Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ برابر با  ۰۷ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵  برابر با ۰۷ سپتامبر ۲۰۱۶
در «همبستگی با مقاومت روژآوا» و محکومیت حملات ترکیه

 

 

در «همبستگی با مقاومت روژآوا» و محکومیت حملات ترکیه

 

به نام مردان زندانی

به نام زنان تبعیدی

به نام همه آن یاران ما

که گردن ننهادن به ظلمت را

به شهادت و قتل آمده اند

بر ما است که خشم را شخم زنیم

و آهن را طالع کنیم

برای نگهداری تصویر بلند بی گناهانی که

همه جا جرگه می شوند

و همه جا به پیروزی می رسند        

پل الوار/"هفت شعر عاشقانه در جنگ"

ترجمه: شاملو

 

همه ما به خوبی خاطره روزهایی را به یاد داریم که شاهد مقاومت تکین کوبانی و فداکاری مردمش در مقابل هجوم همه‌جانبه داعش و متحدانش بودیم. روژآوا، این نام نمادین الهام‌بخش مبارزه برای آزادی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، امروز از هر طرف در محاصره نظامی_سیاسی_اقتصادی حکومت‌های مستبد و نیروهای ارتجاعی و غیردموکراتیک قرار گرفته است. اکنون بیش از هر زمانی بر همگان روشن شده که دشمن روژآوا، نه تنها داعش و جیش الفتح یا النصره، بلکه تمام قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای هستند که همچون همیشه راهی جز سدکردن دموکراسی مردمی و غارت ثروت آنها نمیشناسند؛ همانها که با تانک و گلوله و تیربار می‌آیند و جنگ و ویرانی و مرگ و خون برجای میگذارند، امروز از هر طرف علیه روژآوا متحد گشته‌اند. اما روژآوا تاریخ خود‌ را خواهد نوشت هر چند نه در شرایطی که خود برگزیده است.

در این منطقه خودمدیریتی دموکراتیک، مردم کُرد، عرب ، ترکمن ، سریانی و ... اراده کرده اند که چیزی از جنس دیگر را در خاورمیانه خلق کنند، اراده کرده‌اند در کنار هم انسانی بزی اند، که انقلاب علیه مردسالاری، همآغوشی مذهب و دولت، سیستم سرمایه داریِ و اشغالگری قدرت‌طلبانه را دوباره معنا کنند؛ که انقلاب برای برابری، دموکراسی شورایی و سیاست مردمی را جانی دوباره ببخشند؛ و در این هنگامه، کسانی از گوشه و کنار جهان خود را به این میدان نبرد آزاده ترین جان‌های جهان با پلیدترین دشمنان می‌رسانند، تا به یادمان آورند خاطره‌ی همبستگی در کمون پاریس، مقاومت ویتنام، نبرد الجزایر، نبرد اسپانیا، فلسطین، چیاپاس مکزیک و ... را؛ همبستگی برای شکوه زیستن لحظه ای را که عظمتش در تجلی کلمه‌ی "انسان" است در آزادوارترین شکل آن.

می توان منتقد بسیاری از روندهای در جریان انقلاب روژآوا بود، می توان به هزار و یک دلیل عدم امکان حضور در بطن نبرد را توجیه کرد، اما نمی توان بر اینکه بذرهای یک حرکت مترقی در دل خاورمیانه‌ی جولانگاه دیکتاتوری‌های سکولار و اسلام گرایان فاشیست اینک درروژآوا جوانه زده، صحه نگذاشت. این انقلاب زنده و پویاست، می آموزد و می آموزاند.

امروز دفاع از انقلاب روژآوا عیار سنجش تعهد به انسانیت و رهایی است. امروز بر ماست که آرمان روژآوا به حلقه های واسط یک همبستگی منطقه ای و جهانی بدل کنیم. ضرورت این همبستگی امروز بیش از هر زمان دیگری احساس میشود چرا که ترکیه بارها اعلام کرده است که وجود یک نیروی خودمختار دموکراتیک با اکثریت کردها را در مرزهای خود برنخواهد تابید و به همین دلیل با تمام قوا و با هدف نابودی روژآوا به باتلاق سوریه پیوسته است. اگر اشغال ترکیه، به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی ناتو، با همراهی دیگر قدرت‌های جهانی توام شود، برتری نظامی و بهره‌گیری از سلاح‌های سنگین می تواند به یک تراژدی انسانی وسیع در روژآوا، از جنس آنچه در شنگال روی داد، بینجامد.

از سوی دیگر با توجه به پیچیدگی نیروهای درگیر در سوریه و ماهیت ارتجاعی و سرکوبگر اکثر این نیروها از یک طرف و زیاده ‌طلبی و سهم خواهی نیروهای اشغالگر خارجی درگیر در این منازعه از طرف دیگر، روژآوا تنها نقطه امید و روزنه‌ای است که ماهیت مردمی و دموکراتیک آن میتواند همچون راه حلی رهایی بخش برای امروز سوریه عمل کند.

ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن تجاوز ترکیه به این منطقه و سیاست های فرصت طلبانه سایر قدرت های اشغالگر در سوریه که نتیجه ای جز تقویت بدنه غیردموکراتیک طرف های درگیر نداشته است، بر آنیم که راهی جز حمایت جمعی و فراگیر از روژآوا و آرمان‌های انسانی جهت حل این بحران، برای آزادیخواهان و صلح طلبان جهان باقی نمانده است. ما خواهان آنیم که تمامی باورمندان به این ضرورت، به ملموس ترین شکل ممکن خود را با این انقلاب پیوند بزنند : با کمک مالی، با شکل دادن تظاهرات، با ساختن پوستر، با سرودن شعر، با ساختن آهنگ، با ساختن فیلم و با هر شکلی از برانگیختن توجه و حساسیت دیگران به اهمیت آن. ما در گام نخست و کوچک این همدلی و همراهی، صداهایمان را یکی کرده ایم تا اعلام کنیم مردم و جبهه مقاومت در روژآوا، در این روزهای دشوار و پرخطر، تنها نیستند و ما همواره در کنارشان ایستاده‌ایم. این همصدایی از طریق پتیشن تداوم خواهد داشت.

 

۱)      عباس ولی

۲)      کامران متین

٣)      سیلی غفار

۴)      حسن مرتضوی

۵)      محمد مالجو

۶)      پرویز صداقت

۷)      مراد فرهادپور

٨)      صالح نجفی

۹)      اکبر معصوم بیگی

۱۰)    کمال خسروی

۱۱)    فواد تابان

۱۲)    جلوه جواهری

۱٣)    شادی امین

۱۴)    گونا سعید

۱۵)    کژال علی

۱۶)    پروین اردلان

۱۷)    صبری بهمنی

۱٨)    مهین شکرالله‌پور

۱۹)    گلرخ قبادی

۲۰)    بیان عزیزی

۲۱)    پروین بختیارنژاد

۲۲)    سحر دیناروند

۲٣)    آوا هما

۲۴)    کاوه بنایی

۲۵)    محمدرضا شالگونی

۲۶)    محسن حکیمی

۲۷)    برهان عظیمی

۲٨)    نجم‌الدین غلامی

۲۹)    منصور تیفوری

٣۰)    هاشم احمدزاده

٣۱)    زرده شت نورالدین

٣۲)    ولید عمر

٣٣)    عثمان مزین

٣۴)    محمد رزایی راد

٣۵)    شاهد علوی

٣۶)    زانیار عمرانی

٣۷)    صباح نصری

٣٨)    ساسان امجدی

٣۹)    مازیار طاطایی

۴۰)    ارسلان ریحانزاده

۴۱)    نادر فتوره چی

۴۲)    محمد رضایی راد

۴٣)    بهزاد گرجی

۴۴)    نیما عیسی پور

۴۵)    آرش ویسی

۴۶)    رضا علیپور

۴۷)    هادی خردمندپور

۴٨)    تیمور الیاسی

۴۹)    امیر کیانپور

۵۰)    کاوه دارالشفاء

۵۱)    هژیر پلاسچی

۵۲)    فریدون تیموری

۵٣)    حسام سلامت

۵۴)    عباس شهرابی

۵۵)    طاهر خدیو

۵۶)    یونس قربانی فر

۵۷)    الوار قلی وند

۵٨)    میلاد پشتیوان

۵۹)    دلیر کمانگر

۶۰)    رقیه رضایی

۶۱)    افسانه بهشتی‌زاده

۶۲)    فرزانه جلالی

۶٣)    فاطمه کریمی

۶۴)    هاوژین بقالی

۶۵)    سمیه رستم‌پور

۶۶)   امیر چمنی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©