بازداشت و سپس با اجرایی نمودن آن حکم ناعادلانه، ورود به چنین شرایطی را به او تحمیل نموده اند.

– به رغم شیوه های گوناگونی که برای اعتراض و رفع بی توجهی به قانون در برگزاری دادگاه هایی این چنینی پیشنهاد می شود، همگان در باور به حقانیت خواسته ی محمود بهشتی، اشتراک نظر دارند.

– آنان که صدای اعتراض خاموش بهشتی در هشت روز اول اعتصاب غذای او نشنیدند و کند و گاه بی تفاوت، از کنار آن گذشتند، اکنون صدای او را که از حنجره ی صدها انسان دیگر طنینی متفاوت وگسترده یافته است؛ بشنوند و پیش از آن که بیش از این دیر شود، اجرای این حکم را متوقف نمایند. بهشتی خواسته ای غیر قانونی، غیر عقلانی یا شاق ندارد، او چیزی را می خواهد که تمامی دستگاه های قضایی کشور ظاهراً برای آن بوجود آمده اند: عدالت.

– ما شرمگین از ناتوانی خود در همراهی با اراده ی استوار محمود عزیز اعلام می داریم اگر گوش شنوایی وجود داشته است در این دوازده روز اصل خواسته ی مطرح شده را شنیده است و خود خواهانه از او می خواهیم به خاطر حفظ حضور همواره مغتنم خود در میان جامعه ی معلمان کشور، به خاطر سرگشتگی هاجر وار همسر فداکارش که هیچ روزنه ای را در این مدت برای رساندن صدای حق خواهی او فرو نمی گذارد، فرزندان عزیزی که با اعتراض و با سکوت خود، خروج از این شرایط را می طلبند، از حق شخصی خود مانند همیشه گذشت نموده، فرصت پیگیری در فضایی بدون نگرانی از خسارت های شدید جسمی به خود را برای همگان فراهم نماید. کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

94/9/15

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از اعتصاب غذای محمود بهشتی لنگرودی ،معلم زندانی ، حمایت کنیم !

 

محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران از 5 آذر 1394 در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می برد و زندگی او در معرض خطر جدی قرار دارد. پیش از این نیز او در شهریور و مهر ماه امسال اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده بودکه با قول  بررسی خواسته  او در ظرف مدت دو هفته، او به اعتصاب غذای خود پایان داده بود. اما با بی توجهی محض مسئولان قضایی رژیم جمهوری اسلامی ، او از پنجم آذرماه مجددا اعتصاب غذا را از سرگرفت .

 

 امروز وضعیت جسمی او را با خطر مرگ روبرو کرده است . ما یادآور میشویم که مسئولیت حفظ جان زندانیان سیاسی با زندانبانان است . معلمان ایران همانند سایر حقوق بگیران ثابت در شرایط بسیار دشواری زندگی میکنند و در دفاع از حقوق و سطح زندگی خود دست به مبارزه همه جانبه و سراسری قهرمانانه ای زده اند. پاسخ رژیم به این درخواستهای طبیعی و به حق معلمان تنها و تنها سرکوب خشن بوده است . هم اکنون فعالان کانون صنفی معلمان ، همچون رسول بداقی و اسماعیل عبدی ، به احکام زندان طولانی مدت محکوم شده و در برابر ایستادگی آنان رژیم جمهوری اسلامی با تجدید محاکمات در زندان بازهم اتهامات بیشتری چون"اقدام علیه نظام " را به آنها وارد کرده ومدت زندانشان را باز هم طولانی تر کرده است .

 

ما ضمن دفاع بی قید و شرط از درخواستهای محمود بهشتی لنگرودی ، این اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید شرط او و سایر معلمان زندانی و دیگر فعالان جنبشهای کارگری و اجتماعی  هستیم .

 

باید خاطر نشان شد که از زمان روی کار آمدن " دولت تدبیر و اعتدال" روحانی شرایط فعالیت مدافعان حقوق و آزادیهای سیاسی و مدنی بیش از پیش دشوارتر  شده، سرکوب ، زندانی کردن ، و اعدام بیش از پیش شدت گرفته است . ما از همه مدافعان حقوق بشر و آزادیهای سیاسی و اجتماعی دعوت میکنیم که بر دامنه مبارزات خود علیه رژیم جمهوری اسلامی  و دولت روحانی بیافزایند . تنها و تنها با تشدید این مبارزه و افشای عوامفریبی های روحانی و اصلاح طلبان رنگارنگ حامی آنان است که میتوانیم به یاری این زندانیان شجاع و مبارزه بر حق آنان بر خیزیم.

 

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران- پاریس

6 دسامبر 2015

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

از خواسته های محمود بهشتی لنگرودی برای پایان دادن به اعتصاب غذایش حمایت کنیم!

 

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، بارها توسط رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی دستگیر شده و در شهریور ماه سال 94 در اعتراض به دستگیری خود اعتصاب غذا کرد.

 

محمود بهشتی این بار اعتصاب غذای خشک خود را از تاریخ 5 آذر آغاز و اعلام کرده است اعتصاب غذایش را تا رسیدن به خواسته هایش، مبنی برلغو حکم ظالمانه نه سال زندان دردادگاه چند دقیقه ای و محاکمه اش دردادگاهی علنی با حضور هیئت منصفه و برخورداری از وکیل مستقل، ادامه خواهد داد.

 

معلمان به عنوان بخشی از طبقه کارگر ایران برای رسیدن به مطالبات بحق خود رژیم جمهوری اسلامی را بارها به چالش کشیده اند، اما پاسخ رژیم همواره تهدید، ارعاب، سرکوب و زندان بوده است.

 

در دهه هشتاد معلمان زنجيره‌ای از تجمعات و اعتصاب های گسترده را در بسیاری از شهرهای ایران با خواست دستمزد بالای خط فقر، حق تشکل مستقل، آموزش رایگان، استانداردسازی مدارس متناسب با استانداردهای بین المللی و مخالفت با سیاست خصوصی سازی مدارس و تبدیل آموزش و پرورش به یک نهاد تجاری سازمان دادند. اما حکومت به این خواست های به حق معلمان با سرکوب و بگیر و ببند پاسخ داد. اعتراضات گسترده و سراسری معلمان در دی و اسفند ماه 93 و پس از آن در 27 فروردین، 17 اردیبهشت و سپس در 31 تیرماه 94  با همان مطالبات انباشته شده از دهه هشتاد، بار دیگر نشان داد که  معلمان به رغم همه سرکوب های رژیم از مطالبات خود دست نخواهند کشید.

 

اعتراضات اخیر معلمان از دی ماه 93 تا اردیبهشت 94 در حال رشد بود و تجمعات رو به افزایش. در   31 تیر ماه اگرچه رژیم خود را از پیش برای سرکوب کامل اعتراض آماده کرده بود و با ایجاد جو رعب و وحشت و تهدید توانست تعداد شرکت کنند گان در تجمع 31 تیر را به حداقل ممکن برساند اما نتوانست کل این جنبش و مطالباتش را فرو نشاند.

 

دستگیری علیرضا هاشمی، علی اکبر باغانی، اسماعیل عبدی و تعداد دیگری از معلمان و بریدن حکم 3 سال زندان دیگر برای رسول بداقی بعد از پایان 6 سال حبس و حکم نه سال برای بهشتی لنگرودی، هزینه سنگین و ضد انسانی ای است که جمهوری اسلامی به معلمان ایران تحمیل کرده است. 

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران حمایت خود را از مطالبات بحق محمود بهشتی لنگرودی اعلام می کند و به سهم خود کوشش خواهد کرد که حمایت تشکل های کارگری بین المللی به ویژه تشکلهای معلمان را از خواسته های بهشتی لنگرودی و آزادی فوری و بدون قید و شرط او و تمامی کارگران و معلمان زندانی جلب کند. ما ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بهشتی لنگرودی، رژیم سرکوب گر جمهوری اسلامی را مسئول حفظ  جان و امنیت او می دانیم.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۷ دسامبر ۲۰۱۵

info@workers-iran.org / www.workers-iran.org/ www.etehadbinalmelali

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©