Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ برابر با  ۰۳ ژوئن ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵  برابر با ۰۳ ژوئن ۲۰۱۶
اعتراض «کانونِ نویسندگان ایران» به

اعتراض «کانونِ نویسندگان ایران» به

"مجازاتِ شلاق"

 

مردم آزاﺩﻩي اﻳﺮاﻥ!

در شرایطی که درگوﺷﻪای از این سرزمین گرفتار، کسانی که ﻳﻚشبه به ثرﻭﺕهای بادآورده و نجومی رﺳﻴﺪﻩاند در یک حراج برای به رخ کشیدنِ ثروت خود، یک تابلوی نقاشی معمولی را "ﺳﻪمیلیارد تومان" ﻣﻲخرند، در گوﺷﻪی دیگری از آن صاحبان سرمایه و حامیان آنان، این کیمیاگرانی که خون انسان را به طلا تبدیل ﻣﻲکنند، کارگرانی را که در تلاش تامین نانِ شبِ زن و فرزند خویش به کارفرما اعتراض کرﺩﻩاند، به شلاق ﻣﻲبندند!

ازماجرای کارگران اخراجی «معدن طلای آق درّﻩی» تکاب سخن ﻣﻲگوییم؛

ابتدا 350 کارگر، یکجا به بهاﻧﻪی پایان یافتنِ مدّتِ قرارداد، اخراج و بیکار ﻣﻲشوند.

از آن میان یکی که گرسنه و شوربخت، ﻫﻤﻪی ﺭاﻩها را به روی خود بسته ﻣﻲبیند، *خودکشی ﻣﻲکند* و هنگامی که سایر کارگران در اعتراض به این شرایط در مقابل معدن تجمع ﻣﻲکنند، با حراست معدن و مداﺧﻠﻪی "دادستانی" تکاب رو به رو ﻣﻲشوند و

کارگران را بازداشت ﻣﻲکنند و سرانجام علیه 17 نفر از آنان "احکام زندان"، "جرﻳﻤﻪی نقدی" و "شلاق" صادر ﻣﻲشود و کارگران را به شلاق ﻣﻲبندند.

همین امسال در مشهد نیز زنان و مردانی را که در یک "مهمانی" شرکت کرﺩﻩبودند، شلاق زدند.

به ﻫﻤﻴﻦگونه دختران و پسرانی را که در قزوین، برای خود "جشنِ فاﺭﻍالتحصیلی" گرفته بودند، شلاق زدند تا به ﮔﻔﺘﻪی یک مسئول قضایی قزوین "برای دیگران عبرت" شود!

این ﺷﻼﻕهایی که بر تنِ کارگرانِ بیکارِ تکاب، مردان و زنانِ مشهد و جوانانِ قزوین فرودآمده، وجدان عمومی جامعه را زخمی, حرمت و کراﻣﺖانسانی را لگدمال کرﺩﻩاست.

کانون نویسندگان ایران، اجرای احکام ظالماﻧﻪی شلاق را که بازماﻧﺪﻩی زشت عهدِ برﺩﻩداری و نموﻧﻪی بارزِ شکنجه در ملاء عام در لباس قانون اﺳﺖ ﻣﺤﻜﻮﻡ ﻣﻲﻛﻨﺪ و ﺧﻮاﻫﺎﻥ اﻟﻐﺎﻱ ﺁﻥ اﺳﺖ.

ﻛﺎﻧﻮﻥ_ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﮔﺎﻥ_اﻳﺮاﻥ

چهار شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©